abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 oktober 2002 @ 07:27:03 #1
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6537238
ik ga niet meer naar de tandarts door angst.

maar ik merk dat ik nodig moet gaan.
hoe kom ik over die angst heen?

woensdag 30 oktober 2002 @ 07:37:19 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6537256
Het doet geen pijn joh...
Ben ook geen held in tandartszaken en toen hij zei dat ik een gaatje had en er een kies moest worden getrokken werd ik toch ff zenuwachtig..Mijn eerste gaatje, mijn eerste trekking!

Heb tegen hem gezegd dat het beter geen pijn kon gaan doen want daar hou ik helemaal niet van.
Heb hem ook gezegd dat hij alles wat hij ging doen mij moest vertellen..

Dat deed hij toen ook, en het was allemaal zo klaar en gefixt, heb er niks van gevoeld!

Ben nu nog steeds geen held met de tandarts maar ben er minder angstig voor geworden.

The truth was in here.
  woensdag 30 oktober 2002 @ 07:53:50 #3
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6537325
bij mijn vorige tandarts was het zo gegaan.

ik ging eindelijk eens alleen naar de tandarts,
door vroeger toen ik jong was heb ik eens een spuit van goed 3cm in mijn lip gehad.
en sinds dien wil ik geen spuit meer of ik heb geen andere keuze.

de laaste keer dat ik naar die tandarst ging was zker 2 jr terug toen er net een nieuwe tandarts daar.een jong guppie die ik nooit eerder heb gezien.al die andere tandartsen wist dat ik daar bang van was maar hij dus niet.
het heef 45 minuten geduurt dat die spuit in mijn mond kon komen en toen die kies gevuld was en hij klaar was met mij zei hij dat ik me deed aanstellen.

en toen ben ik niet meer geweest op 1 keer na toen had ik last van 1 kies en ben zomaar naar een tandarts gegaan die in de buurt was en die heeft me goed geholpen.

en moet binnen kort weer gaan.
ik hoop eigelijk eerder op een behandeling dat ik onder narcose kan gaan.

maar dat zal wel niet zo zijn

woensdag 30 oktober 2002 @ 07:55:52 #4
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6537338
Je hebt speciale tandartsen. Daar kun je een andere soort bwhandeling krijgen. Eerst krijg je een soort intake, dan worden er allemaal dingetjes uitgelegd. De volgende keerkrijg je dan gewoon een contrôle... Alles gaat heel rustig in jou tempo.. Als er wat moet gebeuren gaat het allemaal in overleg, en het kan allemaal met vwerdocingen en whatever...
Neem eens contact op met het tandheelkundiginformatiecentrum (zal ff adres zoeken...)

Je kunt even kijken op Dentnet.nl, en anders op Tandarts.nl. Ik denk dat je daar wel wat kunt vinden... Sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Reintje op 30-10-2002 08:00]

Action is the enemy of thoughts
  woensdag 30 oktober 2002 @ 07:57:16 #5
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_6537343
ok
pi_6537449
de bijter heet zoiemand
pi_6537484
Ja.. Moet December ook een gaatje boren. Een hele grote controle, want ik heb bijna 4 jaar een beugel gehad. Dus dat word nog wel even moeilijk. Maar daar moet je gewoon even over heen.

Komt alemaal goed joh.

woensdag 30 oktober 2002 @ 08:46:36 #8
2934 Carin aka Trijntje
Voor wie ik liefheb....
pi_6537571
In Amsterdam, bij de Acta zit de stichting byzondere tandheelkunde, dat zijn speciale tandartsen die je over je angst voor tandartsen heen kunnen helpen. Verder worden tandartsen tegenwoordig in hun studie al geconfronteerd met angstige patienten en is de gemiddelde tandarts best geneigd om een patient die angstig is serieus te nemen. Vertel bij je eerste bezoek gewoon dat je bang bent, neem je walkman mee en zet die op bij het boren, dat helpt ontspannen en laat je gewoon verdoven...doen ze ook niet moeilijk over. Heb je een tandarts die het wel allemaal onzin vindt ga dan gewoon op zoek naar een andere tandarts want jij bent dan wel patient maar je bent ook de klant en beslist uiteindelijk zelf wat je wel en niet in je mond wil laten doen.
Prijs en zegen de betovering, Want april is mijn verovering...............
pi_6538235
Heb ik ook, en tip: Laat je verdoven, je voelt er he-le-maal niets meer door, gegarandeerd succes.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  woensdag 30 oktober 2002 @ 10:01:43 #10
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_6538304
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 09:56 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Heb ik ook, en tip: Laat je verdoven, je voelt er he-le-maal niets meer door, gegarandeerd succes.
tsja, maar als je bang voor spuiten bent...

Ik vind de tandarts ook niet leuk, maar als ik een gaatje moet laten vullen of iets dergelijks dan denk ik altijd maar zo "ach, je voelt 10 seconden die prik en daarna voel je er helemaal niets van." of ik maak mezelf wijs dat naar de tandarts gaan vast niet zo erg is als wat sommige anderen mee moeten maken (auto ongeluk of iets dergelijks) of ik zeg tegen mezelf dat iedereen naar de tandarts gaat en dat je niet de enige bent die het meemaakt.

Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat je er doodsbang voor bent.

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')