abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5811252
13.58
Kakafonie van gesprekken buiten.
Erg moeilijk te volgen en een hoop herrie op de achtergrond.

Ting vraagt aan Carmen of ze het nog een beetje vol kan houden. "soms niet". Ting heeft het soms ook moeilijk.
Ze heeft het vooral moeilijk met al dat geklaag en het gebrek aan motivatie van de medebewoners.
Ting vind de mensen negatief en lamlendig.
Ze vind het ook niet normaal dat mensen "als vlucht" 11 uur in hun bed gaan liggen ronken, en van confrontatie naar confrontatie leven.
Plasticman komt er ook bij staan. Hij vraagt haar of het nog een beetje gaat. Ting draait bovenstaand verhaaltje opnieuw tegen Stefan af.

Bollocks!
pi_5811423
Carmen probeert Ting een beetje op te peppen cq. moed in te praten.

Ting heeft het zwaar.
Ting vertelt dat ze van nature erg opgewekt is, maar dat ze na een dag hier alweer een paar toontje lager zingt.

14.12
De 3 overige dames in de kooi praten met Ting.
Ting baalt echt heel erg van de lamlendigheid.
Mgriet merkt op dat ze daar idd meer op moeten letten als er nieuwe bewoners bijkomen.

14.14
en weer een vliegtuigje......

GEsprek gaat verder.
Mgriet zegt dat je op een gegeven moment een soort overlevingsmechanisme inschakelt.
Ting heeft Moes al opgegeven, hij zit vlgs haar gewoon te wachten totdat 'ie er uitgenomineerd wordt.
Ting probeert toch nog een keer met Moes te praten.

Bollocks!
pi_5811511
14.22
Bij arm zitten ze buiten een beetje te zingen bij de koffie.
In Rijk liggen Carmen en Judith te zonnen. Ju eet een bakje yoghurt (zo interessant is het mensen )
Plasticman staat ook bij het hek mee te doen.

Daan en Ting zijn in de keuken bezig met een broodje.
Er lijkt ook een wesp rond te vliegen.

* zwets zapt een beetje rond

Bollocks!
pi_5811645
14.31
Binnen:
Daan en Laurens doen een spelletje met kaartjes (met woorden erop):?

Buiten-Rijk:
Nog steeds hetzelfde bikini-tafereeltje met Ju en Car
Carmen heeft het weer over de nominaties.

Kooi-omgeving:
Gesprekken over muziek afgewisseld met liedjes.

Daan en Ju staan buiten aan het hek met elkaar te praten.
Gaat over hoe laat ze naar bed gingen (?)
Niet goed te volgen met al dat "gezang" op de achtergrond.

14.38
Ju en Daan hebben het over vrouwendingetjes (hormonale zaken, sex, spiraaltjes, de pil)

Bollocks!
pi_5811796
Mustafa is nog steeds de grote afwezige...

Ju is weer bij Car gaan liggen (zonnen).
Laurens, Ju en Car beppen een beetje met elkaar.

In arm is iedereen (behalve Mus) aan het eten in de kooi.

14.49
Lau is voor de verandering in het zwembad gesprongen en de Orka aan het molesteren.

Verder gebeurt er erg weinig.

Bollocks!
pi_5811946
14.57
Heee, Musje is in beweging gekomen en zich aan het scheren!

Buiten
Ju heeft het over haar ex: Mouse(?)
Is een maand uit elkaar, maar ze wonen nog wel in hetzelfde huis. Haar ex is een of andere stoere marinier die 9 maanden per maand van huis is, en dat vond Juutje te veel.
"zo kan je niks opbouwen" zegt Juutje.

In de leeuwenkooi zijn de de boel aan het opruimen. Jeanet heeft de bezem ter hand genomen en veegt de kooi uit.
Mgriet heeft het de hele tijd over onderbroeken. Vlgs mij gaat ze onderbroeken wassen ofzo. "we gaan wassen we gaan swingen, kom maar op met al die stringen"

Bollocks!
pi_5812071
Weinig te beleven verder...

Laurens, Judith en Carmen liggen te zonnen en zingen wat nederlandstalig repertoire.

Musje smeert in de kooi een boterham met jam.

Wederom stilte....

15.22
BB: Stefan, zender tjekken

Bollocks!
pi_5812158
15.30
Staan mensen bij het huis.
Sommige bewoners fluiten op hun vingers.
Ze proberen te luisteren over wie ze het hebben.

Einde stream

Bollocks!
pi_5812869
bewoners zijn aan het sporten.

Er wordt gezegt dat één van de dames niets ligt te doen in haar jogging broek

pi_5812897
Carmen is nat geworden. Alles is nat behalve haar zender
pi_5813029
Een aantal bunker bewoners blijven heel erg sportief aan het doen en doen oefeningen.

Er rijdt een auto voorbij die toetert. Laurens zegt dat dat waarschijnlijk iemand van hem is omdat de toeter hem bekent voorkomt.

Eén van de dames zit wat Yoghurt ofzo te eten

pi_5813107
Laurens heeft het erover dat een koe minimaal 1 keer per dag gemolken moet worden.

Laurens vraagt nu hoeveel melk een ram geeft.

[offtopic] Waar slaat dit toch allemaal op [/offtopic]

Eén van de dames zit uitdagend voor de camera

pi_5813156
Laurens: Wat is het verschil tussen een naaimachine en een nietmachine???

Laurens: Een nietmachine niet en een naaimachine niet.

Hier komt een hevige discussie uit met Stefan over hoe je deze mop kan zeggen. Stefan zegt namelijk dat een naaimachine naait en een nietmachine niet. Ze gaan hier hevig over in discussie

Carmen grijpt een beetje in omdat het nergens op slaat. Na 5 minuten valt de 10 eurocent volgens Laurens

pi_5813230
Daar gaan we weer!

Ting en Daan staan te sporten. Daan vertelt dat ze last heeft van haar schouderbladen. Ze vertelt nu aan Ting dat ze ooit bij de Jehova's is geweest. Ze is er samen met haar ex uitgestapt. Soms zien ze elkaar nog, dan is dat heel vertrouwd. En hij heeft nu een lief vreindinnetje. Daan had "een vreselijke Romy Schneider jurk" aan, toen ze trouwde. Ting: "Ik dacht even dat het heel sober zou zijn". Ze is op het stadhuis getrouwd gewoon. Dat was in de fase toen ze eruit lag. "Een hele mooie dag, augustus, de zon scheen, het was heel erg fijn. Een vriend van ons die fotopgraaf is heeft foto's gemaakt. Bijna iedereen was erbij, alleen een opa en oma niet. Een hele romantische dag. Wil jij trouwen?" Ting vertelt over hoe Chinezen trouwen. Het gaat erom te laten zien hoeveel geld je hebt, een groot feest, met veel poeha. Het aantal tafels dat je je kunt permitteren, dat zien de mensen ook. "Jaja. Hoe rijker je bent." begrijpt Daan. Ting lijkt het wel wat, dat je in een mooie jurk echt tegen elkaar zegt dat je vor elkaar gaat. "Wanneer zie je jezelf nou in een witte jurk? Ik nooit. Ik trouw ook in het rood." zegt Ting. Daan vertelt nog wat over een baan die ze ooit had ergens waar ook veel bruiden kwamen.

16.57 uur
"Maakt niet uit wat je doet, als het maar lekker voelt." zegt Daan. Het gaat over het sporten. Ze bewegen wat.

Shrink - it's a lifestyle
pi_5813337
Ting zegt dat ze maar 1 keer in de twee weken gaat wassen met uitzondering van haar sokken en onderbroeken.
pi_5813356
16.59 uur
Ik hoor op de achtergrond Laurens 'au' roepen. Ik heb het geluid van de bunker. Er wordt een hele tijd niets gezegd. Ik hoor wat water klotsen. Jeanette: "Weet iemand waar dat ijzeren ding is waar je de was op kunt doen?" "Ja, achterin, op Bo z'n bed". Daan neuriet een beetje. "maar het is daar toch eigenlijk niet voor?" vraagt Ting. "Je kunt het toch beter gewoon kneden?" Maar Jeanette krijgt haar sokken anders niet schoon.
Er gebeurt nog steeds weinig. Iemand neemt een slokje water, Daan zingt een liedje. Jeanette staat haar nachthemd te wassen en Daan vraagt waar ze dan vannacht in gaat slapen. Maar volgens Jeanette wordt het wel op tijd droog.
Ik hoor Daan springen en hijgen. "Never gonna fall in lohohohove.." zingt ze erbij. (Dat hadden wij al door, he, lieve kijkbuiskindertjes?).

17.04 uur
Even luisteren in de bungalow. Laurens ligt op zijn buik op een ligstoel. Carmen zit een sigaretje te roken. Carmen d'r papa is jarig vandaag. "Pappie, van harte gefeliciteerd!" roept Carmen. "Dat het maar een heel leuk feestje mag worden" zegt Stefan. "Ja, zonder mij" zegt Carmen. "Eindelijk" antwoordt Stefan. Ze moeten lachen. Carmen vraagt of ze naar de dagboekkamer zou mogen om haar vader te feliciteren. Volgens Stefan wordt dat niet uitgezonden. Ze pakken dan eerder het stukje waarin ze net zei dat ze niet wist hoe oud hij is.
Laurens legt uit dat vader en moeder heit en mem zijn in het Fries en dat opa en oma pake en beppe zijn. "Sodemieter nou eens op!" roept hij dan opeens. Da's neem ik aan tegen een wesp.

pi_5813358
De stem vraagt of Ting naar de dagboekkamer wil komen
pi_5813507
17.09 uur
Ik kan ze in de bungalow niet zo goed verstaan. Er wordt wat gemurmeld en gemompeld, en het gaat echt over niks. Ik weet, als ik dit van een andere streamer lees, dat ik dan toch graag wil weten wat er dan gezegd wordt, maar echt, jongens en meisjes, ik zou niet weten wat ik nu moest typen.
"Ben je wel eens in Groesbeek geweest?" "Fenomenen in de geologie" "Het is wel mooi, Groesbeek". "Effe disco in" "M'n vader" "Schatje ik kom je halen". "... is een hondelul, hi ha ho" "he, bedankt he?" "per sms krijgen ze hun nieuws door" "Laurens zit na te dneken over... hoe het thuis is. Hoe zal hij in het huis reageren?" etc.
Stefan had bijna een huis gekocht voor hij het huis in ging, in Noord-Holland, vrijstaand, met grote tuin erom heen en een loopbrug ernaar toe. Uit 1890. "Alleen soms half steens, slecht onderhouden, kleine raampjes, ik had dan een compleet nieuw huis moeten bouwen eigenlijk". "Ik heb het toch maar niet gedaan, maar het stond wel heel erg op mijn verlanglijstje. Ik heb ooit ook eens bijna een schooltje gekocht in Amersfoort, met een groot herenhuis ernaast. Met een groot speelplein enzo en een schuurtje". Carmen vindt het wel heel apart. Stefan heeft nooit ergens psijt van maar wel dat hij nog weer een ander huis in Amersfoort niet heeft gekocht. Ergens aan een grachtje. Hij gaat nu het hele huis beschrijven... (Wil Carmen niet recht in haar microfoontje hoesten?)

17.14 uur
Jeanette staat weer even lekker te tetteren. Ze gaat naar buiten want het is binnen maar benauwd. "Nou ik moet je zeggen, ik heb niet zoveel honger vandaag" zegt Jeanette. Daan heeft nog steeds geen appel genomen, dat hoefde niet. "Hoe langer je hier zit, hoe meer je je eraan went dat je geen honger hebt" zegt Jeanette. Bo gaat douchen. "Had je dat nog niet gedaan dan?" vraagt Daan. D'r buik gaat tekeer zegt ze. En ze heeft al een appel op vandaag. Toch maar niet 48 uur vasten dus. Ze verlangt naar de andere kant en geeft Laurens door de tralies heen een knuffel. "Nog een paar uurtjes" zegt Laurens. "Moeten we wat eten voor je bewaren?" Daan wil wel wat rijst. Er is nog vlees over van gisteren dat ze hebben ingevroren. Daan staat zich ana het hek te verlekkeren.
De bunker maar weer even.

pi_5813518
Laurens en Daniela knuffelen even aan het hek en Daniela vraagt nu of ze nog nassie hebben. Laurens zegt hierop dat het is weggegooit omdat het een beetje vreemd rook.

pi_5813628
17.20 uur
"Ik hoop wel dat ik echt terug mag" zegt Daan. "Het is allemaal een beetje dood hoor." Laurens zegt dat hij vanavond toch nog eens met Stefan gaat praten. Anders blijft hij ermee rond lopen. "Aan de ene kant vind ik het heel vervelend om terug te gaan, aan de andere kant vind ik ook wel spannend" zegt Daan, doelend op Stefan. "Ik kijk er nu gewoon heel anders tegenaan" zegt Laurens. "Ik luister gewoon ook anders. Ik vind Stefan best een goeie vent. Maar dat hij er zelf niet op terugkomt..." "Hij gaat er zelf zo makkelijk overheen. Dat vind ik zo vreemd. Nou het is klaar, het is eruit." "Ik vind dat ook niet zoals ik denk dat zoiets gaat." "Nee daarom is het ook een beetje vreemd. Maar ja, ik luister maar naar m'n gevoel. In mijn 31 jaar heb ik toch wel geleerd om bepaalde dingen te herkennen in mensen en ik vind het heel erg jammer, want ik heb voroeger ook wel eens iemand gekend waarvan ik dacht dat het m;n vriendje was."
Laurens: "Maar goed, om alles weer neutraal te hebben, ga ik vanavond even..." "Ik vind het belangrijk om te weten hoe lang ie nog in de woestijn denkt te zitten" zegt Daan. "Want gister hoorde ik 'm dat ook tegen Margriet zeggen en toen dacht ik: oh god, zit je d'r nou nog in?" Daan vertelt dat ze gewoon lekker naar de blauwe lucht gaat kijken als ze zich down voelt. Laurens vindt het stom dat iedereen gisteren op Judith afvloog toen ze moest huilen. En ook bij Ting: "Dat kan ik niet, er is toch al iemand bij die haar goed kent?" Daan zegt dat Ting erg gevoelig is. Volgens Laurens regaeert ze heftig op Margriet, die lekker cynisch is. Ze heeft volgens Daan heel veel meegemaakt in haar jeugd. "Weet jij in wat voor armoede zij heeft geleefd? Ze vertelde gisteren iets en toen dacht ik, ja zie je het kan altijd slechter." "En dan zegt Jeanette: nou, ik vind dit wel erg genoeg nu."

17.28 uur
Daan vertelt verder over hoe belangrijk het is om de kracht hier uit jezelf te halen. Met z'n vieren gaat het nog, amar met z'n zessen... Weinig ruimte. Laurens met naar de dagboekkamer komen, het gesprek wordt erdoor onderboken. Daan belooft op hem te wachten. "Wacht je even?" vraagt Laurens. "Ja, wat dacht jij? Ik ga even een plasje doen". (Goed plan Daan!)

pi_5813662
17.34 uur:

stem: Willen alle bewoners hun batterijen verwisselen! Willen alle bewoners hun batterijen verwisselen!

pi_5813713
hummie gaat nu in gesprek met Mustapha!!
pi_5813716
17.32 uur
Laurens is weer terug. Het gaat nog steeds over Ting, hoe gevoelig ze is. Ze probeert Mus steeds te helpen. "Ja, bij Mus weet je het gewoon niet." zegt Daan "Hij heeft gewoon zijn eigen plan. Ik probeer hem elke dag te vragen hoe het gaat, of hem even recht in de ogen te kijken." Alle bewoners moeten hun bewoners wisselen. De meeste blijken nog vol. Daan en Laurens praten nog even door over Mus. Laurens is benieuwd hoe Mus reageert als Ting zo direct tegen hem is. "Hij geeft pas wat los, als hij wat los wil geven" zegt Daan.
Jeanette boert: "Oh sorry" Laurens: "Je hoeft geen sorry te zeggen want je deed het met opzet. Je komt aanlopen, doet je mond open en buuuuurp"

17.37 uur
Laurens gaat misschien even op bed liggen. "Dan maak ik je straks om elf uur wel wakker" zegt Daan. "Wees blij met de ruimte en met je bed" zegt ze. Laurens heeft een echt zondaggevoel.
Jeanette roept naar Judith: "Pupke, pupke!"

17.38 uur
Vandaag voor het eerst mist Daan haar vriendjes en vriendinnetjes, ze heeft zin om ze te spreken, weten wat ze aan het doen zijn, of ze d'r missen. Volgens mij hoor ik de stem Mus naar de DBK roepen. Daan denkt dat er vanavond nog een confrontatie komt en dat ze dan weer in de bunker terecht komt. Ze heeft het nog steeds niet precies begrepen hoe dat dan gaat.

17.39 uur
Mus Confrontatie!!!

pi_5813749
17.40 uur
Mus in de DBK met Hummie. Hij mag niks zeggen en moet Margriet gaan halen. Geslof. "Nou, peppraatje". zegt Margriet in de DBK. Als ik het goed hoor, is ze er samen met Mus. "zet dat even op de rgond" zegt Hummie. "Want dat water zullen jullie zo meteen hard nodig hebben." "Op dat brodje ligt voor de verslaafde Mus een dropje. En iets om het suikergehalte op te peppen voor Margriet. Je mag het zo meenemen maar je mag het tegen niemand zeggen. Daarvoor zitten jullie hier niet. Dom he gisteren!" "ja" zegt Margriet meteen. En weg is het geluid. Damn!!! Nou werd het net spannend!
pi_5813750
Mus moet naar de dagboekkamer en Mus is er nog niet of hij moet Margriet ophalen.
Hummie:
Zet dat water even op de grond en jullie hebben het straks hard nodig zegt ze.
Jullie mogen het straks meenemen maar mogen het tegen niemand zeggen.
Hummie: Dom hé gisteren.....en ineens verdwijnt de stream naar de bewoners dus ik kan niets meer horen
alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')