abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 september 2002 @ 14:16:38 #1
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_6025690
Van een dietiste hoorde ik (informeel) dat je als je zoetjes gebruikt je veel vocht vasthoudt. Je zou om kilo's kwijt te raken beter rietsuiker kunnen gebruiken. Heeft iemand dit ook wel eens gehoord? Ik kan het zo moeilijk geloven, maar ik wil wel kilo's kwijt en ik gebruik al jaren suikervervangers en vind suiker eigenlijk smerig inmiddels.
pi_6026009
Hmm nou ja ik weet het niet maar ik vraag me wel af of vocht vasthouden je dikker maakt. Volgens mij word je niet dik van vocht maar wel van vet. Vet zie je ook duidelijk. Het blubbert en het puild en dat zien andere mensen en daarom lijk je dik. Vocht maakt niet zoveel uit. Als je veel vocht verliest maak je wel quick resultaten op de weegschaal maar tis uiteindelijk allemaal nep. Een lichaam bestaat nu eenmaal uit 80 a 90 procent vocht. Wat je aan moet pakken is de vet. Vocht maakt niks uit denk ik.
[url=http://www.slackware.com/]get slack[/url]
  zondag 29 september 2002 @ 19:17:11 #3
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_6029724
mm, ja, daar word ik vrolijk van

Dat vet niet goed is weet ik ook wel, maar dat vocht als je er teveel van hebt er niet puik uit ziet weet ik ook. Uit ervaring.

Dus, nog maar een poging. Iemand?

pi_6029812
Heb ik ook wel eens gehoord of gelezen, dat je van light frisdrank juist weer vocht gaat vasthouden. Ik heb het idee dat dat inderdaad zo is.
Of vocht vasthouden erg is? Het scheelt natuurlijk in kilo's, dus je weegt dan meer dan je zou wegen zonder dat vocht. En je hebt nog ook nog meer druk op je gewrichten enzo, door dat gewicht dus.
Als het erg is zie je er 'bloated' uit, op z'n amerikaans, opgeblazen dus. Niet zo fraai dus.

Ik weet niet of rietsuiker zo'n goed idee is, qua calorieen. Je zou kunnen proberen om gewoon (?) eens al het light spul en zoetjes enzo achterwege te laten, kijken of je je anders voelt.

maandag 23 juni 2003 @ 21:57:20 #5
28387 AlsoStarring
Vrouw van Co Starring!!
pi_11327513
quote:
Op zondag 29 september 2002 14:16 schreef stuifzand het volgende:
Van een dietiste hoorde ik (informeel) dat je als je zoetjes gebruikt je veel vocht vasthoudt. Je zou om kilo's kwijt te raken beter rietsuiker kunnen gebruiken. Heeft iemand dit ook wel eens gehoord? Ik kan het zo moeilijk geloven, maar ik wil wel kilo's kwijt en ik gebruik al jaren suikervervangers en vind suiker eigenlijk smerig inmiddels.
Ik gebruik ook alleen maar zoetjes en heb de laatate tijd het gevoel dat ik dikke enkels heb terwijl ik geen dikke benen heb. Lijkt me ook vocht. Maar rietsuiker heb ik ook geen zin in, dan maar niet gezoet drinken denk ik.
pi_11430403
Mijn man ontdekte direct verband tussen mijn suikervrije kouwgom-kauw-manie en een aantal klachten van mij waaronder vlekken en jeuk op mijn huid. Door niet meer de goedkoopste onbekend-merk-kauwgom van Dirk te nemen maar die van het AH-huismerk zijn de vlekken vrijwel meteen verdenen. Blijkbaar was ik alergisch voor iets wat in die kauwgom zit. Het kan de zoetstof zijn, de 'gum' zijn of de smaak- of kleur-stof of het gomsoepelhoudmiddel. Of het de zoetstof is weet ik dus niet.

Sommige suikervrije zoetstoffen schijnen op de lange duur zelfs kankerverwekkend te zijn.

pi_11431351
Heb het even opgezocht:
het is aspartaam ofwel E951 dat de oorzaak is van vele klachten waaronder ook mogenlijk kanker.
en blijkt er zelfs een hele website:
http://www.aspartaam.nl

Een paar zoetjes zijn nog niet zo erg maar als je hele flessen frisdrank naar binnen giet en lightjams enz enz...Ik ga mij toch maar eens zonder aanwennen.

pi_11431547
Yep, tis idd al een tijdje bekend dat aspartaam niet zo'n onschuldig goedje is.
En rietsuiker is volgens mij nog altijd suiker, zij het ongeraffineerd, dus of dat werkt?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')