abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5641243
Mijn andere katten zijn al ongeveer 4 jaar samen bij mij thuis. (Kwamen voor die tijd uit het asiel, kenden elkaar ook niet.)

Zondag heb ik een ondervoed kitten uit de middenberm van de A28 geplukt tussen 't Harde en Wezep. Ze is een maand of drie, vier oud en heel lief (en mooi!), aanhankelijk en zindelijk. (Welke @#$@& doet nu zoiets? )

Nu hebben we haar natuurlijk meegenomen en zit ze overdag, als wij aan het werk zijn opgesloten op een kamer, natuurlijk met de nodige voer- en waterbakjes, speeltjes en kussens omdat de andere twee haar niet accepteren. Ze blazen naar haar, grommen en doen nu niet bepaald vriendelijk.

Heeft er iemand enig idee wat ik kan doen om deze situatie te laten ophouden? (En nee, haar wegdoen is geen optie! Ik weet zeker dat het geen toeval is dat we haar gevonden hebben..)

Iemand dus ervaring met het plaatsen van een nieuw katje bij katten die al langer samen zijn? Als er tips of suggesties zijn hoor ik het heel erg graag.. Ze wil zo graag met ze spelen en contact zoeken. (Blijft ook steeds naar ze toe lopen, staart in de lucht, maar helaas..)

Soms wou ik dat katten gewoon Nederlands spraken; dat zou het wel een heel stuk makkelijker maken allemaal!

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties!

ps: We hebben haar Ayla genoemd, de mensen die deze naam kennen zullen de toepasselijkheid wel waarderen..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_5641269
Misschien is 't gewoon een bitch, ook al ziet ze er lief uit. Dat veklaart ook waarom ze gedumpt is.

Anywayz, wtf doet dit in een forum over relaties en psychologie.

Dan kan ik ook wel een topic over de dennenbomen in onze tuin gaan hebben, want ik denk namelijk ook dat deze gevoel hebben en elkaar bepaald niet mogen.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:30:54 #3
9926 Jenga
maar dan anders
pi_5641394
Komt vanzelf wel. De kitten is waarschijnlijk gewoon nieuwsgierig maar heeft geen idee van de verhoudingen in huis. De oudere katten vatten dat op als gebrek aan respect en zijn daarover ontstemt. Dus blazen en grommen ze. Dat kleine beest leert zodoende langzaam maar zeker vanzelf meer respect op te brengen, de oudere katten leren hem te accepteren en 9 van de 10 keer gaat het na een paar weken al veel beter en is er na een maand of 2 niks meer aan de hand.
Deze sjors is niet de enige eikel
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:47:21 #4
16733 blade182
Guess what I don't give a
pi_5641656
Het kitten is niet van haar omdat het een andere geur is dus wordt het afgestoten....

Je moet het dus zelf opvoeden denk ik...

How about a nice warm cup of SHUT THE FUCK UP!
  dinsdag 3 september 2002 @ 18:53:56 #5
17303 star9
Star9 houdt veel van Matthijs!
pi_5641770
Laat ze gewoon bij elkaar.
Elkaar uitdagen doen ze dan zowiezo wel.
Een beetje vechten ontkom je ook niet aan.
Mocht dat te erg worden, kom er dan even tussen met een plantespuit ofzo.
Maar het beste kun je ze gewoon hun gang laten gaan, dan gaat het vanzelf wel beter als de kitten snapt wie er de baas is enzo.
pi_5641831
Ik weet dat het eigenlijk niet op zijn plaats is in R & P, maar ik kon geen beter topic vinden om dit in te zetten. Bovendien zijn mijn katten min of meer mijn kinderen en is het een relatiegerelateerd topic

Ik weet dat mijn andere katten haar niet zullen gaan opvoeden, maar het zou wel fijn zijn als ze in ieder geval getolereerd wordt..

ps: Ze begint al een beetje te reageren op haar naam; alleen het woord "nee" schijnt ze nog niet te kennen..
-
-
pi_5642715
Deze gaat naar Lifestyle.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_5643551
Ayla is in dit geval wel erg toepasselijk. Ik heb zelf net voor hetzelfde dilemma gezeten. Ik had al een oudere kater die helaas alleen is achtergebleven (z'n 2 maatjes in moeten laten slapen binnen 1 jaar tijd). Ik heb er toen een kitten (vrouwtje) bijgenomen. Het waren geen echte vechtpartijen maar leuk vond ie t niet. Nu hebben we er volkomen ongepland nog een kitten bij (uit de caravan gegooid aan het eind van de vakantie) en nu gaat het goed want die 2 jonkies spelen met elkaar en laten die oude knar met rust. Dus......
pi_5643986
Ik had ook al 2 katten, een poes van 7 en een kater van 4. Toen kreeg ik een jong poesje. Die andere katten gelijk grommen en blazen naar het jonge poesje. Dit heeft heel lang geduurd, wel een paar maanden, maar is uiteindelijk goed gekomen.
Nu slapen ze zelfs met z'n drieen naast elkaar, echt lief
Ik heb ze maar gewoon laten doen, laten wennen aan elkaar. Wel gezorgd dat alle katten genoeg aandacht krijgen. Dan komt het wel goed!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_5644076
als je die kleine teveel aandacht geeft kunnen die andere 2 jaloers worden, moet je ook wel op letten

en gewoon met de plantenspuit ernaast gaan zitten als ze gaan vechten, zo zijn katten gewoon, de 2 oudere katten zien de kleine gewoon als een indringer op hun terrein

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  woensdag 4 september 2002 @ 14:22:34 #11
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_5652493
Geduld...

Wij hebben regelmatig een kat moeten 'vervangen' (als er weer eens eentje met z'n stomme kop onder een auto gelopen was...); het blazen en grommen stopt vanzelf als de rangorde weer hersteld is. (kan even duren...)

Het integreren van 3 volwassen katten uit een ander huis bij onze 2 eigen volwassen katten was wat moeilijker, dat heeft 6 maanden geduurd en gaat soms nog fout...

pi_5658323
*UPDATE*

Ze is hier indertussen nog maar 3 dagen, en de ene kat is al gestopt met blazen; die negeert haar nu. Net sprong Ayla bij haar op de stoel, liep vlak langs haar heen en sprong er weer af.. En ze keek er maar amper naar

Helaas is de andere nu een beetje agressiever aan het worden; hij haalt zelfs naar haar uit als ze te dichtbij komt. (wel zonder nagels)

Zodra ik een digicam geregeld heb, zet ik een foto in dit topic!

Natuurlijk blijft ondertussen alle raad van harte welkom..
-
-
pi_5658371
gewoon bij elkaar laten maar wel een aparte voerbak..
ik had vroeger elf katten (waarvan we er nu nog vier hebben) en er kwamen er een heleboel uit het asiel..
ze leren vanzelf om met elkaar om te gaan..
je moet ze echt niet apart zetten want daar maak je de situatie alleen maar erger meej..
pi_5658452
Ik had al twee katers toen ik ging samenwonen, mijn man had net een kitten in huis genomen. Dat is na een weekje onwennig blazen en kibbelen helemaal goedgekomen. Daarna speelden ze allemaal gezellig met elkaar. Het kost altijd even wat tijd voordat de rangorde is bepaald, maar als dat eenmaal is "uitgevochten" komt het meestal wel goed. Soms duurt het een paar weken, gewoon geduld hebben.
mooi he, alles
pi_5804251
* Update *

We zijn nu twee weekjes verder, en ondertussen is het geblaas en gegrom al afgenomen tot een afkeurend kijken wanneer ze de 'oudere' katten stoort als ze liggen te pitten, of wanneer ze weer eens te druk aan het spelen is.

Het lijkt allemaal al de goeie kant op te gaan..
Ze is zo vreselijk lief..
-
-
pi_5804331
quote:
Op zaterdag 14 september 2002 20:28 schreef SadKingBilly het volgende:
* Update *

We zijn nu twee weekjes verder, en ondertussen is het geblaas en gegrom al afgenomen tot een afkeurend kijken wanneer ze de 'oudere' katten stoort als ze liggen te pitten, of wanneer ze weer eens te druk aan het spelen is.

Het lijkt allemaal al de goeie kant op te gaan..
Ze is zo vreselijk lief..
het gaat meestal wel goed.
tenminste als je er een jong katje bijneemt.
die jonge passen zich meestal wel aan.
als je 2 volwassen katten hebt.
en je zet er een niewe volwassen kat bij.
dan gaat het vaak niet goed.

maar mooi dat het nu zo goed gaat.
en ze ziet er vast ook al een stuk beter uit.
heb je een foto??

- iedereen heeft recht op mijn mening -
  zaterdag 14 september 2002 @ 22:09:47 #17
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_5805296
Leuke naam Billy.

Wij hebben in juli een kitten gekregen en hadden al een poes van 13 jaar.
De eerste avond was het echt vechten en blazen. Toen heb ik het katertje en de poes in verschillende kamers gezet.
Die nacht heb ik ze omgeruild, dus in elkaars kamer zodat ze aan elkaars lucht konden wennen. De derde nacht hebben ze samen in 1 ruimte doorgebracht en vanaf dat moment gaat het prima.

pi_5823512
quote:
Op zaterdag 14 september 2002 22:09 schreef ayla1 het volgende:
Leuke naam Billy.

Richt back at ya!

Foto's komen hopelijk ergens de aankomende dagen.. even een digicam regelen!
-
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')