zie: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23620
Jongeren in Nederland worden onvoldoende gestraft. Wat vind jij hiervan?
Moeten jeugdige criminelen op een manier gestraft worden dat ze voor lul staan bij hun vrienden etc.
Laat jou mening horen!!! en wij behandelen het op ForuM!
www.radiolelystad.nl/forum
Luister mee via internet!!! check de site!!!
Helemaal mee eens gewoon
quote:en dat zeg jij?
Op dinsdag 5 november 2002 19:09 schreef D-Devil het volgende:
Ik vind het echt een prima idee, laat maar iedereen in het openbaar vernedert worden door een of andere agent ernaast die zegt dat hij dieper door de knieën moet gaan en dan maar kauwgum moet krabben !Helemaal mee eens gewoon
quote:Eerst het artikel lezen voordat je ''schandpaal'' letterlijk neemt
Op dinsdag 5 november 2002 19:08 schreef StefanFM het volgende:
ja lekker op school aan zo'n schandpaal...deden ze ook in de middeleeuwen zoiets
Op zich vind ik het wel een effectief middel. Als het tenminste echt goed wordt toegepast. Dus in de buurt zelf muren of supermarkten laten schoonmaken. En dat zou best doorgetrokken kunnen worden naar jongeren t/m 21 jaar. Ik denk dat het wel effectief werkt. Niemand staat immers graag voor lul...
quote:Nu pas?
Op dinsdag 5 november 2002 19:10 schreef Late het volgende:
Na wat er hier weer in Venlo is gebeurt, vind ik best dat ze een stuk harder aangepakt mogen worden!
quote:Ja
Op dinsdag 5 november 2002 19:10 schreef Nadientje het volgende:[..]
en dat zeg jij?
Als ik moddereter was, had ik hem op slot gezet, maaja, daar pleit ik nie over..
quote:Nee, daarvoor eigenlijk al!
Op dinsdag 5 november 2002 19:11 schreef Roonaan het volgende:
Nu pas?
quote:Dit is de ForuM-stelling! Dat staat toch in de titel??? Lees nou eens goed!
Op dinsdag 5 november 2002 19:12 schreef MOD het volgende:
Word daar al niet over gediscuseerd in 'Criminele jongeren moeten aan schandpaal' ??Als ik moddereter was, had ik hem op slot gezet, maaja, daar pleit ik nie over..
quote:Gelukkig.
Op dinsdag 5 november 2002 19:13 schreef Late het volgende:[..]
Nee, daarvoor eigenlijk al!
quote:Maar het is alweer het zoveelste voorbeeld dat de Nederlandse regering nog steeds niets heeft geleerd over criminele jongeren!
Op dinsdag 5 november 2002 19:13 schreef Roonaan het volgende:
Gelukkig.
quote:Denk niet dat de regering op het moment zoveel kan uithalen, dat terzijde.
Op dinsdag 5 november 2002 19:14 schreef Late het volgende:[..]
Maar het is alweer het zoveelste voorbeeld dat de Nederlandse regering nog steeds niets heeft geleerd over criminele jongeren!
Maar jij zegt: strenger aanpakken, is de enige oplossing?
quote:Is niet de enigste oplossing... En met een demissionair kabinet zal dat niet zo lukken nee... Maar er moet gewoon een wetswijziging komen!
Op dinsdag 5 november 2002 19:15 schreef Roonaan het volgende:
Denk niet dat de regering op het moment zoveel kan uithalen, dat terzijde.Maar jij zegt: strenger aanpakken, is de enige oplossing?
Ik denk niet dat dat de oplossing is. De jongeren pikken het dan echt niet zomaar. Wat wel de juiste manier is, weet ik nog niet. Wel strenger aanpakken, maar dan op een andere manier.
Het voor paal zetten van jongeren is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het lijkt erop dat je een soort van status krijgt als je opgepakt wordt door de politie. Zo'n dader kan dan stoer doen tegen zijn vriendjes. Geef zo'n jongen een prikstok en laat hem vuilnis prikken. Het liefst overdag in de buurt waar hij woont, zodat al zijn vriendjes zien dat het niet stoer is om opgepakt te worden.
Ik ben ook van mening dat de straffen veels te laag liggen...pak ze maar eens wat harder aan
quote:De wet rammelt aan alle kanten! Je ziet maar weer dat wanneer je 1-1-2 belt, niet altijd zin heeft! Zo iemand mag je best een overmeesteren met een beetje geweld vind ik, terwijl andere 1-1-2 bellen. Ipv van met 20 man de kenmerken van de dader proberen te onthouden en niet ingrijpen!
Op dinsdag 5 november 2002 19:18 schreef Late het volgende:
Is niet de enigste oplossing... En met een demissionair kabinet zal dat niet zo lukken nee... Maar er moet gewoon een wetswijziging komen!
Als ik toen erbij zou staan, en ik zou die 18 jarige jongen weg slaan of schoppen van die 22 jarige René, dan zou die 18 jarige mij aanklagen en zou ik 2 jaar krijgen en hij maar een half jaartje omdat het niet zo erg was afgelopen dan!
quote:*verbaasd is
Op dinsdag 5 november 2002 19:19 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Ik ben het met ChrisJX eens.
quote:Dus jij wil mensen voor de diefstal van een deo een jaar lang naar een kamp sturen? Weet je wel wat dat kost? Die kampen zijn wel een goed idee, maar alleen voor echte die-hard minderjarige criminelen.
Een jaartje in een strafkamp schijnt nogal te werken. Hiermee bedoel ik dus dat ze voor een jaar een soort legeropleiding krijgen. Hier leren ze verantwoordelijkheid en hoe je je hoort te gedragen, en ze krijgen ook nog discipline wat ze dus echt nodig hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 05-11-2002 19:26]
quote:Het kan dus toch.....enne muts, kom eens online
Op dinsdag 5 november 2002 19:23 schreef ChrisJX het volgende:[..]
*verbaasd is
Bij ons op school (HBO) komen vaker de docenten te laat dan de leerlingen. Doe daar dan ook wat aan.
Zoals ik al zei: misschien een beetje offtopic, maar het gaat wel over jongeren en straffen, dus ook wel weer een beetje ontopic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |