abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 september 2002 @ 11:49:59 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6038773
quote:
Adjunct-directeur R. Offers van zorgverzekeraar Azivo vindt dat operaties om het maagdenvlies te herstellen eigenlijk in het ziekenfondspakket zouden moeten worden opgenomen. Volgens Offers leven we nu eenmaal in een multiculturele samenleving, en horen daar dit soort ingrepen bij. Offers pleit voor een wijziging van de ziekenfondswet.
Op dit moment worden operaties om het maagdenvlies te herstellen niet vergoed. Reden daarvoor is dat er voor de ingreep géén medische noodzaak is.
Maagdenvlies herstellende operaties worden vooral ondergaan door jonge moslimvrouwen. Voor hen is het heel belangrijk om als maagd te trouwen, maar dat lukt vanwege de vrije seksuele moraal in ons land steeds minder moslimmeisjes.
Bron
Tegen.
Ik zie niet in waarom de gemeenschap zou moeten betalen aan het in stand houden van een dom gebruik. Het is geen operatie die redelijkerwijs noodzakelijk is, integendeel de operatie is onwenselijk omdat het gefundeerd is op een dom gebruik en de onderdrukking van vrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 30-09-2002 11:54]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6038791
Echt achterlijk ja.
Als die meiden het al gedaan hebben zijn ze geen maagd meer. Wie houden ze nou voor de gek?
Allah weet heus wel dat die meiden allang ontmaagd zijn, dus in het hiernamaals kunnen ze het ook wel shaken.
123
pi_6038846
Elke week weer achterlijke ideeen in dit land

Wie VERZINT zoiets? Als het nou een Nederlands gebruik zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier een maagd trouwt

Maar goed we passen ons wel ff aan weer, waarom niet?

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_6038885
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Elke week weer achterlijke ideeen in dit land

Wie VERZINT zoiets? Als het nou een Nederlands gebruik zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier een maagd trouwt

Maar goed we passen ons wel ff aan weer, waarom niet?

Ook als het een Nederlands gebruik was, ben ik tegen. Je bent ontmaagd als je een pik in je vagina hebt gehad. Door het vliesje dicht te naaien is die piemel er echt in een keer niet meer in geweest hoor.
Wat ik triest vind is dat die mensen hun eigen geloofsovertuiging hiermee om zeep helpen, zo kun je moslims toch niet meer serieus nemen? Ze naaien Allah waar-ie bij staat.

[Dit bericht is gewijzigd door K3 op 30-09-2002 11:59]

123
pi_6038890
Dus de gebruiken die ons vreemd in de oren klinken zijn dan maar achterlijk, dom ed?

Kortzichtig volk is het ook het die nederlanders.

pi_6038903
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:49 schreef X-Ray het volgende:
Tegen.
Ik zie niet in waarom de gemeenschap zou moeten betalen aan het in stand houden van een dom gebruik. Het is geen operatie die redelijkerwijs noodzakelijk is, integendeel de operatie is onwenselijk omdat het gefundeerd is op een dom gebruik en de onderdrukking van vrouwen.
Tsja.. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je als maagd wilt trouwen, je er zelf verantwoordelijk voor bent om ook maagd te blijven tot je huwelijk. Dat je dat wilt en zelf die beslissing neemt is ieders eigen keus. Kun of wil je dat niet, dan is dat ook je eigen keus, en zul je zelf de gevolgen moeten accepteren.

Deze operatie in het ziekenfonds opnemen zie ik dan ook niet zo zitten. Al lijkt me een uitzondering voor slachtoffers van verkrachting geen slechte zaak. Blijft alleen weer de vraag hoe je misbruik van een dergelijke regeling wilt voorkomen.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_6038918
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:55 schreef HeatWave het volgende:
Als het nou een Nederlands gebruik zou zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat er hier een maagd trouwt
*meldt*

Grote onzin inderdaad om het maagdenvlies te herstellen. Ze kunnen er best voor zorgen dat het niet beschadigd raakt (dus maagd blijven). Lukt dat niet, dan moeten ze de consequenties ook maar dragen.

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_6038924
quote:
Ook als het een Nederlands gebruik was, ben ik tegen. Je bent ontmaagd als je een pik in je vagina hebt gehad. Door het vliesje dicht te naaien is die piemel er echt in een keer niet meer in geweest hoor.
Wat ik triest vind is dat die mensen hun eigen geloofsovertuiging hiermee om zeep helpen, zo kun je moslims toch niet meer serieus nemen? Ze naaien Allah waar-ie bij staat.
Amen!

* damienfromhell totally agrees

Klootzak, your's truly
  maandag 30 september 2002 @ 12:02:54 #9
3542 Gia
User under construction
pi_6038941
Ik ben er ook op tegen. Het is eigenlijk een estetische ingreep. Er is geen medische noodzaak. Dus geen vergoeding.

Dat geld kan beter besteed worden aan het wegwerken van de wachtlijsten.

maandag 30 september 2002 @ 12:02:55 #10
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6038944
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:59 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Tsja.. Normaal gesproken zou ik zeggen dat als je als maagd wilt trouwen, je er zelf verantwoordelijk voor bent om ook maagd te blijven tot je huwelijk. Dat je dat wilt en zelf die beslissing neemt is ieders eigen keus. Kun of wil je dat niet, dan is dat ook je eigen keus, en zul je zelf de gevolgen moeten accepteren.

Zoals K3 al opmerkt: het religieuze aspect ervan is complete onzin want immers, een alwetende god fop je niet met een operatietje.
quote:
Deze operatie in het ziekenfonds opnemen zie ik dan ook niet zo zitten. Al lijkt me een uitzondering voor slachtoffers van verkrachting geen slechte zaak. Blijft alleen weer de vraag hoe je misbruik van een dergelijke regeling wilt voorkomen.
Tja, stijgen opeens de verkrachtingsaangiftes met tig procent ja.

De hele operatie is zowiezo nutteloos, maar goed, dat is de gemiddelde boobjob ook. Maar die gaat dan ook nimmer in het ziekenfonds komen. .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6038956
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:58 schreef K3 het volgende:
Dit soort hypocrisie is echt niet alleen aan moslims voobehouden hoor.
pi_6038965
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:49 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Tegen.

Voor een groot deel mee eens, het is een niet noodzakelijke operatie, maar dat die onwenselijk is... Als vrouwen dit willen moeten ze het vooral doen, maar dan wel op eigen kosten.
  maandag 30 september 2002 @ 12:04:28 #13
2391 Jimmy
Door het bot
pi_6038967
Wie zou hier nou voor zijn?

De meeste Nederlanders hoeven niet meer per se maagd te zijn bij het trouwen, en de meeste moslims zullen tegen zijn omdat het het verbergen is van het feit dat het meisje al geen maagd meer is.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_6038972
ik vindt dit ronduit belachelijk.

Tegenwoordig moet je zelfs voor de tandarts 1/4 betalen.
en dan gaan ze zo´n onzinnige operatie in de ziekenfonds gooien???

na jah, word steeds gekker hier.

un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
  maandag 30 september 2002 @ 12:04:54 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6038977
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:59 schreef WcB0rSt3l het volgende:
Dus de gebruiken die ons vreemd in de oren klinken zijn dan maar achterlijk, dom ed?

Kortzichtig volk is het ook het die nederlanders.

Nee. Dit specifieke gebruik is dom. Niet opeens 'alles' erbij gaan betrekken.

Zoals gezegd, je bent heus niet opeens weer maagd. Je laat alleen een randje dat gescheurd is vastnaaien.

Bij de meeste meisjes is het vliesje zowiezo al kapot door bv sporten, masturbatie of tampons.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6039002
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dit soort hypocrisie is echt niet alleen aan moslims voobehouden hoor.

D'r was een maand geleden op een actualiteitenprogramma een interview met de dokter die deze ingrepen deed. Hij vertelde dat er eik alleen moslimmeisjes naar hem kwamen omdat ze gingen trouwen. Dit hele verhaal heb ik nog nooit over Christenen of Boeddhisten of welk geloof ook gehoord, en al helemaal niet icm het verzoek om de boel maar in het ziekenfonds te gooien.
123
pi_6039009
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:02 schreef X-Ray het volgende:
De hele operatie is zowiezo nutteloos, maar goed, dat is de gemiddelde boobjob ook. Maar die gaat dan ook nimmer in het ziekenfonds komen. .
Klopt. Maar een abortus bijvoorbeeld wel, ook wanneer de zwangerschap het gevolg is van onveilig vrijen. En daar zit m.i. (zeker in dat geval) toch ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.
pi_6039021
Wat een belachelijk voorstel!!
Beter is het geld te steken in goede voorlichting.

Het maagdenvlies is geen afsluitend vlies, maar slechts een ribbelig randje met een opening groot genoeg om bijvoorbeeld een tampon te kunnen gebruiken, HEREN ONWETENDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Dat het bloeden zeker niet altijd plaatsvindt bij een ontmaagding.
Dat het ontmaagden in de zin van een gescheurd "vlies" ook kan gebeuren door sporten, ballet etc.

Ik kan me hier dus weer ontiegelijk over opwinden, dat meisjes onnodig in de zenuwen moeten gaan zitten, bereid zijn een operatie te ondergaan, omdat er een stelletje achterlijke onwetende mannen liever een maagd huwen, en denken dat het niet bloeden bij een ontmaagding betekent dat het maagdenvlies gescheurd is en dat het meisje dan dus sex hegad moet hebben.

Ja laten we vooral de achterlijke onwetenden achterlijk en onwetend houden en dat dan bij voorkeur ten koste van jonge vrouwen.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 30-09-2002 12:08]

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 30 september 2002 @ 12:07:50 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6039027
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Klopt. Maar een abortus bijvoorbeeld wel, ook wanneer de zwangerschap het gevolg is van onveilig vrijen. En daar zit m.i. (zeker in dat geval) toch ook een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Alleen als de dame in kwestie minderjarig is, wordt dit betaald door de staat zelf. Niet door het ziekenfonds.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_6039031
quote:

[..]

*helemaal eens is*

bijna de zelfde reaktie als de mijne op de FP

pi_6039050
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:04 schreef Jimmy het volgende:
Wie zou hier nou voor zijn?

De meeste Nederlanders hoeven niet meer per se maagd te zijn bij het trouwen, en de meeste moslims zullen tegen zijn omdat het het verbergen is van het feit dat het meisje al geen maagd meer is.

Er zijn vrij veel moslimvrouwen die een operatie als deze laten uitvoeren. Niet alleen omdat ze niet meer maagd zijn, maar ook omdat andere activiteiten het maagdenvlies doet "breken". Men trekt het maagdenvlies wat dichter bijelkaar en maakt dit vast. Waardoor het strakker zit allemaal. Vaak om ervoor te zorgen dat de vrouw duidelijk kan aantonen dat ze nog maagd is. Geen bloed wordt immers gezien als "je bent niet maagd" op de huwelijks nacht.

Not my piece of koekie maar als de vrouwen dit willen... be my guest.
Zit besnijding in het ziekenfonds eigenlijk?

pi_6039064
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:06 schreef K3 het volgende:

[..]

D'r was een maand geleden op een actualiteitenprogramma een interview met de dokter die deze ingrepen deed. Hij vertelde dat er eik alleen moslimmeisjes naar hem kwamen omdat ze gingen trouwen. Dit hele verhaal heb ik nog nooit over Christenen of Boeddhisten of welk geloof ook gehoord, en al helemaal niet icm het verzoek om de boel maar in het ziekenfonds te gooien.

Ik zei ook: dit soort hypocrisie. Door de week mensen belazeren en op zondag schijnheilig in de kerk zitten bijvoorbeeld. Het ophouden van een facade mbt de geloofsgemeenschap, en ondertussen die hele moraliteit met voeten treden.

Dat is niet iets wat alleen moslims eigen is.

maandag 30 september 2002 @ 12:11:01 #23
7966 eRR_
pi_6039082
Het maagdenvlies is geen vlies!!!!!!
Hoe moeten maagden menstrueren anders? Hoe anders een tampon ingebracht?

Maar slechts een randje, dat EVENTUEEL gaat bloeden tijdens de ontmaagding of tijdens het uitoefenen van een sport of wat dan ook.

Laten de heren zich eens wat beter informeren voordat ze hun bruiden huwen.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6039100
quote:

[..]

daar raak je dus het juiste punt waar dit idee allemaal over gaat en gelijk daarmee aangeeft dat het voorstel/idee niet overdacht is, dom en slecht

de samenleving hoeft niet de lasten te dragen van vrouwen die eik als maagd moeten trouwen (vanwege geloofsovertuigingen etc), maar daarvoor toch ontmaagd zijn...als ze dan een operatie willen, prima, maar niet vergoed...ze zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen lichaam....

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')