quote:
Op maandag 24 maart 2003 12:08 schreef mitt het volgende:
Iemand misschien een link naar de speech van Brody?Op de oscar-site staat alleen het interview na afloop.
quote:En je zag van tevoren aankomen dat er dan op hem geschoten zou worden.
Op maandag 24 maart 2003 22:08 schreef Flaman het volgende:ik was erg ontroerd bij het stukje dat die nazi de pianist eten gaf, en zn jas op het eind
quote:Hm, dat wel ja..
Op maandag 24 maart 2003 23:19 schreef SunChaser het volgende:[..]
En je zag van tevoren aankomen dat er dan op hem geschoten zou worden.
quote:Wil je dat filmpie echt hebben??
Op maandag 24 maart 2003 22:10 schreef mitt het volgende:[..]
Ik kan em wel ff cappen
Die Brody kan wel goed pianospelen hè?
quote:
Op maandag 7 april 2003 02:18 schreef SilverSpirit het volgende:
Ik vond het een erg saaie film, heb hem ook niet afgekeken. Is gewoon de zoveelste film die teert op het "leed" van de Joden ruim 60 jaar geleden. Zwakke film dus.
quote:Hij heeft wel een beetje gelijk hoor.
Op maandag 7 april 2003 17:35 schreef Theeboon het volgende:
quote:Wat een wereldreplie!
Op maandag 7 april 2003 17:35 schreef Theeboon het volgende:[..]
quote:Meen je dit serieus? Mag je natuurlijk vinden, maar daarmee geef je wel aan geen sodemieter te begrijpen van het waarom van deze films. Schindler's List, The Pianist en The Grey Zone werden gemaakt om de komende generaties te laten beseffen waar haat en afgunst toe kunnen leiden. Om ons te laten leren van de geschiedenis, om de geschiedenis te herkennen in het heden. Een films als The Pianist gaat daarin zoveel verder dan de schoolboekjes over WOII in het overbrengen van het leed en de frustratie. Maar dat zul je dan ook wel enorm saai gevonden hebben....
Ik vond het een erg saaie film, heb hem ook niet afgekeken. Is gewoon de zoveelste film die teert op het "leed" van de Joden ruim 60 jaar geleden. Zwakke film dus.
quote:Ja, en Jakob The Liar ook
Op maandag 7 april 2003 21:32 schreef Pacino het volgende:
Schindler's List, The Pianist en The Grey Zone werden gemaakt om de komende generaties te laten beseffen waar haat en afgunst toe kunnen leiden.
quote:Eikel!
quote:Een wereldreply op een wereldpost!
Op maandag 7 april 2003 17:38 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Wat een wereldreplie!
De film was voor mij meer dan indrukwekkend. Het is een meesterwerk, het magnum opus van een (los van zijn (mis)daad) genie.
quote:Check het topic over de soundtrack in Muziek!
Op donderdag 10 april 2003 00:15 schreef Knakker het volgende:
Weet iemand trouwens welk pianoconcert wordt uitgevoerd tijdens de aftiteling?
Ik heb trouwens meegedaan met de prijsvraag over de pianist bij cinema.nl
Ik hoop dat ik hem win! Anders koop ik hem toch op dvd
quote:Ik meen een nocturne posthume in C#minor van Chopin.
Op donderdag 10 april 2003 00:15 schreef Knakker het volgende:
Weet iemand trouwens welk pianoconcert wordt uitgevoerd tijdens de aftiteling?
quote:Of was het Nocturne No. 20 in C#minor?
Op vrijdag 23 mei 2003 22:03 schreef Achiel het volgende:
Ik meen een nocturne posthume in C#minor van Chopin.
quote:Ah ik dacht dat hij mischien meerder nocturnes in C# minor had geschreven ofzo
Op zaterdag 24 mei 2003 23:14 schreef Achiel het volgende:
Das hetzelfde Pietjuh. Alleen vermeld jij het nummer erbij.
quote:Ik snap de logica van die opmerking niet echt
Op zaterdag 24 mei 2003 23:44 schreef Disorder het volgende:
Best een goeie film voor een kinderneuker zo te lezen.
quote:Omdat polanski beschuldigd was in amerika voor sex te hebben met een 13 jarig meisje
Op zondag 25 mei 2003 02:20 schreef StrayDog het volgende:
Ik snap de logica van die opmerking niet echt
quote:Dat weet ik ook wel, maar wat heeft dat feit te maken met zijn werk als regisseur?
Op zondag 25 mei 2003 10:06 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Omdat polanski beschuldigd was in amerika voor sex te hebben met een 13 jarig meisje
quote:inderdaad slaat nergens op
Op zondag 25 mei 2003 15:44 schreef StrayDog het volgende:[..]
Dat weet ik ook wel, maar wat heeft dat feit te maken met zijn werk als regisseur?
quote:Dat hij een meisje heeft verkracht is natuurlijk niet goed te praten. Alleen heeft het verder niks met dit topic te maken.
Op zaterdag 24 mei 2003 23:44 schreef Disorder het volgende:
Best een goeie film voor een kinderneuker zo te lezen.
Ik vond deze film heel erg mooi. Stukken beter als Schindlers List, waar ik toch altijd een beetje het idee krijg, een Amerikaanse propaganda/Amerika heeft in zijn eentje WO2 gewonnen, houding bespeur.
The Pianist geeft WO2 gewoon weer zoals hij was. Bitter en hard. Niks romantisch aan. Als wo2 geinteresseerde vond ik het genieten (als ik het zo mag uitdrukken)
The Pianist ziet er prima uit...het lijkt me een enorme opdracht geweest om de hele sfeer van de jaren 40 te reconstrueren. Via de hoofdpersoon zien we regelmatig wat voor wreedheden de Duitseres uithaalden en voel je de angst die de Joden moeten hebben gehad ook goed.
Adrian Brody zet een moeilijke rol neer en z'n Oscarnominatie lijkt me terecht...of 'ie 'm ook had moeten winnen, is een andere vraag. Ik had liever Jack Nicholson zien winnen.
Maar vond het een hele mooie film! Aangrijpend verhaal.
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 22:23 schreef RijstNatie het volgende:
heb de film nu op dvd en zal hem dus maar is gaan kijken
hij scoort een 8.6 op imdb wat dus erg hoog is
quote:Inderdaad.
Op vrijdag 7 november 2003 14:42 schreef thetruth het volgende:
Goede film.
Het rare was dat ik bij als die heftige beelden niet eens meer erg schrok.quote:Op zondag 17 april 2005 01:17 schreef NanKing het volgende:
Ik heb ook net op tv gezien.
Heb wel een paar keer een traantje weg moeten pinken hoor...
jeuzus wat een gruwlijke film.![]()
Lolboek.quote:Op zondag 17 april 2005 01:56 schreef alsem het volgende:
had hem net ook gezien, ze hadden veel meer moeten schieten, en die gozer met die grote neus hadden ze moeten vervangen door sylvester stalone! 8)
Grapjurkquote:Op zondag 17 april 2005 01:56 schreef alsem het volgende:
had hem net ook gezien, ze hadden veel meer moeten schieten, en die gozer met die grote neus hadden ze moeten vervangen door sylvester stalone! 8)
Ben ik het wel mee eens, ik vind dit een lichtelijk overschatte film.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:45 schreef kenz het volgende:
Kortom, mooi en goed gefilmd, maar weinig diepgang.
Kneusquote:Op zondag 17 april 2005 01:56 schreef alsem het volgende:
Het gaat dan ook meer om het acteerwerk van Adrien Brody dan de tekst.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:37 schreef Maeghan het volgende:
Dat vond ik juist superslecht. Op het moment dat ie die jas krijgt zie je het al aankomen... =S
Mja, deze film heeft me wel geraakt. Hotel Rwanda vond ik nog schokkender.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:20 schreef falloutboy het volgende:
Net met wat vrienden 'the Pianist' van Roman Polanski gezien.
Jeujtje wat een indrukwekkende film. Is dit nu echt gebeurd?
Meer FOK!kers die een beetje flabergasted waren na het zien van deze film..?
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal ja...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:20 schreef falloutboy het volgende:
Jeujtje wat een indrukwekkende film. Is dit nu echt gebeurd?
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:41 schreef AryaMehr het volgende:
Vanavond voor het eerst gezien. Prachtige film!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |