Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 12. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van zondag 6 Oktober.
Jeanette loopt even naar een tafeltje waar Mustapha in zijn eentje zit.
Jeanette: Kom je even bij ons allemaal zitten of wil je liever even alleen zitten.
Mustapha: Laat mij maar even, ik zit hier goed.
Op de bank bespreken ze nu dat Arthur inmiddels alles al heeft meegemaakt. Bunker, bungalow, emoties....
Margriet: Ook raar dat je opeens tv kijkt, dat roept meteen emoties op.
Stefan: Ja, ik krijg dan meteen zin om te zappen, om te zien wat op Ned1 is.
Jeanette: Ja precies, daarom raakte ik ook zo van streek, dat doe ik dan altijd met mijn moeder, net als met de dood van Pim Fortuyn. Dan zouden we samen op de bank zitten en dat mis ik nu. Maar het is niet anders.
Stefan: Precies. Laten we maar hopen dat haar vriend die rol dan over neemt.
Jeanette: Nou, ik kan binnen 24 uur thuis zijn, maar dat feest gaat mooi niet door.
Stefan: Ja de dagboekkamer zit dicht.
Jeanette: Nou dat maakt mij niets uit hoor, ik ruk zo die deur er uit. Maar ik ga niet vrijwillig het huis uit. Nooit.
In de bunker lijkt iedereen op bed te liggen. Er wordt nog wat gefluisterd maar het is niet te verstaan.
Margriet: Hoe laat is? Half een? Daar zitten we dan te eten. Yoghurt, kruidenthee.
Stefan: En Sterrenmix, wist je dat een hele bevolkingsgroep daar diaree van kreeg?
0.13 Jeanette vindt dat de regel over contact met de buitenwereld wat versoepeld moet worden i.v.m. het overlijden van prins Claus. Geesje : Wij gaan ook nog wat doen, Dennis kennende. Jeanette wil een kaars branden op de dag van de begrafenis. Geesje : Ga er maar van uit dat je een kerkdienst te zien krijgt. Jeanette : Zulk soort dingen zou ik willen zien.
0.16 Jeanette : Dit kost klauwen met energie. Margriet : Wil je een sapje ? Jeanette : Ik ga een sigaret roken. Geesje : Daarom heb ik nou nooit mascara op, als ik dan onverwacht moet huilen heb ik er geen moeite mee.
0.23 Stefan zegt dat hij de neiging krijgt om te zappen. Jeanette zegt dat zij het tv kijken met haar moeder mist na een dergelijke gebeurtenis. Jeanette : Ja, ik kan binnen 24 uur thuis zijn als ik wil maar dat feest gaat niet door.
0.38 Margriet zegt dat ze om half ้้n boterhammen en yoghurt eet. Jeanette : En sterremix (thee). Stefan zegt dat sterremix in het begin van het jaar uit de winkel is genomen. Geesje : Dat was oktober november. Het was giftig. Margriet wist dat niet. Geesje : Voor de bunker had ik fantastische pantoffels gekocht. Maar ze mochten niet mee naar de bunker. Margriet : Ik heb ook hele lelijke pantoffels voor hier bij me.
0.47 Margriet : Ik zou wel effe onder de zonnebank willen (ik heb het idee dat de bewoners bijna iedere dag in de zon zitten dus ik snap niet waarom). Ik denk dat dat ook nog wel komt. De bewoners zitten nu te lachen. Het gaat over de hupbattle maar de precieze aanleiding is me niet duidelijk. Jeanette vraagt wie er morgen wil sporten. Geesje zegt dat ze eerst gaat kijken. Stefan : Dan moet je ook meedoen. Geesje : Ik wil me eerst ori๋nteren. Margriet : Hoe zo'n fiets er uitziet, een loopband. Jeanette : Ik fiets twaalf minuten, maar dat worden er meestal acht.
0.55 De bewoners hebben het over de prijzen van fitnessclubs. Arthur betaalt veel meer dan Jeanette. Jeanette : Wat is dat duur zeg. Margriet : Ga eens een avond naar de kroeg. Dan gaat het gesprek over de prijzen in restaurants.
1.05 Geesje : Weet je wat zo leuk is, als er nieuwe bewoners komen gaan we het weer vertellen (over de hupbattle). Margriet : Ik ben benieuwd welke fysieke battles we nog meer krijgen. Arthur : Als de touwladder tien meter hoger was geweest had je trillen gezien. Het gaat niet op gympen, klimmen. Geesje : Was je niet voorbereid ? Arthur : Ja, we moesten sportkleding aan. Geesje : Wat had Dennis dan ? Arthur : Die had ook gympen. Het was denk ik wel leuk om te zien. Dan lag de ene weer voor dan de ander. Geesje en Margriet zeggen dat hij heeft verloren bij het overstappen van de touwladder naar het bakje. Arthur : Het is allemaal goed uitgelegd hoor. Margriet : Ik ben benieuwd wat ze van dat springen hebben uitgezonden. Nou, ik hou er over op hoor (de hupbattle).
1.12 Margriet : Ik durfde niet te juichen. Het gaat toch weer over de hupbattle geloof ik.
1.14 Margiet : Misschien ga ik morgen wel helemaal niet sporten. Je hebt geen dagen die anders zijn als andere dagen, prinsjesdag, verjaardagen e.d. Je bent al zo lang al het nieuws kwijt. Jeanette : Als je er uit komt heb je het gevoel, ik heb echt wat gemist. Arthur : De onbelangrijke dingen laat je weg. Vind je het niet lekker rustig nu ? Jeanette : Ik ben heel erg prestatiegericht. Ik ben eigenlijk een perfectionist. BB heeft mij met bepaalde verwachtingen gekozen. Dat vind ik heel belangrijk om te weten. Dat is heel stom misschien. Arthur : Dat is niet stom. Mischien haalt het veel plezier voor je weg. Dat bedoel ik met rust, dat je dingetjes voor jezelf kunt doen. Jeanette : Ik heb het gevoel dat ik hier de hele dag geen flikker doe. Arthur : Ik heb vandaag een taart gebakken. Dat doe ik normaal nooit. Jeanette : Er zijn geen dingen die ik anders zou doen (thuis). Gezellig dingen doen, in de auto stappen naar die toe, dan ervaar ik plezier. Ik heb nog nooit met zo veel mensen onder ้้n dak gezeten. Ik hoef met niemand rekening te houden. Ja, alleen mijn moeder. Arthur : Hoe heb je daar voor de show over nagedacht ? Jeanette : Heb ik niet over nagedacht. Arthur : Waar ging je dan voor ? Jeanette : Om de rit uit te zitten. Daarom vond ik het ook echt heel erg als ik er de eerste ronde uit zou moeten. Dan zou ik denken, wat ben ik voor een persoon in deze wereld. Arthur : Er zijn andere factoren, welke beelden worden er uitgezonden, welk tijdstip, welke kleding. Jeanette : Daarom zou ik het zo graag willen zien, maar dat krijg ik niet.
1.21 Jeanette : Ik denk dat ik mij in positieve zin heb ontwikkeld. Arthur : Ik ben mezelf nu in een groep mensen in een huis. Dat weet ik van mezelf.
1.35 Speaker : Wil Jeanette haar zender checken ? Jeanette : Mensen, ik heb geen batterij meer. Margriet : Dan moet je de dagboekkamer in. Jeanette : De dagboekkamer is gesloten. Margriet : Dan neem je mijn zender maar. Ik ga naar bed. Ik ga mijn tanden poetsen.
1.39 Jeanette : Beste mensen van de zenders, ik heb geen batterij. Ik vermoed dat ze in de microfoon van Margriet sprak.
1.41 Speaker : Wil Jeanette naar de dagboekkamer komen ?
1.45 Ineens heb ik geluid van arm. De dames en Dennis kletsen over Stefan, Marco Borsato en Mel Gibson.
1.53 Daniela vertelt Dennis nu over de kleurenbattle tussen de dames en de heren. Op de gratis stream zie ik Jeanette nog in de rijke woonkamer zitten. De overige bewoners lijken in bed te liggen.
Het geluid stopt. Dit is het dus voorlopig van mij.
[Dit bericht is gewijzigd door zwets op 07-10-2002 09:53]
Inde bungalow rommelt Arthur een beetje in de keuken, en gaat vervolgens met Stefan het zwembad schoonmaken.
Bram is de kooi ingekomen en wenst de heren goedemorgen, vraagt wat ze gaan doen. Schoonmaken zeggen de heren in koor. Een klein overleg hoe ze het schoonmaken het beste aan kunnen pakken en ze gaan aan de slag.
Ik probeer te achterhalen wat het is, dus eerst effe luisteren.
Daniela, Ting, Laurens en Judith in de slaapkamer. Judith begint in een keer uit te varen tegen Laurens dat bijna alle dropjes, die Arthur had achtergelaten, op zijn. Laurens had er maar 4 gehad, Judith zelf 2. Ze vindt het asociaal dat mensen dat zomaar 'leegvreten'. Daniela antwoordt dat ze dat tegen degene zelf moet doen. Dat stopt haar tirade niet. Volgens haar zijn het altijd dezelfde die de beste matrassen hebben (vooral Martijn, die ook het dropjes monster is). Judith vindt het ook flauw dat mensen eten achter de koelkast verstoppen. Ik heb me helemaal leeggekotst, ik heb geen eten meer in mijn lijf en daar zeur ik toch ook niet over.
Nu heb ik weer beeld van de slaapkamer, maar geluid van ergens anders. Zeer storend.
Okay, op stream 2 wel het juiste geluid.
Judith ziet eruit alsof ze flink gehuild heeft. Rode kringen onder haar ogen.
Judith: Ik heb geen zin om weer de zeikerd te zijn, maar dit zijn toch normale dingen. Je houdt toch wat over voor als er anderen in de bunker komen, die ook graag wat lekkers willen. Ik pak iedere dag 1 dropje, zodat ook iemand anders een dropje heeft. Maar ik heb geen zin in een discussie.
(Ting en Daan moeten hun zender checken)
Daan: Als iets echt gaat irriteren, dan zeg ik er wat van.
Juut: Maar ik wil het gewoon voor zijn. Als het in dit tempo doorgaat is morgen de pot leeg en dan komt er een wissel en heb je de poppen aan 't dansen.
Dennis komt binnen.
Hij vraagt of hij in zijn slaap gepraat heeft.
Daan zegt: Volgens Ting wel.
Ze gaat samen met Dennis naar de dbk om andere batterijen te pakken, of zo.
Beeld van de arme huiskamer.
Het gaat over eten.
Ting: Als het lukt hebben we wat te eten. (weet niet waar ze het over heeft)
Het gaat nu bij het hek over camel. De een heeft een cameltas, de ander heeft een camelshirt.
Buiten, bij rijk liggen Jeanette, Margriet en Mus op de ligbedden.
13.23 Yorin is erg aan het klooien met de streams, veranderen steeds van beeld. Daniela is nog steeds met de bedden bezig, Judith kijkt toe. En ondertussen komt Arthur ook een kijkje nemen.
13.25 Arthur wenst Geesje met een kus goedemorgen. Ze ziet er blits uit volgens Arthur en Ting.
13.26 Er gebeurt niks bijzonders.
13.27 Arthur heeft het maar over een aansteker, dan doet hij 'woesjjjj'
13.27 Eindelijk wat interessant praat Jeanette tegen Quincy: Wat ben je een mooi meisje he. Margriet: Het is een meisje he Mus, moet ze nu ook een hoofddoekje om?
13.30 Daniela vertelt Jeanette wel 5x dat het zo koud was vannacht. Jeanette had vanmorgen 3 minuten gefietst en dacht toen bekijk het maar, ze was haar bed weer ingedoken.
Daan is tegen Carmen aan 't kletsen.
Ting zegt dat ze nogal onhandig is met werken: Klingklingkling, komt ie overal tegenaan, klangklang.
Lau, Bram en Dennis staan stoer met hun armen over elkaar te praten. Martijn doet op de achtergrond wat oefeningen.
De mannen hebben wat stoere praat over waterscooters en zo.
Verder geen interessante gesprekken op het moment.
13.35 Laurens kent iemand die jetski heet. Hij bedoelt na enige tijd: Jetske.
13.36 Judith en Jeanette bij het hek.
13.37 Yorin hou es op met klooien met de streams, ik wil niet Laurens enz. horen. Ik wilde het gesprek tussen Judith en Jeanette volgen.
13.38 Judith vindt Beatrix zo'n gevoelige vrouw, toen ze naar Volendam ging. Claus was echt haar back-up. Ze hoopt echt dat ze zaterdag de begrafenis op tv kunnen zien. Jeanette denkt dat ze een compilatie van de begrafenis krijgen te zien. Judith gaat er vooralsnog niet van uit. Judith vraagt zich nu af hoe Bernhard en Juliana op het overlijden zullen reageren. Dan komt ze tot ontdekking dat Juliana dat waarschijnlijk niet zal begrijpen. Judith weet ook dat ze elke dag anderhalf uur met Juliana rondrijden, elke dag hetzelfde rondje
13.42 Margriet schijnt iets in haar slaap te doen. George (Sjors) haar ex rukte het dan uit haar handen. Judith weet niet meer waar ze over heeft gedroomd. Jeanette wel: Haar moeder kwam met een kranteknipsel waar iets over ene Monique stond.
13.48 Jeantte en Margriet gaan zich aankleden. Margriet denkt dat het een Nationale Rouwdag is, ze hoort niets op de snelweg. De anderen beamen dat.
13.50 Margriet en Judith blijven samen bij het hek over. Nou vertel maar zegt Judith, wat heb je gedroomd? Margriet kan het zich niet herinneren. Zitten je ouders voor de buis vraagt Judith. Ik denk het wel zegt Margriet. Deze laatste zingt nu 'Hup Marjanneke'
13.52 Martijn is geloof ik in de DBK geweest, Ting en Margriet vragen belangstellend of hij zijn ei nog wat kwijt kon. Dat van vrijdagavond was volgens Martijn niet meer aan de orde.
Het gaat nu over Stephan.
Iemand heeft gevraagd hoe het met Daan en Stephan gaat en met Margriet en Stephan. Judith vraagt: En Geesje.
Margriet: Hij is er wel werk van het maken.
Ting komt binnen en zegt dat haar spiertje maar kort zijn.
De bewoners hebben ook het nieuws ontvangen over het overlijden van Prins Claus. Ze horen weinig verkeer en denken dat er een nationale rouwdag is.
Jeanette: Het is vandaag toch maandag, dan zijn de winkels maar een halve dag open, dus dat zou niet zoveel verlies opleveren.
Margriet: He, ik heb daar een witte borstel liggen.
Juut: Jouw ouders zitten ook voor de buis. (i.v.m. Claus)
Margriet: Ik denk het wel, maar er zal toch niet de hele dag wat op televisie zijn.
Margriet zingt nu: Hop marianneke, stroop in het kanneke, laat de poppetjes dansen, morgen is er een prins in 't land en dan die rare fransen.
Het gaat nu over de mogelijkheid om een gesprek te hebben. (Met een psych?)
Ting zegt het wel lekker te vinden.
Juut heeft geen zin.
Martijn heeft er geen behoefte aan.
Buiten hangt Geesje aan de tralies en kletst met Bram en Lau.
Lau: Hier is het project en daar is de uitlaatklep. Dit is geen straf.
Er komt een vliegtuig over.
Bram (?): Gaan we zo eten, Daniela?
De bunkeraars gaan aan tafel.
13.59 Ik kan alleen nog op beeldband 3 beeld en geluid krijgen, waar ik Margriet nog over Sammy hoor zingen en fluiten.
14.01 Arthur is de tekst van een potje kruiden? aandachtig aan het lezen terwijl Mus weer es in het kookboek aan het kijken is. Verder hoor ik niemand praten (ook niet in de verte).
14.03 Arm zit te eten. Ting doet een quiz over Harry Potter in het engels. What is the name of his teacher? Niemand antwoordt. Zo worden nog diverse dingen in het engels gevraagd. Ze hebben nog leverworst, kaas en zout op brood. Ze hebben nog een hele homp kaas over, dit is gelukkig niet het laatste.
Buiten zie ik Geesje en Stephan aan de rijke kant. Geesje is met bloemen in de weer. Samen huppelen ze romantisch van de ene plant naar de andere.
Bram is ook buiten. Ze zuigen iets uit een bepaalde plant/bloem. Ze krijgen er blauwe lippen van. Ze hebben de grootste lol.
Bram is met het zwembad bezig. Schoonmaak, denk ik.
Samen met Stephan buigt hij zich over een kastje waar het filter of zo inzit. Ze denken dat dat ook schoongemaakt moet worden.
Geesje vraagt of Stephan ook een tuin heeft.
S: Ja, maar niet zo'n grote, ik heb wel mooie planten.
G: Ik heb een huurwoning, maar ik kan hem kopen, maar dat durf ik niet goed. Je zit er meteen zo aan vast.
S: Ja, de huizenprijzen zijn ook niet meer zo stabiel.
G: Het was toch al niet de bedoeling dat ik hier zo lang zou wonen, ik wilde eigenlijk naar Parijs.
Ze wil in Amsterdam ook wel wonen en dan als gids op een rondvaartboot werken.
G tegen Q: Hoi prinsesje, hoi klein prinsesje.
Binnen zit arm nog steeds aan tafel.
Ze hebben het over hun lichaam en hoe het reageert op het rantsoen wat ze nu hebben.
14.13 Stefan heeft thuis weinig bloemen in huis staan, hij heeft wel een mooie tuin. Geesje heeft een huurwoning, die ze kon kopen, ze moest wel voor 10 oktober bericht doen. Ze heeft het niet gedaan, ze wil die zorgen niet allemaal. Ook weet ze niet hoe lang ze daar nog wil wonen, ze wil naar Parijs. Ook heeft ze heel lang heel graag in Amsterdam willen wonen, ze wilde graag gids op een rondvaartboot worden maar dat is afgevallen omdat de rederij de afstand A'dam/ Arnhem te groot vond. Stefan weet nog niet of hij terug in zijn baan kan, hij was al van plan om ermee te stoppen en dit was een elegante manier om er een eind aan te breien. Hij vindt het fijn dat hij niet weet wat hierna gebeurd.
14.18 Quinzy zorgt voor veel hilariteit omdat ze aan het rondrennen is en in de struiken zoekt. De bewoners denken dat ze haar bot zoekt. Arthur weet dat mensen ook gek kunnen worden wanneer ze iets niet kunnen vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |