abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5891314
Hier viel mijn oog vanochtend op in de Volkskrant:

Persoonlijke bonuskaart is de nieuwe flippo

Student Bart Wittkampf (27) uit Leiden beheert www.wittkampf.nl/bonuskaart, waarop wordt uitgelegd hoe je een persoonlijke Albert Heijn-bonuskaart kunt ontwerpen.

- Is het origineel niet mooi?
Ik vind van niet, met dat blauw en oranje. Een maand geleden haalde ik mijn eerste kaart, maar ik durf daarmee niet in mijn portemonnee te lopen. Ik ben achter de computer gaan zitten; barcode gescand, plaatjes geprint en daarmee naar de copyshop om de kaart te laten plastificeren.

- Is het moeilijk?
Ook als je niet handig bent, kun je er binnen een paar uur één in elkaar zetten. Het moeilijkst is de barcode, daarvoor gebruik ik een speciaal programma. Het is belangrijk dat iedereen zijn eigen code gebruikt, anders wordt het onoverzichtelijk voor de AH. Dus wie deze plaatjes van mijn site kopieert, moet niet ook de barcode overnemen.

- Wat stond er op die eerste kaart?
Een blonde vrouw in bikini. Ja, het was wel spannend toen ik hem de eerste keer gebruikte. Bij de kassas zocht ik een jonge caissière uit, die niet zo snel nee zou durven zeggen. Je zag haar kijken, ze haalde hem toch over de scanner, hij piepte en toen dacht ze vast dat het wel goed zou zijn.

- En daarna ging het snel?
Ik noemde het op een internetforum, en daar werd heel enthousiast gereageerd. Daarom ben ik met die website begonnen. Er zijn nu tachtig ontwerpen ingestuurd, en ik heb nog niet alles geplaatst. Het is een rage, ze worden zelfs geruild op het schoolplein. Flippos beware!! Vooral jonge jongens maken ze. Dat zie je aan de fotos die ze gebruiken: vrouwen, autos, biermerken. Ik heb één kaart verwijderd: de AH-boluskaart, bedenk zelf maar wat daar op stond.

- Wat vindt Albert Heijn ervan?
Via via hoorde ik dat ze het personeel oproepen alleen originele kaarten te accepteren. Ik heb AH anderhalve week geleden een e-mail gestuurd. Voor mij is het een gewoon een leuke grap, maar ik heb liever niet dat er binnenkort een advocaat voor mijn deur staat. Maar ik heb nog geen antwoord, ze zullen het wel fijne publiciteit vinden. Ik probeer Albert Heijn niet te pesten en ik hoef er ook niets aan te verdienen. Mijn site trekt vierduizend bezoekers per dag, sommigen verklaren me voor gek dat ik geen banners plaats.

- Is de kaart weleens geweigerd?
Nee, dat heb ik nog niet gehoord. Wat wel grappig is: een caissière werd er mee uitgevraagd. Op de kaart van een klant las ze: Wil jij mijn bonus zijn? Daaronder stond een telefoonnummer.

Ik vind het alleen jammer dat de naam van Fok niet genoemd is in de krant

vrijdag 20 september 2002 @ 11:11:28 #2
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_5891347
Hoorde dat het vanavond op tv komt op RTL4 in het nieuws van 1800
  vrijdag 20 september 2002 @ 11:12:09 #4
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_5891351
Dit heeft een paar dagen geleden nog op de FP gestaan meen ik. Het heeft ook in een andere krant gestaan, waar FOK wel genoemd werd.

Edit: ik moet sneller typen, zie de link van Phat Lip

I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_5891459
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:11 schreef Phat Lip het volgende:
check:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22241

sorry niet gezien
pi_5891535
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:11 schreef Phat Lip het volgende:
check:

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=22241

Die link verwijst naar een artikel over de bonuskaart in de telegraaf en niet in de volkskrant... en aangezien de volkskrant wel wat meer inhoud biedt dan de telegraaf is dit topic wel een leuke aanvulling!
  vrijdag 20 september 2002 @ 11:56:10 #7
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_5892035
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:27 schreef dolledingo het volgende:

[..]

Die link verwijst naar een artikel over de bonuskaart in de telegraaf en niet in de volkskrant... en aangezien de volkskrant wel wat meer inhoud biedt dan de telegraaf is dit topic wel een leuke aanvulling!

Weet ik .. zeg er verder ook niets van ..linkje leek mij ook niet meer dan een leuke aanvulling..
pi_5892087
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:11 schreef flat_erik het volgende:
wow * sweek zal kijken
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 20 september 2002 @ 12:07:48 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5892212
Ook 'n erg leuke: de Boluskaart
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 20 september 2002 @ 17:24:06 #10
19775 Slam
The True AoD
pi_5897429
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 12:07 schreef SEMTEX het volgende:
ja dat las ik in dat stukje van de Volkskrant maar ik kan 'm nergens vinden
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
pi_5897462
Idd, zag ik ook
met een verwijzing op de voorpagina
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 september 2002 @ 17:28:54 #12
862 Arcee
Look closer
pi_5897487
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 12:07 schreef SEMTEX het volgende:
quote:
Op dinsdag 3 september 2002 01:55 schreef Lortnoc het volgende:
Maak je eigen boluskaart

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 20 september 2002 @ 17:31:44 #13
19775 Slam
The True AoD
pi_5897524
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 17:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

OMG!
je zal maar met deze kaart bij de kassa komen
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 september 2002 @ 17:36:03 #14
862 Arcee
Look closer
pi_5897580
Nu op RTL5!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 september 2002 @ 17:37:30 #15
862 Arcee
Look closer
pi_5897598
Reactie van AH: "Nu kunnen we niet meer bijhouden hoeveel luiers bla bla bla... ". Hoezo? Dezelfde streepjescode staat er toch op?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 20 september 2002 @ 18:12:48 #16
22592 crew  Ole
pi_5898073
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 17:37 schreef Arcee het volgende:
Reactie van AH: "Nu kunnen we niet meer bijhouden hoeveel luiers bla bla bla... ". Hoezo? Dezelfde streepjescode staat er toch op?
en volgens mij halen ze die info wel uit hun infosysteem.. (kassagegevens) het gaat er toch om hoeveel luiers in dat filiaal nodig zijn.. hebben ze die bonuskaart toch niet voor nodig!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 september 2002 @ 18:18:30 #17
862 Arcee
Look closer
pi_5898145
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 11:11 schreef flat_erik het volgende:
Yep, werd net aangekondigd.
pi_5898153
laat maar
pi_5898245
komt ie
Neuj
pi_5900815
AH had het gewoon liever zelf bedacht.......................

Ik vind het prachtig, een Garfield kaart lijkt mij wel wat

Zolang er was is, is er leven.
  Milf vrijdag 20 september 2002 @ 22:15:37 #21
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_5901027
jammer dat ik het niet heb gezien........
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_5959619
quote:
BONUSKAART NIEUWE STIJL

EURO, CHIPKNIP, bonuskaart, vrijwel alles moet de consument zich laten welgevallen. Soms slaat hij terug, door van een fabrikant te eisen dat oude modellen weer op de markt worden gebracht, soms giet hij op de partyscene massaal een mixdrank naar binnen, zodat de grote concerns over elkaar heen vallen om het recept te kunnen bemachtigen en de drank in de productie te nemen.
En soms gaat de consument in verzet. Hij doet dat door de chipknip gewoon niet te gebruiken en door stickers over de doodswaarschuwingen van het pakje sigaretten te plakken. En nu hij met de sigaretten heeftafgerekend, is Albert Heijns Bonuskaart aan de beurt.
Op www.fok.nl dient het nieuwste consumenteninitiatief zich aan.
'Maak je eigen bonuskaart', zegt een zekere Mr. Shoot op het forum van de site. Mr. Shoot: "Het begon allemaal toen ik met een paar huisgenoten boodschappen ging doen bij Albert Heijn. Ik moest mijn allereerste bonuskaart ophalen bij de informatiebalie. Een enorm saai ding."
In een 'cursus' legt hij uit hoe in een handomdraai de Albert Heijn Bonuskaart van een origineel en persoonlijk jasje kan worden voorzien. Maarten (18) is vakkenvuller bij Albert Heijn. Hij kwam de cursus op de website tegen en hij ging direct aan de slag.Op zijn Bonuskaart prijkt nu de afbeelding van een schaars geklede vrouwelijke filmster naast het logo van de supermarkt, nog keurig intact. Het bleek inderdaad kinderlijk eenvoudig de kaart te veranderen. Van de website kan een standaard model worden gehaald, dat vervolgens naar eigen wensen kan worden aangepast.
Maar hoe zit het met de streepjescode, waarmee de caissière de bonuspunten bijschrijft? Ook simpel. Op de website www.labelmagic.net kan het nummer op de achterzijde van de bonuskaart worden ingetoetst. De site produceert vervolgens de bijbehorende streepjescode. Onlangs liep Maarten voor het eerst met zijn creatie langs de kassa van zijn werkgever. "Die vrouw keek me aan met een gezicht van: het scannen gaat prima, dus ik bemoei me er verder niet mee."

Albert Heijn heeft 3.8 miljoen klanten met een bonuskaart. Sinds kort circuleren er dus ook enkele unieke exemplaren. Het supermarktconcern vindt het leuk dat sommigen hun creativiteit botvieren op de bonuskaart. Toch voelt Albert Heijn zich genoodzaakt op korte termijn alle winkels te instrueren de persoonlijke creaties niet langer te accepteren. Een woordvoerster: "Om misbruik te voorkomen. En voor de caissière is de kaart niet meer herkenbaar. Dan kunnen discussied aan de kassa ontstaan of het nog een Bonuskaart is. Die discussie willen we niet."
Bovendien laat het de huisstijl niet onberoerd, vindt Albert Heijn. " Wij hebben een heel herkenbare huisstijl en die moet zo blijven."
De woordvoerster sluit niet uit dat een enkele caissière een afwijkende bonuskaart toch zal accepteren. Mr. Shoot legt uit hoe haar daarbij te helpen. "Ik blijf natuurlijk altijd volhouden dat dit de nieuwe kaarten zijn, die je bij de Albert Heijn op het station kan krijgen. En waarom zou ze daaraan twijfelen? De kaart werkt verder perfect.":
ROBERT DOGGERS
http//forum.fok.nl

Bron: Het Parool, dinsdag 24 september, Media-bijlage

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_5999727
Voor de liefhebbers nog een aantal krantenartikelen:

Leidse Studentenkrant de Mare
Leidsch Dagblad
De Telegraaf

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!
pi_5999773
Stoer....mijn boluskaart staat in de krant
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  vrijdag 27 september 2002 @ 14:13:18 #25
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_5999793
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 14:11 schreef Lortnoc het volgende:
Stoer....mijn boluskaart staat in de krant
Die van mij ook
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo