abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6542758
http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={B50E40A9-0489-4ED9-8CC4-CBE17B4DE975}
quote:
Het Vlaams Blok gaat klacht indienen tegen de Arabisch Europese Liga (AEL). Het Blok wil dat het parket de AEL voor de rechter brengt en hoopt dat er aldus een verbod op de AEL, die ze een "private militie" noemt, wordt uitgesproken.

De klacht komt er naar aanleiding van de mededeling die de AEL maandag verspreidde waarin ze bekend maakte dat ze vanaf 15 november eigen patrouilles zal opstarten om 'onze jongeren te beschermen tegen mogelijk politiegeweld'. Op 15 november begint de Antwerpse politie namelijk met een globaal plan voor de aanpak van straatcriminaliteit. Volgens de AEL worden met dit plan in de eerste plaats de Marokkaanse jongeren in de straten van Borgerhout, de Seefhoek en de andere wijken van Antwerpen geviseerd.

Ahmed Azzuz van de AEL Divisie-Antwerpen zegt dat het "Vlaams Blok hun probleem niet is. Zij komen niet op voor onze belangen. Wij zijn een democratische partij".

Toevoeging:
De maatregel is dus bedoeld om de Antwerpse politie nauwlettend te controleren op misbruiken en geweld tegen Marokkaanse jongeren. Bij een politie-optreden stuurt de organisatie een burgerpatrouille, al of niet met een camera, om de zaak in het oog te houden. "Onze boodschap is aan de politie is duidelijk: riskeer niets verkeerd te doen" aldus Ahled Azzuz.

"Wij accepteren niet dat de politie Marokkaanse jongeren gaat viseren. Als het oppakken terecht is, ondernemen we niets. Maar als we vaststellen dat het optreden is ingegeven door rascisme, dan nemen we maatregelen. Van juridische maatregelen tot protestmanifestaties in de wijk. Wij zullen niemand toelaten om onze wijken te terroriseren om een xenofoob electoraat tevreden te stellen."

Aanleiding was voor dit initiatief was de werknota van het parket en de politie van viruge week. Daarin kreeg de aanpak van de straatcriminaliteit de werktitel "Geintegreerde aanpak van de Marokkaanse daders" mee.

Een politiewoordvoerder: " We zullen over enkele weken zien welke vorm het AEL-initiatief aanneemt en op basis daaarvan zien we of we optreden. Wij als politie hebben niets te verbergen."

En voor de discussie:
1. imo gaat het AEL hier stevig zijn boekje te buiten, in die zin dat er genoeg controle is op de politie. Wat denken ze toe te kunnen voegen? Zouden ze niet beter 'hun wijken' schoonvegen ?
2. Voor een zelfverklaarde democratische partij, vind ik het toch vreemd dat er voor 1 specifieke groep wordt opgenomen.
3. Het AEL zou imo beter wat doen aan de criminaliteit onder Noord-Afrikanen die wijken terroriseren, dan proberen de politie te beletten iin zijn werk. Blijkbaar is de leefsituatie in wijken dus minder belangrijk. Niet echt democratisch imo.
4. Bovendien vind ik het stuitend dat deze partij spreekt over 'onze' wijken etc. Wie denken ze wel dat ze zijn? Dat de land veroverd hebben ofzo? Dit vind ik echt niet kunnen.
5. Bovendien heeft deze partij plannen om naar Nederland te komen. Stel dat ze in Venlo een gelijkaardig initiatief zouden ontplooien. Riskant imo.
6. What's next? Zich bewapenen om zich te verzetten tegen 'de bezetter van onze wijken"?

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 30-10-2002 17:30]

woensdag 30 oktober 2002 @ 17:42:26 #2
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6542932
Aha, de SA-bruinhemden van de 21e eeuw staan op.

Gelijk verbieden dit, en met het leger ertegenin.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6543001
Tsja, krijg je met zo'n falend politie-apparaat he, gaan mensen voor eigen rechter spelen enzo.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 17:50:35 #4
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_6543020
Blijkbaar willen ze vechten en rellen schoppen. Het zal er best een nog erger zooitje worden.Voor die figuren is er maar 1 oplossing (ok 2 dan ) en dat is uitzetten.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  Overall beste user 2022 woensdag 30 oktober 2002 @ 17:51:32 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_6543029
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:48 schreef Luigi het volgende:
Tsja, krijg je met zo'n falend politie-apparaat he, gaan mensen voor eigen rechter spelen enzo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6543074
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:48 schreef Luigi het volgende:
aha, en dat ku je natuujrlijk verbeteren door de politie in de gaten te gaan houden met een camera.

Nu ja, ik ken nog een man uit Venlo die de hele dag niets te doen heeft en wat vaker buiten moet komen, misschien kan die een handje komen helpen.

woensdag 30 oktober 2002 @ 17:54:26 #7
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6543075
Trieste zaak dit.. Krijgen we weer zo'n opvolger van "112 Weekend", alsof ik daar op zit te wachten.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Overall beste user 2022 woensdag 30 oktober 2002 @ 17:56:37 #8
3928 Ulx
pi_6543095
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:54 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

aha, en dat ku je natuujrlijk verbeteren door de politie in de gaten te gaan houden met een camera.

Nah ja, als de politie niets te verbergen heeft is er ook niets aan de hand, natuurlijk!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_6543120
Goed plan. wanneer komen de eerste afleveringen op TV?
pi_6543121
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nah ja, als de politie niets te verbergen heeft is er ook niets aan de hand, natuurlijk!

En als er bv een Congolees wordt onterecht opgepakt, dat kan deze mensen blijkbaar veel minder schelen.

Rascisme van het zuiverste soort.

pi_6543158
En wat als er een groepje militanten geen camera bijheeft? Gaan ze dan met zijn allen roepen tegen 2 agenten dat ze rascistisch zijn?

Erg fraai, volgens mij zijn er in Belgie genoeg hoog opgeleide mensen om daar een oordeel over te vellen, daar hebben ze deze raddraaiers niet voor nodig.

† In Memoriam † woensdag 30 oktober 2002 @ 18:03:20 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_6543169
Laat ze maar lekker doorgaan daar. Ze mobiliseren alleen maar de autochtonebevolking, waarvan ze de macht blijkbaar niet beseffen. De massa is heel traag en duurt lang voordat ze in beweging komt, maar als dit soort groepen zo doorgaan lukt het hun wel. En dan hebben ze die milities nog hard nodig (hoewel het weinig voorstelt als het er echt op aan komt)
pi_6543175
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:01 schreef battlesickloner het volgende:

Erg fraai, volgens mij zijn er in Belgie genoeg hoog opgeleide mensen om daar een oordeel over te vellen, daar hebben ze deze raddraaiers niet voor nodig.

Wat? Dat stelletje corrupte ministers zeker?? Nee, hoog tijd dat de burger zelf opstaat en wat doet. Als je op de politiek moet wachten! Pft.
pi_6543182
ik zet 100 euro in dat Belgie het eerste land wordt waar een soort van burger oorlog uitbreekt
Free people own guns! Slaves do not!
  Overall beste user 2022 woensdag 30 oktober 2002 @ 18:07:03 #15
3928 Ulx
pi_6543223
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:04 schreef Vampier het volgende:
ik zet 100 euro in dat Belgie het eerste land wordt waar een soort van burger oorlog uitbreekt
Eitje, gewoon een Waal burgemeester maken van een Vlaams dorp of andersom.

Breekt de pleuris ook altijsd uit

pi_6543277
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:42 schreef X-Ray het volgende:
Gelijk verbieden dit, en met het leger ertegenin.
Op grond waarvan?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 18:15:09 #17
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6543338
Als AEL burgers wil beschermen dan moeten ze dat lekker doen. Wel een beetje raar dat ze het alleen voor Marokkanen doen. Dat is toch je reinst discriminatie. En dan allemaal zeiken over het VB.
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

Idd, de rollen eens omgedraaid.
Tsja .....
pi_6543767
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:15 schreef ghettoman het volgende:
Als AEL burgers wil beschermen dan moeten ze dat lekker doen. Wel een beetje raar dat ze het alleen voor Marokkanen doen. Dat is toch je reinst discriminatie. En dan allemaal zeiken over het VB.
Dit is gewoon voor eigen rechter spelen. Als de politie wordt gehinderd in hun werk dan wordt het nog een zooitje. Aangezien het een rommel is in die buitenwijken gaan die jongeren natuurlijk alles doen wat niet mag... want ze worden toch beschermd door die 'burger wachten'

Staatsondermijning heet dat in mijn wereld. (oftwel stap 1 van het stichten van een moslimstaat)

Free people own guns! Slaves do not!
pi_6543830
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:03 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat? Dat stelletje corrupte ministers zeker?? Nee, hoog tijd dat de burger zelf opstaat en wat doet. Als je op de politiek moet wachten! Pft.

Ach aap, ik hoor weer dat jij van niets weet.

Er zijn zat hoog opgeleide mensen die geen minister zijn.

En wat corruptie betreft: Nederland scoort een stuk hogen. Bouwfraude? Schipholtunnel?

In Belgie is eerder sprake van grotere gevoelighedi voor de economie van de eigen regio. (zoals vb de Waalse FN fabrieken)

pi_6543839
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Op grond waarvan?

De rechter zal erover oordelen, staat duidelijk vermeld op welke grond.
pi_6543860
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:07 schreef Ulx het volgende:
Eitje, gewoon een Waal burgemeester maken van een Vlaams dorp of andersom.

Breekt de pleuris ook altijd uit

Ja hoor weer een kenner. Je kunt het ook niet nalaten om steeds weer te bewijzen dat je echt niets weet, behalve wat loze politiek correcte kreten.

Zo dom, stik er maar in. Zoek het maar een keer uit als je de illusie wil wekken ook iets te weten.

pi_6543876
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:25 schreef battlesickloner het volgende:
http://www.hbvl.be/nieuws/politiek/default.asp?art={B50E40A9-0489-4ED9-8CC4-CBE17B4DE975}

Bij een politie-optreden stuurt de organisatie een burgerpatrouille, al of niet met een camera, om de zaak in het oog te houden.

Beetje knippen en plakken in zulk soort beelden en je kan zaken volkomen verkeerd weergeven. Dat zag je wel bij de Rodney King beelden.

Heel leuk dat die jongens een eigen burgerwacht willen beginnen maar helaas is dit niet een of andere uithoek van de wereld. We hebben hier een politiemacht die zelf al van binnenuit al gecontroleerd wordt dus dit initiatief is behoolijk overbodig.
Ik vraag me af of ze ook gaan filmen als de Arabieren vol aan het rellen zijn tegen de politie i.p.v andersom (iets wat mij voordehandliggender lijkt als je de recente nieuwsberichten over deze groep bekijkt)

woensdag 30 oktober 2002 @ 19:05:53 #23
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6543978
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Op grond waarvan?

Gezond verstand.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 19:08:10 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6544016
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 18:03 schreef NorthernStar het volgende:
Laat ze maar lekker doorgaan daar. Ze mobiliseren alleen maar de autochtonebevolking, waarvan ze de macht blijkbaar niet beseffen. De massa is heel traag en duurt lang voordat ze in beweging komt, maar als dit soort groepen zo doorgaan lukt het hun wel. En dan hebben ze die milities nog hard nodig (hoewel het weinig voorstelt als het er echt op aan komt)
Ze beseffen de macht niet omdat ze al tientallen jaren vrij spel hebben, daarbij gesteund door de heersende macht.

Overval plegen en een paar klappen oplopen? Aanklagen en huppa, je krijgt nog geld toe ook.
Zeggen dat alle niet moslims lager dan honden en varkens zijn? Geen probleem, want dat valt onder de vrijheid van godsdienst.
Etc etc etc

Maar idd, hoe idioter deze Ex-hezbolla knakker gaat doen, hoe meer hij zijn eigen graf graaft... het komt nog wel.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 30 oktober 2002 @ 19:13:36 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_6544131
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 17:25 schreef battlesickloner het volgende:

6. What's next? Zich bewapenen om zich te verzetten tegen 'de bezetter van onze wijken"?

Misschien kan het Vlaams Blok een volksmilitie opzetten die het AEL in de gaten gaat houden?

Ik ''verheug'' me nu al op de komst van deze groepering naar Nederland. Genoeg Marokkaans straattuig die Dyab Abou Jahjah als held zullen onthalen. ....................

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')