Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 10. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van maandag 30 september 2002.
"Ik droom hier soms heel heftig", zegt Judith. "Ik heb hier heel gedroomd over iemand. Het was een oma van iemand, maar ik kende het gezicht niet. Vlak daarna overleed Carmen's oma. Ik ging met haar op een bankje zitten en omschreef haar aan Carmen. Pluizig haar, 47 kilo... en dementerende. Dat was dus precies haar oma. Hoe kan dat??"
"Dat alles al vast staat geloof ik niet", zegt Laurens. "Ze had het thuis al besproken en door ouderdom is die oma dus inderdaad overleden. Dat bedoel ik dus dat niet alles vaststaat ( )
"Je moet bepaalde dingen in het leven leren", zegt Judith. "Maar deze dingen blijven discutabel omdat het niet vaststaat!"
(Laurens komt weer met een zeer vaag voorbeeld waar ik het verband totaal niet van inzie....)
"Heb je wel eens dat je de telefoon oppakt om iemand te bellen en dat dan net die persoon jou belt..", vraagt Judith
"Toeval...", zegt Laurens. "Hoe vaak gebeurd dat perdag?"
"Toch wel een keer of tien in je leven", zegt Judith serieus ( ) "Dat is geen toeval maar een bepaald contact dat mensen met elkaar hebben. Er zitten heel veel seconden in 1 dag.. Hoe groot is de kans dat je in dezelfde seconde die persoon belt. Of je denkt opeens aan een persoon die je 10 jaar niet gezien hebt en s'middags kom je hem opeens tegen.
"Dan zeg ik'goh dat is toevallig'", reageert Laurens meteen.
"Als je dit al niet ziet,... dan is de rest helemaal ver van je bed show", meent Judith. "Als je dit al toevallig vindt....."
"Jij wilt overal een verklaring voor", zegt Daniela.
"Niemand heeft gelijk hierover.... Iemand 10 jaar niet tegen komen en dan opeens wel...dat zie ik als gewoon toeval!"
"Als je er open voor staat dan gebeuren er veel meer dingen. Dn ga je veel meer luisteren naar je intuitie...", zegt Judith.
"Ik ga wel een beetje met Lau mee hoor zo nu en dan", zegt Margriet. "Die dingen zijn gewoon ook stom toeval!"
Judith vertelt hoe haar ouders elkaar hebben ontmoet.... Er zit weer een verhaal aan te komen wat ontzettend 'toevallig' is.... maar volgens Judith niet natuurlijk....
Ting is intussen naar bed... en ook Jeanette zie ik nergens meer. Alleen Judith, Daniela, Margriet en Laurens zitten er nog.
"Ik vind het een uitdaging om hier lang met jou te zitten zodat we het een paar keer mee kunnen maken", zegt Judith. "Als mijn opa overlijdt en precies op dat moment gaan de lichten even aan en uit, dan vind ik dat geen toeval."
"Ik herken bij een heleboel verhalen het broodje aap boek", zegt Laurens. "Een heleboel verhalen lijken altijd op een verhaal wat ook in dat boek staat... en dan vraag ik me dus af wat er waar van is. Ook zo'n verhaal van een meisje die de trap op wilde, maar er was iets waar ze gewoon niet doorheen kon.... ze wilde wel, maar kon er gewoon niet door komen!"
"Maar wat was het dan?", vraagt Margriet terecht... (ze wil natuurlijk de clu van het verhaal ook weten)
"Ja, dat wist ze dus niet", antwoordt Laurens (ik loop even weg, sorry hoor... even afreageren...)
Martijn verlaat de slaapkamer om buiten een sigaret te roken. Onderweg komt hij een stuk appel tegen dat hij opeet.
Martijn moet zijn zender checken. Laurens hoort dat ook en hij komt even met Martijn praten. Hij maakt een opmerking over de sigaret en zegt ook nog even dat hij zojuist Stefan een reep zag eten.
Stefan is inmiddels ook weer uit bed. Hij legt uit dat zijn bed te ver doorzakt en dat dat de reden was dat hij in de gang ging slapen.
0.06 Laurens : Ik geloof wel in iets maar wat weet ik niet. De vader van mijn ex was overleden en we gingen naar een hocus pocus beurs. We moesten een bloem meenemen. Er werden dingen verteld die over haar vader gingen. Ondertussen is Stefan op stream 5 in de gang naar de slaapkamer op de vloer gaan liggen.
Stream 5
0.09 Martijn zit buiten te roken. Speaker : Wil Martijn zijn zender checken ? Laurens gaat naar buiten. Martijn : Ik kan echt niet slapen. Laurens : Je hebt de hele dag niet gerookt. Martijn : Ik heb er één gerookt.
Stream 3
0.14 Judith over Laurens : Het is niet echt discussiëren want hij staat niet open. Daniela : Hij maakt ook wel een paar dingen mee maar dat schuift hij op onverklaarbaar. Hoe hoog moet die stapel onverklaarbaar worden ? Ik vind het allemaal heel erg interessant. Ik ben ook heel nuchter. Margriet vertelt over een etage van een hotel in Oman waar een geest rondwaart. Judith : Ik heb gelukkig nooit een spook gezien. Op stream 5 staat Stefan nu bij Martijn in de tuin. Martijn gaat zich opdrukken na zijn sigaret.
0.21 Margriet : Glaasje draaien zou ik wel een keer willen doen hier. Je mag geen letters neerleggen dus dat kan niet.
(mijn code zit er weer op... APK en Buswatcher succes!)
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 01-10-2002 00:27]
Martijn zit behoorlijk op zijn praatstoel. Stefan zegt af en toe 'Ja', 'hmm', 'precies', etc. Het onderwerp van gesprek is kracht. Martijn is verbaasd dat Mustapha met armpje drukken van Bram heeft gewonnen en hij wil het ook wel een keer tegen Mustapha proberen.
Daarna bespreken ze de dans battle. Volgens Stefan had Margriet eerder 'af' moeten zijn. Ze stapte een keer opzij en daardoor stopte ze met even met dansen.
De streams stoppen. Ik dacht dat ik nog tien minuten had maar ik heb me vergist.
Haar laatste reis was naar Indonesie. Dat was niet zo heavy. Waarschijnlijk ligt het deze week in de winkel.
Jeanette: Waarom fotografeer je eigenlijk alleen vrouwen?
Ting: Omdat ik een vrouw ben. Mijn eindexamenwerk ging daar ook over. Ik ben gewoon benieuwd naar vrouwen in andere culturen.
Jeanette besluit te gaan slapen en inmiddels komen ook Daniela en Judith binnen.
Judith: Ik ben benieuwd wat we morgen weer krijgen.
Margriet: Ja, ik ga mijn sportsetje maar vast klaarleggen.
Judith probeert Margriet aan het trainen te krijgen. "Binnen een paar weken loop je in een string!".
Margriet: Ja, hou nu maar op, ik heb nu wel weer genoeg voor drie dagen.
Judith: Doe het dan voor Stefan. Die houdt wel van een lekkere bilpartij en jij hebt tenminste een stevige borstpartij.
Uiteraard begint Laurens weer met zijn Candlelight imitatie.
- Dat jouw okselhaar lang is, betekent niet dat ik jou niet mis.
- Ik ken jij al sinds wij waren zes, en daarom ben ik nu aan de fles.
- Ik weet dat dit is voorbestemd, en sta ik elke dag in mijn hemd.
Laurens: Ik ga vanavond maar eens uittreden, lekker naar de bunker vliegen en dan in discussie gaan met mijzelf.
Laurens: Volgens mij staan Margriet en Stefan te zoenen. (Ze staat haar tanden te poetsen.)
Daniela: Ze vind het heel interessant wat hij doet. In de bunker vroeg ze wel drie keer wat hij doet en toen dacht ik 'Weet je dat nou nog niet?'
Judith: Hij houdt echt van alle vrouwen. (Ze roddelt nog wat door maar ik versta haar niet omdat ze fluistert.)
Daniela: Ik wil echt wel een keer zijn ex zien om te kijken of ik echt op haar lijk. Ik ben zijn scheetje niet, en zijn dingetje. Bah! Ik word er helemaal naar van.
(Margriet komt terug.)
Laurens: Heb je lekker gezoend?
Daniela: Ik heb zin, ik heb zin, ik heb zin om op mijn kop te staan. Judith doet ook even mee.
Margriet: Dit is niet donker op de camera hoor, dit kunnen ze zien.
Daniela kietelt Judith over haar rug terwijl ze een rustgevend verhaaltje vertelt. Zowel Judith als Laurens zeggen onmidelijk dat ze niet mag fluisteren.
Ze beginnen weer te rijmelen. Dit keer woorden die eindigen op -us.
Na enige tijd komt ook Connie Mus voorbij. De bewoners komen er niet uit of hij nu correspondent in New York of in Afghanistan is.
Het is een tijdje stil en dan zegt Daniela "Ik zit eigenlijk te wachten tot Laurens uittreedt", waarna ze geruime tijd Laurens bestuderen.
Daniela: We kunnen ons natuurlijk verstoppen, dat ze ons morgen de hele dag kwijt zijn.
Judith: Wie mist ons nou de hele dag?
........en we noemen haar ochtendniets.
In de bunker staan Stefan en Martijn buiten te genieten van het zonnetje.
13.05 We weten hier niets, zegt Margriet, misschien is die moordenaar van Pim Fortuin wel dood. Ze zou nu niet met een actualiteitenquiz mee willen doen.
13.06 Judith begint opeens vrij opgewonden, waarom ze helemaal geen nieuws in BB krijgen te horen/zien. Ze zouden dan meer discussie in de groepen hebben, iets om over te praten, en geen prietpraat meer over welke kleur nagellak. En meteen verzandt het gesprek. Geesje weet het onderwerp nl. op benen scheren te brengen, dat je harde stoppels krijgt.
13.09 Judith heeft op twirling? gezeten, dat is geen majorette. Jeanette zou nooit op majorette willen, te dikke benen, ze moet altijd heel lang zoeken eer ze laarzen heeft die dicht kunnen.
13.10 Het gejeuzel gaat door over drumbands, majorettes en dansmariekes. (Yorin doe maar reclame)
13.11 Daniela, Margriet, Jeanette en Judith liggen te zonnen.
13.13 Nog nooit zo naar reclame uitgekeken, het begint nu pas.
13.15 En nog steeds over majorette-kleding. Judith is eens ergens geweest als pitspoes. (Ik kon het niet goed verstaan, omdat ze hier even aan het boren waren).
13.17 Mus (aan het scheren) en Ting praten over Lingo. Ting mist haar moedertje, Mus geeft advies om hier niet teveel te denken. Ting: Wat ik heel moeilijk vind is dat de nieuwe mensen hun familie nog even zien en wij toen niet, alhoewel mijn ouders in slaap zouden vallen in die saaie studio. Ze zou wel een minuut beltijd willen. Dat mag vast niet zegt Mus. Hij begrijpt Ting altijd, snapt altijd wat ze bedoelt. (Wat een wazig gesprek tussen die twee).
13.21 Martijn fluit naar de parkiet.
13.22 Stream weer op de dames buiten, Daniela aan het woord over schelpen. Het gesprek gaat nu over contact-advertenties, Sandra kent 2 stelletjes die elkaar zo hebben ontmoet en dat deze relaties zeer geslaagd zijn. Judith zou niet elke keer de kranten na willen pluizen op contact-advertenties, maar zou haar oog ergens op vallen dan zou ze het niet uit de weg gaan. Voor Jeanette hoeft zoiets ook niet, maar als mensen het leuk vinden dan hebben ze haar geluk (zo zei ze het precies). Het zou Judith leuk lijken om voor een relatiebureau te werken, Jeanette ook, die zou dan bij de mensen thuis langs willen gaan, maar denkt dat de mensen foto's van thuis/inrichting mee nemen.
13.28 Einde uitzending
Geesje vraagt of Margriet ook wel eens een string aan heeft?
"Binnen wel ", wordt er geantwoordt.
Er is een wesp bij hen in de buurt. Geesje noemt het de nieuwe bewoner.
Moes denkt dat Hennie Huisman komt (dit zegt hij als geintje)
Verder noemt hij nog meer sterren op die misschien zouden kunnen komen. Marco B. vindt Moes de beste." Als wat die zingt is goed."
Martijn gaat naar binnen om een koude douche te nemen, en de stream gaat met hem mee. Hij vouwt keurig zijn kleren op en gaat in onderbroek de douche in
Er wordt omgeroepen dat de boodschappen klaar staan in het washok.
Margriet:"De restjes uit de BBkantine staan klaar in het washok"dit zegt ze al lachend.
Zij heeft er nog geen dag spijt van dat ze erin is gegaan, ze heeft zich nog nooit zo goed gevoeld.
Dit vertelt ze terwijl ze languit in de zon ligt, in haar badjas, likkend aan een lollie.
In de andere tuin maakt Daniela er ook een feestdag van, ze neemt een sigaar.
Jeanette klaagt tegen Margriet over een ander (Ik geloof over Judith)
Ze wilde zich gisteren ook in een gesprek mengen maar ze kwam er met geen mogelijkheid tussen.
In zowel de bunker als in de bungalow hangt een ontspannen sfeer, ze kletsen wat, zingen liedjes. Van irritaties is op dit moment niets te merken.
Geesje is lid van de Donald Duck, ook Moes is samen met zijn broertje lid van de DD. Zij vindt hem (de DD) opvoedkundig heel goed.
Moes zegt nu"stel je voor kom je uit BB ga je weer achter de kassa"
Hij zegt dit alsof dat belachelijk is, vandaar dat Sandra reageert of dit in het algemeen wordt gezegd of dat het op iemand slaat.
Sandra meldt dan dat er iemand in Portugal echt kassiere is .Joyce.
Judith vertelt nu de mogelijkheden hoe de indeling kan zijn in de bunker.
Stelletjes, of alleen vrouwen zoals zij hebben gehad na de confrontatie "kleur bekennen"
Moes denkt dat zijn moeder stress heeft omdat hij in de bunker zit (niet serieus, hoor) Judith vindt de Marokkaanse mannen niet stevig in tegenstelling met de vrouwen. Moes zegt dat zijn moeder heel stevig is.
En nu om 3 uur heeft Margriet haar badjas verwisseld voor een jurkje.
Jeanette heeft iets in het zwembad laten vallen waardoor ze bij Margriet in haar microfoon moet praten anders is ze niet te verstaan.
Margriet en judith noemen nu op wat Jeanette allemaal niet lust.
Maar ":zegt Margriet: breezetjes daar lust ze wel pap van. Daar drinkt ze er wel 6 van op.
Jeanette gaat nu naar de DBK om te melden dat ze stout is geweest omdat ze wat in het water heeft laten vallen.
Voor ze in de DBK is wordt ze al omgeroepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |