Stroopsoldaatjes zijn goddelijk goed te eten.
Nog meer liefhebbers?
[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 25-09-2002 09:10]
stroopsoldaatjes
quote:Jeutje, da's oud
Op woensdag 25 september 2002 07:38 schreef indahnesia.com het volgende:
jah lekker, vroeger gingen ze samen met jodevet trouwens... bestaat dat nog? Denk het niet, maar stroopsoldaatjes doen het ook goed !
Pijltjes rollen van vetvrij papier, suiker smelten in een pannetje en klein klontje boter erbij doen. Wanneer je een mooi egaal bruine vloeibare massa hebt in de pijltjes gieten en wachten tot ze hard zijn
De pijltjes kun je in een glas zetten zolang de boel vloeibaar is.
In plaats van in pijltjes kun je het mengsel ook gewoon in kleine plasjes gieten op zilverfolie of granieten aanrecht, dan moet je ze daarna wel los steken.
quote:Die 2 snoepgoedjes roelen!
Op woensdag 25 september 2002 07:38 schreef indahnesia.com het volgende:
jah lekker, vroeger gingen ze samen met jodevet trouwens... bestaat dat nog? Denk het niet, maar stroopsoldaatjes doen het ook goed !
Waar is 't nog te krijgen? Iemand enig idee?
quote:Ik wist niet hoe je het moest maken, ik kon ook nergens een recept vinden. Ik heb ze vorige week gemaakt met gewone stroop en toen in de vriezer gelegt maar dat ik ook niet erg lekker.
Op zaterdag 28 september 2002 19:23 schreef Dinus het volgende:
Stroopsoldaatjes maak je toch zelf!Pijltjes rollen van vetvrij papier, suiker smelten in een pannetje en klein klontje boter erbij doen. Wanneer je een mooi egaal bruine vloeibare massa hebt in de pijltjes gieten en wachten tot ze hard zijn
De pijltjes kun je in een glas zetten zolang de boel vloeibaar is.
In plaats van in pijltjes kun je het mengsel ook gewoon in kleine plasjes gieten op zilverfolie of granieten aanrecht, dan moet je ze daarna wel los steken.
quote:Wat een leuke winkel ! Hier ga ik in ieder geval wel wat bestellen. Leuke verrassing voor mijn vader die binnenkort naar het ziekenhuis moet. Hij is gek op die ouderwetse snoep !
Op woensdag 25 september 2002 02:55 schreef Calella het volgende:
http://www.eucalypta.com
Bedankt voor de tip
quote:Even gegoogeld: het is waarschijnlijk schuimblok.
Op zondag 6 oktober 2002 09:04 schreef Angel22 het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen wat jodenvet is? Nog nooit van gehoord nl.
Vroeger hadden we als de kermis was geweest allemaal zo'n tennisbal-grote wijnbal. Zat de hele klas met kleverige rode gezichten te likken en de slijmerige bal ging steeds weer tussendoor terug in het folie... Heerlijk goor kliederen. De hele klas stonk naar de cassis-kwijl. Het duurde dagen voor hij zover was afgelikt dat hij in je mond pastte. Er sleten ook sleuven in waar je je mond behoorlijk aan kon snijden.
Dat je bloede kon je niet zien want je spuug was net zo rood.
Worden volgens mij nog steeds verkocht in de OudHollandse Snoepkraam op de kermis. Tegenwoordig zit er geloof ik een stokje in
quote:Heetten deze blokken niet Massee ofzo??
Op woensdag 25 september 2002 09:57 schreef jessie het volgende:
Weet je wat altijd lekker was, van die grote witte brokke, bosthoning of zoiets
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |