Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 10. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van vrijdag 27 september 2002.
Laurens: Ik denk wel dat er morgen iets gaat gebeuren.
Martijn: Ik wil best wel slapen maar zolang al die meiden nog liggen te praten kan ik niet slapen.
(Daniela komt er bij staan.)
Daniela: Daar is het stoutste meisje van de klas.
Laurens: Maar eh, had het met drank te maken? Kwam het daardoor?
Daniela: Nee, het is.... Ik ben zo. Ik heb een vette straf gehad en ik zal het nooit meer doen.
Martijn: Mag je nu nooit meer naar het cafe?
Daniela: In ieder geval volgende week niet waneer blijkbaar dè grote ster komt.
Martijn: Als volgende week Andre Hazes komt, en ik zou niet naar het cafe mogen vanwege jou, dan zou ik je nog steeds geen kutwijf vinden hoor.
Laurens: Dat je nog uitgebreid afscheid ging nemen toen de stem had gezegd dat je naar de bunker moest, dàt was de druppel!
(Ze besluiten tanden te gaan poetsen en te gaan slapen.)
De camera zoomed een paar keer veelbetekenend in op de klok.
Terug naar de bungalow.
Stefan begint over de discussie die hij met Laurens had.
Margriet: He, hou nou op, je moet niet dingen gaan benoemen.
Stefan: Ik heb gewoon respect voor die jongen, maar hij blijft correct.
Margriet: Ja hij is militair en hij is nog jo-hoooong! Ze hebben alleen maar ervaring uit het leger verder niet.
Stefan: Maar ze moeten niet gaan zeggen dat beroepsmilitairen beter zijn in.....
Margriet: Acht, sommige banen kunnen ze misschien niet. Als jij over tonnen en geld gaat praten, dat hebben ze allemaal niet meegemaakt.
Stefan: Ik vroeg wat is jouw doel met BB. Hij zei dat, bepaal ik 3 dagen nadat ik het huis uit kom, ik zei nee, gisteren.
Margriet: Nou dat kan toch....
(Ze moeten nu lachen omdat ze een cameraman om horen vallen oid.)
Margriet: Maar Steef, we hebben hier te maken met jonge mensen. De een heeft 1 baan gehad, de andere twee....
Stefan: Het gaat om respect. Dat kun je krijgen of dat dwing je af.
Margriet. Ja?
Stefan: dat wilde ik even duidelijk maken.
(Lijkt verdomme Johan Cruijff wel, hij maakt geen zin af en het slaat allemaal nergens op....)
(Edit: Buswatcher maakte mij er in het commentarentopic op attent dat Judith niet in de bunker zit.
Klopt.... Geen idee wie het wel was dan....)
Iedereen lult gewoon door.
[Dit bericht is gewijzigd door APK op 28-09-2002 00:48]
Margriet: Weet je wat zo goed is, ze zingt alles op haar eigen toonhoogte.
Stefan: Ja precies, ze zingt in een D.
Margriet: Do-Re-Mi-DEeEeEeE (Niet doen!)
(Judith -geloof ik - kwam even in haar ondergoed langs na toiletbezoek.)
Margriet: Hé lekker wijf!
Stefan: Ja hè....
Ze besluiten dat Geesje het minst ijdel is in het huis.
Margriet: Nou, maak er werk van.
Stefan: Nee, dat wist ik al na drie uur.
Margriet: Niet jouw golflengte?
Stefan: Nee, met jou zou ik het wél willen, maar niet doen. Ik mag je gewoon erg graag, mag ik dat zeggen? De beste groep is altijd met jou in het midden. (Hij klinkt een beetje dronken.)
Hij legt uit dat het mooiste moment voor hem was dat hij in de bunker zat, met vieze koffie, en een discussie over godsdienst, en dat hij een uur later weer met haar stond te zingen. "Dat was het mooiste moment. Dat was echt het allermooiste moment."
Even later komt zij terug met een sigaret of sigaar.
Stefan: De vraag moet zijn, met wie zou je twee weken aan de andere kant willen zitten? met jou kan ik dat zeker. Ik lig naast je, je weet wat ik wil, dat ga je niet lopen testen.
Margriet: Nou dat weet ik nog niet.
Stefan: Dat moet je niet zeggen, dat vind ik niet leuk, echt niet.....
.....Mustapha kan ook. Martijn zou ik ook mee kunnen nemen. Omdat hij gewoon....
Margriet: Zijn plek weet.
Stefan:...Zijn plek weet. Bram, die is erg populair.
Margriet: Hij is erg jong. Hij is zo'n lief klein jongetje, die wil ik echt beschermen.
Stefan: Die moet gewoon rustig zijn plek vinden, hij heeft alles in zich om dit te winnen.
Margriet: Wat ik goed vind is hoe hij iedereen aan de gang krijgt, maar met vrouwen.... Dan wordt hij een beetje week. Hij moet nog veel leren in de burgermaatschappij.
Stefan: Die gaat het heel zwaar krijgen!
Stefan loopt even weg en Margriet begint weer Corrie Konings te zingen, tot groot vermaak van zichzelf......
"Mooi was die tijd...... Adios, adios, adios amor....."
En zo is het maar net, want mijn twee uur zitten er weer op.
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 28-09-2002 03:15]
[Dit bericht is gewijzigd door Htje op 28-09-2002 03:05]
In rijk kan ik jammer genoeg niets zien want daar staat geen stream op gericht.
Er loopt ineens eimand ond in arm , niet duidelijk te zien wie, en net zag ik dat rijk ook nog slaapt (stelletje slaapkoppen daar in Almere)
BB doe er wat aan
Ik zie Stefan, Daniela, Margriet Mustapha, Judith en Sandra. Ze moeten blijven bewegen.
11.06 De rijke bewoners en Daniela dansen op het battlefield.
Stream 5
11.12 In arm luisteren de bewoners naar de muziek. Martijn vindt het niks dat steeds hetzelfde lied wordt gedraaid. Laurens speculeert over de krachtsverhoudingen tussen de teams. Bram vindt dat Daniela terecht wordt afgebeuld. Jeanette : Mensen, schat, haal me hieruit. Ting : Ik ben heel benieuwd wat zij doen. Het kan niet zo lang rennen zijn.
Op het battlefield staan de bewoners uit de bungaklow en Daniela te dansen op dat vreselijke nummer van Corry Koning, van je hip hup.... Een instructeur roept "En blijven bewegen!" als de muziek afgelopen is. Margriet of ze geen inspiratie hadden om iets te bedenken. "Moeten we hier de hele dag staan ofzo? Gatverdamme".
Ze staan zoals in een balletklasje. Ze hebben geen idee hoe lang ze al bezig zijn.
Mus kent het dansje nog steeds niet. "Je moet het nou toch wel kennen onderhand!" "Reken daar maar niet op" bromt Mus. Daan voelt zich wel een beetje gek. Het is ook een gek dansje. Hij moet naar degene voor zich kijken, maar het lukt hem maar niet.
Er is 1 cameraman bij die me probeert duizelig te krijgen geloof ik. Het beeld draait rond en ik krijg alle hoeken van het battlefield in sneltreinvaart te zien. Zo zie ik dus ook hoeveel camera's er precies omheen staan.
De instructeur vraagt aan Daan of ze gaat opgeven. "No way" zegt Daan, "Ik doe dit voor iemand anders en voor mezelf". Margriet vindt het vervelend. Een van de mannen pept ze op om gewoon door te gaan (klonk als Laurens, maar dat kan niet volgens mij).
11.30 Ik werd gebeld. Op stream 3 wordt nog altijd gedanst op hetzelfde liedje. Margriet ziet er nog enthousiast uit. Weer zijn er geen close ups op de breedbandstream. Op stream 5 zit iedereen buiten te kletsen, ook Jeanette. Ting lijkt een soort opwarmoefeningen te doen. Ze beweegt haar bovenlichaam heen en weer. Ting zegt dat ze wat aan haar haar gaat doen als ze in de bungalow komt. Ting : Mijn haar een kleurtje geven. Jeanette : Mijn haar een kleurtje geven ? Martijn : Laurens, de aardappelen waren lekker. Jeanette vindt dat ook. Ting : Ik wil vanavond rijst eten. Twee keer aardappels achter elkaar is te veel.
"Je moet er niet bij nadenken Mus!" "Ik denk al 32 dagen niet na" zegt hij terug. "Hee, kennen jullie die nieuwe single van Corry Konings eigenlijk al?" Iemand moet poepen. "Ja dat krijg je hiervan" zegt Daan.
De instructeur waarschuwt nog maar eens: "Blijf in beweging!". "Dit is nog steeds warming up he?" Daan moet meer huppen. De instructeur zegt dat hij nu keihard wordt. (Humz...). Er is iets dat uitgedeeld wordt ofzo? "eerst twee voor hun nog erbij en dan voor de cameramensen" hoor ik iemand zeggen. 'k Snapput even niet.
Mus moet blijven bewegen. Volgens Margriet moet je hem goed in de gaten houden. Mus zegt dat hij de instructeur even zat uit te testen.
Het liedje is weer afgelopen. Er wordt steeds minder gezegd. De instructeur zegt nu dat de warming up net is afgelopen en "je weet het he, de warming up is altijd tien procent van de rest, dus nog even doorgaan!". Er wordt gezucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |