Ting vraagt aan Carmen of ze het nog een beetje vol kan houden. "soms niet". Ting heeft het soms ook moeilijk.
Ze heeft het vooral moeilijk met al dat geklaag en het gebrek aan motivatie van de medebewoners.
Ting vind de mensen negatief en lamlendig.
Ze vind het ook niet normaal dat mensen "als vlucht" 11 uur in hun bed gaan liggen ronken, en van confrontatie naar confrontatie leven.
Plasticman komt er ook bij staan. Hij vraagt haar of het nog een beetje gaat. Ting draait bovenstaand verhaaltje opnieuw tegen Stefan af.
Ting heeft het zwaar.
Ting vertelt dat ze van nature erg opgewekt is, maar dat ze na een dag hier alweer een paar toontje lager zingt.
14.12
De 3 overige dames in de kooi praten met Ting.
Ting baalt echt heel erg van de lamlendigheid.
Mgriet merkt op dat ze daar idd meer op moeten letten als er nieuwe bewoners bijkomen.
14.14
en weer een vliegtuigje......
GEsprek gaat verder.
Mgriet zegt dat je op een gegeven moment een soort overlevingsmechanisme inschakelt.
Ting heeft Moes al opgegeven, hij zit vlgs haar gewoon te wachten totdat 'ie er uitgenomineerd wordt.
Ting probeert toch nog een keer met Moes te praten.
Daan en Ting zijn in de keuken bezig met een broodje.
Er lijkt ook een wesp rond te vliegen.
* zwets zapt een beetje rond
Buiten-Rijk:
Nog steeds hetzelfde bikini-tafereeltje met Ju en Car
Carmen heeft het weer over de nominaties.
Kooi-omgeving:
Gesprekken over muziek afgewisseld met liedjes.
Daan en Ju staan buiten aan het hek met elkaar te praten.
Gaat over hoe laat ze naar bed gingen (?)
Niet goed te volgen met al dat "gezang" op de achtergrond.
14.38
Ju en Daan hebben het over vrouwendingetjes (hormonale zaken, sex, spiraaltjes, de pil)
Ju is weer bij Car gaan liggen (zonnen).
Laurens, Ju en Car beppen een beetje met elkaar.
In arm is iedereen (behalve Mus) aan het eten in de kooi.
14.49
Lau is voor de verandering in het zwembad gesprongen en de Orka aan het molesteren.
Verder gebeurt er erg weinig.
Buiten
Ju heeft het over haar ex: Mouse(?)
Is een maand uit elkaar, maar ze wonen nog wel in hetzelfde huis. Haar ex is een of andere stoere marinier die 9 maanden per maand van huis is, en dat vond Juutje te veel.
"zo kan je niks opbouwen" zegt Juutje.
In de leeuwenkooi zijn de de boel aan het opruimen. Jeanet heeft de bezem ter hand genomen en veegt de kooi uit.
Mgriet heeft het de hele tijd over onderbroeken. Vlgs mij gaat ze onderbroeken wassen ofzo. "we gaan wassen we gaan swingen, kom maar op met al die stringen"
Laurens, Judith en Carmen liggen te zonnen en zingen wat nederlandstalig repertoire.
Musje smeert in de kooi een boterham met jam.
Wederom stilte....
15.22
BB: Stefan, zender tjekken
Einde stream
Er wordt gezegt dat één van de dames niets ligt te doen in haar jogging broek
Er rijdt een auto voorbij die toetert. Laurens zegt dat dat waarschijnlijk iemand van hem is omdat de toeter hem bekent voorkomt.
Eén van de dames zit wat Yoghurt ofzo te eten
Laurens vraagt nu hoeveel melk een ram geeft.
[offtopic] Waar slaat dit toch allemaal op [/offtopic]
Eén van de dames zit uitdagend voor de camera
Laurens: Een nietmachine niet en een naaimachine niet.
Hier komt een hevige discussie uit met Stefan over hoe je deze mop kan zeggen. Stefan zegt namelijk dat een naaimachine naait en een nietmachine niet. Ze gaan hier hevig over in discussie
Carmen grijpt een beetje in omdat het nergens op slaat. Na 5 minuten valt de 10 eurocent volgens Laurens
Ting en Daan staan te sporten. Daan vertelt dat ze last heeft van haar schouderbladen. Ze vertelt nu aan Ting dat ze ooit bij de Jehova's is geweest. Ze is er samen met haar ex uitgestapt. Soms zien ze elkaar nog, dan is dat heel vertrouwd. En hij heeft nu een lief vreindinnetje. Daan had "een vreselijke Romy Schneider jurk" aan, toen ze trouwde. Ting: "Ik dacht even dat het heel sober zou zijn". Ze is op het stadhuis getrouwd gewoon. Dat was in de fase toen ze eruit lag. "Een hele mooie dag, augustus, de zon scheen, het was heel erg fijn. Een vriend van ons die fotopgraaf is heeft foto's gemaakt. Bijna iedereen was erbij, alleen een opa en oma niet. Een hele romantische dag. Wil jij trouwen?" Ting vertelt over hoe Chinezen trouwen. Het gaat erom te laten zien hoeveel geld je hebt, een groot feest, met veel poeha. Het aantal tafels dat je je kunt permitteren, dat zien de mensen ook. "Jaja. Hoe rijker je bent." begrijpt Daan. Ting lijkt het wel wat, dat je in een mooie jurk echt tegen elkaar zegt dat je vor elkaar gaat. "Wanneer zie je jezelf nou in een witte jurk? Ik nooit. Ik trouw ook in het rood." zegt Ting. Daan vertelt nog wat over een baan die ze ooit had ergens waar ook veel bruiden kwamen.
16.57 uur
"Maakt niet uit wat je doet, als het maar lekker voelt." zegt Daan. Het gaat over het sporten. Ze bewegen wat.
17.04 uur
Even luisteren in de bungalow. Laurens ligt op zijn buik op een ligstoel. Carmen zit een sigaretje te roken. Carmen d'r papa is jarig vandaag. "Pappie, van harte gefeliciteerd!" roept Carmen. "Dat het maar een heel leuk feestje mag worden" zegt Stefan. "Ja, zonder mij" zegt Carmen. "Eindelijk" antwoordt Stefan. Ze moeten lachen. Carmen vraagt of ze naar de dagboekkamer zou mogen om haar vader te feliciteren. Volgens Stefan wordt dat niet uitgezonden. Ze pakken dan eerder het stukje waarin ze net zei dat ze niet wist hoe oud hij is.
Laurens legt uit dat vader en moeder heit en mem zijn in het Fries en dat opa en oma pake en beppe zijn. "Sodemieter nou eens op!" roept hij dan opeens. Da's neem ik aan tegen een wesp.
17.14 uur
Jeanette staat weer even lekker te tetteren. Ze gaat naar buiten want het is binnen maar benauwd. "Nou ik moet je zeggen, ik heb niet zoveel honger vandaag" zegt Jeanette. Daan heeft nog steeds geen appel genomen, dat hoefde niet. "Hoe langer je hier zit, hoe meer je je eraan went dat je geen honger hebt" zegt Jeanette. Bo gaat douchen. "Had je dat nog niet gedaan dan?" vraagt Daan. D'r buik gaat tekeer zegt ze. En ze heeft al een appel op vandaag. Toch maar niet 48 uur vasten dus. Ze verlangt naar de andere kant en geeft Laurens door de tralies heen een knuffel. "Nog een paar uurtjes" zegt Laurens. "Moeten we wat eten voor je bewaren?" Daan wil wel wat rijst. Er is nog vlees over van gisteren dat ze hebben ingevroren. Daan staat zich ana het hek te verlekkeren.
De bunker maar weer even.
17.28 uur
Daan vertelt verder over hoe belangrijk het is om de kracht hier uit jezelf te halen. Met z'n vieren gaat het nog, amar met z'n zessen... Weinig ruimte. Laurens met naar de dagboekkamer komen, het gesprek wordt erdoor onderboken. Daan belooft op hem te wachten. "Wacht je even?" vraagt Laurens. "Ja, wat dacht jij? Ik ga even een plasje doen". (Goed plan Daan!)
stem: Willen alle bewoners hun batterijen verwisselen! Willen alle bewoners hun batterijen verwisselen!
17.37 uur
Laurens gaat misschien even op bed liggen. "Dan maak ik je straks om elf uur wel wakker" zegt Daan. "Wees blij met de ruimte en met je bed" zegt ze. Laurens heeft een echt zondaggevoel.
Jeanette roept naar Judith: "Pupke, pupke!"
17.38 uur
Vandaag voor het eerst mist Daan haar vriendjes en vriendinnetjes, ze heeft zin om ze te spreken, weten wat ze aan het doen zijn, of ze d'r missen. Volgens mij hoor ik de stem Mus naar de DBK roepen. Daan denkt dat er vanavond nog een confrontatie komt en dat ze dan weer in de bunker terecht komt. Ze heeft het nog steeds niet precies begrepen hoe dat dan gaat.
17.39 uur
Mus Confrontatie!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |