misschien ploft je motor, en kan je nog redelijk rustig tot stilstand komen...
misschien ploft een van je banden, klap je tegen de vangrail en laat je een kilometer lang spoor van vernieling achter, en zijn de mensen zeker 3 uur bezig om je er vanaf te schrapen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 14-10-2002 10:06]
Verder is het risico ontzettend groot op een klapband, is je chassis er niet op berekend (waarom denk je dat je auto zo gaat trillen), en merkte je zelf al aan het sturen dat er iets niet helemaal klopte...
quote:Hoezo, zat er een touw tussen dan?
Op maandag 14 oktober 2002 10:22 schreef Nitroglycerine het volgende:
offtopic reactie: omdat ik wilde weten wat mogelijk was. Ik kwam met 160 achter de mercedes te zitten, en die trok me helemaal mee naar 220
quote:Omdat de banden niet zuiver genoeg uitgelijnd / gebalanceerd zijn voor zulke hoge snelheden.
waarom denk je dat je auto zo gaat trillen
Een aantal jaren geleden ben ik met een vriend op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk met een oude golf. De hele reis plankgas gereden (is 160 km per uur). Op vakantie zelf hield de auto ermee op en dat scheen te komen door dat te hard rijden. Koppakking kapot
Wel een week extra vakantie
en wat bandjes/remmen betreft, die marges zijn zo groot dat je je voor dit soort uitzonderingen niet zo druk hoeft te maken, heel veilig is het niet, maar het gaat ook niet meteen stuk.
quote:Ik zou me ook meer druk maken over het sturen...waarschijnlijk wordt de auto licht "opgetild" door de luchtstroom waardoor je nog maar weinig grip hebt met de voorwielen
Op maandag 14 oktober 2002 10:41 schreef extreme het volgende:
en wat bandjes/remmen betreft, die marges zijn zo groot dat je je voor dit soort uitzonderingen niet zo druk hoeft te maken, heel veilig is het niet, maar het gaat ook niet meteen stuk.
als ik in Duitsland hard rijd, dan hou ik het bij 150 / 160, de snelheden waar de auto op berekend is. Maar nmormaal blijft het bij 120/130 - zeker als het lange afstanden zijn (verbruik)
Als ik haast heb en ik moet voor mijn ouders een klant ophalen in Duitsland dan rij ik wel vrij hard. Maar met mijn Punto kom ik niet boven de 135 uit. De neerwaartse druk op de auto is dan minder. Je merkt het duidelijk met sturen.
Dat je het een keer hebt geprobeerd leuk en aardig maar ik zou het in zo'n auto niet vaker doen.
Ik trap ook wel eens over de 200 met aardige mercedessen. Dan merk je echt weinig van je snelheid maar als er opeens een auto naar links trekt.... Dan wordt het heeeel heeeel hard remmen. Probeer maar eens boven de 170 heeeeel hard te remmen met jouw auto. En dan wel het noodstop hard remmen, ik durf te wedden dat je dat ding niet op de weg houdt.
En overigens je olie laten verversen zoals geadviseerd is GEEN slecht idee
Voor toelichting: http://www.fernblatt.com/longhurst/tyre_bible.html
Indrukwekkend..... ik had geen idee dat de bak zo hoog vertand was.
Zeker weten dat je geen serieuze teller afwijking hebt?
quote:Ik zat het topic ook al met stijgende verbazing te lezen. Ik geloof er geen ruk van, sorry hoor.
Op dinsdag 15 oktober 2002 11:43 schreef SETIBBIG het volgende:
220 met en 206?Indrukwekkend..... ik had geen idee dat de bak zo hoog vertand was.
Zeker weten dat je geen serieuze teller afwijking hebt?
55 kilometer per uur harder door een beetje slipstreaming en bultje af meer op topsnelheid kan ik me gewoon niet voorstellen...
quote:Dit!!!! is dus het echte gevaar, je motor naar de klote is jammer maar een klapband en dat risico heb je ECHT gelopen en je verteld het niet na met een beetje pech....Dat ding is dan echt niet meer te houden.
Op dinsdag 15 oktober 2002 00:15 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik weet niet wat voor banden je onder je auto hebt, maar kijk even naar het snelheidssymbool (een letter) en dan weet je wat voor maximum snelheid die banden hebben.Voor toelichting: http://www.fernblatt.com/longhurst/tyre_bible.html
Dat "zweverige" in je stuur zijn je banden die groter worden in omtrek en smaller, door de hoge omwentelingssnelheid rekken die op....Levensgevaarlijk...
quote:Dat zeg ik toch ook. Als je teller normaal 165 aangeeft en nu 220, dan heb je je wagen gewoon niet goed afgesteld.
Op dinsdag 15 oktober 2002 12:55 schreef Nitroglycerine het volgende:
Ik gaf aan dat de teller 220 aanwees...... wat de werkelijke snelheid was weet ik niet
ik denk dat ik in het echt een km op 200 per uur reed, een flinke afwijking meenemend
Bergaf , geslipstreamed in italie (maximaal 190)
quote:owja ik heb michelin zx bandjes
Op dinsdag 15 oktober 2002 17:58 schreef Joene het volgende:
* Joene heeft een 206 1.9 D , standaard 165/170 .Bergaf , geslipstreamed in italie (maximaal 190)
En 220 met een ouder model dieselmotor lijkt me erg onwaarschijnlijk (geen toerenbegrenzer?) en anders heb je de motor beschadigd.
dank
ik heb het niet zo op afgeragde bakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |