abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6028188
Waarom hebben zo veel vrouwen behoefte aan chocola tijdens hun periode? Is dat aangeleerd misschien? Of is het hormonaal bepaald?
En is die behoefte dan ook echt specifiek chocola of kan het ook iets anders zoets zijn?

Over de oorzaken hiervan heb ik zo snel nog niets kunnen vinden op internet.

pi_6028210
Ik heb helemaal nergens last van als ik ongesteld ben, wel daarna (puistjes in meerdere maten, rugpijn, zwak gevoel)
Billie Holiday is Lady Day!
pi_6028214
gechocolateerde spekkies!

(het is btw hormonaal bepaald)

pi_6028298
Ik dacht dat chocolade een stof afgaf die verliefdheid nabootst, misschien is het wel zodat ze zich beter voelen
onder
  zondag 29 september 2002 @ 17:53:22 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_6028669
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:29 schreef Haanibal het volgende:
Ik dacht dat chocolade een stof afgaf die verliefdheid nabootst, misschien is het wel zodat ze zich beter voelen
Voor zover ik weet stimuleert een stof in chocola de hersens, die op zijn beurt weer een andere stof laat afscheiden, die op zijn beurt je hersens weer zo beinvloed dat je een 'lekker' gevoel krijgt. Over het feit dat je juist bij ongesteldheid er behoefte aan hebt; dat is geloof ik wel hormonaal ja.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 29 september 2002 @ 17:53:26 #6
19804 Puntje
beware of crossing hippo
pi_6028671
Ik heb wel veel meer lekkere trek als ik ongetseld ben en ga dan veel snoepen
Maar niet persé chocola hoor.
pi_6028701
Ik denk niet dat ik meer snoep als ik ongesteld ben... Maar ja ik snoep altijd al veel... Altijd als ik me niet zo goed voel moet ik snacks hebben
Dus als ik ongesteld ben valt het niet meer op
Are you pondering what I'm pondering?
pi_6028714
Ik heb een hele lieve vriend die elke maand voor mij een grote reep chocolade meeneemt. En dat is toch erg lekker hoor! Maar elke zoetigheid is dan wel welkom!
pi_6028717
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:22 schreef matthijn99 het volgende:
Waarom hebben zo veel vrouwen behoefte aan chocola tijdens hun periode? Is dat aangeleerd misschien? Of is het hormonaal bepaald?
En is die behoefte dan ook echt specifiek chocola of kan het ook iets anders zoets zijn?

Over de oorzaken hiervan heb ik zo snel nog niets kunnen vinden op internet.

maak niet uit jullie mannen moeten ons gewoon chocolade geven
pi_6028934
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:56 schreef catena het volgende:

[..]

maak niet uit jullie mannen moeten ons gewoon chocolade geven

...en maar dichtgroeien zeker
pi_6036971
Niet zo bijdehand he?
Ik ben ongesteld dus hier met die chocolade!!!!!
pi_6037186
Zoek ik op [serotonine chocolade]
vind ik hier
...Chocolade heeft een opwekkende en anti-depressieve werking
Ja, chocolade bezit inderdaad een opwekkend effect, dankzij de theobromine (in fondant 426 mg/100 g en in melkchocolade 169 mg/100 g) de pherylethylamine en de serotonine die het bevat. Chocolade verhelpt depressieve stemmingen dankzij de xanthogene basis die de adrenalinere-ceptoren blokkeren en de stresseffecten verminderen. Chocolade is een genotmiddel omdat het in staat is om endorfine te laten afscheiden door het organisme, een substantie die een opbeurend effect heeft. (Endorfine is een door de hersenen voortgebrachte stof, die op morfine lijkt en een pijnstillende werking heeft. De inname van iets lekkers vermindert de afscheiding van adrenaline die stress veroorzaakt.

Soldaten krijgen ook chokolade trouwens... Wie oorlog voert voelt zich ook heel ongesteld... Het helpt dus echt opmonteren...

Klik maar eens op die [serotonine chocolade] link en sta versteld over de werking en het belang van het spul...

pi_6038634
As je ongesteld bent voel je je (over het algemeen) rottig, van chocola krijg je weer een fijn/goed gevoel.

Dus

zondag 2 maart 2003 @ 17:53:15 #14
22259 Fogerty
slapende account
pi_8816013
IK MOET CHOCOLA

NU

Ik geloof er niets van dat het komt omdat je je klote voelt en daarom met chocola je serotoninegehalte moet aanvullen. Ik voel me nl een stuk beter dan vorige week, maar toen zat ik niet vlak voor m'n menstruatie en nu wel en dus MOET IK NU CHOCOLA.

Volgens mij is het puur iets hormonaals.
Ik loop even naar de snackbar hier tegenover

Hieperdepiep hoera!
pi_8816402
Wat een moeilijk gezeur hier allemaal zeg. Je voelt je gewoon kut en zielig en dan ga je eten. Omdat chocola lekker is ga jeje dan beter voelen, voor eventjes.
''Going mental on the Wabbu''
pi_8816458
Nou wat ik dus heb GEHOORD is dat vrouwen chocola eten om de behoefte aan seks weg te nemen...Omdat chocola zo'n zelfde genot geeft enzo..Sja ik weet het niet.
  zondag 2 maart 2003 @ 18:44:02 #17
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_8816853
ik heb nergens last van,geen hoofd,rug pijn,ben niet chagerijnig,behoefte aan chocola heb ik al helemaal niet,ben niet zo een chocola eter,en ben er zo ie zo binnen 2 dagen weer van me ongesteldheid af.
pi_8816992
quote:
Acute chocolade honger bij vrouwen vlak voor de menstruaties , kunnen verklaard worden door de hoge concentraties magnesium in de chocolade.
Voor de menstruaties is de hormoonspiegel van progesteron erg hoog , progesteron bevordert vetopslag en voorkomt het gebruik ervan als brandstof, een verhoogd progesteron gehalte kan de lust voor chocolade dus doen toenemen.
bron: http://www.geocities.com/gethappybe/chocola.html

Overigens zal het ook met de aanmaak van de endorfinen te maken hebben, je voelt je vaak toch wel zielig als je ongesteld bent, en chocola heeft door de Fenylethylamine (dat de aanmaak van de endorfinen stimuleert) een "troostende" werking.

mooi he, alles
  zondag 2 maart 2003 @ 18:54:05 #19
22259 Fogerty
slapende account
pi_8817064
Maar ik voel me helemaal niet kut en zielig en ik heb geen troostende werking van chocola nodig!
Nee sorry, ik weet dat chocola ervoor zorgt dat je je happier gaat voelen maar ik kan er dan echt niet bij waarom de behoefte aan chocola bij mij dan vorige week niet gigantisch veel groter was dan nu.
Ik blijf bij de 'hormoontheorie'
Hieperdepiep hoera!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')