abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6350458
Ok, er loopt een andere discussie waarin besproken wordt dat het geen stijgende lijn is kwa financieelplaatje wat Fok heeft met wellicht vervelende gevolgen. Genoeg discussie en ook enkele goede ideeen, maar ik heb het idee dat alles verdrinkt doordat er teveel en te snel op elkaar gereageerd wordt.

Wat wil ik met dit topic? Een BRAINSTORMTOPIC bereiken? Wel, spui hier al je goede ideeen, maar laat nu eens GEEN discussie ontstaan. Puur ideeen eruitgooien. Het maakt niet uit als een idee niets is, het is brainstormen.

De admins/FA's of wie dan ook die hier over gaat, kan hieruit ideeen opdoen en deze bespreken. Dit zal een stuk efficienter gaan als 10tallen topics doorwerken om net die enkele suggesties eruit te halen. Slechte ideeen om wat voor redenen dan ook zullen er dan vanzelf uitgehaald worden. Iedereen kan wel van alles lopen zeuren, maar hier moet toch echt het begin gemaakt worden.

Dit topic zal waarschijnlijk strenge moderatie vereisen aangezien mensen toch geneigd zijn te reageren. Probeer erop te letten en spui enkel ideeen. Hopelijk kunnen enkele mods helpen om alle overbodige reacties weg te halen, dubbele ideeen te verwijderen en dit topic zo schoon te houden.

Enkele ideeen die ik al gezien heb

• foklidmaatschap

• Hiervoor blijft fok hetzelfde, maar je kan dit op verschillende manieren invullen. Afhankelijk van wat er nodig is en een draagkrachtmeting zou bepaald kunnen worden hoeveel er per maand/jaar gevraagd zou kunnen worden. Dit kan op vrijwillige basis, maar wellicht zijn er wat extra's bij te verzinnen zoals:
    e-mailforwarder
    eigen kliekjesforum voor betalenden
    korting in de fokshop of speciale aanbiedingen
    een kleurtje met of zonder tag achter de nick

• Wellicht zou er een klein teampje opgericht kunnen worden om te kijken hoe adverteren aantrekkelijker wordt op fok. Welke doelgroepen hebben we hier, welke bedrijven zijn daarin geintereseerd. Kortom, gebruikers moeten geprofileerd worden. Adverteerders willen statistieken.
  • Aansluitend op vorig idee. Er zijn meer dan genoeg meets, misschien is dat een manier waarbij adverteerders zich makkelijker aan kunnen bieden en er daardoor meer brood in zien.
  • Fok merchandise in de fokshop. Hierbij zou wel eerst gekeken moeten worden hoeveel vraag ernaar is. Misschien als lid dat je hierop iets meer korting krijgt.

• Dit zijn dus zomaar wat ideeen. Drop er hier nog meer, maar zonder discussie eromheen. Brainstorm......

[Dit bericht is gewijzigd door Brad op 18-10-2002 14:58]

vrijdag 18 oktober 2002 @ 14:55:15 #2
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_6350550
    een fatsoenlijke adverteerderspagina met bijbehorende links

wellicht heb ik dan ook nog ooit interesse, op deze manier in ieder geval niet.
    + natuurlijk inzage in de volledige financiën, want fok! kan geen enkele garantie afgeven dat de site over x dagen nog bestaat als ik het zo allemaal hoor

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_6350569
    Forumspecifieke/gerelateerde, goedkopere, banners
    C’est Davie :o)
      vrijdag 18 oktober 2002 @ 14:57:26 #4
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_6350596
    Ik zou best wel wat willen betalen voor bepaalde extra'tjes. Het forum moet te allen tijden echter gratis blijven voor iedereen.

Verder verregaande samenwerking/overname met/door omroep of uitgever.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 18-10-2002 14:59]

(__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_6350618
  • users tegen betaling paysites, of andere commerciele sites in hun sigs laten opnemen
  • Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
    What a day for a daydream.
    pi_6350672
    Ben het eens met BHFH. Dus het forum moet gratis blijven, maar tegen betaling kunnen users extra features verkrijgen.

Ook moeten betalende users wat meer inzicht in het beleid moeten kunnen krijgen als ze daar in geďnteresseerd zijn.

Voor de korte termijn moet je het hebben van wat ludieke acties. Bieden op tags, verkopen van Fok-shirts, sponsorloop, etc.

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:05:04 #7
    22173 TheSlotMachine
    Morele winnaar wkmanager 2002
    pi_6350713
    Soort van tientjeslidmaatschap (een jaarlijkse storting om te steunen), een stichting die zich laat sponsoren door de leden dus...
    "Science is the great antidote to the poison of enthusiasm and superstition. " - Adam Smith
    pi_6350765
    Een rekeningnummer waar iedereen vrijwillig een bedrag op mag storten
    pi_6350789
    laat de Fok!Shop samen werken met grotere online winkels

Moet toch best interessant zijn voor adverteerders, een magazine waar je direct kan bestellen.

to climb or not to climb, thats the question
      vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:11:26 #10
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_6350827
    Fok T-shirts met nickname opdruk.

denk dat iedereen daarvoor wil betalen./

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_6350835
    Waar zitten 'm de kosten eigenlijk in?
    pi_6350850
    gratis lurken, betalen om (ongelimiteerd) te mogen posten...

[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 18-10-2002 15:17]

Een auto en een man en een rivier
    Vanaf hier
    Is alles wat het lijkt.
    pi_6350855
    - Sponsors de mogelijkheid geven commerciele aanbiedingen in het (nieuwe?) Vraag & Aanbod forum te laten doen.
    - Gesponsorde topics met opvallende kleur.
    - In samenwerking met sponsors vaker acties houden als onlangs met de DVD-speler (computer-apparatuur, cd's, dvd's, electronica, reizen, concerten, etc.).
    pi_6350888
    samenwerken met een uitgever van jongerenbladen.
    samenwerken om van fok een isp te maken. compleet met pop3 e-mail, 5mb webspace etc. (op basis van shared revenue)
    actiever bannerwerving, met eigen pagina met goede uitleg wat je ervoor terugkrijgt.
      vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:14:26 #15
    25041 Doopy-X-
    Diener der burgers
    pi_6350895
    groot mediaoffensief beginnen:

maak het bekend op de frontpage, media zit hier vaak op
    organiseer grote sponsorloop met veel bombarie etc

daar komen sponsors op af

vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:15:50 #16
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_6350918
    Zoals al gezegd : Een sponsorvriendelijkere Layout (die tevens niet irriteert voor de users)
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_6350921
    ludieke acties zoals al genoemd zijn :

- De sponsorloop
    - Het kopen van een tag bij je naam.
    - Het afkopen van een ban (handige voor sommigen)
    - vrijwillige donaties

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
      vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:16:29 #18
    36560 Lenn
    zoooh, das even schrikken
    pi_6350928
    polls over producten?

er zijn vast wel bedrijven geinteresseerd in de mening van de bezoekers van FOK!
    toch?

Thomas

Experience is what you get when you don't get what you want.
    Success is when your name is in everything but the phone book.
    Relaxen maar: http:\bobross.fm
    pi_6350958
    quote:
    Op vrijdag 18 oktober 2002 15:16 schreef Lenn het volgende:
    polls over producten?

er zijn vast wel bedrijven geinteresseerd in de mening van de bezoekers van FOK!
    toch?

Thomas

Laat enquetes houden! Goed idee!
    pi_6350959
    [crosspost, maar imho zijn dit goede ideeen, en wordt er in dat andere topic overheen gelezen]

Ik zelf snap met de beste wil van de wereld niet waarom fok niet zou kunnen bestaan. Fok is een zeer grote site, met veel unieke bezoekers.. Daar moeten toch passende sponsors voor te vinden zijn??

Over die erotiek shop, volgnes mij werkt dat averechts, okee, je hebt een sponsor, maar het hele imago van fok is te grabbel gegooid, en een gemiddelde (oudere)jongeren sponsor zal hier niks mee te maken willen hebben, op de lange termijn zal dit dus tegen je gaan werken...

Volgens mij moet er wel een soort van wanbeleid bezig zijn op dit moment, of, wat in het begin gezegd is, de motivatie van de eigenaren is weg, en er wordt op dit moment gedacht er nog uit te halen wat erin zit, en dan straks de stekker er uit..

User laten betalen is uit den boze, dit zal niet veel op leveren, en je krijgt gedonder doordat er verschillende "levels" van users zijn, wat ongetwijfeld tegenmekaar zal gaan ("Jou schunnige post mag blijven staan, en dat is allemaal omdat jij betaald") Misschien een vrijwillige bijdrage, maar dan moeten daar absoluut geen rechten aanworden kunnen ontleend.. (dus geen kleurtje of whatever) Dit jaagt de mensen die niet willen betalen weg, dus minder bezoekers, terwijl bezoekers juist zo interessant zijn voor echte sponsors...

Als er vrijwillige bijdragen gevraagd gaan worden, moet de crew eerst duidelijk maken dat de wil er is om fok te laten sponsoren, op het moment zie ik eigenlijk alleen maar onwil, er wordt alleen de makkelijke weg gekozen (erotiek banners, sms spel..) Ipv van dat smspel zou er een heel erg mooie fok ringtone / smspicture site kunnen worden gemaakt. Tien tegen een dat dit wel zou lopen, maar nee.. zo een site maken kost [sub]veel[/sub] tijd en kennelijk is er niemand die die tijd erin wil steken (Ja er is het fotoboek, ook veel tijd, maar dit is gedaan door vrijwilligers/ users die een goed idee hadden, van dating en weblog weet ik het niet.. maar die zitten beide zo slecht inmekaar dat het eerder beschamend is) En de shop.. die past niet bij de doelgroep, er is bijna alleen maar hardware, en daar is tweakers groot in, en daar hebben ze een pricewatch.. dus bye be shop. gooi die maar dicht en verbouw het tot een dvd /cd shop, dat zal ongetwijfeld beter lopen.. En als er dan in Films & tv een topic geopend wordt over een film, of er een film genomed wordt, maak er dan een link van naar de shop.. Dan heb je ook nog bezoekers in je shop..
    En ja, dit kost tijd, en geld, en de wil om fok overhoop te gooien moet er zijn.

Oww ja.. behalve sponsors vinden om te adverteren op het forum / fromtpage, kun je ook sponsors zoeken die 1 keer per maand een email naar de users sturen.. Al zal dat met de huidige policy niet kunnen. En sponsoren is meer dan alleen een banner boven in beeld, en dat wordt volgens mij door de crew vergeten.. Bijv in het logo zetten "aangeboden door sponsor" of in de subforums een kleine sponsor text.. Er moeten toch bedrijven zijn die hier best voor willen betalen, maar ze zullen niet naar jou toe komen, je moet ze wel zelf opzoeken..

Ik vind gewoon dat het te gek is dat een grote site / community als fok geen betaansrecht heeft.. En begrijp het ook niet..

Ojaa.. geen idee om meer geld in het laadje te krijgen, wel een ideee om bezoekers te houden, maak 1!!!! layout gebruik die voor ALLE onderdelen van fok, desnoods het forum wat anders, maar shop, weblog, frontage en dating lijkt nu wel een bij een geraapt sootje, waarvan weblog en dating ook nog ronduit slecht zijn vorgegeven. Dit helpt ook niet terugkerende bezoekrs te hebben..

pi_6350961
    Mijn plan van aanpak, staat ook al in een ander topic, maar goed:
    Gironummer op de fp en in een sticky topic vermelden (krijg je al zeker 1000 euro voor, ben je voor even uit de brand)
    T-shirts + event. patches maken
    Extra's waar je moet voor betalen dmv van switchpoint
    Laat mensen betalen voor kleine promotie van hun site dmv een tekstlink, laat dit roteren, zodat er telkens 10 linkjes staan
    Fatsoenlijke adverteerderspagina maken
    pi_6350963
    Gesponserde pricewatch zoals bij Tweakers, alleen dan, uiteraard, andere /niet pc gerelateerde/ producten.
    "I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
    pi_6351011
    quote:
    Op vrijdag 18 oktober 2002 15:14 schreef Doopy-X- het volgende:
    groot mediaoffensief beginnen:
    maak het bekend op de frontpage, media zit hier vaak op
    niet dus:
    quote:
    Op vrijdag 18 oktober 2002 14:55 schreef dr.dunno het volgende:
    wellicht heb ik dan ook nog ooit interesse, op deze manier in ieder geval niet.
    + natuurlijk inzage in de volledige financiën, want fok! kan geen enkele garantie afgeven dat de site over x dagen nog bestaat als ik het zo allemaal hoor
    pi_6351020
    quote:
    Op vrijdag 18 oktober 2002 15:18 schreef Thundertje het volgende:
    Gesponserde pricewatch zoals bij Tweakers, alleen dan, uiteraard, andere /niet pc gerelateerde/ producten.
    Gaat dat wel werken. Hoe is die DVD-actie eigenlijk verlopen? Als ik het me goed herinner zaten er toen vooral mensen te zeiken over die actie.
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      vrijdag 18 oktober 2002 @ 15:23:29 #25
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_6351047
    quote:
    Op vrijdag 18 oktober 2002 15:18 schreef Thundertje het volgende:
    Het probleem van de fokshop is precies dat, wat heeft het voor zin pc producten aan te bieden als je die bij tweakers veel goedkoper kan krijgen. In de shop moeten hele andere dingen aangeboden worden, rariteiten, gimmicks, kunst en Fok merchandising, kortom dingen die je elders niet of bijna niet ziet.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')