abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:08:57 #1
15676 henrylangendoen
ForuM! - Fok! op je radio!
pi_6526814
De stelling voor vanavond is: [ForuM!] Stelling: Zinloos geweld.... Wat moeten we er aan doen en kunnen we er zelf aan doen?

Nederland is al een aantal maal opgeschrikt door zinloos geweld. Het lijkt erop dat niemand meer weet wat wel en wat niet kan. Veel mensen zeggen dat de normen en waarden vervagen en dat dit soort dingen daarom gebeuren. Iedereen vind dat het zo niet door kan gaan, maar we moeten we eraan doen, en wat kunnen we er misschien zelf aan doen?

Reageer nu en je reactie kom dan misschien in ForuM!

[url=http://www.radiolelystad.nl/forum]ForuM! op Radio Lelystad[/url] | [url=http://realserver.solcon.nl:8000/listen.pls] Live luisteren naar Radio Lelystad via internet[/url] | [url=http://www.flippie.nl]Flippie.nl[/url]
pi_6526838
Volgens mij kwam dit toch allemaal door god.
Opsluiten die gast!
Wie?
pi_6526842
Ingrijpen als iemand in elkaar getrapt word, en je kinderen goed opvoeden
pi_6526843
Oldenzaaltjuh en HeaRt_woRm's weblog!:KLIK!
FAN VAN DE RED HOT CHILI PEPPERS??? Klik hier!!!!!
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:12:18 #5
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_6526876
Zwaardere straffen helpen in ieder geval niet want dat kost alleen maar geld en in mijn ogen leren ze er ook niet echt van.

Het idee van de PVDA om die gasten in een zeecontainer te stoppen is ook een beetje onzin. Ik vind dat er strafkampen moeten komen en laat ze daar maar eens hard werken.

[Dit bericht is gewijzigd door Doezelhaar op 29-10-2002 19:13]

pi_6526889
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:10 schreef DJKoster het volgende:
Ingrijpen als iemand in elkaar getrapt word, en je kinderen goed opvoeden
Ingrijpen is makkelijk te zeggen, als je er dichtbij staat denk ik niet dat je het zo makkelijk beslist, ook omdat je van de schok stilstaat en ten tweede omdat je ook net de kans hebt om in elkaar geschopt te worden.. ik weet niet wat ik zou doen, ik vind niet dat je er een uitgesproken mening aan kan geven als je het zelf niet hebt meegemaakt...
pi_6526893
is niet echt een stelling he? Meer gewoon een vraag...
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:13:02 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6526894
IIG zwaardere straffen, een paar jaartjes voor moord gaat echt te ver. Maar voor de rest heb ik er niet echt verstand van.
pi_6526906
Dat is geen stelling... dat is een vraag...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_6526911
precies, ingrijpen als je het ziet gebeuren op straat. je kinderen ff normaal opvoeden. hoge straffen voor zinloos geweld.
wat ook wel handig zou zijn, een uitgaanspas die bij elke discotheek kroeg werkt. daar staat je leeftijd in en je gedrag. misdraag je je een keer in een discotheek dan wordt dat op de pas gezet zodat je bij andere tenten niet meer of moeilijker binnekomt.............

tis een ideetje

geit als ontbijt - [url]http://fotoboek.fok.nl/geit[/url]
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:14:18 #11
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_6526925
Mja wat kun je er tegen doen?

Zou jij nog iemand op zijn/haar gedrag aan durven spreken op straat?
Ik bedenk me wel 2 keer.....
Zelfde bij vechtpartijen, heb laatst in een discotheek nog een kunnen voorkomen door er tussen te springen. Week erna zou ook iemand dat doen en die is met een kapot glas gestoken.....

En sinds de afgelopen stille tocht ( zie ook mijn sig )
is het geweld afgenomen?
Was vanmiddag nog een mishandeling in Midden des lands ( gevolgt via scanner) 3 tegen 1.

Mja het enige wat je er tegen kunt doen is strengere straffen op geweldsdelicten...

maar waar he tmet deze wereld heengaat.

heb er een hard hoofd in...

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_6526929
Aan zinloos geweld valt weinig te doen. Het is vergelijkbaar met de stelling: Oorlog: Wat moeten we er aan doen en kunnen we er zelf aan doen?
Niks dus, zolang er mensen zijn die het nodig vinden om andere mensen dood te schieten zal het blijven bestaan.
De enige optie om het uit te bannen is om te gaan naar de situatie als in het boek 1984.
Denk aan de duim :)
pi_6526937
Je kan er weinig aan doen ben ik bang...

Heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar ik denk dat alles wat je je voorneemt (dus, ik spring er tussen in ofzoiets), ineens toch niets meer voorsteld en je met je bek vol tanden staat. Je weet denk ik gewoon niet wat je moet doen...

Maar de politiek kan er wel wat aan doen. Want wat de politiek nu doet is zijn handen er van af houden. Ze hebben zoiets van, ja ik kan hier niks aan doen enzo... ja pfff tuurlijk kan je er wat aan doen. Wat dacht je van zowiezo harder straffen dat soort gasten... want die pipo uit Venlo komt er waarschijnlijk wel weer met 5 jaar vanaf...

pi_6526968
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:08 schreef henrylangendoen het volgende:
De stelling voor vanavond is: [ForuM!] Stelling: Zinloos geweld.... Wat moeten we er aan doen en kunnen we er zelf aan doen?
Als je zinloos geweld wil voorkomen moet je in ieder geval je bek open durven trekken. Maar dan wel op zo'n manier dat de agressie niet nog verder wordt opgevoerd en tegen jou wordt gericht.

Dus gewoon duidelijk maken dat je niet toe blijft kijken. Als er dan nog meer mensen bij staan zal de drempel om ook in te grijpen veel lager zijn om mee te helpen. Samen ben je altijd sterker.

Maar het blijft natuurlijk moeilijk.

[Dit bericht is gewijzigd door MrLucca op 29-10-2002 19:18]

pi_6526969
En stel dat je die gasten harder aanpakt, dan helpt dat nog niet. Want ik heb het idee dat ze op hun instinct reageren en dan gaan ze niet voor zo'n actie denken: 'O, de straffen zijn verhoogd, laat ik hem maar niet in elkaar slaan'.
Denk aan de duim :)
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:17:04 #16
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_6526974
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:13 schreef geit het volgende:

wat ook wel handig zou zijn, een uitgaanspas die bij elke discotheek kroeg werkt. daar staat je leeftijd in en je gedrag. misdraag je je een keer in een discotheek dan wordt dat op de pas gezet zodat je bij andere tenten niet meer of moeilijker binnekomt.............
Inbreuk op privacy vind ik dat. is niet zo'n goede oplossing dan liever die werkkampen realiseren.
pi_6526978
zwaardere straffen lijkt mij een goed idee

misschien schrikken ze daar vanaf en denken ze dan wel een paar keer meer na voordat ze weer zo'n kansloze actie gaan doen..

en als die lui éénmaal achter de tralies zitten kunnen ze nix meer aanrichten dus...

dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:18:03 #18
11488 UTO
Unidentified Typing Object
pi_6526991
Strafkampen is goed...laat ze maar nuttig werk verrichten, de rest van hun leven. Kunnen ze de schade die ze de maatschappij aandoen een stukje terugbetalen.

En als ze niet willen luisteren: geen eten

Als ze in de gevangenis zitten kost het alleen maar geld.

From outer space
pi_6527024
misschien moet er reclame worden gemaakt op tv:

Wat te doen als je (zinloos)geweld op staat ziet:

1. bel 112
2. onthoud hoe de daders eruit zien
2. groepeer met mede getuigen
3. hou de daders tegen
4. wacht tot politie komt en geef slachtoffer hulp

geit als ontbijt - [url]http://fotoboek.fok.nl/geit[/url]
pi_6527035
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:19 schreef geit het volgende:
misschien moet er reclame worden gemaakt op tv:

Wat te doen als je (zinloos)geweld op staat ziet:

1. bel 112
2. onthoud hoe de daders eruit zien
2. groepeer met mede getuigen
3. hou de daders tegen
4. wacht tot politie komt en geef slachtoffer hulp

is er al
pi_6527049
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:16 schreef nEDerland het volgende:
En stel dat je die gasten harder aanpakt, dan helpt dat nog niet. Want ik heb het idee dat ze op hun instinct reageren en dan gaan ze niet voor zo'n actie denken: 'O, de straffen zijn verhoogd, laat ik hem maar niet in elkaar slaan'.
Het zijn woede-uitbarstingen inderdaad. Die kun je niet controleren.
pi_6527125
Het probleem begint al bij de ouders die kinderen geen goede normen en waarden leren ( bijvoorbeeld die ouders van dat kind met die motorstep). Die ondermijnen het gezag van docenten en politie gek he dat die kinderen daarna zoiets hebben van ach ze kunnen met toch niets maken.
Bovendien klaagt het OM mensen die ingrijpen ook aan. Ja dat is dus het teken geven van je niet mee bemoeien en lekker laten gaan. Dat laat je een aantal jaren sudderen (bijvoorbeeld 12) en dan heb je een hele generatie die geen gezag kent en die weet dat andere mensen toch niet ingrijpen.
Wat doe je eraan. als burger weinig het beleid moet worden aangepast geen aanklachten meer van burgers die helpen en extra hoge straffen voor geweldplegers. En heropvoeding van de jongere geweldplegers.
Ja en als burger zou je kunnen ingrijpen als er iets gebeurd.
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:26:10 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6527170
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6527656
pi_6527778
Mensen doe het iets leuker

het is vandaag niet echt hmmmzz leuk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')