abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 oktober 2002 @ 10:02:48 #1
23920 Nitroglycerine
I'm kinda...... explosive
pi_6270697
Wat kan er gebeuren als je veel harder rijdt dan de auto vanuit de fabriek kan.mag. Je hebt standaard bandjes eronder liggen, niets aangepast aan hogere snelheden.
En je rijdt in zuid duitsland, op een heel lang, schuin hellend vlak, in de slipstream van een mercedes station (en die hebben een slip.........), en je ziet de teller over de schaalverdeling heengaan.
Dat heb ik gisteren gehad in mijn peugeot 206'je 1.9 D. Standaard kan de auto 165 km/u, maar gisteren gaf de teller ongeveer 220 aan! (schaalverdeling houdt bij 210 op). De motor stond net tegen het rode aan, het stuur lag heeeeeeeeel licht in de hand. Heb toen het gas ook losgelaten, terug gezakt naar de 140.... Verderop een parkeerplaats opgereden, ende hele auto stonk. Stonk naar verbrand rubber (onder de motorkap) en de banden waren mega-warm. Wat had er mis kunnen gaan als ik een lang stuk de 220 had aangehouden, of is dat niet te voorspellen?
Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
pi_6270704
Als je hem in zijn vrij zet ofzow... Ik denk niet dat de motor hier vreselijk om kan lachuh Ik denk niet dattie in 10 seconden dood is, maar das hetzelfde als roken, dodelijk na een aantal jaar!
pi_6270715
d'r gaat vanzelf wat fout...

misschien ploft je motor, en kan je nog redelijk rustig tot stilstand komen...

misschien ploft een van je banden, klap je tegen de vangrail en laat je een kilometer lang spoor van vernieling achter, en zijn de mensen zeker 3 uur bezig om je er vanaf te schrapen.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 14-10-2002 10:06]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6270721
Mijn bak begint dan een beetje te schudden. Heb ook weleens een klapband gehad met 160 km/h.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6270744
Als je banden het niet aankunnen kun je een klapband krijgen en dat lijkt me nou niet echt fijn met 220 km/u
pi_6270841
Beetje offtopic misschien, maar met een 206 1.9d met standaard bandjes ben je sowieso al ontzettend stom bezig geweest. Dat ding heeft bij 150+ al geen wegligging meer over (ja ik heb er een half jaar mee rondgereden). Alleen al door de snelheid, was het ontzettend gevaarlijk.

Verder is het risico ontzettend groot op een klapband, is je chassis er niet op berekend (waarom denk je dat je auto zo gaat trillen), en merkte je zelf al aan het sturen dat er iets niet helemaal klopte...

maandag 14 oktober 2002 @ 10:22:49 #7
23920 Nitroglycerine
pi_6270851
offtopic reactie: omdat ik wilde weten wat mogelijk was. Ik kwam met 160 achter de mercedes te zitten, en die trok me helemaal mee naar 220
Confucius zei ooit eens: Tis maar Fok! weet je. Een simpel forum op het internet. [br] 14-11-2003: De JA-zeg-dag :D
pi_6270917
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 10:22 schreef Nitroglycerine het volgende:
offtopic reactie: omdat ik wilde weten wat mogelijk was. Ik kwam met 160 achter de mercedes te zitten, en die trok me helemaal mee naar 220
Hoezo, zat er een touw tussen dan? Neem aan dat je zelf ook een gas en rempedaal hebt.... Beetje nadenken kan geen kwaad...
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_6270951
quote:
waarom denk je dat je auto zo gaat trillen
Omdat de banden niet zuiver genoeg uitgelijnd / gebalanceerd zijn voor zulke hoge snelheden.

Wat je geroken hebt onder de motorkap is voor een groot deel waarschijnlijk een combinatie van (versnellingsbak)olie en koppelingsplaten.

Een goed idee is in ieder geval, de olie even te laten vervangen (die krijgt een flinke opdonder bij deze snelheden, vooral omdat je waarschijnlijk minerale olie gebruikt)

Enne: Je weet nu wat mogelijk is, maar je hebt het nu overleefd.. Lijkt me verstandig het hierbij te laten!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_6270977
Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen hoe dom je bezig bent
Als er iets mis gaat, dan is de kans op overleven wel heel klein...

Een aantal jaren geleden ben ik met een vriend op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk met een oude golf. De hele reis plankgas gereden (is 160 km per uur). Op vakantie zelf hield de auto ermee op en dat scheen te komen door dat te hard rijden. Koppakking kapot
Wel een week extra vakantie

pi_6271010
er is zoiets als een maximaal toerental, daarboven gaat je blok gewoon stuk...

en wat bandjes/remmen betreft, die marges zijn zo groot dat je je voor dit soort uitzonderingen niet zo druk hoeft te maken, heel veilig is het niet, maar het gaat ook niet meteen stuk.

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_6271208
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 10:41 schreef extreme het volgende:
en wat bandjes/remmen betreft, die marges zijn zo groot dat je je voor dit soort uitzonderingen niet zo druk hoeft te maken, heel veilig is het niet, maar het gaat ook niet meteen stuk.
Ik zou me ook meer druk maken over het sturen...waarschijnlijk wordt de auto licht "opgetild" door de luchtstroom waardoor je nog maar weinig grip hebt met de voorwielen Scary...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  maandag 14 oktober 2002 @ 11:18:32 #13
23920 Nitroglycerine
pi_6271430
Het blijft ook bij deze ene keer...... 220 vond ik ook een beetje te gortig

als ik in Duitsland hard rijd, dan hou ik het bij 150 / 160, de snelheden waar de auto op berekend is. Maar nmormaal blijft het bij 120/130 - zeker als het lange afstanden zijn (verbruik)

maandag 14 oktober 2002 @ 19:43:14 #14
10580 dr_bob
 Not again
pi_6279648
Da's ook heel verstandig.

Als ik haast heb en ik moet voor mijn ouders een klant ophalen in Duitsland dan rij ik wel vrij hard. Maar met mijn Punto kom ik niet boven de 135 uit. De neerwaartse druk op de auto is dan minder. Je merkt het duidelijk met sturen.

Dat je het een keer hebt geprobeerd leuk en aardig maar ik zou het in zo'n auto niet vaker doen.

Ik trap ook wel eens over de 200 met aardige mercedessen. Dan merk je echt weinig van je snelheid maar als er opeens een auto naar links trekt.... Dan wordt het heeeel heeeel hard remmen. Probeer maar eens boven de 170 heeeeel hard te remmen met jouw auto. En dan wel het noodstop hard remmen, ik durf te wedden dat je dat ding niet op de weg houdt.

En overigens je olie laten verversen zoals geadviseerd is GEEN slecht idee

dinsdag 15 oktober 2002 @ 00:15:43 #15
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6285793
Ik weet niet wat voor banden je onder je auto hebt, maar kijk even naar het snelheidssymbool (een letter) en dan weet je wat voor maximum snelheid die banden hebben.

Voor toelichting: http://www.fernblatt.com/longhurst/tyre_bible.html

The Internets, I needs it..
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:43:48 #16
37619 SETIBBIG
Give me something to break!
pi_6290322
220 met en 206?

Indrukwekkend..... ik had geen idee dat de bak zo hoog vertand was.
Zeker weten dat je geen serieuze teller afwijking hebt?

Yah right. Mind showing me that in person?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 oktober 2002 @ 11:52:35 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6290443
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:43 schreef SETIBBIG het volgende:
220 met en 206?

Indrukwekkend..... ik had geen idee dat de bak zo hoog vertand was.
Zeker weten dat je geen serieuze teller afwijking hebt?

Ik zat het topic ook al met stijgende verbazing te lezen. Ik geloof er geen ruk van, sorry hoor.
Ik heb wel eens met een peugeot 206 1.9D gereden en die haalt nog geen 220 op de teller als je 8 uur lang achter een mercedes rijdt.
Kijk, tot 200 zou ik me in theorie voor kunnen stellen,maar dan houdt het echt wel op hoor.. Je toerenbegrenzer houdt je echt wel tegen.

55 kilometer per uur harder door een beetje slipstreaming en bultje af meer op topsnelheid kan ik me gewoon niet voorstellen...

dinsdag 15 oktober 2002 @ 12:55:03 #18
23920 Nitroglycerine
pi_6291406
Ik gaf aan dat de teller 220 aanwees...... wat de werkelijke snelheid was weet ik niet
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 13:01:50 #19
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6291519
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik weet niet wat voor banden je onder je auto hebt, maar kijk even naar het snelheidssymbool (een letter) en dan weet je wat voor maximum snelheid die banden hebben.

Voor toelichting: http://www.fernblatt.com/longhurst/tyre_bible.html

Dit!!!! is dus het echte gevaar, je motor naar de klote is jammer maar een klapband en dat risico heb je ECHT gelopen en je verteld het niet na met een beetje pech....Dat ding is dan echt niet meer te houden.

Dat "zweverige" in je stuur zijn je banden die groter worden in omtrek en smaller, door de hoge omwentelingssnelheid rekken die op....Levensgevaarlijk...

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  Official ESF Kreviewer dinsdag 15 oktober 2002 @ 13:08:44 #20
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6291618
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 12:55 schreef Nitroglycerine het volgende:
Ik gaf aan dat de teller 220 aanwees...... wat de werkelijke snelheid was weet ik niet
Dat zeg ik toch ook. Als je teller normaal 165 aangeeft en nu 220, dan heb je je wagen gewoon niet goed afgesteld.
Maar goed, een gewone 1.9d 206 KAN GEWOON GEEN 220...ook niet op de teller....tenzij je een afwijking van 30-40 km hebt.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 13:36:05 #21
23920 Nitroglycerine
pi_6292081
met 160 km/u bovenaan de helling aankomen (al een lang stuk vlak gehad), achter een mercedes combi, 6% hellend vlak gedurende 4 km
de teller was voorbij de 210 gelopen

ik denk dat ik in het echt een km op 200 per uur reed, een flinke afwijking meenemend

pi_6295763
* Joene heeft een 206 1.9 D , standaard 165/170 .

Bergaf , geslipstreamed in italie (maximaal 190)

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6295766
quote:
Op dinsdag 15 oktober 2002 17:58 schreef Joene het volgende:
* Joene heeft een 206 1.9 D , standaard 165/170 .

Bergaf , geslipstreamed in italie (maximaal 190)

owja ik heb michelin zx bandjes
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 23:05:02 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_6302652
Volgens de fabrikant kan mijn 206 1.6 (benzine) maximaal 198km/u en hebben m'n banden een maximum van 210km/u. Met de enkele seconden 190km/u van afgelopen weekend bleef ik nog onder de limiet, harder had ik niet gedurfd vanwege het pikkedonker en lichte regen.

En 220 met een ouder model dieselmotor lijkt me erg onwaarschijnlijk (geen toerenbegrenzer?) en anders heb je de motor beschadigd.

The Internets, I needs it..
pi_6304402
Zou jij ervoor willen zorgen dat je je auto nooit aan mij verkoopt...

dank
ik heb het niet zo op afgeragde bakken

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')