Op mij komt het over alsof ze ernstige geestelijke problemen heeft: ze randt mannen aan, praat heel onsamenhangend, drinkt veel...
Ik maak me een beetje zorgen over haar en heb al gezegd: luister, pas je wel een beetje op jezelf? Ik geloof dat je zo in situaties komt die slecht kunnen aflopen.
Dit hielp alleen geen fuck en ik voel me een beetje schuldig. Aan de ene kant denk ik: die is echt niet goed bij d'r hoofd, hoe kom ik er weer van af? Aan de andere kant is ze echt niet onaardig en heb ik het idee dat ik haar moet helpen.
Hoe zien jullie dat en hoe zeg je zoiets tegen iemand zonder diegene te kwetsen?
quote:Vraag haar wat ze de laatste jaren zoal heeft meegemaakt in de tijd dat jullie elkaar niet gezien hebben.
Op donderdag 7 november 2002 10:52 schreef Ripley het volgende:
Ik heb een vriendin/kennis die ik een tijd niet had gezien en waar ik nu sinds kort weer contact mee heb. Haar gedrag is in de jaren die ik haar niet heb gezien nogal veranderd.Op mij komt het over alsof ze ernstige geestelijke problemen heeft: ze randt mannen aan, praat heel onsamenhangend, drinkt veel...
Ik maak me een beetje zorgen over haar en heb al gezegd: luister, pas je wel een beetje op jezelf? Ik geloof dat je zo in situaties komt die slecht kunnen aflopen.
Dit hielp alleen geen fuck en ik voel me een beetje schuldig. Aan de ene kant denk ik: die is echt niet goed bij d'r hoofd, hoe kom ik er weer van af? Aan de andere kant is ze echt niet onaardig en heb ik het idee dat ik haar moet helpen.
Hoe zien jullie dat en hoe zeg je zoiets tegen iemand zonder diegene te kwetsen?
quote:[offtopic]
Ik heb een vriendin/kennis die ik een tijd niet had gezien en waar ik nu sinds kort weer contact mee heb. Haar gedrag is in de jaren die ik haar niet heb gezien nogal veranderd.Op mij komt het over alsof ze ernstige geestelijke problemen heeft: ze randt mannen aan, praat heel onsamenhangend, drinkt veel...
Voor de rest: ligteraan hoe goed je contact was / is. Als dat erg goed is, zou je het gewoon recht uit kunnen zeggen dat je je zorgen maakt. Als dat wat minder is, zou ik toch iets meer afstand houden en hopen dat ze subtiele hints begrijpt ...
quote:end-of-story. . .iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven . .. je hebt je best gedaan . . .als ze dan horen wil. . dan kom ze er (vroeg of laat) zelf wel achter. . .
Dit hielp alleen geen fuck ..
ps : voel je niet schuldig. . het is haar beslissing !
quote:Schuldig voelen moet je inderdaad echt NIET doen!!!
Op donderdag 7 november 2002 11:06 schreef Flierp het volgende:[..]
ps : voel je niet schuldig. . het is haar beslissing !
quote:Waarom zou jij je schuldig moeten voelen als ze niet naar je luisterde ??
Ik vind het heel erg voor haar, maar aan de andere kant ook wel weer goed: hopelijk kan ze nu de hulp krijgen die ze nodig heeft.
quote:Hopelijk... maar ze moet die hulp nog altijd *zelf* accepteren. Misschien dat haar vader haar zover krijgt...
Op woensdag 20 november 2002 13:41 schreef Ripley het volgende:
Nieuwe ontwikkeling: meisje is helemaal doorgedraaid en ligt nu helemaal onder de dope bij haar vader thuis.Ik vind het heel erg voor haar, maar aan de andere kant ook wel weer goed: hopelijk kan ze nu de hulp krijgen die ze nodig heeft.
quote:Ik vind het eigenlijk ook wel heel erg voor haar vader. Eerst zijn vrouw en nu hetzelfde soort gedrag in zijn dochter. Hij was ook erg van slag hoorde ik van degene waar ik ook het nieuws van die instorting hoorde. Kan beiden nu niet bereiken.
Op woensdag 20 november 2002 13:43 schreef uniekje het volgende:[..]
Hopelijk... maar ze moet die hulp nog altijd *zelf* accepteren. Misschien dat haar vader haar zover krijgt...
Succes!
quote:Wat je doet hangt af van hoe jij je hier eigenlijk bij voelt. Persoonlijk denk ik dat je niet de hele wereld op je schouders kan nemen en als je geen therapeutische scholing hebt (ik ook niet) volgens mij ook niet de middelen om haar goed te helpen. Als ze echt belangrijk voor je is, kan je er in ieder geval voor haar zijn, maar ik zou je hulp niet pushen. Uiteindelijk moet ze er toch zelf uitkomen...
Op woensdag 20 november 2002 13:41 schreef Ripley het volgende:
Nieuwe ontwikkeling: meisje is helemaal doorgedraaid en ligt nu helemaal onder de dope bij haar vader thuis.Ik vind het heel erg voor haar, maar aan de andere kant ook wel weer goed: hopelijk kan ze nu de hulp krijgen die ze nodig heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |