abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6642263
We hebben vandaag overal kunnen lezen dat de Korpschef van de politieregio Gelderland-Midden pleit voor een efficientere manier van straffen voor jeugd criminelen.

zie: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=23620

Jongeren in Nederland worden onvoldoende gestraft. Wat vind jij hiervan?
Moeten jeugdige criminelen op een manier gestraft worden dat ze voor lul staan bij hun vrienden etc.

Laat jou mening horen!!! en wij behandelen het op ForuM!
www.radiolelystad.nl/forum
Luister mee via internet!!! check de site!!!

pi_6642306
Tuurlijk hard aanpakken die gasten, misschien gaat het zo weer wat beter met de Nederlandse normen&waarden
pi_6642342
ja lekker op school aan zo'n schandpaal...

deden ze ook in de middeleeuwen zoiets

pi_6642351
Ik vind het echt een prima idee, laat maar iedereen in het openbaar vernedert worden door een of andere agent ernaast die zegt dat hij dieper door de knieën moet gaan en dan maar kauwgum moet krabben !

Helemaal mee eens gewoon

https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:09:56 #5
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_6642366
Zeker wel! Gelijk hard afstraffen die handel, leren ze het misschien nog wel af in plaats van dat het erger wordt.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_6642370
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:09 schreef D-Devil het volgende:
Ik vind het echt een prima idee, laat maar iedereen in het openbaar vernedert worden door een of andere agent ernaast die zegt dat hij dieper door de knieën moet gaan en dan maar kauwgum moet krabben !

Helemaal mee eens gewoon

en dat zeg jij?
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:10:21 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_6642380
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:08 schreef StefanFM het volgende:
ja lekker op school aan zo'n schandpaal...

deden ze ook in de middeleeuwen zoiets

Eerst het artikel lezen voordat je ''schandpaal'' letterlijk neemt
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_6642384
Op zich gebeurt dat voor paal zetten al, hoor. Ik werk in een supermarkt en zo af en toe is er op zaterdag iemand die de hele winkel afneemt met een sponsje. Diegene heeft geen winkeljas aan en kijkt meestal behoorlijk chagrijnig, dus het is iedereen wel duidelijk dat die van HALT komt. Maar ik weet niet of diegene dan in de buurt woont.

Op zich vind ik het wel een effectief middel. Als het tenminste echt goed wordt toegepast. Dus in de buurt zelf muren of supermarkten laten schoonmaken. En dat zou best doorgetrokken kunnen worden naar jongeren t/m 21 jaar. Ik denk dat het wel effectief werkt. Niemand staat immers graag voor lul...

dinsdag 5 november 2002 @ 19:10:42 #9
21623 Late
NACHTBARCREW
pi_6642394
Na wat er hier weer in Venlo is gebeurt, vind ik best dat ze een stuk harder aangepakt mogen worden!
Late = Late, dus laat! [br][br]QURIUZ.COM I DE ALLEREERSTE NACHTBAR I VENLO
pi_6642416
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:10 schreef Late het volgende:
Na wat er hier weer in Venlo is gebeurt, vind ik best dat ze een stuk harder aangepakt mogen worden!
Nu pas?
pi_6642418
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:10 schreef Nadientje het volgende:

[..]

en dat zeg jij?

Ja dat zeg ik, ik weet dat ik vanalles op mijn kerfstok heb, maar dat is VT.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:12:31 #12
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_6642441
Word daar al niet over gediscuseerd in 'Criminele jongeren moeten aan schandpaal' ??

Als ik moddereter was, had ik hem op slot gezet, maaja, daar pleit ik nie over..

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:13:17 #13
21623 Late
NACHTBARCREW
pi_6642465
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:11 schreef Roonaan het volgende:
Nu pas?
Nee, daarvoor eigenlijk al!
pi_6642466
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:12 schreef MOD het volgende:
Word daar al niet over gediscuseerd in 'Criminele jongeren moeten aan schandpaal' ??

Als ik moddereter was, had ik hem op slot gezet, maaja, daar pleit ik nie over..

Dit is de ForuM-stelling! Dat staat toch in de titel??? Lees nou eens goed!
pi_6642488
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:13 schreef Late het volgende:

[..]

Nee, daarvoor eigenlijk al!

Gelukkig.
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:14:50 #16
21623 Late
NACHTBARCREW
pi_6642512
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:13 schreef Roonaan het volgende:
Gelukkig.
Maar het is alweer het zoveelste voorbeeld dat de Nederlandse regering nog steeds niets heeft geleerd over criminele jongeren!
pi_6642532
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:14 schreef Late het volgende:

[..]

Maar het is alweer het zoveelste voorbeeld dat de Nederlandse regering nog steeds niets heeft geleerd over criminele jongeren!

Denk niet dat de regering op het moment zoveel kan uithalen, dat terzijde.

Maar jij zegt: strenger aanpakken, is de enige oplossing?

dinsdag 5 november 2002 @ 19:18:11 #18
21623 Late
NACHTBARCREW
pi_6642611
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:15 schreef Roonaan het volgende:
Denk niet dat de regering op het moment zoveel kan uithalen, dat terzijde.

Maar jij zegt: strenger aanpakken, is de enige oplossing?

Is niet de enigste oplossing... En met een demissionair kabinet zal dat niet zo lukken nee... Maar er moet gewoon een wetswijziging komen!
Als ik toen erbij zou staan, en ik zou die 18 jarige jongen weg slaan of schoppen van die 22 jarige René, dan zou die 18 jarige mij aanklagen en zou ik 2 jaar krijgen en hij maar een half jaartje omdat het niet zo erg was afgelopen dan!
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:19:36 #19
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6642652
Strenger aanpakken ja, maar of dit de juiste manier is weet ik niet hoor. Ik denk dat muren schoonmaken of iets dergelijks (zoals ChrisJX al zei) redelijk effectief is, maar om nu op je knieen midden in de stad kauwgom van de grond af te schrapen onder begeleiding van een Amerikaanse drill-instructeur.....

Ik denk niet dat dat de oplossing is. De jongeren pikken het dan echt niet zomaar. Wat wel de juiste manier is, weet ik nog niet. Wel strenger aanpakken, maar dan op een andere manier.

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:19:49 #20
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_6642660
Ik ben het met ChrisJX eens. In enkele gevallen gebeurt het al door de minderjarige jongeren naar bureau Halt te sturen waar ze een alternatieve straf opgelegd krijgen. Jongeren die gravity op muren spuiten moeten dit zelf schoonmaken.

Het voor paal zetten van jongeren is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het lijkt erop dat je een soort van status krijgt als je opgepakt wordt door de politie. Zo'n dader kan dan stoer doen tegen zijn vriendjes. Geef zo'n jongen een prikstok en laat hem vuilnis prikken. Het liefst overdag in de buurt waar hij woont, zodat al zijn vriendjes zien dat het niet stoer is om opgepakt te worden.

Ik ben ook van mening dat de straffen veels te laag liggen...pak ze maar eens wat harder aan

dinsdag 5 november 2002 @ 19:20:30 #21
21623 Late
NACHTBARCREW
pi_6642676
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:18 schreef Late het volgende:
Is niet de enigste oplossing... En met een demissionair kabinet zal dat niet zo lukken nee... Maar er moet gewoon een wetswijziging komen!
Als ik toen erbij zou staan, en ik zou die 18 jarige jongen weg slaan of schoppen van die 22 jarige René, dan zou die 18 jarige mij aanklagen en zou ik 2 jaar krijgen en hij maar een half jaartje omdat het niet zo erg was afgelopen dan!
De wet rammelt aan alle kanten! Je ziet maar weer dat wanneer je 1-1-2 belt, niet altijd zin heeft! Zo iemand mag je best een overmeesteren met een beetje geweld vind ik, terwijl andere 1-1-2 bellen. Ipv van met 20 man de kenmerken van de dader proberen te onthouden en niet ingrijpen!
pi_6642696
Een jaartje in een strafkamp schijnt nogal te werken. Hiermee bedoel ik dus dat ze voor een jaar een soort legeropleiding krijgen. Hier leren ze verantwoordelijkheid en hoe je je hoort te gedragen, en ze krijgen ook nog discipline wat ze dus echt nodig hebben.
pi_6642772
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:19 schreef 4]-[ Highlander het volgende:
Ik ben het met ChrisJX eens.
*verbaasd is
quote:
Een jaartje in een strafkamp schijnt nogal te werken. Hiermee bedoel ik dus dat ze voor een jaar een soort legeropleiding krijgen. Hier leren ze verantwoordelijkheid en hoe je je hoort te gedragen, en ze krijgen ook nog discipline wat ze dus echt nodig hebben.
Dus jij wil mensen voor de diefstal van een deo een jaar lang naar een kamp sturen? Weet je wel wat dat kost? Die kampen zijn wel een goed idee, maar alleen voor echte die-hard minderjarige criminelen.
In Nederland is er ook 1 geloof ik. En ook nog iets waarbij jongens een soort van zeevaartopleiding op een boot krijgen, waarbij ze dus constant bezig zijn op dat schip en gewoon geen tijd hebben voor iets anders, maar het wel hartstikke leuk vinden, dus niet eens iets anders willen.

[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 05-11-2002 19:26]

dinsdag 5 november 2002 @ 19:24:35 #24
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_6642791
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 19:23 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

*verbaasd is

Het kan dus toch.....enne muts, kom eens online
  dinsdag 5 november 2002 @ 19:27:53 #25
25753 mamamiep
Godmother of Trivia
pi_6642884
Dit gaat trouwens misschien niet helemaal over de stelling, maar ik hoorde van de week dat ze op mijn oude middelbare school ook iets nieuws hadden ingesteld. Je kon een soort kaart krijgen en als je dan te laat in de les komt dan krijg je een stempel. Hoeveel er op kunnen weet ik niet, dat had dat meisje niet gezegd (die zit daar op school). En als je dan 2 kaarten vol hebt, dan word je doorgestuurd naar bureau Halt. Nu weet ik dat dat meisje best eerlijk is, en bij bepaalde personen op mijn oude school kan ik het me ook best voorstellen dat die dat invoeren. Die had een hekel aan leerlingen die te laat komen. Maar dit vind ik wel erg radicaal.

Bij ons op school (HBO) komen vaker de docenten te laat dan de leerlingen. Doe daar dan ook wat aan.

Zoals ik al zei: misschien een beetje offtopic, maar het gaat wel over jongeren en straffen, dus ook wel weer een beetje ontopic.

There are so many things I want to say to you but time's caught me up and now I'll never say them - except that I've loved you from the moment I saw you and every moment since.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')