En niet op z'n ouden-van-dagen-fietsen, maar echt hard...
Ik vind het heerlijk om een eind de polder in te gaan en supermoe thuis te komen. Een spatje regen is wat minder, maar dat houdt me niet tegen.
Ik heb een prachtfiets aangeschaft, een broek met zeemleren kruis, dus je zou denken dat ik er volop van geniet.
Klopt!
Alleen... ik krijg altijd zo'n slaapdoos .
Nu is mijn fiets een damesmodel, dus je zou denken dat het zadel ook naar de anatomie van een vrouw is gevormd. Nah, daar merk ik weinig van...
Tips anyone?
(van die fiets natuurlijk)
Wat betreft slaapdooz, dat probleem had ik eerst ook, maar dan niet met m'n doos
Het kan zijn dat je zadel niet vlak staat (dus met de punt omhoog). Ook als hij wel vlak staat kun je de punt lichtjes naar beneden laten wijzen. Zelfs een heel klein beetje kan al veel schelen.
Als dat niet helpt kun je een ander zadel proberen. Zelf heb ik een zadel met een gat in het midden. Bij mij is het probleem nu verholpen. In jouw geval zou ik kijken naar een speciaal vrouwenzadel met 'cutout' (vrouwen zijn gevoeliger voor dit soort klachten dan mannen vanwege een andere anatomie). Selle Italia heeft zeer goede vrouwenzadels voor ca 70 €.
Maar begin eerst met je huidige zadel iets naar voren te kantelen, dan kan al genoeg zijn.
thee?
of champagne?
quote:Een B1 Sylva (B1 is Batavus). Kon geen plaatje vinden.
Op zaterdag 28 september 2002 15:55 schreef Aernout het volgende:
Fietsen rules! Wat voor fiets heb je gekocht?
quote:Ik denk idd dat dat de oplossing zal worden, want mijn zadel staat al ietsje naar voren gekanteld, en dat helpt dus niet (voldoende).
In jouw geval zou ik kijken naar een speciaal vrouwenzadel met 'cutout'
Haha, ik dacht in de fietsenwinkel dat die zadels met zo'n gat erin juist voor dames waren . Maar bij een echt dameszadel zit er kennelijk een soort van 'gleuf' in... excusez-le-mot
quote:Helaas Monaco, die prachtscene valt niet te overtreffen
Op zaterdag 28 september 2002 16:00 schreef Monaco het volgende:
Waarom niet bij mij achterop?...
Spelen we Turks Fruit na..
quote:Veel...
Op zaterdag 28 september 2002 16:09 schreef Cheiron het volgende:
Wat kost een leuke racefiets tegenwoordig nou
quote:Klopt..
Op zaterdag 28 september 2002 16:16 schreef Moonah het volgende:[..]
Helaas Monaco, die prachtscene valt niet te overtreffen
.
Een gelzadel kan ook wel helpen tegen een ' slaapmuts '
Leren zadels schijnen nog het beste te zijn, maar dan moet je wel de eerste 5.000 km [ofzo] het zadel "infietsen", en dat is ook weer geen pretje.
Maar wees niet bang, je bent lang niet de eerste vrouw met dit probleem. Het is nog niet zo heel lang zo dat er speciale vrouwenzadels worden gemaakt, dus ze zijn aardig moeilijk te vinden.
Als je in de buurt van Utrecht woont zou ik een keer bij Snel aan de Amsterdamsestraatweg langsgaan. Gewoon je probleem uitleggen (ze gaan echt niet raar staan te kijken), en zullen je goed weten te helpen. Bovendien mag je bij hun een zadel eerst een tijdje proberen voor je het koopt, dus als hij niet bevalt geef je hem gewoon weer terug (moet je natuurlijk niet vallen ofzo!). Ze zijn alleen wel duur, ongeveer 80 euro..
Oja, en in tegenstelling tot wat Zwijntje zei raad ik je aan erg op te passen met gelzadels. Ze lijken dan misschien comfortabel, maar ze knellen je bloedvaten af, en daardoor krijg je zeker een dooie doos! Gel is een tijd erg 'in' geweest, maar daar komen ze nu steeds meer van terug..
quote:En wie was dat dan?
Op zaterdag 28 september 2002 17:14 schreef Phynny het volgende:
ik ken ook iemand die de vellen eraan had hangen. ze heeft toen een leren san marco-zadel gekocht en ze had nergens meer last van
quote:je stiefmoeder
Op zaterdag 28 september 2002 17:25 schreef sassa_s het volgende:[..]
En wie was dat dan?
quote:Inderdaad, tenzij het een miniscuul dun laagje gel is. Een zadel moet juist hard zijn maar wel goed passen. Een zadel waar je in weg zakt veroorzaakt juist klachten (vergelijk maar met een te zacht bankstel). Ongevoeligheid betekent teveel druk op verkeerde plaatsen. Maar uiteindelijk is een zadel iets heel persoonlijks dus ga naar een winkel waar je het zadel evt kunt omruilen (zoals iemand al tipte).
Op zaterdag 28 september 2002 17:10 schreef BarBaar het volgende:
Oja, en in tegenstelling tot wat Zwijntje zei raad ik je aan erg op te passen met gelzadels. Ze lijken dan misschien comfortabel, maar ze knellen je bloedvaten af, en daardoor krijg je zeker een dooie doos! Gel is een tijd erg 'in' geweest, maar daar komen ze nu steeds meer van terug..
quote:Dat is alleen nog zo met die kollosale zware Brooks zadels maar niet meer met de moderne leren race zadels. Die zitten vanaf het begin al vrij goed en na zo'n 300km heb je ze echt wel ingereden.
Op zaterdag 28 september 2002 16:26 schreef zwijntje het volgende:
Leren zadels schijnen nog het beste te zijn, maar dan moet je wel de eerste 5.000 km [ofzo] het zadel "infietsen"
Ik heb exact hetzelfde:
ben een fanatieke fietser, draag ook een wielrenbroek met zeemleren kruis en toch vrijwel altijd last van de spreekwoordelijke slaapdoos!
Ik zat er net over te denken om mijn zadel te vervangen voor een specifiek vrouwenzadel dus blijf dit topic zeker even volgen.
Enneh.....fiets-ze!
quote:ROFLOLMAO
Op zaterdag 28 september 2002 15:44 schreef Moonah het volgende:
Alleen... ik krijg altijd zo'n slaapdoos.
Sorry lieve Moonah
quote:ja haha
Op zaterdag 28 september 2002 20:18 schreef moredragons het volgende:
foto's ???
quote:Dat verbaast niets
Op zaterdag 28 september 2002 20:17 schreef pos het volgende:
Ik fiets ook thuis regelmatig om een hometrainer en heb exact het zelfde probleem, een slaapdoos. Raar gevoel......
Maar idd wat doen we eraan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |