misschien dat je het jezelf nu nog niet kan voorstellen,
en ik weet ook zelf niet of het "plezier" toeneemt als je meer schade aanricht,
maar op gegeven moment kan je jezelf toch flink verwonden, denk je niet?
zonder dat je er dan bewust van bent
[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 31-10-2002 21:43]
de vriend van een hele goeie vriendin van mij doet t ook. hij komt er ook eerlijk voor uit, nadat zij het ook eens heeft geprobeerd hebben ze besloten dat als zij het niet doet dat hij het ook niet doet...
nu zijn ze gelukkig samen en geen uitlevingen meer met een mes
Offtopic : komt je naam van de Creedsong Illusion ??
Daarin zingt die namelijk ook Am I really here or is it all just an illusion , wat ook voor mij herkenbaar was .
quote:De enige die je een reden kan geven om te stoppen (je raadt het al
Op zondag 3 november 2002 18:02 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Duz graag hulp zodat ik een reden heb om te stoppen.
quote:het heeft wel degelijk negatieve effecten:
Op donderdag 31 oktober 2002 15:54 schreef Angst het volgende:
Hallo iedereenIk deed eerst aan zelfverminking, toen me ouders erachter kwamen hellpie moest ik gelijk stoppen. Maar ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik ben dus half halfje gestopt, maar jah.
Maar ik vind dat zelfverminking veel beter is dan andere middelen. Het heeft hetzelfde effect als drugs, je kan er zelfs van in trance raken (meerdere keren gebeurd). Ook krijg je een goed gevoel omdat je de pijn van het mes overwint. Het voelt ook bijna net zo goed als een orgasme. EN heeft een nog beter soort ontlading tot gevolg.
Behalve dat je er littekens van krijgt heeft het geen negatieve effecten. Toch kijken mensen hier negatiever tegen aan dan tegen drugs, roken en alcohol wat uiteindelijk veel slechter voor de gezondheid is.
Wou ff vragen of mensen behalve een aangeleerde afkeer, nog egt goede reden kunnen verzinnen waarom je het niet zou moeten doen.
ER ligt een gigantische taboe, op dit 'middel' wat eigenlijk gwoon als drugs werkt.Isis
quote:JIJ moet zelf een reden hebben om te stoppen, leg het niet bij ons neer
Op zondag 3 november 2002 18:02 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Duz graag hulp zodat ik een reden heb om te stoppen.
Je zegt dat drugs erger is, op zich is dat wel zo, maar ook met zelfverminking is er het probleem dat je steeds MEER wilt...(ik praat nu dus voor mezelf, maar volgens mij is dat meestal zo). Ik kan mezelf niet tegenhouden, het moet gewoon, ik denk er niet bij na. Achteraf als het zichtbaar is en het pijn doet, dan baal ik ervan, en word ik nog depressiever omdat het weer eens gebeurd is...
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is WEL erg. Het heeft een oorzaak, je gaat niet voor je lol jezelf pijn doen. Hulp zoeken schijnt belangrijk te zijn, maar heb ik zelf (nog) niet gedaan. Want ook ik denk steeds dat het niet erg is, terwijl ik weet dat dat wel zo is.
De laatste tijd is het bij mij gelukkig wat minder, misschien ook wel omdat het 1 en ander van vroeger nog zichtbaar is. Daar baal ik nu wel van...
Sterkte iig...
quote:1 reden waarom je het niet zou doen: het ziet er niet uit en je doet er anderen ook pijn mee...
Op donderdag 31 oktober 2002 15:54 schreef Angst het volgende:
Hallo iedereenIk deed eerst aan zelfverminking, toen me ouders erachter kwamen hellpie moest ik gelijk stoppen. Maar ik snap nog steeds niet goed waarom. Ik ben dus half halfje gestopt, maar jah.
Maar ik vind dat zelfverminking veel beter is dan andere middelen. Het heeft hetzelfde effect als drugs, je kan er zelfs van in trance raken (meerdere keren gebeurd). Ook krijg je een goed gevoel omdat je de pijn van het mes overwint. Het voelt ook bijna net zo goed als een orgasme. EN heeft een nog beter soort ontlading tot gevolg.
Behalve dat je er littekens van krijgt heeft het geen negatieve effecten. Toch kijken mensen hier negatiever tegen aan dan tegen drugs, roken en alcohol wat uiteindelijk veel slechter voor de gezondheid is.
Wou ff vragen of mensen behalve een aangeleerde afkeer, nog egt goede reden kunnen verzinnen waarom je het niet zou moeten doen.
ER ligt een gigantische taboe, op dit 'middel' wat eigenlijk gwoon als drugs werkt.Isis
Verder zou ik het niet weten, doe het zelf ook regelmatig maar niet als drugs, meer om een einde te zoeken maar dat wil niet altijd even goed...
http://members.tripod.com/~manyppl/automutilatie.html
peter
quote:Ehmm, nog een tip voor als de drang echt te groot wordt: doe een elastiekje om je hand/arm, trek daar aan en laat los. Doet pijn, maar laat geen litekens achter enzo.
Op maandag 4 november 2002 09:30 schreef Angst het volgende:
Ik denk er allemaal nog over na, moet nu toch stoppen (sta onder redelijk streng toezicht, mijn ouders vragen het continue en zo), maar heb momenteel wel bijna een breakdown. Heel kleintje sneetje gemaakt is morgen weg weer weg. Maar ok, ben dus gestopt, maar je mist het gevoel zo ontzettend ben nu drie weken bijna zonder en godddddd. Ik mis het gewoon. (ben ut niet ook in mijn hoofd aan het idialiseren helemaal fout).
Pffff tog lief dat iedereen me probeert te helpen
thx
Andere tip om litekens te voorkomen/te verminderen: er is een zalf te koop en als je die op de wond smeert dan wordt het liteken een stuk minder erg.
Mijn advies: roep hulp in, ga naar de huisarts ofzo. Dit is IMO niet iets wat je alleen op kunt lossen.
peter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |