abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2002 @ 20:06:00 #1
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_5711286
Ik denk dat weinigen het kennen; de muziek van In the Nursery.

Ik ben een hele grote fan de serie (en film) La Femme Nikita en daarin hoor je altijd een bepaalde 'sound' bij scenes tussen Michael en Nikita. Klonk geweldig! Ik dus na een lange zoektocht erachter gekomen dat het van hun was. Cd-tjes besteld bij bol.com en is nu inmiddels mijn vaste chill (en sex) muziek geworden.

Hele theatrale muziek, die misschien nog wel het meest doet denken aan filmmuziek. Iedereen moet eigenlijk verplicht een keertje luisteren! (Gratis dan wel te verstaan! klik hier: mp3.com)

Iemand anders die het kent? En degene die (minimaal een kwartier) geluisterd hebben, wat vinden jullie ervan?

Nog wat pics:

zondag 8 september 2002 @ 20:45:11 #2
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_5711916
Ben ik nou echt de enige die dit leuk vindt?

* CosmoKramer is verbaasd

pi_5712324
quote:
Op zondag 08 september 2002 20:45 schreef CosmoKramer het volgende:
Ben ik nou echt de enige die dit leuk vindt?

* CosmoKramer is verbaasd

Tis idd errug fraaie muziek. Ik heb er ook een kleine 10 cd's van inclusief hun sideproject Les Jumeaux en heb ze zelfs ooit live mogen aanschouwen. Hun muziek wordt trouwens niet alleen in La Femme Nikita gebruikt, maar ook in vele andere films/tv-series.
Als je dit soort muziek weet te waarderen moet je zeker Stoa beluisteren. Iets meer klassiek geörienteerd, maar o zo mooi.
  zondag 8 september 2002 @ 21:21:22 #4
35140 CosmoKramer
eenmansklooster
pi_5712560
quote:
Op zondag 08 september 2002 21:08 schreef Marvelon het volgende:

[..]

Tis idd errug fraaie muziek. Ik heb er ook een kleine 10 cd's van inclusief hun sideproject Les Jumeaux en heb ze zelfs ooit live mogen aanschouwen. Hun muziek wordt trouwens niet alleen in La Femme Nikita gebruikt, maar ook in vele andere films/tv-series.
Als je dit soort muziek weet te waarderen moet je zeker Stoa beluisteren. Iets meer klassiek geörienteerd, maar o zo mooi.

hčhč, toch nog iemand!

zal zeker Stoa even gaan luisteren, bedankt voor de tip.

pi_5713896
Tips:
In the Nursery: (Lingua) 1996
Stoa: (Porta VII) 1994
salva cum reverentia
pi_5714470
quote:
Op zondag 08 september 2002 22:27 schreef hoppe het volgende:
Tips:
In the Nursery: (Lingua) 1996
Stoa: (Porta VII) 1994
Alleen is Porta VIII helaas niet meer te koop en moet je je "behelpen" met mp3. Andere 2 van Stoa, Urthona (ook niet meer beschikbaar) en Zal, zijn trouwens eveneens beeldschoon.
Van ITN gaat mijn voorkeur toch meer uit naar Köda en Duality.
pi_5718921
Vindt Deco nog steeds de beste van ITN.

pi_5724802
Duality da's lang geleden dat ik die heb gehoord! thnx for the tip, zal m eens even opzoeken...
oh btw, luister ook eens naar LeatherStrip - Serenades for the Dead, die past ook wel in dit rijtje
All that we see or seem is but a dream within a dream
pi_5727715
quote:
Op zondag 08 september 2002 23:00 schreef Marvelon het volgende:

[..]

Alleen is Porta VIII helaas niet meer te koop en moet je je "behelpen" met mp3. Andere 2 van Stoa, Urthona (ook niet meer beschikbaar) en Zal, zijn trouwens eveneens beeldschoon.
Van ITN gaat mijn voorkeur toch meer uit naar Köda en Duality.

Ik was er destijd op tijd bij
salva cum reverentia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')