abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6632176
Roerend mee eens! Hit 'm where it hurts: their ego's, hah!

Uit: De Gelderlander, 5 november 2002

Door HARM GRAAT en EELKO WESTER

ARNHEM - Jongeren die de fout in gaan, moeten publiekelijk te kijk worden gezet. Korpschef K. Bakker (foto) van de politieregio Gelderland-Midden pleit voor wat hij noemt 'een moderne schandpaal'

"Bijvoorbeeld dat ze midden in de stad op hun knieën kauwgum van de straat moeten krabben. Niet in een softe setting, maar met een strenge werkmeester erbij die ze met luide stem toeschreeuwt als ze verslappen. En laat ze een jack dragen zodat ze herkenbaar zijn."

Raak de jongeren waar het écht pijn doet, dat is Bakkers motto bij zijn pleidooi voor een hardere aanpak van 'zestienjarige gasten die mensen beroven voor maatschappelijk gewin en voor de kick.'

"Dat soort lieden voelt zich vaak heel heldhaftig. Op dit moment gaan ze naar de kinderrechter, krijgen ze een taakstraf en moeten ze borden wassen in een bejaardentehuis. Daar zegt zo'n vriendelijke mevrouw tegen die puber: je mag vandaag wel een uurtje eerder naar huis. Het is te soft, het doet ze niks. Ik vind dat we deze jongeren te kijk moeten zetten voor hun vriendjes. We moeten ze laten voelen dat ze geen winnaars zijn, maar losers."

Niet iedere jongere die een misstap begaat moet voor de 'moderne schandpaal' in aanmerking komen, vindt Bakker. "Dit moet je niet doen bij de zielepoten en de drugsverslaafden. Dit moet je doen bij de patsers, de macho's."

Bakker pleit verder voor hoge boetes voor jeugdige delinquenten. "Laat ze hoge schadevergoedingen betalen. Dat geld hebben ze misschien niet, maar dan moet beslag worden gelegd op elk leren jackie of elke scooter die ze kopen. Het liefst zie ik dat Jantje of Mohammed zijn jasje uit moet trekken waar zijn vrienden bij zijn."

De politie zou nauwer moeten samenwerken met deurwaarders, vindt de korpschef.

Voetbalvandalen kunnen op eenzelfde wijze van publieke vernedering worden aangepakt, aldus Bakker. "Ook bij hooligans zie je vormen van doorgeschoten heldendom. We moeten er voor zorgen dat we juist dát van ze afpakken."

pi_6632194
Goed plan
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:36:19 #3
7966 eRR_
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:38:10 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6632214
Hier ben ik het écht 100% mee eens. Beter dan strafkampen e.d. Pak ze aan waar pubers gevoelig zijn: hun zelfbeeld.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:42:35 #5
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632282
Ik vind het opzich ook wel een goed plan ... laat ze maar lekker afgaan en ondertussen toch nog iets zinnigs doen ... ben alleen bang dat er flink wat wetten gewijzigd moeten worden om dit mogelijk te maken, maar in USA doen ze het tegenwoordig al ... vind ik bestwel stoer
KTMestreech / DPC_Team_Switch / DPC
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:43:40 #6
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6632299
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:38 schreef robh het volgende:
Hier ben ik het écht 100% mee eens. Beter dan strafkampen e.d. Pak ze aan waar pubers gevoelig zijn: hun zelfbeeld.
1 woord [sub] oke, smiley dan [/sub]
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_6632304
top idee!! ik zie ze het al voor me als ik door de stad loop die jochies met vel oranje of gele jassen stoeptegels krabben of hondenpoep scheppen :):) maar denk niet dat dat plan gaat uitkomen

[Dit bericht is gewijzigd door geit op 05-11-2002 10:46]

geit als ontbijt - [url]http://fotoboek.fok.nl/geit[/url]
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:44:48 #8
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6632313
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:42 schreef DJKlungel het volgende:
Ik vind het opzich ook wel een goed plan ... laat ze maar lekker afgaan en ondertussen toch nog iets zinnigs doen ... ben alleen bang dat er flink wat wetten gewijzigd moeten worden om dit mogelijk te maken, maar in USA doen ze het tegenwoordig al ... vind ik bestwel stoer
Ik denk dat dit wel onder "nieuwe" HALT straffen kan vallen eigenlijk.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6632319
Goed plan ja.. . Pak ze waar het pijn doet bij hun.
pi_6632324
Lijkt me een goed plan....
pi_6632326
quote:
"Dat soort lieden voelt zich vaak heel heldhaftig. Op dit moment gaan ze naar de kinderrechter, krijgen ze een taakstraf en moeten ze borden wassen in een bejaardentehuis. Daar zegt zo'n vriendelijke mevrouw tegen die puber: je mag vandaag wel een uurtje eerder naar huis. Het is te soft, het doet ze niks. Ik vind dat we deze jongeren te kijk moeten zetten voor hun vriendjes. We moeten ze laten voelen dat ze geen winnaars zijn, maar losers."

Niet iedere jongere die een misstap begaat moet voor de 'moderne schandpaal' in aanmerking komen, vindt Bakker. "Dit moet je niet doen bij de zielepoten en de drugsverslaafden. Dit moet je doen bij de patsers, de macho's."

Helemaal mee eens .

[Dit bericht is gewijzigd door Ron_Jeremy op 05-11-2002 10:46]

dinsdag 5 november 2002 @ 10:46:13 #12
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6632332
Normaal gesproken straffen we hier door ontnemen van vrijheid en niet door ontnemen van menswaardigheid, maar ik moet zeggen dat plan toch wel erg goed klinkt Laat ze er maar eens achter komen wat voor losers ze zijn
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:47:18 #13
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632350
Ik vrees ook dat dit niet kan worden waargemaakt maar het is iig een heel goed idee, leren ze misschien eindelijk weer een beetje normaal doen.
Zinloos geweld bestaat niet, er is altijd wel iemand die er zin in heeft.
Maar dat is mijn mening.
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:47:37 #14
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632354
Ik ga denk ik maar uns een politieke partij oprichten die hier voor is ... Criminele jeugd moet straten schoonmaken op de knieen, bejaarde meoten zelf hun afwas doen, kinderen mogen niet meer met de auto naar school gebracht worden. En men moge het argument dat pim het zo gewild zou hebben niet meer gebruiken. Ik denk dat dat wel een zeteltje of 20 mogelijk maakt
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:49:08 #15
7966 eRR_
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:51:33 #16
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632404
Sjips, ik mag nog geen partij oprichten, je moet 21 zijn om in de kamer te mogen :S ... dan maar de volgende volgende verkiezingen

[Dit bericht is gewijzigd door DJKlungel op 05-11-2002 10:52]

pi_6632405
mee eens, van mij mogen ze ook nog zo'n grote puntmuts opkrijgen met EZEL erop
pi_6632417
Doen!!! Dit is echt een goed plan.
Sommige staten in amerika doen dit ook en dat schijnt erg goed te werken
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:54:58 #19
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632443
ben benieuw of er ook politieke partijen achter dit plan komen te staan, of zullen zij weer te "zwak" zijn om zoiets in te voeren.
Maar dat is mijn mening.
pi_6632480
waarom niet gewoon met de foto in de krant of op het internet?
When a girl says "lets just be friends" what she really means is: "please fill in the gaps left by the guys I am currently fucking"
  dinsdag 5 november 2002 @ 10:59:03 #21
34055 DJKlungel
Grof met Pof!!!
pi_6632505
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 10:56 schreef mixologist het volgende:
Dat vinden ze weer stoer, kan iedereen zien wat voor iets stoers ze hebben gedaan
pi_6632514
pfff ... de spreekwoordelijke schandpaal...
we kunnen ze beter kruisigen!
  dinsdag 5 november 2002 @ 11:00:19 #23
36781 Escimo
Pro kern energie!!!
pi_6632525
quote:
Dan moet je wel de foto's plaatsen van de werkzaamheden die ze moeten uitvoeren.
Maar dat is mijn mening.
pi_6632544
Wekt zo'n plan niet alleen maar woede en frustratie op bij 'criminelen'?

Ik neem aan dat deze aanpak bedoeld is voor jongeren die anders een andere taakstraf zouden krijgen. In ieder geval niet de harde jongens.

Ik vraag me echt af of deze aanpak zou werken of dat jongeren dan juist extra wrok tegen de maatschappij gaan koesteren.

Het lijkt me in ieder geval wel lachen als van die kutgassies kauwgom moeten gaan krabben. Ik heb alleen mijn twijfels over de effectiviteit ervan.

dinsdag 5 november 2002 @ 11:03:33 #25
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_6632572
quote:
quote:
Geen foto's van andere fok!kers zonder dat deze daar toestemming voor hebben gegeven
uit de Babes en Hunks Policy

Mag dus niet

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')