abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6353994
Zojuist een arbeidsovereenkomst gesloten voor een nieuwe baan

Per 1 november ga ik applicatie support leveren voor chipsets en 'reference designs' aan grote Industriele bedrijven. Mijn thuisbasis is in Engeland maar ik zal waarschijnlijk de helft van de tijd in Azie zitten om support te leveren bij onze klanten (in Japan, Z.Korea en Taiwan)

Dat wordt dus verhuizen van Belgie naar Engeland... Hopelijk krijg ik in Engeland net zo'n mooie tijd als in Belgie (waar ik nu 2 jaar woon). M'n netto salaris gaat bijna 20% omhoog maar Engeland is een heel stuk duurder dan Belgie, het is dus even afwachten of dat financieel goed uitpakt.
Maar dat is niet het belangrijkste, de reden om deze baan te accepteren is vooral de werkinhoud, het feit dat ik bij veel succesvolle bedrijven achter de schermen kan kijken en natuurlijk de lange reizen naar Azie

* heeft er zin in

pi_6354005
Gefeliciteerd , KLinkt als een mooie nieuwe en spannende uitdaging!

Hoop dat je het erg naar je zin zult hebben!

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6354015
Gefeliciteerd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_6354029
Kun je straks een hoop Aziatische meisjes zien!
Maar het klinkt wel heel gaaf hoor!!
pi_6354065
Gefeliteerd!!! En ik ben wel benieuwd hoeveel je over houd van je loonsverhoging.... Ik zit hier in Amerika en betaal $400 (=400 euro) voorr een klein kut kamertje... en dan heb ik ook nog twee huisgenoten... Ik heb gehoord dat engeland ongeveel net zo duur is als Amerika... Nouja je zult wel ovberleven (net als ik).
Heeeeeeeeel veel plezier! En het is echt gaaf hoor, om dr ff tussenuit te knijpen!!
pi_6354170
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:48 schreef mokkel het volgende:
Gefeliteerd!!! En ik ben wel benieuwd hoeveel je over houd van je loonsverhoging.... Ik zit hier in Amerika en betaal $400 (=400 euro) voorr een klein kut kamertje... en dan heb ik ook nog twee huisgenoten... Ik heb gehoord dat engeland ongeveel net zo duur is als Amerika... Nouja je zult wel ovberleven (net als ik).
Ik verwacht €1000-1200 per maand te betalen voor huisvesting, dat heb ik ook in m'n overweging meegenomen.
Volgens mijn eigen schattingen/ berekeningen blijft mijn koopkracht ongeveer gelijk, maar dat moet blijken natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 18-10-2002 18:59]

pi_6354194
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:56 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ik verwacht €1000-1200 per maand te betalen voor huisvesting, dat heb ik ook in m'n overweging meegenomen.

Je bent niet de enige (gefeliciteerd)

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 18-10-2002 19:01]

Free people own guns! Slaves do not!
pi_6354206
Nou dan kan het alleen nog maar goed aflopen! Neem wel een paraplu mee want het regent wel heel vaak in UK hoor....
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:58:50 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_6354207
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:56 schreef Aernout het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je gaat wonen, maar ik heb mensen gesproken die het dubbele kwijt waren voor een leuke flat (in Londen). Daarnaast is Engeland verschrikkelijk duur. 1 pond heeft daar net zoveel waarde als hier de gulden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_6354244
Cool Aernout, gefeliciteerd!
Il faut mieux vivre avec des remorts qu'avec des regrets
pi_6354248
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je gaat wonen, maar ik heb mensen gesproken die het dubbele kwijt waren voor een leuke flat (in Londen). Daarnaast is Engeland verschrikkelijk duur. 1 pond heeft daar net zoveel waarde als hier de gulden.

Ik ga niet in Londen wonen. De €1000-1200 is afkomstig van vrienden die ter plaatse wonen, dus ik denk dat het een redelijke schatting is.
pi_6354308
Nou ik ga dr wee vandoor (ik moet nu ECHT aan het werk...............) Nogmaals succes!!
pi_6356354
Veel plezier in Azie, Aernout
pi_6357151
Gefeliciteerd. Is het echt nodig om te verhuizen voor deze baan?
pi_6357340
Veel plezier met je baan. Mag je iets vragen hoe zoiets in gang gaat? Kun je gewoon als nederlander in engeland werken? Hoef je daarvoor geen werkvergunning of zoiets? Of moet het bedrijf waar je voor gaat werken dat regelen? En hoe zit het dan met de belastingen? Betaald je volgens het nederlandse belastingstelsel of het engelse.. Ik vraag dit omdat ik ook wel nadenk over in het buitenland te werken permanent.. Niet als expat zoals ik al eens eerder heb gedaan.
pi_6359273
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:56 schreef Qwie het volgende:
Veel plezier met je baan. Mag je iets vragen hoe zoiets in gang gaat? Kun je gewoon als nederlander in engeland werken? Hoef je daarvoor geen werkvergunning of zoiets? Of moet het bedrijf waar je voor gaat werken dat regelen?
Dat regelen ze wel voor me, zelf niet in verdiept
quote:
En hoe zit het dan met de belastingen? Betaald je volgens het nederlandse belastingstelsel of het engelse..
Engelse. Is veel lager dan NL (hoogste schaal 40%)
pi_6359286
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 22:56 schreef Qwie het volgende:
Veel plezier met je baan. Mag je iets vragen hoe zoiets in gang gaat? Kun je gewoon als nederlander in engeland werken? Hoef je daarvoor geen werkvergunning of zoiets? Of moet het bedrijf waar je voor gaat werken dat regelen? En hoe zit het dan met de belastingen? Betaald je volgens het nederlandse belastingstelsel of het engelse.. Ik vraag dit omdat ik ook wel nadenk over in het buitenland te werken permanent.. Niet als expat zoals ik al eens eerder heb gedaan.
Het VK is lid van de EU dus je kunt er gewoon gaan werken zonder werkvergunning. Waar je belasting betaalt hangt af van een aantal zaken.

1. waar woon je
2. waar is je werkplek
3. waar sluit je de arbeidsovereenkomst
4. hoe reageert de belastingdienst

Als je gewoon een baan vindt in het VK bij een Brits bedrijf en daar gaat wonen, dan betaal je belasting volgens de Britse regels.

pi_6359305
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:45 schreef Aernout het volgende:
Dat regelen ze wel voor me, zelf niet in verdiept

Engelse. Is veel lager dan NL (hoogste schaal 40%)

Voorzover je in het VK werkt is er verder niks te regelen. Misschien wel voor het werk in Azië, maar dat is een heel ander verhaal.
pi_6359386
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:47 schreef HiZ het volgende:
Misschien wel voor het werk in Azië, maar dat is een heel ander verhaal.
Het gaat dan gewoon om lange dienstreizen en bovendien ontvang ik geen inkomen uit Azie maar alleen uit de UK. Geen probleem.

Als je langer dan 6 maanden in het buitenland zit hoef je over die periode geen inkomstenbelasting meer te betalen want je wordt dan belastingplichtig in dat andere land. Zo heb ik al eens een dik half jaar NL inkomstenbelasting teruggekregen die ik eigenlijk in China had moeten betalen (maar niet gedaan natuurlijk )

p.s. in communistisch China is de hoogste schaal trouwens maar 25% ofzo. Niemand gelooft dat je thuis 55% betaalt. Pure roof vinden ze dat daar

pi_6359699
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het VK is lid van de EU dus je kunt er gewoon gaan werken zonder werkvergunning. Waar je belasting betaalt hangt af van een aantal zaken.

1. waar woon je
2. waar is je werkplek
3. waar sluit je de arbeidsovereenkomst
4. hoe reageert de belastingdienst

Als je gewoon een baan vindt in het VK bij een Brits bedrijf en daar gaat wonen, dan betaal je belasting volgens de Britse regels.

Maar als je dan bij een Britse vestiging van een multinational gaat werken, hoe zit het dan?
pi_6360397
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 01:16 schreef Light het volgende:

[..]

Maar als je dan bij een Britse vestiging van een multinational gaat werken, hoe zit het dan?

Dan is het zowel mogelijk om in Nederland je belasting te betalen als in Engeland, afhankelijk van naar welk recht je je dienstverband aangaat. In de meest basale vorm is het Engelse systeem het voordeligst, maar je kunt pas een antwoord geven op de vraag wat het best is voor jou persoonlijk als je weet wat je verder geregeld hebt. Bijvoorbeeld, heb je zaken die je in Nederland wel van de inkomsten belasting kunt aftrekken maar in het VK niet. Want dan kan het 52% tarief van Nederland plots voordeliger blijken dan het 40% tarief aan de andere kant.
Verder is het natuurlijk ook zo dat je als 'nederlandse' werknemer meer ontslagbescherming hebt dan als 'britse' werknemer. Dat KUNNEN ook overwegingen zijn bij het aangaan van een dienstverband.
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2003 @ 09:25:50 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11457984
Hey Aernout, hoeveel betaal je nu uiteindelijk aan huur? En hoeveel dagen p/m zit je in Azie?
pi_11552519
quote:
Op maandag 30 juni 2003 09:25 schreef SunChaser het volgende:
Hey Aernout, hoeveel betaal je nu uiteindelijk aan huur? En hoeveel dagen p/m zit je in Azie?
huur nu ongeveer €900.
Uiteindelijk was de UK goedkoper dan ik dacht, ik hou dus meer geld over dan in Belgie.
Maar begin augustus verhuis ik naar Taiwan, waarschijnlijk voor 2 jaar (moet de exacte voorwaarden nog afspreken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')