Straks wellicht meer, als jullie het een leuk idee vinden.
-edit-
Boedapest & Bratislava
Hier mag je verder gaan als je er geen reisverslag van maakt. (Wat ik wel jammer zou vinden, want reisverslagen zijn leuk.)
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 08-10-2002 11:52]
quote:Zal het straks of morgen wel uitgebreider aangeven, ok.
Op dinsdag 8 oktober 2002 11:50 schreef YPPY het volgende:
Leuk!
Wil je er wel wat bij vertellen? Dan wordt het een reisverslag(je) en kan het als apart topic blijven bestaan.
quote:Dat is goed.
Op dinsdag 8 oktober 2002 11:52 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Zal het straks of morgen wel uitgebreider aangeven, ok.
Leuk dat je ook foto's post boku!
Als je er een verslag van maakt, dan mag je er een topic voor openen. Wil je alleen de foto's posten, dan kun je dat idd het beste in het topic dat je al noemde doen.
quote:Het is de hoofdstad van Slowakije, ik ben er deze zomer ook geweest. Het heeft een hele gezellige oude stad.
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:20 schreef Marloekoe het volgende:
waar ligt dat??![]()
quote:Ik heb je foto in het andere topic gezien, was volgens mij vanuit het restaurant op de brug. Daar ben ik zelf niet geweest, maar zag er apart uit.
Op dinsdag 8 oktober 2002 13:21 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Het is de hoofdstad van Slowakije, ik ben er deze zomer ook geweest. Het heeft een hele gezellige oude stad.
quote:Ik ben benieuwd.
Op vrijdag 11 oktober 2002 09:44 schreef dolle_hond het volgende:
Ik zal wel een beginnetje maken met het reisverslag, zoals beloofd.
De een als stedentrip, de ander omdat Slowakije bekend staat als een goedkoop land.
Je kunt er ook naar toe omdat er een huwelijk plaats gaat vinden waar je bij wil zijn.
Een vriend met een Slowaakse vriendin besloot te trouwen. Maar dan wel in Bratislava. Geen probleem voor hun, voor de vriendenkring eigenlijk ook niet echt.
De groep die verklaarde te willen gaan werd eerst groter en daarna weer kleiner. Sommigen krabbelen weer terug vanwege de kosten en de eigenlijke onaantrekkelijkheid van een reis naar Bratislava.
Verschillende mensen van de groep beginnen rond te kijken naar reismogelijkheden en mogelijke verblijven in Bratislava. Ik had er een topic over gestart om reismogelijkheden te polsen bij de mede-fokkers:
Hoe reis je het makkelijkst naar Bratislava?
Uiteindelijk valt de keuze van de groep op een treinreis naar Wenen en dan met de bus naar Bratislava. Een nachttrein is veel rustgevender dan een autorit en minder duur dan het vliegtuig. Tijd hebben we wel als het in de nacht en in het weekend valt.
Op donderdag verzamelen we op station Utrecht, omdat niet iedereen in dezelfde plaats woont. Voor de tickets maakt het niet uit, want we hebben superretours gekocht.
We blijken met 13 mensen in de trein te gaan, sommigen nog net op tijd
.
In de trein gaan de flessen en blikjes flink open en af en toe kijken we naar buiten om te zien welke Duitse stad we passeren.
Slapen van Koblenz tot Passau en dan het grauwe Noord-Oostenrijk zien. Linz is heel lelijk vanuit de trein.
In Wenen komen we aan op WestBahnhof en moeten we met de tram naar SudBahnhof. Kan ook met de metro, maar dan moet je overstappen en met onze bagage is dat minder wenselijk.
tot zover eerste reisverslag-post
Als je nog meer foto's heb zou ik ze graag willen zien.
Alvast bedankt voor deze die je nu geplaatst hebt.
De formaliteiten bij de grens werden snel afgehandeld en na een snelle plas ging de bus verder. We zagen de buitenwijken van Bratislava al liggen. Toen we er door heen reden bleek ons vermoeden juist. Verschrikkelijk eentonig en vervallen. Gelukkig reden we door naar het centrum. Eigenlijk net iets buiten het oude centrum ligt het grote busstation. Daar werden we ontvangen door de bruid.
We gingen maar geld wisselen, want nog geen euro's in Slowakije. De bruid begeleide ons naar de grote weg en samen stapten we op haar aanwijzing in een stadsbus. Ze had voor ons tickets voor bus en tram geregeld, makkelijk.
Na enkele minuten uit de bus en overstappen op de tram. Dit was vlak bij de brug met het restaurant in de top. De tram richting westen mochten we 4 haltes nemen. Uitstappen en drie minuten lopen naar ons hotel. De bruid regelde met de balie alle zaken. Dat kwam goed uit want men sprak daar slechts gebrekkig Engels en Duits.
Bagage dumpen in de kamer, die redelijk mooi was. Dan snel de tram terug, naar het centrum. Afgesproken was dat we samen zouden komen rond 17.00 uur op het plein bij de brug. ik was vroeg, dus kon alvast wat verkennen
tot zover de tweede reisverslag-post
Eerst maar eens wat gaan rondlopen door het centrum. Het nationaal theater stond er prachtig bij op het Hviezdoslavovo Nam. Dat is een van de belangrijkste pleinen, waar ook de Amerikaanse ambassade aan gevestigd is (en zwaar bewaakt). Verder ben ik wat door het centrum gedwaald, nog ergens een hotdog gegeten en naar de Tesco geweest.
Over de gebouwen kan ik wel het een en ander vertellen, maar een verwijzing is handiger en completer:
http://www.bratislava.sk/ANGLICKY/POHLAD.HTM
Rond vijf uur 's middags ben ik langs de Donau gelopen, terug naar de nieuwe brug met het restaurant bovenin. ik ontmoette daar mijn vrienden weer en samen zijn we nog wat verder gelopen, nu meer door het noordelijke deel van het centrum en door de oude stille straatjes van het centrum. Het werd vroeg donker en we waren moe, dus we gingen ergens koffie drinken. in Cafe Hemingway. Een huiskamer-achtige sfeer hing er en de koffie-kaart was luxe en goedkoop. Alleen zakte ik volledig in elkaar van moeheid en heb even later de tram genomen terug naar het hotel voor een goede nachtrust. De volgende dag zou de bruiloft zijn en dan wou ik wel fit zijn.
Wat bleek op mijn kamer: toen ik de gordijnen sloot hield ik een stuk raam over. Van ons reisgezelschap vernam ik dat dat voor alle kamers gold
.
Tot zover mijn derde reisverslag-post:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |