quote:moet je digitaal doen...
Op dinsdag 5 november 2002 11:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik ga dus volgende maand een X-doos kopen, nu heb ik thuis een Stereo set met Dolby Pro Logic, kan ik mijn X-Doos gewoon via scart daarop aansluiten?
quote:vertel, GIMME SOME INFOOOOOOOO
Op dinsdag 5 november 2002 11:20 schreef piere het volgende:[..]
moet je digitaal doen...
quote:optisch zul je wel bedoelen. Ik heb een xbox, en ik weet dat er op dit moment alleen een mogelijkheid is om je xbox optisch te verbinden met een 5.1 set en zo dolby digital te krijgen. Anders heb je alleen stereo geluid.
Op dinsdag 5 november 2002 11:20 schreef piere het volgende:[..]
moet je digitaal doen...
quote:sorry, deze hierboven heeft helemaal gelijk. optisch aansluiten dus. kan je gewoon een kabeltje voor kopen.
Op dinsdag 5 november 2002 11:21 schreef daburnd88 het volgende:[..]
optisch zul je wel bedoelen. Ik heb een xbox, en ik weet dat er op dit moment alleen een mogelijkheid is om je xbox optisch te verbinden met een 5.1 set en zo dolby digital te krijgen. Anders heb je alleen stereo geluid.
quote:5.1 set is digitaal geluid (Dolby Digital?) en ik heb Pro Logic, ik kan wel mijn geluid door alle 5 de boxen krijgen. Als ik het goed begrijp is het OF 5.1 set kopen (niet dus) OF stereo geluid door mijn pro logic toren
Op dinsdag 5 november 2002 11:25 schreef piere het volgende:[..]
sorry, deze hierboven heeft helemaal gelijk. optisch aansluiten dus. kan je gewoon een kabeltje voor kopen.
quote:volgens mij wel
Op dinsdag 5 november 2002 11:34 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
5.1 set is digitaal geluid (Dolby Digital?) en ik heb Pro Logic, ik kan wel mijn geluid door alle 5 de boxen krijgen. Als ik het goed begrijp is het OF 5.1 set kopen (niet dus) OF stereo geluid door mijn pro logic toren
quote:dat zuigt echt zwaar geiten.......ik ga echt niet nog een 5.1 set erbij kopen, heb gvd Pro Logic staan
Op dinsdag 5 november 2002 11:40 schreef Fliepke het volgende:[..]
volgens mij wel
quote:als je wat gaat kopen koop dan DTS, is nog veel mooier. pro logic is een simpele vorm van 5.1 of DTS, jammer
5.1 set is digitaal geluid (Dolby Digital?) en ik heb Pro Logic, ik kan wel mijn geluid door alle 5 de boxen krijgen. Als ik het goed begrijp is het OF 5.1 set kopen (niet dus) OF stereo geluid door mijn pro logic toren
quote:Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen mijn 5.1 set een een set die dts ondersteund.
Op dinsdag 5 november 2002 11:44 schreef piere het volgende:[..]
als je wat gaat kopen koop dan DTS, is nog veel mooier. pro logic is een simpele vorm van 5.1 of DTS, jammer
quote:Ik hoor dat duidelijk.. ligt ook aan de kwaliteit van je apparatuur..
Op dinsdag 5 november 2002 13:29 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen mijn 5.1 set een een set die dts ondersteund.
quote:Ik heb pro logic en heb mn tv op mn mengpaneel en mn stereo ook.
quote:ik hoor het ook wel ja. je moet ook niet 2 sets vergelijken denk ik maar gewoon op 1 set eerst dts en dan 5.1 (of andersom) proberen...
Op dinsdag 5 november 2002 13:43 schreef Spina1 het volgende:[..]
Ik hoor dat duidelijk.. ligt ook aan de kwaliteit van je apparatuur..
quote:dus het kan wel met een SCART-kabel???
Op dinsdag 5 november 2002 14:31 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Ik heb pro logic en heb mn tv op mn mengpaneel en mn stereo ook.
Dat optisch is alleen voor dolby digital.
Maar Dolby surround werkt ook.
HALO bijv. Voetstappen en kogelhulzen hoor je achter, schoten, kreten en muziek voor.
quote:Neej, optische kabeltjes
Op dinsdag 5 november 2002 14:58 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
dus het kan wel met een SCART-kabel???
Ik ben al op zoek naar een vervangende set voor mijn Sony DAV-s300, want daar kan ik geen KONT mee (kheb hem nog niet eens een jaar
Geldt trouwes ook voor mijn TV, khad beter even doorkunnen sparen en dan gelijk een Breedbeeld en DIKKER DAN DIKKE set kunnen kopen...)
quote:simpel.
Op dinsdag 5 november 2002 11:19 schreef Doopy-X- het volgende:
Ik ga dus volgende maand een X-doos kopen, nu heb ik thuis een Stereo set met Dolby Pro Logic, kan ik mijn X-Doos gewoon via scart daarop aansluiten?
quote:wat voor ding smotsie? 5.1 set?
Op dinsdag 5 november 2002 19:49 schreef Smots het volgende:[..]
simpel.
koop gewoon zo'n ding, ben je in één keer klaar!
quote:neehee DTS!!!
Op woensdag 6 november 2002 11:02 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
wat voor ding smotsie? 5.1 set?
quote:5.1/DTS koop ze beide niet!!!!!!!!!
Op woensdag 6 november 2002 11:10 schreef piere het volgende:[..]
neehee DTS!!!
moment.
quote:Met 2 stereo versterkers kom je dus al een eind.
One of the older Dolby units is the Dolby Prologic and it only seperates the center channel, front left, front right, and rear surround sound. Thus, your surround sound speakers are in mono.
quote:m.a.w. dolby prologic wordt uit een analoog stereo signaal gehaald. Digitale input zal dus weinig kwaliteits verlies opleveren. Je kunt dus rustig je scart kabel gebruiken.
Im Gegensatz zum Dolby®-ProLogic-System basiert der Raumklang-Effekt dabei nicht auf einer Analog-Stereoaufnahme, sondern kommt aus mehreren separat aufgezeichneten Digitalkanälen
quote:Ik heb dit ook, gewoon het geluid van je tv aansluiten op je Dolby set en je xbox op de tv en het werkt prima!. Je kan ook het geluid van je Xbox rechstreeks met 2 tulp stekkers op je Dolby set aansluiten. Surround rules
quote:kijk, aan zulke reacties heb ik wat! perfect!!!!!!!!!
Op woensdag 6 november 2002 11:51 schreef BigM321 het volgende:[..]
Ik heb dit ook, gewoon het geluid van je tv aansluiten op je Dolby set en je xbox op de tv en het werkt prima!. Je kan ook het geluid van je Xbox rechstreeks met 2 tulp stekkers op je Dolby set aansluiten. Surround rules
quote:Denk eerst eens na voor je blaat. Jij zegt DTS is beter dan Dolby Digital.
Op woensdag 6 november 2002 11:10 schreef piere het volgende:[..]
neehee DTS!!!
Kun je dat ook onderbouwen?
De techniek van DTS gebruikt wel meer bits om het geluid te coderen, dat betekent dus dat DTS beter KAN zijn dan Dolby Digital. Maar vaak wordt dit niet benut en het komt dus ook regelmatig voor dat de Dolby Digital track beter is dan de DTS track op een DVD of iets anders. Plus dat ook nog eens veel meer DVD's wel DD ondersteunen maar geen DTS. Daar zit je dan met je versterker die alleen DTS ondersteund.
Ik vermoed dat jij ergens een keer gehoord hebt dat DTS beter KAN klinken dan Dolby Digital en meteen maar gaat blaten dat DTS ook beter IS dan Dolby Digital
Mijn advies als je zoiets wilt doen, koop dan een versterker die beide ondersteund. Ik heb hier een Denon AVR-1802 staan, die doet het beide en is echt
quote:Moet je voor de grap eens Pearl Harbor kijken met 5.1 en DTS en vertel mij dan nog eens of je het verschil wel of niet hoort!!!!
Op dinsdag 5 november 2002 13:29 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Ik hoor eigenlijk geen verschil tussen mijn 5.1 set een een set die dts ondersteund.
Je moet natuurlijk wel een DTS signaal binnenkrijgen wil je DTS kunnen horen. Hij gaat van Mono niet plotseling DTS maken (andersom kan overigens wel )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |