quote:C
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:13 schreef Snok het volgende:
Weet iemand een goed programma om 3D games te maken?BVD, SnoK
quote:Verdiep je eerst eens wat in de materie zou ik zeggen. Zodra je eenmaal weet hoe een spel ongeveer gemaakt word, weet je ook dat er normaalgesproken een "engine" achter zit. Wil je nou echt "een programma om 3D-games te maken", zoek dan een goede engine met een goede editor uit, RTFM, en maak je 3D-games! Een paar addresjes :
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:13 schreef Snok het volgende:
Weet iemand een goed programma om 3D games te maken?BVD, SnoK
Tis niet gemakkelijk, wel leuk om wat mee rond te fiedelen (nerd)
Dat dacht ik 2 jaar geleden ook, daarom ging ik spieken bij Blizzard. (gemiddelde ontwikkeltijd 3 tot 4 jaar, zo'n 20+ man)
Ik kocht DIV Game studio, volledig met eigen source code, colour pallet en nog meer... 49.95 bij freerecord shop...
Ik kocht een boek met daarin de beschrijving voor het maken van games in C++, maar kon geen C++ en het boek en iedereen die ik sprak zweerde bij C++
Dus ik sprak een vriend die net ING was geworden en C++ als zijn leven zag, tot ik hoorde over alle libraries, rekencodes, uren, artificial inteligence en nog meer!
Ik kwam tot de conclussie dat een eenmans project op dat moment 40 jaar of langer zou duren, het resultaat zou een 2d godview crappy RPG met een verouderde engine...
Kortom: Er zijn maar enkelen die games KUNNEN maken, maar of het leuk is... Ja, misschien als producer..
quote:++
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:15 schreef BlackJack het volgende:[..]
C
En ten tweede is het doodsaai werk en moet je er vele nachten voor opgeven om goed te leren proggen.. en niet alleen dat want je zal dan ook nog vele andere dingen moet leren zoals programma ontwerp (jaja, je dacht toch niet dat je zo uit het niets kon beginnen met typen?), vele algorithmes, je moet heel goed wisknudde kunnen, partitioneer algorithmes, allerlei bestandsformaten, weten hoe je 3d kaart werkt (tot op de pixel!), blablablah.. saai..
(ik kan het je iig niet aanraden)
En dan te bedenken dat het ieder jaar moeilijker wordt..
quote:Jzus man, een 2d game heb je in een weekend je gecode
Ik kwam tot de conclussie dat een eenmans project op dat moment 40 jaar of langer zou duren, het resultaat zou een 2d godview crappy RPG met een verouderde engine...
[ontopic]
Kijk maar eens op gamedev of flipcode. Ga er niet vanuit dat je binnen de komende 3 jaar een 3d spel hebt geschreven. Je moet eerst leren gestructureerd denken. Begin met een tetris spelletje. Suc6
quote:En alle graphics moeten ook nog gemaakt worden. En de muziek... Tja, dan ben je nog wel ff bezig
Op dinsdag 22 oktober 2002 01:47 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
++
quote:nog makkelijker dan game studio wordt 't niet, lijkt me...
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:22 schreef Snok het volgende:
Ja dat wist ik al, is er niet iets makkelijkers, iets user friendly?
Je kunt ook de Torque engine kopen ($100). Deze engine is gebruikt voor Tribes 2. Je kunt de engine zelf uitbreiden dmv C, of de bestaande engine gebruiken dmv ingebouwde scripting.
info @ www.garagegames.com
[Dit bericht is gewijzigd door Sir_MaxaLot op 22-10-2002 09:42]
quote:www.lineage.com
Op dinsdag 22 oktober 2002 02:23 schreef Divide.NL het volgende:[..]
Jzus man, een 2d game heb je in een weekend je gecode
[ontopic]
Kijk maar eens op gamedev of flipcode. Ga er niet vanuit dat je binnen de komende 3 jaar een 3d spel hebt geschreven. Je moet eerst leren gestructureerd denken. Begin met een tetris spelletje. Suc6
Ik geef je 1 jaar,
Toch bedankt
Ik denk dat je voor een 3d-engine nog wel ff langer bezig bent voordat je iets toonbaars hebt. En, als je niet echt helemaal gek bent van wiskunde, priegelen en klooien met programmeren, doorzettingvermogen hebt, en niet te snel dingen saai vind, dat je dan nog wel kans hebt dat er iets uitkomt.
Anders kan je beter gaan vissen ofzo.
quote:Zoiets zag ik laatst ook in de boekhandel. Een cursus games maken m.b.v. DirectX en VB. In dat boek leer je in 24 dagen zo'n spelletje maken...
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:39 schreef Solid_Snake het volgende:
Ik heb wel eens een begin gemaakt met een 2d-engine, zoiets als Zelda voor de snes. Uiteindelijk ben ik gekomen tot een map (stuk land, met water erin en muren eromheen) waar een hoofdpersoon doorheen kon wandelen. Verder liepen er nog wat computerbestuurde karakters rond.
quote:In VB... dat kan ik me nog herinneren.. met hun irritante "maak maar waar je wil (en dan meestal per ongeluk door een typefout) variabelen aan"-filosofie
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:24 schreef lzandman het volgende:[..]
Zoiets zag ik laatst ook in de boekhandel. Een cursus games maken m.b.v. DirectX en VB. In dat boek leer je in 24 dagen zo'n spelletje maken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |