Ik heb met de decaan gesproken, maar die lijkt geen begrip te hebben. Hij begint gewoon de hele tijd over het feit dat ik lessen heb gespijbeld, en zelfs met een notitie van een psycholoog zou hij niet willen zorgen dat ik wat anders mag doen onder bepaalde lessen (dat ik onder de duitsles wiskunde maak ofzo)...
Ik heb gewoon staan janken daar! Iedereen zegt dat ze me begrijpen, maar dan toch zeggen ze dat ik lui ben! Maar ik wil die dingen gewoon doen, maar zo gauw ik ermee begin kan ik al niet meer doorgaan! Ik wil echt wel, laat daar geen twijfel over zijn! En ik wil ook werken ervoor! Alleen sommige lessen kan ik gewoon niet... Ik kan me daar gewoon niet toe zetten en heb ook als ik het probeer het vermogen niet om me goed genoeg te concentreren in die les.
Het is dus een psychisch probleem, en ik weet dat iedereen school gewoon doet en er bijna geen problemen mee heeft, maar ik kan het dus niet...
Ik ga wel een psycholoog opzoeken binnenkort trouwens, maar misschien dat jullie in de tussentijd kunnen reageren?
PS: Omdat ik een paar lessen heb gespijbeld moet ik nu de hele week het 1e tot en met het 8e uur op school blijven.
En ik ben er overigens over aan het denken om van school af te gaan...
quote:Dat zou ik dus nooit doen. En lijkt me dus ook helemaal NIET verstandig.
Op maandag 09 september 2002 14:00 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Hebben ze een vertrouwenspersoon op jouw school? Ga daar mee praten, of een leraar waar je goed mee op kan schieten...
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en je komt er echt wel uit!
quote:en je moet over een flinke portie zelfdisipline beschikken, ik vind het geen aanrader..
Op maandag 09 september 2002 14:07 schreef twiFight het volgende:
sja, van school hoef je nooit begrip te verwachten.
Kijk eens of je misschien naar een school kunt waar lessen vrijwillig zijn.
Dat heb ik ook gedaan en het is heerlijk
(moet je geloof ik wel 18 voor zijn)
quote:Ik ben niet meer leerplichtig, maar ik ken geen school waar dat mag... Alleen bij hoger beroepsonderwijs enzo mag dat volgens mij...
Op maandag 09 september 2002 14:07 schreef twiFight het volgende:
sja, van school hoef je nooit begrip te verwachten.
Kijk eens of je misschien naar een school kunt waar lessen vrijwillig zijn.
Dat heb ik ook gedaan en het is heerlijk
(moet je geloof ik wel 18 voor zijn)
Misschien is de NTI wat voor me?
quote:De vertrouwenspersonen snappen het ook niet
Op maandag 09 september 2002 14:08 schreef Troel het volgende:
Niet stoppen met school!!Hebben ze een vertrouwenspersoon op jouw school? Ga daar mee praten, of een leraar waar je goed mee op kan schieten...
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, en je komt er echt wel uit!
quote:Da's waar... Die heb ik niet echt helemaal, maar ik zou het wel kunnen en er is dan helemaal geen druk, dus ik weet niet hoe dat zou gaan... Ik zou het op zich wel moeten kunnen...
Op maandag 09 september 2002 14:09 schreef nightfall het volgende:[..]
en je moet over een flinke portie zelfdisipline beschikken, ik vind het geen aanrader..
quote:DAT is dus precies het probleem! Dat kan ik niet en ik word helemaal gek in die lessen
Op maandag 09 september 2002 14:10 schreef Pietjuh het volgende:
Kan je niet gewoon bij duits enzo gewoon ff lekker uit je neus vreten en gewoon nix doen. Doet bij ons toch iedereen
quote:hangt van de persoon af.
Op maandag 09 september 2002 14:09 schreef nightfall het volgende:[..]
en je moet over een flinke portie zelfdisipline beschikken, ik vind het geen aanrader..
zal ik wat verklappen..? sommige mensen hebben wél zelfdiscipline
quote:NIET DOEN!!!!
Op maandag 09 september 2002 14:00 schreef Sorcerer8472 het volgende:
ik ben ook gestopt toen ik 5VWO niet haalde, was niet echt een slimme actie kan ik je vertellen
maarjah als de druk je nu al te hoog wordt wordt dat nog een hele klote tijd in de 6e
misschien een overstapje naar 5HAVO?
quote:Ja, m'n vader is m'n fransleraar btw
Op maandag 09 september 2002 14:11 schreef nightfall het volgende:
heb je het er al met je ouders over gehad?
quote:Klopt, maar door die straf op te leggen maakt die man het alleen maar erger!
Op maandag 09 september 2002 14:12 schreef DoctorB het volgende:
ehhh, misschien moet je niet binnekort een psych opzoeken, maar gewoon nu. En dat spijbelen heb je toch echt zelf gedaan, da's niet de schuld van de school.
quote:Dan zou het nog erger worden omdat er nog meer wordt uitgelegd wat ik al weet!
Op maandag 09 september 2002 14:15 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
ik ben ook gestopt toen ik 5VWO niet haalde, was niet echt een slimme actie kan ik je vertellen
misschien een overstapje naar 5HAVO?
Ik ben trouwens ook iemand die zich maar moeilijk kan concentreren en al helemaal als het te langzaam gaat, maar kun je tijdens de lessen geen boek lezen dat wel met het vak te maken heeft
Dus tijden franse les, frans boek lezen ofzo, en tijdens engelse les, engels boek lezen.
Of voor de fun de lyrics van Eminem gaan vertalen ofzo, lijkt me dat de leraar toch moeilijk
bezwaar kan maken als jij je met 'het vak' bezig houdt zeg maar, maar dan ga ik er
dus wel even van uit dat jij helemaal bijloopt met de stof
Btw is het trouwens niet handiger om met de desbetreffende leraar(en) te gaan praten ipv decaan of anderen? Misschien hebben zij wel een vrij simpele oplossing?
quote:Jah, school gaat te langzaam. Die lessen dan... De B-vakken gaan voor mijn gevoel op normaal tempo, maar ik kan er niet tegen dat ik niks hoef te doen voor die vakken maar toch voor niks daar moet zitten...
Op maandag 09 september 2002 14:19 schreef Faat het volgende:
Ik snap het probleem juist niet helemaal, de lessen gaan ontzettend langzaam en iedereen ligt achter?
Jij niet dus? Hoe zit dan dan?Ik ben trouwens ook iemand die zich maar moeilijk kan concentreren en al helemaal als het te langzaam gaat, maar kun je tijdens de lessen geen boek lezen dat wel met het vak te maken heeft
Dus tijden franse les, frans boek lezen ofzo, en tijdens engelse les, engels boek lezen.
Of voor de fun de lyrics van Eminem gaan vertalen ofzo, lijkt me dat de leraar toch moeilijk
bezwaar kan maken als jij je met 'het vak' bezig houdt zeg maar, maar dan ga ik er
dus wel even van uit dat jij helemaal bijloopt met de stofBtw is het trouwens niet handiger om met de desbetreffende leraar(en) te gaan praten ipv decaan of anderen? Misschien hebben zij wel een vrij simpele oplossing?
En iets anders doen mag niet zomaar onder de les nee
Misschien is dat na dat gesprek anders...
quote:heb ik ooit geschreven dat dat niet het geval is dan?
Op maandag 09 september 2002 14:14 schreef twiFight het volgende:[..]
hangt van de persoon af.
Het is voor mij de redding geweest.zal ik wat verklappen..? sommige mensen hebben wél zelfdiscipline
quote:Weet niet of je van tekenen hou, ik dus wel en je zou eens m'n boeken van de middelbare school moeten bekijken.
Op maandag 09 september 2002 14:10 schreef Pietjuh het volgende:
Kan je niet gewoon bij duits enzo gewoon ff lekker uit je neus vreten en gewoon nix doen. Doet bij ons toch iedereen
--------------------------------------------------------------------------------DAT is dus precies het probleem! Dat kan ik niet en ik word helemaal gek in die lessen
Sterkte & S6 gewenst
Ben er toen maar afgegaan en naar een MBO automatiserings opleiding gegaan en dat is veel leuker. Ik mocht ook nog eens in de 2e beginnen en de opleiding duurt maar 3 jaar.
Dus volgend jaar heb ik dat diploma al. En ik had ook nog eens gehoord dat je met die opleiding in de 2e van het HBO mocht beginnen dus dan verlies ik er niet eens een jaar mee omdat ik de HAVO niet heb afgemaakt.
quote:ik heb gelukkig nog een baantje weten te vinden, maar daar moet je ook maar net mazzel mee hebben, je word nergens aangenomen als je van school bent gegaan
Op maandag 09 september 2002 14:17 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Dan zou het nog erger worden omdat er nog meer wordt uitgelegd wat ik al weet!
Trouwens, wat heb je dan gedaan toen je van 5VWO afging? Het halen is geen probleem voor me trouwens, maar ik kan die hele school (het systeem) gewoon emotioneel niet meer aan.
en ik was ook slachtoffer van de 2e fase, ik kon niet naar 5HAVO doorstromen dus ik kon geen kant meer op
Dr.B heeft ook nooit een hol uitgevoerd omdat de lessen zo saai en makkelijk waren, maar ik heb nooit lopen kutten, dus docenten vonden het prima als ik eens met iets anders bezig was zonder dat daar iemand last van had.
Je zult je als eenling toch aan moeten passen als je als volwaardig lid van een groep wilt fungeren...
quote:Misschien is het ook een beetje een probleem om alles op hún tijden te moeten doen, in plaats van wanneer het voor jou te doen is? Want ik merk bijv. bij mezelf, en bij jou ook dat je soms van die buien hebt dat je al het huiswerk van de hele week in een keer doet, terwijl je het de rest van de week niet kunt opbrengen. Maar op school moet je elk uur een beetje doen, of je wilt of niet
Op maandag 09 september 2002 14:21 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Jah, school gaat te langzaam. Die lessen dan... De B-vakken gaan voor mijn gevoel op normaal tempo, maar ik kan er niet tegen dat ik niks hoef te doen voor die vakken maar toch voor niks daar moet zitten...
En iets anders doen mag niet zomaar onder de les nee
Misschien is dat na dat gesprek anders...
quote:Jah, ik kijk ook uit naar de tijd op de universiteit
Op maandag 09 september 2002 14:31 schreef TheJackal het volgende:
Ik heb het tot 4 HAVO uitgehouden, dat jaar heb ik er wel gezeten maar geen fuck gedaan.Ben er toen maar afgegaan en naar een MBO automatiserings opleiding gegaan en dat is veel leuker. Ik mocht ook nog eens in de 2e beginnen en de opleiding duurt maar 3 jaar.
Dus volgend jaar heb ik dat diploma al. En ik had ook nog eens gehoord dat je met die opleiding in de 2e van het HBO mocht beginnen dus dan verlies ik er niet eens een jaar mee omdat ik de HAVO niet heb afgemaakt.
quote:Ik ben juist altijd heel erg stil in de lessen enzo, en ik doe vaak ook wat anders... Maar er zijn dagen dat ik een hoop tussenuren heb en DAN nog eens duits en frans
Op maandag 09 september 2002 14:33 schreef DoctorB het volgende:
het probleem is dus dat de lessen te langzaam gaan. Je ligt dus onwijs voor op de rest?
Als je dan niet gaat zitten kloten, maar gewoon bij Duits iets anders mbt Duits gaat doen, en bij de overige talen idem dito, dan heeft de docent er ongetwijfeld geen moeite mee, maar als je de hoogbegaafde aso uit gaat zitten hangen en een beetje gaat lopen kutten omdat JIJ het allemaal zo saai vindt, snap ik best dat docenten over de rukkerd gaan en het niet ok vinden dat jij wiskunde gaat doen tijdens hun vak.
JIJ zult je gedrag aan moeten passen. Wat hoop je bij de psych te horen? Dat hij je helemaal begrijpt en je een briefje meegeeft waarop staat dat je alleen de lessen hoeft te volgen waar je zin in hebt?
De psych zal waarschijnlijk er naar streven om jouw gedrag te veranderen door je in te laten zien dat het probleem niet bij de REST ligt, maar bij jou.
Ik weet dat ik me aan zou moeten passen om in deze maatschappij te passen, maar ik wil wat doen wat ik leuk vind en ik heb geen zin om alleen maar op m'n prestaties beoordeeld te worden... Ik vind een persoon op zich vaak belangrijker...
quote:ook op de universiteit zul jij je moeten schikken naar de wensen van de docent, zeker als je in 5 jaar je studie wilt afronden....
Op maandag 09 september 2002 14:46 schreef Sorcerer8472 het volgende:[..]
Jah, ik kijk ook uit naar de tijd op de universiteit
[..]Ik ben juist altijd heel erg stil in de lessen enzo, en ik doe vaak ook wat anders... Maar er zijn dagen dat ik een hoop tussenuren heb en DAN nog eens duits en frans
Ik kan het gewoon niet, al lijk ik lui, arrogant en weet ik wat allemaal....Ik weet dat ik me aan zou moeten passen om in deze maatschappij te passen, maar ik wil wat doen wat ik leuk vind en ik heb geen zin om alleen maar op m'n prestaties beoordeeld te worden... Ik vind een persoon op zich vaak belangrijker...
Mensen zien van jou alleen je prestaties, logisch dat je daarop beoordeeld wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |