abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6668897
Ik dacht een aantal goede vrienden te hebben. Ik ken ze via een chatbox (ik weet het het is fout). Daar zit wel een nadeel aan, ze wonen allemaal erg verweg (ik woon zelf ook niet erg in het midden van het land)en dat houd in dat ik die 'vrienden' dus niet vaak zie. Nu kom ik zelf steeds minder op de bewuste chatbox, want ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik heb dit vantevoren aangekondigd en onder andere gezegd dat ze me toch zullen vergeten, dat niemand me zou gaan missen, maar ze ontkende dat allemaal. Wat blijkt, ik heb gelijk kwam ik vandaag achter. Ik ben voor de gein eens ingelogd onder een andere naam en toen bleek er een feest aan de gang te zijn (waarbij er uiteraard een computer in de buurt stond die toevallig ook nog eens online was). Normaliter krijg ik de aankondigingen voor dit soort gelegenheden altijd ver vantevoren per mail, maar van dit feest wist ik helemaal niets af. Ik heb me stil gehouden. Iemand vroeg ook of ik er was. 'Nee natuurlijk' en uit antwoorden lieten ze blijken dat ze er eerder blij om waren dat ik er niet was dat dat ze me misten. Ook heb ik de weken daarvoor wel eens geprobeerd contact met een aantal mensen te leggen via Mail of ICQ en toen kreeg ik al het vermoeden dat ze me nietmeer mochten. Ik stond nietmeer op een aantal mensen hun visiblelist, ik kreeg steeds meer bottere en kortere antwoorden terug, of ik werd midden in een 'gesprek' genegeerd. Eigenlijk is dat het hele probleem niet. Ik zit meer met het feit dat ik dit moment al lang vantevoren heb aangekondigd dat het zou gaan gebeuen, ik wist het gewoon, ik voelde het. Het komt me immers altijd voor. Ik ben gewoon niet zo'n goede vriendenmaker. Dat werd steeds maar weer ontkent door iedereen en dat is het allerergste dat die mensne niet gewoon eerlijk zijn, maar er zo omheen draaien dat het net nog lijkt of er niets aan de hand is en of ze me nog mogen enzo. Ik weet imiddels wel beter. Een aantal mensen kan van mij apart vastzitten op de wc vor de rest van hun leven. Gelukkig is dit niet bij iedereen zo het geval, maar ik vraag we wel steeds meer af wat nou echte vrienden zijn en waar ik ze aan kan herkennen. Ik verdwijn gewoon wel weer uit hun leven, als het hun toch niet boeit en ik ga lekker verder leven 'Who needs friends anyway'
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_6668919
dit topic is al eens eerder geweest
  donderdag 7 november 2002 @ 00:35:35 #3
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_6668939
Vrienden maken via een chatbox is niet fout...Dat is het eerste wat me opvalt. Dat vriendschappen die je via een chatbox maakt sneller verwateren, daar sta ik wel weer achter. Tenzij mensen je nodig hebben, maar daar gaat dit topic niet over...Wat jouw probleem is, is dat je je redelijk buitengesloten en voorgelogen voelt...Daardoor krijg je het gevoel dat al die mensen je al die tijd al niet mochten...Een soort paranoia-verschijnsel, wat ik zelf in grote mate ook heb...
Maaaarrrrrrrrrrrrrr...is dat eerlijk? Jij bent degene die 'te druk' was voor hen (zo is het in HUN ogen)...Dat dat met een specifieke reden was, dat interesseert hen niet. Ik heb 2 keer geprobeerd niet vaak op een chatbox meer te komen, wat ook redelijk is gelukt....

Echter, hoe zou jij je voelen als er (even gewoon hard gezien) iemand niet meer naar een chatbox zou komen, omdat hij/zij andere dingen aan zijn hoofd had. Dit is dus aan beide kanten een vorm van hmmmm...paranoia is een beetje zwaar, maar zij denken dat jij hen in de steek hebt gelaten, en dat ze niet interessant genoeg voor je waren, waardoor zij een reactie ten opzichte van jou hebben dat ze er onverschillig over zijn dat jij bent weggegaan...

Snappez-vous? Hopelijk kan je je een beetje inleven in hun situatie....Overigens vind ik het niet erg strak dat je onder een andere nick kwam 'spieden' in dat channel...maar dat is weer een andere...

There's a #filosofie spirit in everyone.
pi_6668943
Dat is toch altijd zo.. vrienden zijn maar vrienden voor de tijd dat ze elkaar regelmatig zien.. dan komt de tijd van verwateren en eigenlijk moet je het dan al afkappen.. zo heeft iedereen veel vrienden gehad, en iedereen is er snel overheen, omdat er altijd nieuwe of andere vrienden overblijven.. iemands leegte is snel opgevuld en niemand is onmisbaar.
pi_6668990
quote:
Op donderdag 7 november 2002 00:33 schreef Frenkie het volgende:
dit topic is al eens eerder geweest
dat dacht ik dus al:
Vriendschap is inderdaad en illusie

pi_6669053
quote:
Op donderdag 7 november 2002 00:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

dat dacht ik dus al:

jep deze kerel zit allemaal topics die al bestaan gewoon te copy pasten en opent ze opnieuw.
geloof dat topicstarter een aandachtsprobleem heeft.
of hij probeert grappig te doen met iets wat niet grappig is

vergelijk deze: Zoeken van Tegenpolen
met deze: Tegenpolen zoeken

- iedereen heeft recht op mijn mening -
  donderdag 7 november 2002 @ 00:46:35 #7
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_6669096
quote:
Op donderdag 7 november 2002 00:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

dat dacht ik dus al:

Wo... das dus echt copy-paste werk. Ik dacht eerst van dezelfde onderwerp maar ander persoon en verhaal. Niet dus.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_6669136
quote:
Op donderdag 7 november 2002 00:43 schreef damster het volgende:

[..]

jep deze kerel zit allemaal topics die al bestaan gewoon te copy pasten en opent ze opnieuw.
geloof dat topicstarter een aandachtsprobleem heeft.
of hij probeert grappig te doen met iets wat niet grappig is

vergelijk deze: Zoeken van Tegenpolen
met deze: Tegenpolen zoeken

Hm, ja, je hebt gelijk.
Ik vraag me af wat dit soort mensen bezielt...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6669145
Slotje dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')