quote:Hier draaien dit soort discussies altijd op uit. Wat jij hier beweert is dat je zomaar besloten hebt om een willekeurig idee (toevallig het bestaan van god, maar het had ook iets heel anders kunnen zijn) voor waar aan te nemen.
Op vrijdag 8 november 2002 11:56 schreef Cuttoans het volgende:[..]
Ik heb geen verhalen die jou kunnen overtuigen, want wat jij wilt horen zijn bewijzen en bewijzen zijn er niet anders was het wel wetenschap.
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 12:02 schreef MacMeester het volgende:[..]
Het is juist jammer dat er een aantal mensen gestopt zijn met evolueren, danwel ontwikkelen. Door religie cq zelfonderzoek naar de zin van het leven aan de kant te schuiven heeft leven zelf geen waarde... Alleen geld en dingen hebben dan waarde
[..]Dus...
Mensen die niet geloven merken er nix van wat zij missen maar zij zullen wel eens raar kunnen opkijken als hun tijd daar is.Mensen gaan dood dan is het afgelopen, niks geen hemel (wat zou je daar dan moeten doen?:D:D) jammer dat je dan niet meer raar op kan kijken want dan had ik je gezicht wel willen zien
[..]
Het geluk dat veel gelovigen vinden in hun religie geeft jou niet dat gevoel. Wat irritant he?
Dat bedoel ik dus, gelovige mensen hebben een god nodig om gelukkig te zijn, DAT IS TOCH ZIELIG! Ik ben gewoon gelukkig hoor, heb ik echt geen gedachte spinsel voor nodig, en ik kan zondag gewoon uitslapen!
Dat is pas zalig
quote:Van dat jongetje zou het kunnen, kan ik niet bewijzen of onderbouwen, het enigste wat ik gezien heb is dat hij weer ging lopen.
Op vrijdag 8 november 2002 12:05 schreef GhostaQ het volgende:[..]
"wat ik vertel zal jij opvatten als een lompe uit spraak die nooit is gebeurd"
Onder andere.
Niet alles is zoals jij het ziet of hoort. Vraag je nou maar is af of alles wel ECHT zo is, misschien ging die jongen lopen omdat hij ZO erg gelooft in god dat hij ging lopen (wilskracht).
En die kinderen met aids (same story) misschien hadden die geen aids, ja het is onderbouwd doorartsen, maar dat heb jij ook maar 'gehoord'.
Ik denk dat mensen niet genezen door een god maar gewoon dankzij zichzelf, de mens bezit vast wel krachten waar wij (nog) niks van weten.
Het meisje met aids is niet twistbaar, want ze had echt aids en aids kun je niet voordoen.
Hoe wil je de doodsacte van die man dan verklaren?
ik kan zo wel door gaan maar ik kan je toch geen bewijs leveren, als je wat meer wilt weten dan moet je even mijn reis verslag lezen. Dan heb je een goed idee van wat ik als christen doe en denk.
http://www.geocities.com/lieuwe_wiersma " target="_blank">
quote:Gebeurd vaker dat mensen dood zijn/lijken en dan toch weer bijkomen hoor, is ook geen wonder.
Op vrijdag 8 november 2002 12:13 schreef Cuttoans het volgende:[..]
Van dat jongetje zou het kunnen, kan ik niet bewijzen of onderbouwen, het enigste wat ik gezien heb is dat hij weer ging lopen.
Het meisje met aids is niet twistbaar, want ze had echt aids en aids kun je niet voordoen.
Hoe wil je de doodsacte van die man dan verklaren?
ik kan zo wel door gaan maar ik kan je toch geen bewijs leveren, als je wat meer wilt weten dan moet je even mijn reis verslag lezen. Dan heb je een goed idee van wat ik als christen doe en denk.
http://www.geocities.com/lieuwe_wiersma " target="_blank">
quote:Volgens mij is juist zelfonderzoek begonnen door verzadiging van de primaire levensbehoeften. Als je honger hebt denk je heel de dag aan eten en ben je niet bezig met de zin van het leven,
Op vrijdag 8 november 2002 12:02 schreef MacMeester het volgende:[..]
Het is juist jammer dat er een aantal mensen gestopt zijn met evolueren, danwel ontwikkelen. Door religie cq zelfonderzoek naar de zin van het leven aan de kant te schuiven heeft leven zelf geen waarde... Alleen geld en dingen hebben dan waarde
[...]
[Dit bericht is gewijzigd door honesty op 08-11-2002 12:18]
quote:Het is volgens mij nog niet voorgekomen dat mensen echt dood zijn en vervolgens weer bijkomen.
Op vrijdag 8 november 2002 12:14 schreef GhostaQ het volgende:[..]
Gebeurd vaker dat mensen dood zijn/lijken en dan toch weer bijkomen hoor, is ook geen wonder.
Hoe durf je te beweren dat jij verder geevolueerd bent dan andersdenkenden?
Zo werkt het met god ook: mensen die geloven, doen dat om zich goed te voelen, terwijl mensen die niet geloven zich net zo goed voelen, omdat ze niet geloven.
Godsdienst is dus een verslaving. Mensen die zeggen dat het leven zonder geloof geen waarde heeft, zijn als junkies die een shot nodig hebben om zich lekker te voelen.
quote:ja juist zoals ik al zei kan ik het niet met bewijzen onderbouwen. En ik denk ook bij mezelf als er weer iemand aan komt gerend ik heb aliens gezien wat is dat voor sukkel, maar ja ik akn je alleen vertellen wat ik in mijn ogen met mijn perspectief heb gezien en die is anders dan die van jou
Op vrijdag 8 november 2002 12:14 schreef GhostaQ het volgende:[..]
Gebeurd vaker dat mensen dood zijn/lijken en dan toch weer bijkomen hoor, is ook geen wonder.
quote:
Op vrijdag 8 november 2002 12:17 schreef Miwe het volgende:
Ik heb een keer een boekje gelezen over stoppen met roken. Daarin stond dat als je verslaafd bent aan nicotine, je je niet helemaal lekker voelt als je niet rookt, terwijl niet-verslaafde mensen zich zonder nicotine wel lekker voelen. Je rookt dus om je net zo te voelen als mensen die niet roken.Zo werkt het met god ook: mensen die geloven, doen dat om zich goed te voelen, terwijl mensen die niet geloven zich net zo goed voelen, omdat ze niet geloven.
Godsdienst is dus een verslaving. Mensen die zeggen dat het leven zonder geloof geen waarde heeft, zijn als junkies die een shot nodig hebben om zich lekker te voelen.
God is bedacht voor mensen die het niet zonder een denkbeeldig vriendje gelukkig kunnen zijn.
Nee?
bewijs maar eens
quote:Hoe ik dat durf?
Op vrijdag 8 november 2002 12:17 schreef SportsIllustrated het volgende:
GhostAQ, je was daarnet al druk bezig om jezelf een brevet van onvermogen uit te reiken, maar ik kreeg niet de kans om er op te reageren...Hoe durf je te beweren dat jij verder geevolueerd bent dan andersdenkenden?
quote:Wat zijn de aanwijzingen dat het wel bestaat?
Op vrijdag 8 november 2002 12:19 schreef SilverSpirit het volgende:
Bestaat een 'Karipampoemeldiga-ion kalimoeta' ? Het regelt de magnetische sferen in de ruimte.Nee?
bewijs maar eens
quote:Maar je hebt geen bewijs, hoe kan je dan je hele leven eraan wijden?
Op vrijdag 8 november 2002 12:18 schreef Cuttoans het volgende:[..]
ja juist zoals ik al zei kan ik het niet met bewijzen onderbouwen. En ik denk ook bij mezelf als er weer iemand aan komt gerend ik heb aliens gezien wat is dat voor sukkel, maar ja ik akn je alleen vertellen wat ik in mijn ogen met mijn perspectief heb gezien en die is anders dan die van jou
quote:Dat kan best kloppen, er blijken meer mensen te zijn die immuun zijn voor aids.
Op vrijdag 8 november 2002 12:13 schreef Cuttoans het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 08-11-2002 12:21]
quote:sommige mensen geloven erin... das het enigste.... net zoals bij... : G*d
Op vrijdag 8 november 2002 12:19 schreef Kogando het volgende:[..]
Wat zijn de aanwijzingen dat het wel bestaat?
quote:Maar van geloven krijg je geen kanker en andere aandoeningen. Ik heb nog nooit ergens gelezen dat geloven schadelijk voor je is. En geloven is niet altijd een pretje, als je de bijbel leest dan zul je ook zien waarom en voor de mensen die roken is het een opluchting om een sigaret te nemen en geloven is niet altijd makelijk, dus je stelling gaat helaas niet op.
Ik heb een keer een boekje gelezen over stoppen met roken. Daarin stond dat als je verslaafd bent aan nicotine, je je niet helemaal lekker voelt als je niet rookt, terwijl niet-verslaafde mensen zich zonder nicotine wel lekker voelen. Je rookt dus om je net zo te voelen als mensen die niet roken.Zo werkt het met god ook: mensen die geloven, doen dat om zich goed te voelen, terwijl mensen die niet geloven zich net zo goed voelen, omdat ze niet geloven.
quote:Wat voor opleiding volg je eigenijk?
Op vrijdag 8 november 2002 12:19 schreef GhostaQ het volgende:[..]
Hoe ik dat durf?
Geen idee, durf het gewoon.
quote:Dat bedoelt hij toch niet
Op vrijdag 8 november 2002 12:21 schreef Cuttoans het volgende:[..]
Maar van geloven krijg je geen kanker en andere aandoeningen.
Voor de een is roken/alcohol of drugs de manier om gelukkig te zijn
Voor een gelovige is het gewoon het geloof.
(Voor niet verslaafde of gelovige is het natuurlijk geweldig, want die hoeven zich nergens aan vast te klampen)
quote:Nee, Ik neem aan dat jij gelukkig bent. Dus waarom zou ik al mijn gedachtes al mijn dingen waar ik voor sta weg doen en ook een niet christen worden. Dan kan ik net zo gelukkig worden als jou
Op vrijdag 8 november 2002 12:20 schreef GhostaQ het volgende:[..]
Maar je hebt geen bewijs, hoe kan je dan je hele leven eraan wijden?
(Omdat je het nodig hebt om gelukkig te zijn?)
quote:Zolang het je goed gaat kun je je dit soort uitspraken veroorloven. Echter, als een arts morgen kanker constateert of een andere ernstig iets gaat je 'feel-good' uitspraak niet meer op. Dit leven is namelijk gewoon één tranendal. Let vooral op het sterfbed van een wel of niet gelovige. Dat verschil is zo typerend. Gelovige hebben vrede met hun dood, niet gelovige worden er mee geconfronteerd en kunnen dit leven niet loslaten.
Zoals een wijs iemand al eens zei; het gaat de ongelovige voor de wind maar let op zijn einde.
quote:Dit is natuurlijk helemaal flauwekul
[Dit bericht is gewijzigd door honesty op 08-11-2002 12:26]
quote:Wie heeft jou dan geschapen? Waar kom jij vandaan?
Op vrijdag 8 november 2002 12:21 schreef JoMetDeBanjo het volgende:
God bestaat NIET.
[period]
[einde discussie]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |