Waarom zijn in de meeste gezinnen in strips vaak de familiebanden zo onduidelijk?
Suske en wiske: Zijn broer en zus en je hebt tante sidonia maar wie is dan de vader van suske en wiske?
Sjors en Sjimmie: de kolonel is hun oom, sjors is blank en sjimmie is zwart en ze zijn broers? en sally is de dochter van de kolonel dus het nichtje van sjors en sjimmie? Wie zijn hun ouders?
Donald duck, kwik kwek en kwak zijn neefjes van donald maar wie is hun vader en of moeder?
Dit zijn dus al 3 voorbeelden van stripgezinnen die "verknipt" zijn, waarom is dit zo'n populair thema onder tekenaars? Of zouden ze van elkaar afgeleid zijn?
Er zijn ook wel genoeg "normale" gezinnen : b.v. jan jans en de kinderen, urbanus e.d .maar die zijn lang niet zo populair als de 3 bovenstaande gezinnen.
quote:Volgens mij zijn Suske en Wiske wel broer en zus, toch
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:03 schreef SmashBro het volgende:
Suske en Wiske zijn geen broer en zus, en Sjors en Sjimmie geen broers.
quote:Nee, lees Het Eiland Amoras maar. Daar vindt Wiske Suske en neemt hem mee naar huis.
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef mamamiep het volgende:[..]
Volgens mij zijn Suske en Wiske wel broer en zus, toch
quote:Wel, is zijn zus. Er heeft een paar jaar geleden een hele stamboom van de familie Duck in de Donald Duck gestaan.
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef Vision het volgende:
de moeder van kwik kwek en kwak is wel bekend, maar dat was volgens mij geen familie van donald
quote:Je had een paar jaar terug een stamboom bij de Donald Duck zitten, daarin stond precies wie de vader en moeder waren van Kwik, Kwek en Kwak
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:01 schreef mixologist het volgende:
Donald duck, kwik kwek en kwak zijn neefjes van donald maar wie is hun vader en of moeder?
quote:lees de albums ricky en wiske in slowakije, en het eiland amoras maar eens,, en stel die vraag daarna nog maar een keer.
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef mamamiep het volgende:[..]
Volgens mij zijn Suske en Wiske wel broer en zus, toch
quote:Eiland Amoras heb ik wel gelezen, maar dat was al een paar jaar terug. Maar ik wist het ook niet zeker hoor
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:05 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
lees de albums ricky en wiske in slowakije, en het eiland amoras maar eens,, en stel die vraag daarna nog maar een keer.
[edit]
Klopt trouwens wel, want Suske heeft ook dat spook al oom, en Wiske niet, dus ze kunnen geen broer en zus zijn
[/edit]
quote:Zus (dumbella)
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:04 schreef Vision het volgende:
de moeder van kwik kwek en kwak is wel bekend, maar dat was volgens mij geen familie van donald
quote:Huh
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:10 schreef CloudBox het volgende:
Het stomme van Suske en Wiske is dat er nu een serie is van hen als peuter. Dakandusniehe
quote:Oh zo, die lees ik niet zo vaak. Heel af en toe maar
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:11 schreef CloudBox het volgende:
In het Suske en Wiske weekblad
quote:Lees jij trouwens heel erg veel strips of is je naam toevallig?
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:13 schreef CloudBox het volgende:
[afbeelding]
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:13 schreef CloudBox het volgende:
[afbeelding]
Vindt Suske en Wiske de laatste tijd toch niet veel meer aan, de tekeningen zijn anders (lelijker) geworden
quote:Ik heet echt Peter Parker, mijn vrouw heet overigens Pen, dus ze heet mevrouw Peter Parker-Pen
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:14 schreef mamamiep het volgende:[..]
Lees jij trouwens heel erg veel strips of is je naam toevallig?
(Peter Parker)
quote:Haha, das wel lollig
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:15 schreef CloudBox het volgende:[..]
Ik heet echt Peter Parker, mijn vrouw heet overigens Pen, dus ze heet mevrouw Peter Parker-Pen
quote:Vroeger vond ik ze leuker. Ik stond gisteren met een Suske en Wiske in mijn handen, maar heb hem uiteindelijk niet meegenomen. WIj hebben ze thuis allemaal, tot nummer 250 of zo. Daarna heb ik ze nog weleens los gekocht, maar ze werden wel steeds minder. Donald Duck werd ook iets mindern, maar gelukkig word die tegenwoordig steeds weer leuker. DDextra is ook nog steeds leuk
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:15 schreef DJKoster het volgende:[..]
Vindt Suske en Wiske de laatste tijd toch niet veel meer aan, de tekeningen zijn anders (lelijker) geworden
de vader van kwik kwek en kwak is wel een vreemde vogel
quote:Cool
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:26 schreef Adfundum het volgende:
Stamboom van de family duck : http://duckman.pettho.com/tree/l_nl.jpgde vader van kwik kwek en kwak is wel een vreemde vogel
Ducktales is trouwens ook wel apart. Lizzy dabbert er dan steeds rond, maar mevrouw Baktaart is niet haar moeder. Waar is die?
quote:Gaaf, ik heb hem ook maar opgeslagen. Anders moet ik thuis even heel erg hard zoeken, want die hebben wij ook nog wel ergens... ergens...
Op zaterdag 26 oktober 2002 11:26 schreef Adfundum het volgende:
Stamboom van de family duck : http://duckman.pettho.com/tree/l_nl.jpgde vader van kwik kwek en kwak is wel een vreemde vogel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |