abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6300591
Er zijn een hoop topics over XP en 98 dualboot, maar mijn vraag ben ik nog niet tegengekomen:

Ik heb 2 partities, een XP en een ME. Elke keer als ik boot krijg ik de boot.ini van XP, gaat prima allemaal.

Nu wil ik ME weghalen en er 98SE opzetten. Dat is zo gebeurd, maar hoe behoud ik mijn Bootsector van Windows XP?
Want tijdens de 98SE installatie wordt de XP bootsector overschreven..

Iemand enig idee?

pi_6300716
dan moet je de files ntldr en ntdetect kopieren en later terug zetten. Die 2 files zijn het wel maar ik weet het niet geheel zeker. Zoek anders ff in google op die 2 files dan zal je het wel vinden denk ik.
pi_6300741
Backupje maken van XP (die rescue dingen), win98 installeren en dan booten met de XP CD en aangeven dat je een bootrepair oid wil doen.
123
pi_6300755
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 21:47 schreef _Etter_ het volgende:
dan moet je de files ntldr en ntdetect kopieren en later terug zetten. Die 2 files zijn het wel maar ik weet het niet geheel zeker. Zoek anders ff in google op die 2 files dan zal je het wel vinden denk ik.
D'r moet meer gebeuren dan dat. Het gerommel met files kun je beter laten.
123
pi_6300814
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 21:48 schreef K3 het volgende:

[..]

D'r moet meer gebeuren dan dat. Het gerommel met files kun je beter laten.

ik heb juist op sites gelezen dat bootfix juist weinig doet die files zijn het wel want ik heb pas nog win2000 geinstalleerd en dan moet je die 2 files terug zetten om winxp weer te laten draaien. Je kan best met files werken maar dan moet je wel weten wat je doet (en backup van de ouwe files kan je altijd weer terug zetten als je zulke dingen doet )
pi_6301468
Ik heb dit gevonden:

http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_repair_9x.htm

Ik ga het eens proberen

dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:19:49 #7
24962 sandur
spiffy spoofer
pi_6301560
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 21:47 schreef _Etter_ het volgende:
Werkt niet, in je MBR staat namelijk de positie van die files aangegeven, als je die simpelweg terug kopieert gaatie nie booten ...

edit: Lamaar, verkeerd gelezen

Doing his Superman-thing again :)
pi_6303451
Ok. Zojuist ME erafgehaald, 98 erop gegooid.

En mijn bootmenuutje staat er gewoon nog

woensdag 16 oktober 2002 @ 11:48:45 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6308746
98 SE laat het bootmenu gewoon staan. 98 niet.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')