Over de oorzaken hiervan heb ik zo snel nog niets kunnen vinden op internet.
quote:Voor zover ik weet stimuleert een stof in chocola de hersens, die op zijn beurt weer een andere stof laat afscheiden, die op zijn beurt je hersens weer zo beinvloed dat je een 'lekker' gevoel krijgt. Over het feit dat je juist bij ongesteldheid er behoefte aan hebt; dat is geloof ik wel hormonaal ja.
Op zondag 29 september 2002 17:29 schreef Haanibal het volgende:
Ik dacht dat chocolade een stof afgaf die verliefdheid nabootst, misschien is het wel zodat ze zich beter voelen
quote:maak niet uit jullie mannen moeten ons gewoon chocolade geven
Op zondag 29 september 2002 17:22 schreef matthijn99 het volgende:
Waarom hebben zo veel vrouwen behoefte aan chocola tijdens hun periode? Is dat aangeleerd misschien? Of is het hormonaal bepaald?
En is die behoefte dan ook echt specifiek chocola of kan het ook iets anders zoets zijn?Over de oorzaken hiervan heb ik zo snel nog niets kunnen vinden op internet.
quote:...en maar dichtgroeien zeker
Op zondag 29 september 2002 17:56 schreef catena het volgende:[..]
maak niet uit jullie mannen moeten ons gewoon chocolade geven
Soldaten krijgen ook chokolade trouwens... Wie oorlog voert voelt zich ook heel ongesteld... Het helpt dus echt opmonteren...
Klik maar eens op die [serotonine chocolade] link en sta versteld over de werking en het belang van het spul...
Dus
NU
Ik geloof er niets van dat het komt omdat je je klote voelt en daarom met chocola je serotoninegehalte moet aanvullen. Ik voel me nl een stuk beter dan vorige week, maar toen zat ik niet vlak voor m'n menstruatie en nu wel en dus MOET IK NU CHOCOLA.
Volgens mij is het puur iets hormonaals.
Ik loop even naar de snackbar hier tegenover
quote:bron: http://www.geocities.com/gethappybe/chocola.html
Acute chocolade honger bij vrouwen vlak voor de menstruaties , kunnen verklaard worden door de hoge concentraties magnesium in de chocolade.
Voor de menstruaties is de hormoonspiegel van progesteron erg hoog , progesteron bevordert vetopslag en voorkomt het gebruik ervan als brandstof, een verhoogd progesteron gehalte kan de lust voor chocolade dus doen toenemen.
Overigens zal het ook met de aanmaak van de endorfinen te maken hebben, je voelt je vaak toch wel zielig als je ongesteld bent, en chocola heeft door de Fenylethylamine (dat de aanmaak van de endorfinen stimuleert) een "troostende" werking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |