quote:heb ik gedaan, en kreeg als antwoord dat niet het hele leven van hun gezin om onze baby draait.
Op maandag 14 oktober 2002 09:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Waarom kun jij het ze niet gewoon zeggen?
Ze houden toch ook van hun kleinkind, dat moeten ze toch kunnen begrijpen?
quote:Das best asociaal
Op maandag 14 oktober 2002 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
heb ik gedaan, en kreeg als antwoord dat niet het hele leven van hun gezin om onze baby draait.
Dan is het hun eigen schuld als je er niet meer heen wilt
quote:Ik heb vanmorgen ook wat artikelen uitgeprint, waarin staat dat roken bij een baby de kans op wiegen door vergroot, en dat zo'n kleintje ook asmatische, aandoeningen kan kwken, alsmede bronchitus.
Op maandag 14 oktober 2002 09:08 schreef ninja-mod het volgende:
ik ben net gestopt met roken maar ik hield in mijn " rooktijd " altijd rekening met anderen.. ik rookte uberhaupt niet waar kinderen bij waren ( ook niet als anderen dat wel deden) en ik wees ze er dan ook op. in jouw geval ; gewoon zeggen dat je er mee zit en kijken of er over te praten valt. mocht dat niets helpen kun je het altijd over de harde boeg gooien door te zegeen dat je liever hebt dat het kind zelf mag bepalen of het kanker krijgt of niet.... is even tanden op elkaar maar werkt bijna altijd....
Toch denk ik dat je de moed moet nemen om het te overleggen, en ook te stellen dat het heel lief is als ze op willen passen maar dat hun rookgedrag jullie aan het twijfelen brengt. Dit is niks anders dan de waarheid.
En ja, ik rook zelf ook, maar niet met kleine kinderen erbij.
Roken is
Roken met kleine kinderen in de buurt is helemaal
quote:Dat lijkt me een prima reden om niet meer (of iig veel minder) bij ze op bezoek te gaan met je baby.
heb ik gedaan, en kreeg als antwoord dat niet het hele leven van hun gezin om onze baby draait.
Voor verjaardagen bellen wij altijd op "wordt er bij jullie gerookt?". Als dat zo is even goede vrienden maar dan komen wij wel een andere keer.
quote:O ??? (deze lees ik nu pas)
Ik zou ze zeggen dat jouw leven wel 100% om de kleine draait.
Idd erg moeilijk, zeker als je de lieve vrede wilt bewaren. Ik zou ze ieg onder geen beding laten oppassen.
quote:En IMHO hebben ze daar gelijk in ook. Je bent tenslotte bij hun op bezoek, je kunt ze in hun eigen huis niets verplichten. En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook? Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt. Als het zo slecht is, waarom doe je het dan zelf nog?
Maar als je het niet eens bent met wat ik zeg, lijkt me de enige concrete oplossing er minder langs gaan. Je kunt je afvragen wat beter is voor je kind: weinig contact met zijn opa en oma, of een beetje rook inademen.
Dan idd maar minder vaka langsgaan bij ze.
quote:Tot je 18e is wel een verschil, oudere kinderen zijn een stuk minder kwetsbaar dan zo'n baby'tje... En dat baby'tje kan er niks aan doen... Als dat kind ouder is kan het altijd zelf nog beslissen om wel of niet die rotzooi in te ademen, maar dat kan nu nog niet...
Op maandag 14 oktober 2002 09:24 schreef Shivo het volgende:[..]
En IMHO hebben ze daar gelijk in ook. Je bent tenslotte bij hun op bezoek, je kunt ze in hun eigen huis niets verplichten. En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook? Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt. Als het zo slecht is, waarom doe je het dan zelf nog?
Maar als je het niet eens bent met wat ik zeg, lijkt me de enige concrete oplossing er minder langs gaan. Je kunt je afvragen wat beter is voor je kind: weinig contact met zijn opa en oma, of een beetje rook inademen.
quote:
Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook?
Een baby is heel erg kwetsbaar, bij een puber is dat weer een heel ander verhaal.
quote:
Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt.
quote:Zeer jonge kinderen hebben minder weerstand tegen dit soort slechte invloeden en moeten daar dus, indien mogelijk, tegen worden beschermd. Dat hoeft niet tot een kind 18 is, maar in het geval van een baby lijkt het me wel terecht.
En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook?
Verder is het idd hun huis en mogen ze zelf weten wat ze daarin doen. Minder (of niet) op visite gaan lijkt me de enige oplossing, als je de gezondheid van je kind boven de band met je schoonfamillie stelt
quote:Wat doe je nou vaag, hij zegt toch dat hij zelf altijd buiten rookt?
En IMHO hebben ze daar gelijk in ook. Je bent tenslotte bij hun op bezoek, je kunt ze in hun eigen huis niets verplichten. En IMHO is het ook overdreven. Denk je dat je je kind tot zijn 18e kunt behoeden van het inademen van rook? Bovendien is het wel een beetje hypocriet om tegen je schoonouders te zeggen dat ze niet mogen roken waar je kind bij is, terwijl je zelf ook rookt. Als het zo slecht is, waarom doe je het dan zelf nog?
Ik vind dat je schoonfamilie daar maar begrip voor moet opbrengen dat jij niet wil dat er bij de kleine gerookt wordt.
Je kan altijd eisen stellen, als jullie die kleine willen zien dan rook je niet bij hem in de buurt, zowel ga ik ervandoor met die kleine.
Ik zou het zo oplossen. Klinkt heel hard maar de gezondheid van je kind gaat absoluut voor.
quote:Idd
Op maandag 14 oktober 2002 09:36 schreef Angel22 het volgende:
de gezondheid van je kind gaat absoluut voor.
quote:Hun nageslacht toch wel??? Niet lullig, maar ik vind het nog steeds maf dat mensen zoveel geven om hun dagelijkse grammetje nicotine. Ik doe nog steeds zonder. Ik haat dat ook altijd als lui van mijn leeftijd gaan blowen. Dat vind ik ook echt iets zo onzinnigs
Op maandag 14 oktober 2002 09:05 schreef gebruikersnaam het volgende:
Er wordt bij ons in huis al helemaal niet gerookt, en als wij bij iemand langsgaan (ouders/schoonouders/anders) waar gerookt wordt vragen we daar begrip voor. Anders gaan we dus gewoon niet langs.
Ik breng liever een kind naar een kinderdagverblijf dan dat ik het achter zou laten bij een rokende oppas.
Ik snap best dat je schoonouders willen roken maar het argument dat hun leven niet om jullie kind draait slaat nergens op, die paar uurtjes die je bij hen doorbrengt kunnen ze best doorbrengen zonder te roken. Desnoods gaan ze buiten staan.
Ik snap niet dat dat zo moeilijk voor hen is, je kind is je allerliefst op deze wereld en dat ga je geen moedwillige schade toebrengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |