abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 september 2002 @ 10:35:18 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_5634981
Als je (niet ik...) strikt vegetarisch eet, dan krijg je volgens mij problemen omdat je bepaalde aminozuren mist die specifiek in vlees voorkomen.

Uiteraard is er dan een workaround: voedings-supplementen met deze aminozuren in synthetische vorm. Deze synthetische aminozuren zijn exact gelijk aan natuurlijke (uit vlees afkomstige) aminozuren, behalve dan natuurlijk dat ze uit de fabriek komen.

Wat ik me nou afvraag: kan je als strikte vegetarier nagemaakte dierlijke produkten (zoals synthestische aminozuren) gebruiken zonder gewetensbezwaren te krijgen?

  dinsdag 3 september 2002 @ 10:43:27 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5635052
hoe kan je überhaupt veggie zijn, zonder gewetensbezwaren te hebben

mens is een omnivoor... als we net als koeien en schapen veggies zouden zijn geweest, hadden we wel een stel herkauwkiezen, 3+ magen en hersenen ter grootte van een pingpongbal gehad

* dr.dunno gooit minimaal halve kg rundergehakt in de pan voor 2-3 personen

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 3 september 2002 @ 10:44:59 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5635065
Volgens mij kan je dit tekort aan essentiele aminozuren uit vlees ook opvangen door veel granen en peulvruchten te eten. Daarin zitten die aminozuren namelijk ook, zij het in kleinere hoeveelheden dan in vlees.
Zie ook http://www.vegatopia.com/survivalgids/vragen.html voor meer info.

Maar als dit niet lukt lijkt me de vraag of het te verantwoorden is om synthetische aminozuren te slikken een vraag die ieder voor zich moet beantwoorden.
Niet iedereen is even streng, sommige vegetariers eten wel vis of eieren, anderen niet. Ook eten velen vleesvervangers die gemaakt zijn om te lijken op vlees.
Ik denk dat het dus een persoonlijke afweging is.

* Jojogirl is zelf geen vegetarier, maar zou als ik het wel zou zijn, wel supplementen slikken, mocht ik een tekort hebben van iets.

pi_5635092
ik snap zowiezo de principiele vegetariers niet, er verandert echt niets als ze geen vlees eten

als je het niet lekker vind, ok kan ik inkomen, ik lust ook geen vis

* ToXiCitY zelf geen omnivoor maar carnivoor is

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  dinsdag 3 september 2002 @ 10:59:19 #5
34400 PietF
Captain Obvious
pi_5635211
hoe goed je je best doet het geheel aan te vullen, goed is het toch niet en al helemaal niet met synthetische suppelementen. Ik weet wel dat het heel zielig enzo is voor die beesten, maar de mens moet toch echt vlees eten om gezond te kunnen leven en veranderen doe je het dierenleed toch echt niet op die manier.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  dinsdag 3 september 2002 @ 11:02:29 #6
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5635246
zit niet te zeiken, die jongen vraagt toch niet om jullie mening met betrekking tot vegetariers?

daarbij komt: het argument, er verandert toch niets....
damn dat is wel zo stom, dat wil dus zeggen dat je altijd overal maar meer akkoord moet gaan?

"ik stem niet op GL, omdat d'r toch meer mensen op LPF stemmen, dan valt mijn stem in het niet"

-EDIT- het leven als vegetarier is vele malen gezonder, omdat vegetariers vaak een stuk bewuster eten.

[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 03-09-2002 11:05]

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  dinsdag 3 september 2002 @ 11:04:41 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5635278
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:59 schreef PietF het volgende:
hoe goed je je best doet het geheel aan te vullen, goed is het toch niet en al helemaal niet met synthetische suppelementen.
Waarom zou vegetarisch eten ongezond zijn? Als je een beetje oplet krijg je alles binnen wat je nodig hebt.
pi_5635377
* Kyori is vegetariër *

Het draait allemaal om variatie.

Dat hele aminozuren verhaal kun je net zo goed in de prullenbak gooien en wat betreft de voedingssupplementen: forget it, you don't need those!

Iedere keer weer komen er duizenden onzin verhalen om de hoek, zodra iemand zegt dat hij of zij vegetarisch eet, maar als je die verhalen echt kritisch bekijkt, zijn ze allemaal onzin; zolang je maar gevariëerd eet is er helemaal niks aan de hand.

De mensen in India zijn vrijwel allemaal vegetariër; die mensen hebben nog nooit een voedingssupplement gezien! Het is gewoon weer een prachtig voorbeeld van westerse geldklopperij. Ik heb zelf weleens voedingssupplementen geprobeerd (voordat ik vegetariër was) en ze maken echt geen enkel verschil.

Eigenlijk is lichaamsbeweging en gevariëerd en (zoals al eerder in dit topic gezegd) bewust eten het enige wat nodig is.


Je zal als je vegetarisch eet niet aftakelen, je zal er eerder beter van worden.

  dinsdag 3 september 2002 @ 11:14:54 #9
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5635407
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 11:04 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Waarom zou vegetarisch eten ongezond zijn? Als je een beetje oplet krijg je alles binnen wat je nodig hebt.


dat is in veel gevallen (meer dan bij omnivoren) juist het probleem... dat mensen dat niet kunnen en niet goed hun dieet aanvullen; ze zijn dan ook vaker ziek en hebben vaker astma, bleke(re) huid, vaker verkouden enz enz
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  dinsdag 3 september 2002 @ 11:23:31 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_5635510
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 11:12 schreef Kyori het volgende:
* Kyori is vegetariër *

Het draait allemaal om variatie.

De mensen in India zijn vrijwel allemaal vegetariër; die mensen hebben nog nooit een voedingssupplement gezien! Het is gewoon weer een prachtig voorbeeld van westerse geldklopperij. Ik heb zelf weleens voedingssupplementen geprobeerd (voordat ik vegetariër was) en ze maken echt geen enkel verschil.


dat is onzin... waar komt kip tandoori, kip madras e.d. dan vandaan volgens jou? ik ben zelf half-indiaas en ik _weet_ dat wat jij zegt in de praktijk niet zo is; tuurlijk, ze hebben meer veggie gerechten, maar ook veel kip, vis (net zo goed een beest, snap niet waarom veggies vaak zo hypocriet wel vis eten enzo ) e.d. in het dieet.
quote:
Je zal als je vegetarisch eet niet aftakelen, je zal er eerder beter van worden.
* dr.dunno trommelt op de borst

dream on... meat rulez en beter dan dit (wijst naar zichzelf ) kan je niet worden

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_5635536
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:43 schreef dr.dunno het volgende:
hoe kan je überhaupt veggie zijn, zonder gewetensbezwaren te hebben

mens is een omnivoor... als we net als koeien en schapen veggies zouden zijn geweest, hadden we wel een stel herkauwkiezen, 3+ magen en hersenen ter grootte van een pingpongbal gehad


Da's een kul-argument; het is natuurlijk niet voor niets dat de mens (vrijwel) alle vlees eerst een poos op het vuur moet leggen.
En dan heb ik het nog niet eens over alle toevoegingen en andere bewerkingen die daar aan vooraf gaan. Anders zou je het niet eens wegkrijgen.
Ooit een roofdier zien kokkerellen

Maar ontopic; een vegetariër hoeft helemaal niets tekort te komen aan belangrijke voedingsstoffen.
De meeste bouwstoffen zijn idd ook terug te vinden in noten, peulvruchten e.d.
Verder gebruiken vegetariërs in principe ook melk(produkten).
Veganisten doen dat niet, die moeten wel extra opletten. Met name voor een tekort aan vit. B12

pi_5636212
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 11:23 schreef dr.dunno het volgende:

dat is onzin... waar komt kip tandoori, kip madras e.d. dan vandaan volgens jou? ik ben zelf half-indiaas en ik _weet_ dat wat jij zegt in de praktijk niet zo is; tuurlijk, ze hebben meer veggie gerechten, maar ook veel kip, vis (net zo goed een beest, snap niet waarom veggies vaak zo hypocriet wel vis eten enzo ) e.d. in het dieet.


Beter lezen: ik zeg vrijwel, niet allemaal.

Wat betreft vegetariërs die vis eten: die snap ik niet; kijk wat er allemaal voor afval (chemische afval, etc) in de zee gedumpt wordt. Dan kunnen ze beter vlees eten.

In Japan eten de mensen veel vis; wat komt daar veel voor? Kanker. I rest my case.

quote:
* dr.dunno trommelt op de borst

dream on... meat rulez en beter dan dit (wijst naar zichzelf ) kan je niet worden


Ware het niet, dat ik nooit meer ziek geweest ben sinds ik vegetariër ben en ook de "zware" griep epidemie feilloos doorstaan heb van afgelopen winter, toen de rest van het gezin hier (ouders en zusje) ziek op bed lagen.

Verkoudheid is ook geen sprake van. Keelpijn had ik regelmatig: is verdwenen.

En ja, ik at ook al extreem gevariëerd voordat ik vegetariër werd, want m'n moeder is zich erg bewust van het belang van variatie in voeding.


Ieder mens is natuurlijk anders, maar het is een simpel feit dat vlees niet voor de mens is: waarom is anders uit onderzoek gebleken dat er bij mensen die altijd gewoon vlees gegeten hebben, er stukken onverteerd vlees in de darmen zitten die daar al jaren zitten? Juist, omdat onze spijsvertering er niet voor gemaakt is.

Waarvoor dan wel? Voornamelijk voor fruit. Zo ook ons gebit; dat is een klasse apart: wij hebben niet het gebit van een carnivoor, niet van een herbivoor en niet van een omnivoor.


Een ander interessant argument is misschien wel, dat alle dieren (ja, ook de mens) datgene eten wat de zintuigen prikkelt, in de onbewerkte vorm; zoals Eska al zegt: ooit een roofdier zien kokkerellen?

Als een herbivoor een stuk gras aantreft met bloed erop, dan zal die dat niet opeten, net zo goed als een echte carnivoor geen gras zal eten.

Die dieren eten datgene wat ze lekker vinden ruiken en wat lekker smaakt.

Je kan mij niet vertellen dat jij een net geslacht dier lekker vindt ruiken. Of dat het een fijn gezicht is om een dier geslacht te zien worden.

Slachthuizen worden ver buiten woonwijken gebouwd; vleestransport is hermetisch afgesloten, omdat mensen de geur van dood vlees smerig vinden.

Het enige wat het vlees de smaak geeft is de kruiding en de bereiding; zonder dat is er niemand die bij z'n volle verstand is en het eet.

Bij fruit is dat anders: iedereen heeft wel een stuk fruit waarvan hij of zij bij de geur en zeker de smaak zal gaan watertanden; ik heb dat bij bananen en granaatappels.

Dat eten wat je onbereid zintuigelijk aantrekkelijk vindt, is het eten wat je behoort te eten; bereiding zou in feite niet eens nodig zijn, maar het kan wat toevoegen en combinaties kunnen verassend zijn.

Maar waarom vlees? Hoe kun je jezelf ontwikkeld noemen terwijl er legio alternatieven zijn (zelfs al dat soja vlees is met de juiste kruiden niet te onderscheiden en ik kan het weten) voor vlees.

Je bent met die dieren op aarde gezet om met ze te leven, niet om ze te slachten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kyori op 03-09-2002 12:38]

pi_5636222
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:59 schreef PietF het volgende:
"maar de mens moet toch echt vlees eten om gezond te kunnen leven"
Dat is echt een domme opmerking van heb ik jou daar. Zonder vlees kan je absoluut gezond leven. En vlees is echt geen noodzaak.
Erm een dag niet gelachen... Is een dag niet.. erm Gelachen? :o)
  dinsdag 3 september 2002 @ 12:30:48 #14
14736 ABundy
I can DO it!
pi_5636262
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 11:25 schreef Eska het volgende:

[..]

Da's een kul-argument; het is natuurlijk niet voor niets dat de mens (vrijwel) alle vlees eerst een poos op het vuur moet leggen.
En dan heb ik het nog niet eens over alle toevoegingen en andere bewerkingen die daar aan vooraf gaan. Anders zou je het niet eens wegkrijgen.
Ooit een roofdier zien kokkerellen

Maar ontopic; een vegetariër hoeft helemaal niets tekort te komen aan belangrijke voedingsstoffen.
De meeste bouwstoffen zijn idd ook terug te vinden in noten, peulvruchten e.d.
Verder gebruiken vegetariërs in principe ook melk(produkten).
Veganisten doen dat niet, die moeten wel extra opletten. Met name voor een tekort aan vit. B12


Het is luxe dat je kokkerelt. Het is niet noodzakelijk voor sommige vleessoorten. Heb jij het weleens geprobeerd dan? We zijn gewoon opgevoed met het idee dat we vlees moeten bakken en braden, maar rauw zal het ook wel naar binnen gaan, mits je het vers eet.
Meer vegetariërs = meer vlees voor de carnivoren
pi_5636819
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:47 schreef ToXiCitY het volgende:
ik snap zowiezo de principiele vegetariers niet, er verandert echt niets als ze geen vlees eten

als je het niet lekker vind, ok kan ik inkomen, ik lust ook geen vis

* ToXiCitY zelf geen omnivoor maar carnivoor is


Kijk even hier en vertel me dan nog een keer dat vlees eten niks uit maakt.
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 12:27 schreef Kyori het volgende:

[..]

Beter lezen: ik zeg vrijwel, niet allemaal.

Wat betreft vegetariërs die vis eten: die snap ik niet; kijk wat er allemaal voor afval (chemische afval, etc) in de zee gedumpt wordt. Dan kunnen ze beter vlees eten.

In Japan eten de mensen veel vis; wat komt daar veel voor? Kanker. I rest my case.
[..]


Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen met borstkanker in Japan juist een grotere kans op overleving hebben. Zie hier. Als je met dit soort semi-wetenschappelijke feiten komt, onderbouw ze dan want hieruit blijkt gewoon dat het dus juist goed is om geen vlees te eten. Logisch ook natuurlijk, als je weet wat er allemaal met vlees gebeurt voordat het op je bord ligt.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 3 september 2002 @ 13:20:15 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5636861
Ik ben eens, na een vreselijk gore documentaire over 'n slachthuis op nederland 3, spontaan vegetarier geworden. Jaja, uit principe. Echter, omdat ik ook 'n koemelk en melkproductenallergie heb, bleef er wel bar weinig over om WEL te eten en werd ik dus ook logischerwijs ziek. En soja, nou ja, geef toe, dat spul is ook niet te vreten. Ik had dus al gauw zoiets van: dit hou ik niet vol, ik kom veel teveel tekort. En ben nu dus weer vleeseter (hypocriet, i know, maar het is zo lekker ).
Volgens mij komen Vegetariers dus ruim vitamines tekort, tenzij ze vitaminepillen bijslikken.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_5636931
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:20 schreef SEMTEX het volgende:

Volgens mij komen Vegetariers dus ruim vitamines tekort, tenzij ze vitaminepillen bijslikken.


Drink zo nu en dan melk. Eet zo nu en dan een ei. Zorg dat je voldoende zonlicht krijgt en beweeg voldoende.

Ik heb nergens last van en de andere vegetariërs die ik ken ook niet; er zijn er al die het meer dan 10 jaar zijn. Vitaminepillen zijn geldklopperij als je gezond eet.

  dinsdag 3 september 2002 @ 13:32:32 #18
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5637007
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:25 schreef Kyori het volgende:

[..]

Drink zo nu en dan melk.

[..]


quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..] Echter, omdat ik ook 'n koemelk en melkproductenallergie heb, bleef er wel bar weinig over om WEL te eten en werd ik dus ook logischerwijs ziek. [..]


We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_5637091
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:32 schreef SilkTie iets
* Zucht *

Het was in het algemeen gericht en niet voor haar alleen bedoeld. Niet iedereen is allergisch voor koemelk.

Zij zegt het toch ook in het algemeen: "Volgens mij komen Vegetariers dus..."; dat slaat op alle vegetariërs en niet alleen op haar, zo ook mijn antwoord.

  dinsdag 3 september 2002 @ 14:38:25 #20
19105 Noayla_
Love me tender
pi_5637903
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben eens, na een vreselijk gore documentaire over 'n slachthuis op nederland 3, spontaan vegetarier geworden. Jaja, uit principe. Echter, omdat ik ook 'n koemelk en melkproductenallergie heb, bleef er wel bar weinig over om WEL te eten en werd ik dus ook logischerwijs ziek. En soja, nou ja, geef toe, dat spul is ook niet te vreten. Ik had dus al gauw zoiets van: dit hou ik niet vol, ik kom veel teveel tekort. En ben nu dus weer vleeseter (hypocriet, i know, maar het is zo lekker ).
Volgens mij komen Vegetariers dus ruim vitamines tekort, tenzij ze vitaminepillen bijslikken.
Grote onzin.

Ik ben nu 20 jaar vegetariër, sinds m'n 14e dus.
In die 20 jaar heb ik welgeteld 1 keer griwe gehad, ik ben nooit verkouden en heb een enorm sterke weerstand.

Wat mij altijd opvalt is dat de meeste vegetariers veel afwisselender en spannender koken dan vleeseters. Met een veel grotere diversiteit aan kruiden en groentes.

Verder is vegetarisch eten over het algemeen minder vet en lichter verteerbaar. Ken jij dikke vegetariërs?

Bij vleeseters is de lap vlees vaak het hoofdbestanddeel van de maaltijd waar nog wat dingetjes omheen gelegd worden en klaar is Clara..

De meeste vegetariërs zijn veel meer geneigd te experimenteren..

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_5637940
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 10:47 schreef ToXiCitY het volgende:
ik snap zowiezo de principiele vegetariers niet, er verandert echt niets als ze geen vlees eten

als je het niet lekker vind, ok kan ik inkomen, ik lust ook geen vis

* ToXiCitY zelf geen omnivoor maar carnivoor is


Daarom zijn ze ook principiele vegetariers .
pi_5638207
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:38 schreef Noayla_ een verhaal
Tsjakka!
  dinsdag 3 september 2002 @ 15:19:45 #23
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5638521
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:38 schreef Kyori het volgende:

[..]

* Zucht *

Het was in het algemeen gericht en niet voor haar alleen bedoeld. Niet iedereen is allergisch voor koemelk.

Zij zegt het toch ook in het algemeen: "Volgens mij komen Vegetariers dus..."; dat slaat op alle vegetariërs en niet alleen op haar, zo ook mijn antwoord.


* Gauw weer zijn voet van teentjes afhaalt.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_5638529
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 15:19 schreef SilkTie het volgende:

* Gauw weer zijn voet van teentjes afhaalt.


Dank.
pi_5638564
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 12:28 schreef MrPiercing het volgende:

[..]

Dat is echt een domme opmerking van heb ik jou daar. Zonder vlees kan je absoluut gezond leven. En vlees is echt geen noodzaak.


Maar dan moet je wel sojabonen eten en noten daar zitten eiwitten in en dat heb een mens wel nodig
oops ohh my ...
pi_5638944
Ik heb er eens een documantaire over gezien. Die mensen moesten de hele dag door vanalles vreten om alles een beetje binnen te krijgen. En dan nog krijg je nooit genoeg binnen... Geef mij dan toch maar gewoon een bal gehakt
pi_5639169
Ik eet alleen kippevlees, en een paar soorten vis. Dat vis niet zo populair is bij veel mensen is niks nieuws, maar ik vind dus bijna alle soorten vlees ook niet te pruimen.

Misschien stop ik ooit ook met kip en vis eten, maar dat is dan vanuit het oogpunt dat ik walg van die slachtpraktijken. Als ik er bij nadenk dat ik een dood beest zit te eten krijg ik een stuk minder honger.. En ach, zoveel verschil is het niet voor mij, die paar keer kip en zalmsalade laten staan is niet zo'n probleem.

  dinsdag 3 september 2002 @ 16:05:48 #28
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5639247
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:38 schreef Noayla_ het volgende:
Ik ben nu 20 jaar vegetariër, sinds m'n 14e dus.
In die 20 jaar heb ik welgeteld 1 keer griwe gehad, ik ben nooit verkouden en heb een enorm sterke weerstand.
Ik eet nu zo'n 13 jaar vegetarisch en ik vind het prima. Ziek ben ik wel eens, maar dat heeft andere oorzaken. Ik ben ik die tijd toch zeker een keer of 6 a 7 gecontroleerd, wat me een hoop buisjes bloed kostte.. Daaruit is nooit naarvoren gekomen dat ik ook maar enkele stoffen miste. Voor mij dus een teken dat ik het vooralsnog prima kan opvangen met mijn huidige eetpatroon.. Zonder extra supplementen te slikken e.d.
quote:
Wat mij altijd opvalt is dat de meeste vegetariers veel afwisselender en spannender koken dan vleeseters. Met een veel grotere diversiteit aan kruiden en groentes.
Dat klopt, ik vind het zelf ook erg leuk om te koken en te varieren en niet alleen het vleesvervangen door de sojaburger die ervoor gemaakt is, maar door meer met andere ingredienten te rotzooien. Je moet het wel kunnen en willen, want stoppen met vlees eten is een ding, maar het vervangen ervan kan niet iedereen, je gooit wel een heel eetpatroon overhoop, wil je het goed en gezond doen.
quote:
Verder is vegetarisch eten over het algemeen minder vet en lichter verteerbaar. Ken jij dikke vegetariërs?
Veel vegetariërs zijn eerder te mager dan te dik.En ja ik ken dikke vegetariërs, ik ben er namelijk zelf eentje van
quote:
Bij vleeseters is de lap vlees vaak het hoofdbestanddeel van de maaltijd waar nog wat dingetjes omheen gelegd worden en klaar is Clara..

De meeste vegetariërs zijn veel meer geneigd te experimenteren..


Je zult wel moeten Ik heb zelf overgens geen moeite met het klaarmaken van vlees of in de buurt te zijn van mensen die vlees vreten. Dit wordt veelal wel zo gedacht. Ik vind dan ook niet dat mensen hiertoe moeten worden overgehaald (wat ook vaak gedacht wordt), zoals ik al eerder zei, Vegetarisch eten moet je wel kunnen en willen. Hoe later je ermee begint hoe moeilijker het wordt.

Wat ik ook vaak hoor is "eet je wel ei, of dat ook niet?" Een ei is nog geen beest. Als een ei onbevrucht is, hoe moet dat dan een beest worden? Zonder eieren zou ik het ook niet uithouden denk ik, die krengen zijn vrij belangrijk, zeker als je geen vlees vreet.

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 03-09-2002 16:08]

pi_5639258
ik heb er als vegetarier niet echt een probleem mee


ZO veel let ik er nu ook weer niet op

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_5663143
Mickey is ook principiëel vegetariër, sinds zijn 10e-12e (slecht geheugen wat vroegere jeugd betreft), en na verloop van tijd volgden zijn ouders ook (en die bepalen wat er op tafel komt, derhalve eet het hele gezin nu vegetarisch). Beide ouders zijn huisarts: indien vegetarisme ten detrimente zou gaan van de constitutie, zouden huisartsen daar dan niet van op de hoogte zijn?

Overigens frappeert het Mickey te vernemen van vleesetende mensen die hun eetgedrag billijken met een beroep op het eetgedrag van andere vleesetende dieren, daar vleesetende mensen generaliter met uitgesproken dédain de niet-menselijke dieren gadeslaan (m.a.w.: een mens, indien beter geacht dan het dier, kan zijn gedrag niet rechtvaardigen aan de hand van dierlijk gedrag).
Men bedenke hierbij ook, dat 's mensen betere toerusting op geestelijk gebied werktuiglijk leidt tot de onaanvaardbaarheid van dergelijke justificaties.

Realiseert men zich tevens dat, onwedersprekelijk, dieren -wier raakvlakken te onzen aanzien zoveel talrijker zijn dan de enkele, graduele dispariteiten- zowel fysiek als geestelijk kunnen lijden (en dat in praxis in de abattoirs ook doen), vleeseten buitendien het bestaan van een grof voedselverspillende en milieu onererende "productietak" bestendigt en bevordert, dan kan de gevolgtrekking bijkans niet anders luiden dan dat vleeseten abject is , en dat zij die zich het lot van dieren niet aantrekken de moraal en ethiek inhoudelijk niet eleveren boven kuddeinstinct , waardoor zij dus niet eens immoreel zijn, maar amoreel. Daarenboven kunnen de meesten hunner nog huichelachtig genoemd worden, door te veinzen in wezen een goed en liefhebbend mens te zijn: electrocuties en doorsnijden van halsslagaders stroken niet met dat beeld. Denk bijvoorbeeld aan die gruwelijk "Wat maakt u vandaag met varkensvlees?" spotjes. Aberraties! Zogenaamd een degelijke, haar gezin minnende huisvrouw, die ongetwijfeld graag droomt over witte wolkjes, snoezelige, poezelige, babykamers en fluweelzachte babybilletjes, die zich ten leste manifesteert als een hypocriete, meedogenloze, ontaarde en geperverteerde slet! Dat, of ze is werkelijk verschrikkelijk onnozel. Goed, dit wil maar duidelijk maken de frictie, zelfs incongruentie, tussen wat de mens pretendeert te zijn, en zijn daden.

pi_5690441
<offtopic>Zo, werk jij toevallig bij de Van Dale of niet? </offtopic>
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 6 september 2002 @ 21:19:48 #32
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_5690615
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 13:20 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben eens, na een vreselijk gore documentaire over 'n slachthuis op nederland 3, spontaan vegetarier geworden. Jaja, uit principe. Echter, omdat ik ook 'n koemelk en melkproductenallergie heb, bleef er wel bar weinig over om WEL te eten en werd ik dus ook logischerwijs ziek. En soja, nou ja, geef toe, dat spul is ook niet te vreten. Ik had dus al gauw zoiets van: dit hou ik niet vol, ik kom veel teveel tekort. En ben nu dus weer vleeseter (hypocriet, i know, maar het is zo lekker ).
Volgens mij komen Vegetariers dus ruim vitamines tekort, tenzij ze vitaminepillen bijslikken.
bullshit verhaal 1e klas. je hebt alleen vlees verbannen uit je dieet, je hebt niet dieet aangepast.
en als je een beetje kunt koken is soja best wel heel erg lekker.

en veel vitamines zitten niet in vlees, maar in fruit en groente. (b12 uitgezonderd, en dat is heel ander verhaal)

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_5690903
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 21:19 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

(b12 uitgezonderd, en dat is heel ander verhaal)


en vegetariers kunnen B12 altijd nog uit zuivelproducten halen, alleen veganisten moeten vaak B12 uit een potje slikken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_5690907
Mensen die denken dat vegetariers stoffen te kort komen kunnen gewoon niet koken!

Ik ben vegetarier en ik kan je verzekeren dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt. Ik eet wel melk en eieren en kaas enzo en af en toe wat vis (niet veel) maar ik heb vroeger wel vlees gegeten. Vleeseters zijn gewoon hartstikke lui en gemakzuchtig, een lap vlees met een paar frietjes en als je geluk hebt een salade en dan lopen die eikels tegen vegetariers te zeggen dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen! Guess again suckers. Veel vegetariers die ik ken eten vele malen gezonder dan de gemiddelde vleeseter.

Maar ja als je te lame bent om een beetje goed te koken kun je beter wel vlees eten omdat dat gewoon lekker makkelijk is, flikker een stuk koe in de pan en klaar is kees, (maar lekker is anders) maar als je wel een beetje kan koken en ook wat creativiteit in je donder hebt ben je veel beter af om vegetarisch te eten, want dan krijg je veel meer belangrijke voedingsstoffen binnen dan al die mensen die alleen een stuk dood lijk met wat aardappels en veel vet naar binnen werken en daarmee de illusie hebben dat ze alle belangrijke stofjes binnenkrijgen

BTW vanavond heb ik heel lekker gegeten: tricolore pasta met een saus van olijfolie, spinazie, zongedroogde tomaat, ui, knoflook, creme fraiche, pesto, geroosterde pijnboompitten en kaas.

Ongezond he

[Dit bericht is gewijzigd door Kaasblaak op 06-09-2002 21:45]

Kaasblaak Baasklaak Baalskaak Slaabkaak Slaakbaak Klaasbaak Laakbaaks Kaalsbaak Akalabska Skaablaak Skaabalak Abaklakas Kalabsaka Aaksaklab Askalabaks Kaalbakas Laakbakas Slaakbaka Klaaskaba Blaaskaka Saksakabal Slaksabaka Kabalkasa Laksakaab
pi_5692239
Tearsong, dat zou wel uiterst toevallig zijn, niet? Het antwoord is nee.

En Kaasblaak heeft volkomen gelijk. Een voorbeeld uit de praktijk dat ten overvloede aantoont het vegetarisme juist gezond te zijn. Een vegetariër is zich natuurlijk krachtens zijn aard al iemand die bewuster nadenkt over zijn voedsel. Meestal niet alleen ten aanzien van de ethische kant, maar ook met betrekking tot het voedingsstoffengehalte e.d. (al behoor ik zelf niet tot hen die zich kunnen bogen op dat laatste. Ik schop het niet verder dan kant en klaar. Misschien kan Kaasblaak is kookles geven? Of nog beter: een vegetarische kookshow op de T.V. Dan worden direct wellicht enige vooroordelen omtrent het onvolledige en gastronomisch onbevredigende van de vegetarische maaltijd gelogenstraft zodat o.a. daardoor meer animo voor het vegetarisme gekweekt kan worden! Jolijt!).

  vrijdag 6 september 2002 @ 23:03:14 #36
19105 Noayla_
Love me tender
pi_5692457
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 21:19 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

bullshit verhaal 1e klas. je hebt alleen vlees verbannen uit je dieet, je hebt niet dieet aangepast.
en als je een beetje kunt koken is soja best wel heel erg lekker.


Je slaat de spijker op z'n kop!

Vind je het gek dat je vegetarische maaltijd er niet appetijtelijk uitziet als alles wat je doet de lap vlees weglaten is!

Bij de meeste vleeseters liggen er dan nog slechts 3 kwijnende aardappels en een eenzame spercieboon op het bord!

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_5695662
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 22:52 schreef MickeyV het volgende:
Of nog beter: een vegetarische kookshow op de T.V. Dan worden direct wellicht enige vooroordelen omtrent het onvolledige en gastronomisch onbevredigende van de vegetarische maaltijd gelogenstraft zodat o.a. daardoor meer animo voor het vegetarisme gekweekt kan worden! Jolijt!).
die is er een paar jaar geleden al geweest, met die musical ster erin, Joke de Kruyff ofzo? Ik geloof dat er echt bijna niet naar gekeken werd, terwijl de gerechten die gemaakt werden toch best lekker leken
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 7 september 2002 @ 08:17:26 #38
3878 Vork
Manisch creatief
pi_5695677
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 21:38 schreef Kaasblaak het volgende:
BTW vanavond heb ik heel lekker gegeten: tricolore pasta met een saus van olijfolie, spinazie, zongedroogde tomaat, ui, knoflook, creme fraiche, pesto, geroosterde pijnboompitten en kaas.
Dat is toch best wel heel erg lekker

Ik zou vandeweek bij vrienden van mij gaan koken, Lasagna en voor mezelf dan een apart deel vegetarisch. Goed ze wilde de ingrediënten wel alvast halen. Dus informeer een dag vantevoren wat ze hebben gehaald..

-Hebben jullie alles?
"Ja"
-Ook kaas?
"Nee die zijn we vergeten"
-En watvoor groenten hebben jullie eigenlijk in huis?
"eeuhm groenten?"
-Ja jeweetwel, voor de Lasagna
"in mijn Lasagna doe ik nooit groenten"

Nougoed uiteindelijk ben ik dan nog langs de groentenboer geweest en heb ik een flinke berg gehaald, want ja ik gooi wel groenten door mijn Lasagna.. en ze vonden het nog lekker ook, ondanks het aantal groenten wat ik in een maaltijd mikte deed zo'n beetje een hoeveelheid is die daar in een week gegeten wordt. Lasagna met alleen vlees en saus... Hoe komen ze erop..

En zo gaat het op heel veel plaatsen in Nederland. Mensen die vleeseten komen vaak niet aan hun dagelijkse hoeveelheid groente. Maar ondertussen wordt mij dan wel verweten dat ik te weinig stoffen binnen zou krijgen doordat ik geen vlees eet. Ja ok alleen creatine dan geloof ik, maar zolang niet geen klerekast van 3 bij 3 meter wil worden heeft mijn lichaam dat niet nodig.

pi_5728495
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 14:38 schreef Noayla_ het volgende:

Verder is vegetarisch eten over het algemeen minder vet en lichter verteerbaar. Ken jij dikke vegetariërs?


Ja, een (oud) lerares en dr vriendin zijn allebei vegetaries en dik
pi_5729140
Hier nog een vegetarier met fiks wat overgewicht (10 kg).

Dat vegetariers hun vitaminen en mineralen uit potjes moeten halen vind ik, net zoals de meesten, volslagen flauwekul. Natuurlijk zijn er ook vegetariers die leven op junkfood (ja, dat bestaat ook vegetarisch, ben een kenner wat dat betreft hoor ) en natuurlijk kom je dan ook niet aan je vitaminen en is het verstandig er iets bij te slikken. Maar dan nog: slikken al die vleeseter ook de dingen bij die ze tekortkomen? -en nog: waarom is het slikken van een vitamientje zo af en toe zo kwalijk/slecht?? Ik denk dat je met vitaminepillen beter af bent dan met vlees hoor, met vlees krijg je ook een enorme berg rotzooi binnen, terwijl dat met de vitaminepillen weer erg meevalt! Uiteraard, als je een beetje verstandig bent en creatief heb je helemaal geen pillen nodig, maar ik (en vast meerderen met mij) hebben periodes gewoon geen zin in gezond eten. En dan zijn pilletjes best handig! (slik zelf als het nodig is vit B12, vit C, en in periodes zonder daglicht vit D) Soms wil ik ook wel als aanvulling zo'n afslankreep eten (12-uurtje ofzo). Die zijn ook vegetarisch en zo gemaakt dat alles er in zit.

En zoals eerder gezegd: goed vegetarisch eten is geen opoffering, maar een uitdaging!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  dinsdag 10 september 2002 @ 06:59:25 #41
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5732553
- sowwy -
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 10 september 2002 @ 07:02:29 #42
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_5732557
Ik ben geen vegetari&#1499;r, integendeel zelfs. Maar mijn vrouw is dat wel (niet uit overtuiging, ze houdt gewoon niet van de smaak; vis eet ze wel, behalve tonijn omdat die smaak weer teveel op vlees lijkt ) en over het algemeen krijg ik dus een vegetarische maaltijd voorgeschoteld. Mij hoor je niet klagen over haar kookkunsten of over de creativiteit. Maar of dat nu iets te maken heeft met vegetarisch? Ik denk het niet: ze maakt zo nu en dan ook vlees voor mij klaar en dat is ook meer dan creatief te noemen.

Gezonder? Geen idee, ook dat ligt imho aan de kwaliteiten van de kok(kin) en niet aan wel of geen vlees.

A la, inderdaad is het makkelijk om een lappie vlees in de pan te mikken, maar de mensen die zich er zo vanaf maken gooien dan net zo gemakkelijk een vegie-burger in het vet. Haal dat weg en er blijft ook niets meer over dan een bloemige aardappel en een kwakkie appelmoes.

Creativiteit in de keuken heeft niets te maken met vegie of carni, het ligt eraan waar de interesses van de keukenprins(es) liggen.

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  zaterdag 12 april 2003 @ 22:52:04 #43
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9742508
Ik vroeg me af of een vleeseter wel een relatie zou kunnen hebben met een vegetarier. Volgens een vriendin van me kan dit namelijk niet...
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_9753068
Ik slik geen vitaminen of vage supplementen. Alleen soms vitamine C hoge dosis om iets meer energie te krijgen. Als ik nu iets tekort kom heb ik pech..
Volgens mij zijn B12-pillen ook van beest gemaakt, als het alleen uit dieren kan komen.. toch?

(Al 7 jaar vegetariër en voel me veel beter dan toen ik nog vlees at.)

Mon 'en!
  zondag 13 april 2003 @ 19:14:42 #45
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_9754623
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 22:52 schreef BlackOrchid het volgende:
Ik vroeg me af of een vleeseter wel een relatie zou kunnen hebben met een vegetarier. Volgens een vriendin van me kan dit namelijk niet...
ik ben vegetarier en mn vriend niet, en dat gaat toch al 9,5 maand goed hoor
imagination is more important than knowledge
pi_9754773
quote:
Op zondag 13 april 2003 19:14 schreef akkien het volgende:

[..]

ik ben vegetarier en mn vriend niet, en dat gaat toch al 9,5 maand goed hoor


Tussen mij en Tijs gaat het zelfs al ruim 19 maanden prima. Ik heb zelfs nog nooit een vega-vriendje gehad.. Tijs vindt vega-burgers erg lekker en vindt het geen probleem om vleesloos te eten, maar soms heeft hij het gewoon nodig.. zegt 'ie
Mon 'en!
pi_9755126
quote:
Op dinsdag 3 september 2002 12:27 schreef Kyori onder andere dit


In Japan eten de mensen veel vis; wat komt daar veel voor? Kanker. I rest my case.


Is een beetje stom hè, deze redenatie... Atoombommetje vergeten?

Verder ben ik het wel met je eens, ik eet ook een vlees en vis.

pi_9755284
quote:
Op dinsdag 3 september 2002 10:43 schreef dr.dunno het volgende:
hoe kan je überhaupt veggie zijn, zonder gewetensbezwaren te hebben

mens is een omnivoor... als we net als koeien en schapen veggies zouden zijn geweest, hadden we wel een stel herkauwkiezen, 3+ magen en hersenen ter grootte van een pingpongbal gehad

* dr.dunno gooit minimaal halve kg rundergehakt in de pan voor 2-3 personen


O, wat heb ik toch zin om jou een klap voor je bek te geven zeg!
Waarom moet je nou weer de vegetariërs onder ons je vlees in de neus duwen? Laat iedereen toch in zijn waarde! Ik probeer jou toch ook niet te overtuigen?!?
  zondag 13 april 2003 @ 20:03:29 #49
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9755733
Het zal allemaal best dat het net zo gezond is als vlees eten etc. etc.

Maar het is toch niet lekker, voor vegetarisch voedsel hebben minder dieren geleden dan normaal voedsel, en dan smaakt 't toch meteen een stuk minder.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9755943
Ik ben 4 jaar vega en ik kom niks te kort. Mijn vriend is al 9 jaar vegetarier (evenal mijn vorige vriendjes.. ik blijk er oog voor te hebben ) en ik ken verscheidene mensen die hun hele leven al vegetarier zijn en allemaal supergezond zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door M.a.r.i.e.k.j.e op 13-04-2003 20:16]

Ask me no questions and I'll tell you no lies
  zondag 13 april 2003 @ 20:14:46 #51
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_9756018
Ik ben al mijn hele leven vegetarier (niet vegetarisch, ik ben namelijk wel van vlees gemaakt ) en zover ik weet ook hardstikke gezond hoor.

Ik snap best dat er vitaminen in vlees zullen zitten die ik nu niet of minder binnenkrijg maar ik ben er in de afgelopen 15 jaar nog niet dood aan gegaan dus ik neem aan dat dat ook niet meer gebeurd .

Verder volg ik ook geen dieet, eet ik niet al te gevarieerd omdat ik opzich al weinig lust en neem ik alleen extra vitamine C pillen in .

  zondag 13 april 2003 @ 20:16:02 #52
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9756046
Door vegetariers leven er minder dieren, ze stellen zichzelf lager in de voedselketen en vooral ZE DWINGEN DE NORMAAL DENKENDE MENSEN HUN GEDACHTE OP

Als je perse geen vlees wilt eten is NIET ons probleem. Ik zeg dat vegetarier gelijk aan roken gesteld moet worden. Niet in restaurants, kantines en op school.

Eet meer vlees.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 13 april 2003 @ 20:16:41 #53
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9756056
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:14 schreef BlaatschaaP het volgende:

Verder volg ik ook geen dieet


Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zondag 13 april 2003 @ 20:17:30 #54
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_9756076
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:16 schreef Furby het volgende:
Door vegetariers leven er minder dieren, ze stellen zichzelf lager in de voedselketen en vooral ZE DWINGEN DE NORMAAL DENKENDE MENSEN HUN GEDACHTE OP
Ho ff, hoezo dring ik mijn mening op aan andere mensen als ik geen vlees eet? Ik sta niet met een mes onder iemands keel als hij vlees eet hoor, als hij dat wil moet hij het zelf weten.

Maar ga mij en de andere vegetariers nou even niet beschuldigen van opdringerij, want jij bent daar nu meer mee bezig dan ik.

  zondag 13 april 2003 @ 20:17:55 #55
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_9756083
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:16 schreef Furby het volgende:

[..]


Wat? .
pi_9756131
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:16 schreef Furby het volgende:
Eet meer vlees.
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  zondag 13 april 2003 @ 20:42:02 #57
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9756597
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:16 schreef Furby het volgende:
Door vegetariers leven er minder dieren, ze stellen zichzelf lager in de voedselketen en vooral ZE DWINGEN DE NORMAAL DENKENDE MENSEN HUN GEDACHTE OP

Als je perse geen vlees wilt eten is NIET ons probleem. Ik zeg dat vegetarier gelijk aan roken gesteld moet worden. Niet in restaurants, kantines en op school.

Eet meer vlees.


Geef eens de definitie van normaal

Oh ennem... lomperik!

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_9759113
quote:
Op zondag 13 april 2003 20:16 schreef Furby het volgende:
Door vegetariers leven er minder dieren, ze stellen zichzelf lager in de voedselketen en vooral ZE DWINGEN DE NORMAAL DENKENDE MENSEN HUN GEDACHTE OP

Als je perse geen vlees wilt eten is NIET ons probleem. Ik zeg dat vegetarier gelijk aan roken gesteld moet worden. Niet in restaurants, kantines en op school.

Eet meer vlees.


Waarom zou vlees eten 'normaal denkend' zijn. Is dat niet juist een gedachte die jouw is opgedrongen?
Ander punt: de dieren die voor vleesproductie worden gebruikt hebben echt geen leuk leven. Ze worden met zoveel mogelijk in een zo klein mogelijke ruimte gepropt. Pas bij een bepaald aantal zieke dieren wordt er een dierenarts bijgehaald, namelijk als het verlies dat die boeren lijden door het dood laten gaan van die beesten groter wordt dan de rekening van de vee-arts. Kippen die te klein zijn voor de verkoop die maken ze dood door de drinkbakjes zo hoog op te hangen dat alleen de grote kippen erbij kunnen.
  zondag 13 april 2003 @ 23:10:29 #59
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9759808
quote:
Op zondag 13 april 2003 22:38 schreef thabit het volgende:

[..]

Waarom zou vlees eten 'normaal denkend' zijn. Is dat niet juist een gedachte die jouw is opgedrongen?


Ga eens voor de spiegel staan en doe je mond open -> ons gebit is gemaakt voor een omnivoor dieet (er zijn duidelijke verschillen tussen herbi, omni en carnivore gebitten, zie je biologieboek van de middelbare school)
quote:
Ander punt: de dieren die voor vleesproductie worden gebruikt hebben echt geen leuk leven.
Nee, dat moest er nog eens bijkomen ook nog.
quote:
Ze worden met zoveel mogelijk in een zo klein mogelijke ruimte gepropt. Pas bij een bepaald aantal zieke dieren wordt er een dierenarts bijgehaald, namelijk als het verlies dat die boeren lijden door het dood laten gaan van die beesten groter wordt dan de rekening van de vee-arts. Kippen die te klein zijn voor de verkoop die maken ze dood door de drinkbakjes zo hoog op te hangen dat alleen de grote kippen erbij kunnen.
Maar dat is precies de reden waarom het zo lekker is.
De natuur is in balans, om jou van je biefstukje te kunnen laten genieten moet dat dier ter compensatie lijden. Zo zit 't nu eenmaal in elkaar, da's de natuur.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9759982
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:10 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ga eens voor de spiegel staan en doe je mond open -> ons gebit is gemaakt voor een omnivoor dieet (er zijn duidelijke verschillen tussen herbi, omni en carnivore gebitten, zie je biologieboek van de middelbare school)
[..]

Nee, dat moest er nog eens bijkomen ook nog.
[..]

Maar dat is precies de reden waarom het zo lekker is.
De natuur is in balans, om jou van je biefstukje te kunnen laten genieten moet dat dier ter compensatie lijden. Zo zit 't nu eenmaal in elkaar, da's de natuur.


ziek
  zondag 13 april 2003 @ 23:24:36 #61
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9760156
De evolutie is zo gegaan dat sommige diersoorten zich hebben aangepast en van wilde dieren naar gedomesticeerde dieren zijn gegaan en daar betalen ze een prijs voor als zijnde "voedsel zijn". Als jullie die beesten niet meer eten halen jullie het bestaansrecht onder die diersoort(en) uit. Dat gezeik van een leven hebben of niet ga je maar in africa uitdragen waar IEDEREEN vlees eet.

En als je vegetarier bent wil zeggen dat je een DIEET volgt.

Bovendien ben ik principieel tegen eikels die vegetarier zijn maar wel vleesvervangers eten. Je vreet vlees of niet, dat is net zoals wel bier drinken maar alleen alcoholvrij.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_9760643
quote:

Bovendien ben ik principieel tegen eikels die vegetarier zijn maar wel vlees[b]vervangers
eten. Je vreet vlees of niet, dat is net zoals wel bier drinken maar alleen alcoholvrij.
Hmm.. Ik leef hier in een vleeslievend gezin, die gaan denk ik niet nootjestaart eten enzo omdat ik dat zo graag wil

Maar zoals meer van 'mijn mensen' hier: ik dring mijn visie op (vlees) eten niemand op. Ik eet geen vlees, punt.

Mon 'en!
  maandag 14 april 2003 @ 00:19:14 #63
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9761251
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:24 schreef Furby het volgende:
De evolutie is zo gegaan dat sommige diersoorten zich hebben aangepast en van wilde dieren naar gedomesticeerde dieren zijn gegaan en daar betalen ze een prijs voor als zijnde "voedsel zijn". Als jullie die beesten niet meer eten halen jullie het bestaansrecht onder die diersoort(en) uit. Dat gezeik van een leven hebben of niet ga je maar in africa uitdragen waar IEDEREEN vlees eet.

En als je vegetarier bent wil zeggen dat je een DIEET volgt.

Bovendien ben ik principieel tegen eikels die vegetarier zijn maar wel vleesvervangers eten. Je vreet vlees of niet, dat is net zoals wel bier drinken maar alleen alcoholvrij.


Eikels? *zucht*

Nu heb ik nog steeds niet die definitie van normaal gekregen...

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_9763217
quote:
Op maandag 14 april 2003 00:19 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Eikels? *zucht*

Nu heb ik nog steeds niet die definitie van normaal gekregen...


Vermoeiend zijn ze he? Zouden ze dit nou echt serieus menen, of vinden ze het alleen maar leuk om dom te reageren?
pi_9763281
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 22:52 schreef BlackOrchid het volgende:
Ik vroeg me af of een vleeseter wel een relatie zou kunnen hebben met een vegetarier. Volgens een vriendin van me kan dit namelijk niet...
Bij mij was dat idd wel een probleem ja, niet dat het onoverkomelijk is maar het speelde zeker wel mee. Zeker toen we gingen samenwonen.
Maar de keus vegetarisch leven of niet heeft vrij sterk te maken met hoe je in het leven staat, en als dat erg verschilt kan het daarop inderdaad stuk lopen.
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  maandag 14 april 2003 @ 10:12:51 #66
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9764178
quote:
Op dinsdag 3 september 2002 11:02 schreef Arma_Angelus het volgende:
-EDIT- het leven als vegetarier is vele malen gezonder, omdat vegetariers vaak een stuk bewuster eten.
niet volgens onderzoeken

edit: topic gevonden: Parttime vegetariër leeft langer dan vegetariër...

dus een beetje vlees is wel goed voor je

[Dit bericht is gewijzigd door schroefje op 14-04-2003 10:19]

Ik hoor en zie alles
  maandag 14 april 2003 @ 10:17:48 #67
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9764277
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 22:52 schreef BlackOrchid het volgende:
Ik vroeg me af of een vleeseter wel een relatie zou kunnen hebben met een vegetarier. Volgens een vriendin van me kan dit namelijk niet...
een lekkere snackbar of McDonalds zit er dan niet echt in nee.. daar zijn wel vegetarische producten te krijgen maar een beetje bewuste vegetarier laat zich natuurlijk niet zien in dit soort verlengstukken van slagerijen waar het meerendeel van de winst en dus het bestaansrecht van zo'n toko bestaat uit de vleesconsumptie
Ik hoor en zie alles
pi_9765827
quote:
Op maandag 14 april 2003 10:17 schreef schroefje het volgende:

[..]

een lekkere snackbar of McDonalds zit er dan niet echt in nee.. daar zijn wel vegetarische producten te krijgen maar een beetje bewuste vegetarier laat zich natuurlijk niet zien in dit soort verlengstukken van slagerijen waar het meerendeel van de winst en dus het bestaansrecht van zo'n toko bestaat uit de vleesconsumptie


Hmm dan ga je er wel heel diep in .

Ik heb er niet zo'n problemen mee om bij een snackbar een patatje oorlog met een groentekroket te bestellen of een groenteburgermenu bij de MacDonalds als er anderen zijn die per se willen snacken.

Uit mezelf ga ik inderdaad zelden tot nooit naar de snackbar of de Mac.

Wat ik totaal niet begrijp van sommige vegetariers is dat ze wel vlees eten als ze gaan eten met mensen die dat ook doen. Zulk soort mensen bestaan echt!

pi_9767273
Sommige mensen eten wel vlees bij anderen om hen niet voor het hoofd te stoten denk ik. Als er voor je gekookt wordt en je geeft aan het niet te moeten, dan is dat natuurlijk niet altijd even leuk voor de aangever.

Verder denk ik niet dat een relatie hebben met een niet-vegetarier erg problematisch zal zijn, een realtie draait om openheid over de anders overtuigingen, en bovendien kan ik gewoon goed koken, nog nooit klachten gehad van vleeseters

Enniewee... ik woon dus in een huis samen met mijn zusje, en ik kook altijd (zij zegt het niet te kunnen). Ze heeft totaal geen problemen met het vleesloze eten, juist omdat ik heeeeel vaak nieuwe dingen verzin omdat variatie en vego natuurlijk wel op elkaar aansluiten.
Nu merkt ze echter dat als ze wel vlees eet, ze dan last krijgt van haar maag, dus een zekere tolerantie krijg je er wel van....

  maandag 14 april 2003 @ 12:58:31 #70
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9767343
quote:
Op maandag 14 april 2003 09:06 schreef thabit het volgende:

[..]

Vermoeiend zijn ze he? Zouden ze dit nou echt serieus menen, of vinden ze het alleen maar leuk om dom te reageren?


Daar ga ik al helemaal niet over nadenken, maarre.. domme en ondoordachte reacties blijven het wel.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 14 april 2003 @ 14:50:11 #71
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9769983
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm dan ga je er wel heel diep in .

Ik heb er niet zo'n problemen mee om bij een snackbar een patatje oorlog met een groentekroket te bestellen of een groenteburgermenu bij de MacDonalds als er anderen zijn die per se willen snacken.

Uit mezelf ga ik inderdaad zelden tot nooit naar de snackbar of de Mac.

Wat ik totaal niet begrijp van sommige vegetariers is dat ze wel vlees eten als ze gaan eten met mensen die dat ook doen. Zulk soort mensen bestaan echt!


weet je dat de meeste snackbarren en ik meen ook McDonalds hun frietjes bakken in dierlijk vet?
Ik hoor en zie alles
pi_9771070
quote:
Op maandag 14 april 2003 14:50 schreef schroefje het volgende:

[..]

weet je dat de meeste snackbarren en ik meen ook McDonalds hun frietjes bakken in dierlijk vet?


Hmm nee, dat wist ik niet.

Nou hoeven er geen extra beesten te worden gedood voor het bakken in dierlijk vet, dus op zich heb ik daar persoonlijk niet zo heel veel problemen mee. Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat wel hebben, dus vind ik dat niet zo netjes van die snackbarren en de Mac.

  maandag 14 april 2003 @ 15:39:18 #73
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9771210
quote:
Op maandag 14 april 2003 15:32 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm nee, dat wist ik niet.

Nou hoeven er geen extra beesten te worden gedood voor het bakken in dierlijk vet, dus op zich heb ik daar persoonlijk niet zo heel veel problemen mee. Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen dat wel hebben, dus vind ik dat niet zo netjes van die snackbarren en de Mac.


dan ben je, itt wat ik dacht bij het zien van je sig, behoorlijk gematigd.

Vinnut altijd wel een beetje hypocriet om wel het vlees van de slager te veroordelen, maar niet de drop, schoenen, jassen, tassen, frituurvet e.d. waar die beesten net zo hard voor geslacht worden...

Ik hoor en zie alles
  maandag 14 april 2003 @ 15:44:15 #74
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9771314
Natuurlijk kunnen vleeseters en vegetariers wel gewoon normaal een relatie hebben. Zou iemand die bier drinkt geen relatie kunnen hebben met iemand die geen bier drinkt?

Ik ben zelf al 21 jaar vegetariër, ik ben de enige in mijn omgeving. Mijn ouders en broer eten gewoon vlees en hebben dat ook altijd gewoon gedaan. Ik woon samen en mijn vriend eet ook gewoon vlees, ik bak het zelfs voor hem.

Hiervoor heb ik ook samengewoond met iemand die min of meer carnivoor was en ook dat was nooit een probleem.

Ik eet geen vlees, wat een ander doet moet hij/zij weten, het zal mij een zorg zijn...Ik probeer niemand te overtuigen van mijn levenswijze en heb ook graag dat anderen dat niet proberen bij mij.

De vragen die ik in al die jaren al gekregen heb als "waarom dan" en "je verandert er niks mee" etc. Daar gaat het niet om, ik wil het niet en dat is het enige belangrijke...

Erg veel mensen denken dat ze zo slim zijn en proberen je voor het blok te zetten met hun vragen, alsof zij de eerste zijn die ze stellen...Joh ik heb ze allemaal al gehoord en

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9772080
quote:
Op maandag 14 april 2003 15:39 schreef schroefje het volgende:

[..]

dan ben je, itt wat ik dacht bij het zien van je sig, behoorlijk gematigd.

Vinnut altijd wel een beetje hypocriet om wel het vlees van de slager te veroordelen, maar niet de drop, schoenen, jassen, tassen, frituurvet e.d. waar die beesten net zo hard voor geslacht worden...


Ja, maar dus geen EXTRA beesten. Dierenhuiden waar geen leer van wordt gemaakt die belanden na het slachten op de vuilnisbelt. Daar doe je niks tegen door geen leren schoenen te kopen bijvoorbeeld.
  maandag 14 april 2003 @ 16:24:55 #76
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_9772235
quote:
Op maandag 14 april 2003 14:50 schreef schroefje het volgende:

[..]

weet je dat de meeste snackbarren en ik meen ook McDonalds hun frietjes bakken in dierlijk vet?


McDonalds doet dat dus niet.
Die bakken in zuiver plantaardig vet, expres uiteraard omdat ze anders wel wat klandizie mislopen.
Anders had het ook weinig zin om als vegetariër daar een portie friet met een salade te bestellen.

Maar er zijn idd meer dan genoeg snackbars die dierlijk vet gebruiken, dat is tenslotte goedkoper.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  maandag 14 april 2003 @ 17:52:47 #77
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9774379
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:24 schreef deGVR het volgende:

[..]

McDonalds doet dat dus niet.
Die bakken in zuiver plantaardig vet, expres uiteraard omdat ze anders wel wat klandizie mislopen.
Anders had het ook weinig zin om als vegetariër daar een portie friet met een salade te bestellen.


Klopt, maar er zit dierlijk vet door de frietjes zelf, om de smaak te verbeteren (serieus)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 14 april 2003 @ 17:54:15 #78
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9774416
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja, maar dus geen EXTRA beesten. Dierenhuiden waar geen leer van wordt gemaakt die belanden na het slachten op de vuilnisbelt. Daar doe je niks tegen door geen leren schoenen te kopen bijvoorbeeld.


En vlees wat niet verkocht word bij de supermarkt verdwijnt ook in de rommelton. kan je net zo goed wel vlees eten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9774447
quote:
Op maandag 14 april 2003 17:54 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En vlees wat niet verkocht word bij de supermarkt verdwijnt ook in de rommelton. kan je net zo goed wel vlees eten.


Dat zal uiteindelijk tot gevolg hebben dat de supermarkt minder vlees gaat inkopen dus die opmerking van jou slaat nergens op.
  maandag 14 april 2003 @ 18:00:03 #80
49209 _sophje_
nee, dat klopt ja
pi_9774545
veggi_meldt_en_leeft_nogsteeds_
hopende_dat meer beestjes dat gaan doen...
we don't have a smaller ego, it only works different from men
  maandag 14 april 2003 @ 18:09:04 #81
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9774695
quote:
Op maandag 14 april 2003 17:54 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

En vlees wat niet verkocht word bij de supermarkt verdwijnt ook in de rommelton. kan je net zo goed wel vlees eten.


Joh, wat een geweldig argument..

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 14 april 2003 @ 18:19:21 #82
49209 _sophje_
nee, dat klopt ja
  maandag 14 april 2003 @ 18:35:00 #83
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9775201
quote:
Op maandag 14 april 2003 16:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Ja, maar dus geen EXTRA beesten. Dierenhuiden waar geen leer van wordt gemaakt die belanden na het slachten op de vuilnisbelt. Daar doe je niks tegen door geen leren schoenen te kopen bijvoorbeeld.


als het niet kopen van leren schoenen niet helpt, waarom eet je dan geen vlees?

Als jij geen lederen producten gebruikt helpt dat net zoveel als dat je geen vlees eet. Nu slacht men die ene koe niet omdat jij geen vlees eet, maar ze moeten hem wel slacxhten omdat jij leren schoentjes draagt snappie?

Ik hoor en zie alles
pi_9775435
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:35 schreef schroefje het volgende:

[..]

als het niet kopen van leren schoenen niet helpt, waarom eet je dan geen vlees?

Als jij geen lederen producten gebruikt helpt dat net zoveel als dat je geen vlees eet. Nu slacht men die ene koe niet omdat jij geen vlees eet, maar ze moeten hem wel slacxhten omdat jij leren schoentjes draagt snappie?


Hij werd toch al geslacht voor vleesconsumptie, er wordt namelijk meer vlees geconsumeerd dan leer. Of denk je soms dat ze aparte koeien fokken voor leer?

Maar goed, ik zit nog steeds te twijfelen of ik ook geen leren schoenen meer moet kopen. Op dit moment vind ik daar eigenlijk niks mis mee vanwege bovenstaande argumenten, maar ik twijfel nog wel steeds moet ik toegeven. Dus wie weet sla ik nog om.

Ik eet bijvoorbeeld geen frikandellen, hoewel dat slachtafval is en er dus geen extra beesten voor hoeven te worden gedood. Dus daar heb ik wel een grens liggen. Ik ken ook wel mensen die vegetarier zijn maar dit soort slachtafval nog wel eten. Dat kan ik dus op zich nog wel begrijpen.

  maandag 14 april 2003 @ 18:56:15 #85
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9775629
quote:
Op maandag 14 april 2003 17:55 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat zal uiteindelijk tot gevolg hebben dat de supermarkt minder vlees gaat inkopen dus die opmerking van jou slaat nergens op.


Denk je echt dat de supermarkt minder gaat inkopen omdat jij vegetarier bent ?
Ik denk dat de 'impact' die jij hebt op de vleesverkoop niet eens meetbaar is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9775677
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Denk je echt dat de supermarkt minder gaat inkopen omdat jij vegetarier bent ?
Ik denk dat de 'impact' die jij hebt op de vleesverkoop niet eens meetbaar is.


Wel als meer mensen geen vlees eten.
  maandag 14 april 2003 @ 19:00:22 #87
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9775715
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:58 schreef thabit het volgende:

[..]

Wel als meer mensen geen vlees eten.


Ja, en als meer mensen geen leren schoenen dragen ...
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9775845
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:00 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ja, en als meer mensen geen leren schoenen dragen ...


Dan zal dat dus geen impact hebben.
  maandag 14 april 2003 @ 19:10:39 #89
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9776028
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Dan zal dat dus geen impact hebben.


Tuurlijk wel.

Hoe meer leer er verkocht word hoe meer geld koeien opleveren, hoe aantrekkelijker het word om koeien te gaan fokken. simpel.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9776125
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:10 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

Hoe meer leer er verkocht word hoe meer geld koeien opleveren, hoe aantrekkelijker het word om koeien te gaan fokken. simpel.


Zoals ik al 20 keer heb aangegeven, maar jij leest het blijkbaar niet: leer wordt gemaakt van koeien die zowiezo al geslacht zijn voor de vleesconsumptie. Minder leer heeft niet minder slachtingen tot gevolg, alleen dat er meer koeiehuiden worden weggegooid.

Mocht het zo blijken dat minder leer inderdaad minder slachtingen tot gevolg heeft, dan koop ik uiteraard geen leren schoenen meer.

  maandag 14 april 2003 @ 19:18:44 #91
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9776222
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:14 schreef thabit het volgende:

[..]

Zoals ik al 20 keer heb aangegeven, maar jij leest het blijkbaar niet: leer wordt gemaakt van koeien die zowiezo al geslacht zijn voor de vleesconsumptie. Minder leer heeft niet minder slachtingen tot gevolg, alleen dat er meer koeiehuiden worden weggegooid.


Sjesus, doe eens nadenken.

Het gaat hier om de wet van vraag en aanbod. het gaat om hoeveel er per koe verdient wordt. de huid als leer verkopen levert meer op dan het weggooien. meer vraag naar koeienproducten verhoogt het aanbod, simpelweg omdat er meer te verdienen valt.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 14 april 2003 @ 19:25:58 #92
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9776367
Andere uitleg:

Koeien kosten geld om te produceren, deze kosten worden verhaald op de consument. momenteel de mensen die vlees en leer kopen. als er minder leer gekocht word dan moeten er meer verhaald worden op de mensen die vlees kopen dus stijgt de prijs van vlees en zal de vraag dalen.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9776434
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:25 schreef Aaargh! het volgende:
Andere uitleg:

Koeien kosten geld om te produceren, deze kosten worden verhaald op de consument. momenteel de mensen die vlees en leer kopen. als er minder leer gekocht word dan moeten er meer verhaald worden op de mensen die vlees kopen dus stijgt de prijs van vlees en zal de vraag dalen.


Hmm hier zit inderdaad wel wat in ja.
  maandag 14 april 2003 @ 19:38:12 #94
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9776652
Wie van de veggies heeft huisdieren en wat geven jullie ze te eten

Heeft al iemand bedacht wat het antwoord is op mijn gedomesticeerde dieren verhaal

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 14 april 2003 @ 19:40:31 #95
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9776717
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef Furby het volgende:
Wie van de veggies heeft huisdieren en wat geven jullie ze te eten

Heeft al iemand bedacht wat het antwoord is op mijn gedomesticeerde dieren verhaal


Ik heb 3 katten en die krijgen brokjes...

And your point is???

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9776780
Ik heb 3 ratten en ik geef ze knaagdiervoer (zit geen vlees in).
pi_9776818
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef Furby het volgende:
Wie van de veggies heeft huisdieren en wat geven jullie ze te eten

Heeft al iemand bedacht wat het antwoord is op mijn gedomesticeerde dieren verhaal


Ik heb twee weken een hondje hier gehad die droge brokjes kreeg. En verder alleen konijnen enzo, omdat ik die geen smurrie hoef te voeren!
Mon 'en!
  maandag 14 april 2003 @ 19:45:42 #98
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9776843
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:44 schreef bloempjuh het volgende:

Ik heb twee weken een hondje hier gehad die droge brokjes kreeg. En verder alleen konijnen enzo, omdat ik die geen smurrie hoef te voeren!


Geef jij een hond konijnen te vreten

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 14 april 2003 @ 19:46:59 #99
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9776874
Dit is de leukste post in weken op fok. ik geloof niet dat ze helemaal bedoeld wat er staat
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_9777123
quote:
Op maandag 14 april 2003 18:46 schreef thabit het volgende:

[..]

Hij werd toch al geslacht voor vleesconsumptie, er wordt namelijk meer vlees geconsumeerd dan leer. Of denk je soms dat ze aparte koeien fokken voor leer?

Maar goed, ik zit nog steeds te twijfelen of ik ook geen leren schoenen meer moet kopen. Op dit moment vind ik daar eigenlijk niks mis mee vanwege bovenstaande argumenten, maar ik twijfel nog wel steeds moet ik toegeven. Dus wie weet sla ik nog om.

Ik eet bijvoorbeeld geen frikandellen, hoewel dat slachtafval is en er dus geen extra beesten voor hoeven te worden gedood. Dus daar heb ik wel een grens liggen. Ik ken ook wel mensen die vegetarier zijn maar dit soort slachtafval nog wel eten. Dat kan ik dus op zich nog wel begrijpen.

Met een dergelijke redenatie schuif je de verantwoordelijkheid voor het doden van een dier af op een ander. Dat is niet zo netjes, want je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.

Een argument om toch een beetje leer te gebruiken is dat er geen goed beschikbare alternatieven voor leer zijn. Helaas is het zo dat zeer veel producten gebaseerd zijn op het leed van dieren. Het is vrijwel onmogelijk om in de hedendaagse maatschappij dit te vermijden. Daarom is het te verantwoorden om toch enige van zulke producten te gebruiken.
  maandag 14 april 2003 @ 19:56:39 #101
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9777151
Ik geloof dat Thabit het eindelijk begint te snappen... bijproduct of geen bijproduct, als er geen geld valt te verdienen aan koeienvlees maar wel aan huid wordt die koe net goed afgeknald voor je jassie
Ik hoor en zie alles
pi_9778545
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:38 schreef Furby het volgende:
Wie van de veggies heeft huisdieren en wat geven jullie ze te eten

Heeft al iemand bedacht wat het antwoord is op mijn gedomesticeerde dieren verhaal


Bedoel je dit?
Sorry hoor, had er niet direct uit opgemaakt dat je er een reaktie op wilde.
quote:
Op zondag 13 april 2003 23:24 schreef Furby het volgende:
De evolutie is zo gegaan dat sommige diersoorten zich hebben aangepast en van wilde dieren naar gedomesticeerde dieren zijn gegaan en daar betalen ze een prijs voor als zijnde "voedsel zijn". Als jullie die beesten niet meer eten halen jullie het bestaansrecht onder die diersoort(en) uit. Dat gezeik van een leven hebben of niet ga je maar in africa uitdragen waar IEDEREEN vlees eet.
De evolutie lijkt mij meer zo gegaan dat er bij de ontwikkeling van de mens een foutje is gemaakt; teveel intelligentie en praktisch inzicht tegenover te weinig gezond verstand om daarmee om te kunnen gaan.
Wat je dus ziet is dat de mens zo ontwikkeld is dat ie vanalles kan maar daar verder geen maat in weet te houden, de bloeddorst, arrogantie en lust tot het overheersen zijn naar bizarre hoogte gestegen en volledig uit de klauwen gelopen. De mens wil alles kunnen beheersen en stelt zich superieur op t.o.v. alle andere levensvormen.

Om dat nou te betrekken op wilde/gedomesticeerde dieren en hun eetbaarheid: dieren hebben zichzelf niet gedomesticeerd, tenminste, daar geloof ik niet echt in. (alleen de hond schijnt de mens zelf opgezocht te hebben) De andere diersoorten zijn op een zeker moment gevangen genomen door de mens, die door het doorfokken en onderdrukken van die dieren het "oorspronkelijke" dier hebben laten verdwijnen. Wat er over is gebleven is allemaal doorgefokt en verknipt. De dieren die de mens er niet onder heeft gekregen zijn bruut afgeslacht.
Kortom: de dieren hebben zich niet aangepast, ze zijn door de mens aangepast.

quote:
En als je vegetarier bent wil zeggen dat je een DIEET volgt.

Bovendien ben ik principieel tegen eikels die vegetarier zijn maar wel vleesvervangers eten. Je vreet vlees of niet, dat is net zoals wel bier drinken maar alleen alcoholvrij.


Wat doet het ertoe of een vegetarische leefwijze een dieet genoemd wordt of niet? Als ik bv. ergens moet aangeven of ik een dieet volg of niet vul ik in dat ik vegetarier ben. Het boeit me werkelijk niet of daar dan ook echt het etiketje "dieet" opgeplakt wordt of niet.

Daarnaast snap ik je antipathie tegen vleesvervangers echt niet hoor...
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik hou ook wel van een portie gemak. En als er dan sojaburgers ect. te koop zijn die me goed smaken dan vind ik dat wel lekker makkelijk, en koop en eet ik ze dus. Maakt dat me een mindere vegetarier? Ofwel ben je geen goede vegetarier als je een beetje lui bent en ook weleens het gemak van bijna kant en klaar wil?

Oja, huisdieren heb ik ook: 2 katten. En die krijgen droge brokjes te eten.


Nog eentje voor degenen die over het omnivorengebit zitten te kleppen: wees blij dat er mes en vork ect. bestaan. Want als jij met je omnivorengebit het vlees van een dood dier moest scheuren zou je echt een probleem hebben. Weinig diersoorten trouwens die een nog slechter gebit als de mens hebben! Dus vertrouw er maar niet teveel op.

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  maandag 14 april 2003 @ 20:58:22 #103
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9778800
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:44 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik heb twee weken een hondje hier gehad die droge brokjes kreeg. En verder alleen konijnen enzo, omdat ik die geen smurrie hoef te voeren!


Hahaha, yup deze opmerking heb ik ook even 2 keer moeten lezen
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_9779168
quote:
Op maandag 14 april 2003 19:56 schreef schroefje het volgende:
Ik geloof dat Thabit het eindelijk begint te snappen... bijproduct of geen bijproduct, als er geen geld valt te verdienen aan koeienvlees maar wel aan huid wordt die koe net goed afgeknald voor je jassie
Btw: behalve m'n portemonnee en m'n schoenen heb ik niks van leer hoor. Een leren jas is al zo groot dat ik het niet zou kunnen kopen. M'n schoenen daar zit leer in omdat ik stevige schoenen wil. En een portemonnee die niet van leer is gaat ook snel stuk. Bovendien had ik dat ding al gekocht voordat ik vegetarier was.
  maandag 14 april 2003 @ 21:23:51 #105
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9779448
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:12 schreef thabit het volgende:
M'n schoenen daar zit leer in omdat ik stevige schoenen wil.
M'n eten daar zit vlees in omdat ik lekker eten wil.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9779601
Hm... nou ik heb er geen last van hoor... maar ik ben ook niet vegetarisch, tenminste niet op die manier. Ik eet gewoon heel weinig vlees omdat ik het nogal vind... het meeste dan
~Shelly
  maandag 14 april 2003 @ 21:32:25 #107
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9779677
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:49 schreef Nyame het volgende:
Wat doet het ertoe of een vegetarische leefwijze een dieet genoemd wordt of niet? Als ik bv. ergens moet aangeven of ik een dieet volg of niet vul ik in dat ik vegetarier ben. Het boeit me werkelijk niet of daar dan ook echt het etiketje "dieet" opgeplakt wordt of niet.
Het is imho niet echt een dieet, een dieet is in mijn ogen iets wat je om gezondheidsredenen (allergie, afvallen, etc) doet, niet uit overtuiging. Ik vind vegetarisme een eet-stoornis, net als b.v. annorexia.
quote:
Nog eentje voor degenen die over het omnivorengebit zitten te kleppen: wees blij dat er mes en vork ect. bestaan. Want als jij met je omnivorengebit het vlees van een dood dier moest scheuren zou je echt een probleem hebben.
Alsof jij rauwe aardappelen naar binnen werkt. weer blij dat er vuur uitgevonden is, want alleen op planten overleef je 't niet zonder 't te koken. (celwanden van plante cellen zijn moeilijker af te breken dan die van dierlijke cellen). op vers rauw vlees zou je kunnen overleven, op alleen ongekookte groenten niet.
quote:
Weinig diersoorten trouwens die een nog slechter gebit als de mens hebben! Dus vertrouw er maar niet teveel op.
Ok, dan gaan we het wel hebben over de lengte van ons darmkanaal. carnivoren hebben een kort darmkanaal (omdat vlees nu eenmaal makkelijk verteerd), herbivoren hebben een lang darmkanaal (celwanden zijn moeilijk af te breken, vandaar ook dat koeien zo log en vierkant zijn, anders pas het spijsverterings stelsel er niet in). De lengte van het darmkanaal van een omnivoor zit hier ongeveer tussen in.
De lengte van het menselijk darmkanaal komt overeen met dat van een omnivoor.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9781001
Vraag aan schroefje: drink jij melk?
  maandag 14 april 2003 @ 22:34:45 #109
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9781528
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:17 schreef thabit het volgende:
Vraag aan schroefje: drink jij melk?
Ja, ik eet en drink alles wat lekker is... ik heb op dit moment geen leren schoenen, maar daar kijk ik niet naar, toevalligerwijs nog nooit een leren jas gehad, maar heb geen problemen met het dragen van leer.

edit: het punt wat ik probeer te maken is dat mensen vaak om vage redenen geen vlees eten. Uiteraard maakt dit de medevegetariers niet uit maar het staat wel raar in ogen van wel vlees-eters. Ik heb onder een andere naam in andere topics al uitgebreid mijn mening en kijk op die halfslachtige principiele vegetariers gegeven dus het is voor mij verspilde energie om alles weer opnieuw te gaan neerzetten

[Dit bericht is gewijzigd door schroefje op 14-04-2003 22:39]

Ik hoor en zie alles
pi_9781673
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:58 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Hahaha, yup deze opmerking heb ik ook even 2 keer moeten lezen


Ghaha.. het staat inderdaad wel heel erg stom
Mijn hondje at alleen droge brokjes.
Verder heb ik alleen konijnen als huisdier gehad die plantaardig spul aten.

ZO

Mon 'en!
pi_9781818
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:34 schreef schroefje het volgende:

[..]

Ja, ik eet en drink alles wat lekker is... ik heb op dit moment geen leren schoenen, maar daar kijk ik niet naar, toevalligerwijs nog nooit een leren jas gehad, maar heb geen problemen met het dragen van leer.

edit: het punt wat ik probeer te maken is dat mensen vaak om vage redenen geen vlees eten. Uiteraard maakt dit de medevegetariers niet uit maar het staat wel raar in ogen van wel vlees-eters. Ik heb onder een andere naam in andere topics al uitgebreid mijn mening en kijk op die halfslachtige principiele vegetariers gegeven dus het is voor mij verspilde energie om alles weer opnieuw te gaan neerzetten


Wat ik met m'n melk wou zeggen is: een koe moet zwanger zijn om melk te kunnen produceren. In de helft van de gevallen is het kalf een stier. Die maken ze meteen af. Dus ook als je melk drinkt gaan er dieren aan dood. Meer dan aan het gebruik van leer. Volgens mij is de enige manier om geen dieren dood te laten gaan door volledig veganist te zijn.
  maandag 14 april 2003 @ 22:44:55 #112
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9781842
Parttime vegetariër leeft langer dan vegetariër...
Vraagje aan de veganisten hier..
Vegetarisch verantwoord vlees
Vegetarisme?
Vegetariër worden om 'emotionele' redenen

hiero, nog meer topics waarin mijn mening al her en der verspreid staat en de meningen van anderen ook aanwezig is... lees ze door en vorm je eigen mening

Ik hoor en zie alles
pi_9781848
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:32 schreef Aaargh! het volgende:
Het is imho niet echt een dieet, een dieet is in mijn ogen iets wat je om gezondheidsredenen (allergie, afvallen, etc) doet, niet uit overtuiging. Ik vind vegetarisme een eet-stoornis, net als b.v. annorexia.
[..]
eeh, er zijn best een aantal vegetariers die de keus voor vegetarisme hebben gemaakt uit gezondheidsoverwegingen hoor!
Tot nu toe blijkt bij ieder onderzoek dat vegetariers nou eenmaal gezonder zijn! * Nyame is de uitzondering op de regel
Vegetarisme met anorexia vergelijken gaat wel bijzonder ver. Anorexia is geen keus, vegetarisme wel! En vegetarisme is geen ziekte, integendeel! (maar als je graag toch op die manier wilt kijken dan is omnivorisme zeker gelijk aan vraatzucht)
keek niet goed, dacht dat er stond dat je het per se wel een dieet vond. Afijn, ik laat het fijn staan maar het is dus geen directe reaktie meer op jouw post
quote:
Alsof jij rauwe aardappelen naar binnen werkt. weer blij dat er vuur uitgevonden is, want alleen op planten overleef je 't niet zonder 't te koken. (celwanden van plante cellen zijn moeilijker af te breken dan die van dierlijke cellen). op vers rauw vlees zou je kunnen overleven, op alleen ongekookte groenten niet.
nope, ik eet idd. alleen gefrituurde aardappelen, anders lust ik ze gewoon niet.
Op alleen planten overleven lijkt me niet nodig, er is fruit, er zijn granen, en er zijn noten. Overleef je makkelijk op! En er zijn ook zat groenten die je gewoon rauw kunt eten hoor, broccoli, bloemkool, sperciebonen, mais...
Op alleen rauw vlees overleef je een stuk minder makkelijk! In no time ben je weggevreten door allemaal vage wormen en parasieten!
quote:
Ok, dan gaan we het wel hebben over de lengte van ons darmkanaal. carnivoren hebben een kort darmkanaal (omdat vlees nu eenmaal makkelijk verteerd), herbivoren hebben een lang darmkanaal (celwanden zijn moeilijk af te breken, vandaar ook dat koeien zo log en vierkant zijn, anders pas het spijsverterings stelsel er niet in). De lengte van het darmkanaal van een omnivoor zit hier ongeveer tussen in.
De lengte van het menselijk darmkanaal komt overeen met dat van een omnivoor.
je moet je darmen wat te doen geven hoor! Lekker volstoppen met groenvoer en de reat gaat vanzelf
Maar dat de lengte overeen komt met die van omnivoren heb je gelijk in. Zal vast nog wel evolueren.
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  maandag 14 april 2003 @ 22:51:02 #114
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_9782043
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:34 schreef schroefje het volgende:

[..]


edit: het punt wat ik probeer te maken is dat mensen vaak om vage redenen geen vlees eten. Uiteraard maakt dit de medevegetariers niet uit maar het staat wel raar in ogen van wel vlees-eters. I


Ik vind het ook wel raar om een reden te moeten geven om geen vlees te eten. Het heeft iets tuttigs: Als je uit de maat loopt dan moet je je daarvoor verantwoorden. Want dat is Nederland: Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg. Eet nou maar je gehaktbal en doe maar mee met de massa.

Ik snap ook veel eetgewoonten niet [braadworst, wat is daar nou aan] maar ik vind dat iedereen het recht heeft voor zichzelf te bepalen wat hij wel of niet eet. Zonder zich daarvoor te moeten verantwoorden. En dat geldt voor zowel vleeseters als vegetariers.

A clean house is a sign of a wasted life.
  maandag 14 april 2003 @ 22:55:46 #115
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9782217
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:45 schreef Nyame het volgende:
nope, ik eet idd. alleen gefrituurde aardappelen, anders lust ik ze gewoon niet.
Op alleen planten overleven lijkt me niet nodig, er is fruit, er zijn granen, en er zijn noten. Overleef je makkelijk op!
Denk je dat echt ? denk nog eens.
Als je echt moet survivalen is het geen optie, het kost veel te veel tijd om je maag gevuld te krijgen.
quote:
En er zijn ook zat groenten die je gewoon rauw kunt eten hoor, broccoli, bloemkool, sperciebonen, mais...
Op alleen rauw vlees overleef je een stuk minder makkelijk! In no time ben je weggevreten door allemaal vage wormen en parasieten!
Maagzuur heeft een pH waarde van 1.4, ik denk niet dat je erg bang hoeft te zijn voor wormen en parasieten.
quote:
je moet je darmen wat te doen geven hoor! Lekker volstoppen met groenvoer en de reat gaat vanzelf
Maar dat de lengte overeen komt met die van omnivoren heb je gelijk in. Zal vast nog wel evolueren.
Yep, waarschijnlijk gaat ie veel korter worden, gezien het feit dat we bijna alleen nog maar relatief makkelijk verteerbaar (gekookt) voedsel eten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 14 april 2003 @ 22:59:10 #116
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9782336
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:49 schreef Nyame het volgende:
Om dat nou te betrekken op wilde/gedomesticeerde dieren en hun eetbaarheid: dieren hebben zichzelf niet gedomesticeerd, tenminste, daar geloof ik niet echt in. (alleen de hond schijnt de mens zelf opgezocht te hebben) De andere diersoorten zijn op een zeker moment gevangen genomen door de mens, die door het doorfokken en onderdrukken van die dieren het "oorspronkelijke" dier hebben laten verdwijnen. Wat er over is gebleven is allemaal doorgefokt en verknipt. De dieren die de mens er niet onder heeft gekregen zijn bruut afgeslacht.
Kortom: de dieren hebben zich niet aangepast, ze zijn door de mens aangepast.
Bedenk wel dat dit de reden is dat jij nu zo lekker eigenwijs vegetarisch kunt eten.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9782509
quote:
Op maandag 14 april 2003 22:55 schreef Aaargh! het volgende:
Denk je dat echt ? denk nog eens.
Als je echt moet survivalen is het geen optie, het kost veel te veel tijd om je maag gevuld te krijgen.
Nog een keer gedacht maar ik ben nog niet van visie veranderd
En niet voor het een of ander hoor, maar als je echt moet survivallen heb ik mezelf al volgevreten met allerhande groenvoer voordat jij (of een willekeurig ander) eindelijk een ondermaatse mus uit de boom hebt gehengeld. En dan hebben we het al helemaal niet over konijnen ect. want die krijg je zonder hulpmiddelen toch nooit te pakken. (en met hulpmiddelen is het niet meer echt survivallen, dus ga uit van vertrek met niets)
quote:
Maagzuur heeft een pH waarde van 1.4, ik denk niet dat je erg bang hoeft te zijn voor wormen en parasieten.

Dat méén je gewoonweg niet, dat kan niet.
Als ik zie hoe vaak er altijd voor gewaarschuwd wordt dat je je vlees echt goed moet doorbakken enzo omdat je er anders ziek van wordt, dan denk ik echt dat die pH van 1,4 niet zoveel gaat helpen hoor!
quote:
Yep, waarschijnlijk gaat ie veel korter worden, gezien het feit dat we bijna alleen nog maar relatief makkelijk verteerbaar (gekookt) voedsel eten.
waardoor het dan weer niet automatisch een carnivoor-darmstelsel wordt...
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  maandag 14 april 2003 @ 23:08:30 #118
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9782621
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:04 schreef Nyame het volgende:
Nog een keer gedacht maar ik ben nog niet van visie veranderd
En niet voor het een of ander hoor, maar als je echt moet survivallen heb ik mezelf al volgevreten met allerhande groenvoer voordat jij (of een willekeurig ander) eindelijk een ondermaatse mus uit de boom hebt gehengeld.
En jij weet wat je wel/niet kan eten, wat wel/niet giftig is ?
quote:
En dan hebben we het al helemaal niet over konijnen ect. want die krijg je zonder hulpmiddelen toch nooit te pakken. (en met hulpmiddelen is het niet meer echt survivallen, dus ga uit van vertrek met niets)
Ik denk dat je eerder iets vangt dan dat je voldoende eetbare vruchten e.d. vind.
quote:

Dat méén je gewoonweg niet, dat kan niet.
Als ik zie hoe vaak er altijd voor gewaarschuwd wordt dat je je vlees echt goed moet doorbakken enzo omdat je er anders ziek van wordt, dan denk ik echt dat die pH van 1,4 niet zoveel gaat helpen hoor!
We hadden het over worden en parasieten, niet over virii of bacterien.
quote:
waardoor het dan weer niet automatisch een carnivoor-darmstelsel wordt...
Nee, maar het word wel steeds minder geschikt voor groenvoer.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_9783316
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:08 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
En jij weet wat je wel/niet kan eten, wat wel/niet giftig is ?
[..]
Ik denk dat je eerder iets vangt dan dat je voldoende eetbare vruchten e.d. vind.
[..]
We hadden het over worden en parasieten, niet over virii of bacterien.
[..]
Nee, maar het word wel steeds minder geschikt voor groenvoer.
Zo, om wat ruimte te besparen
* Nee, ik weet niet wat er allemaal precies eetbaar is en niet, jij wel of wilde je echt alleen op dieren in leven zien te blijven?
* Dat denk ik niet, het lijkt me vrij lastig iets te vangen (of het moeten insecten zijn maar da's ook vrij tijdrovend...
* Sure, we hadden het over rauw vlees en dat ik dan alleen die wormen en parasieten (die dus ook weleens door je maagzuur heen kunnen komen hoor) benoem wil niet zeggen dat ik de rest uitsluit! En of het nou door een worm of een bacterie of iets anders komt maakt me in deze niet uit, je kunt er gewoon niet tegen en ik overleef op mijn groenvoer gewoon veel langer!
* Als het zo ver komt hebben we met z'n allen gewoon te weinig celwanden gegeten! Maar zo extreem gaat dat helemaal niet lopen hoor
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  dinsdag 15 april 2003 @ 08:14:20 #120
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9785861
God daar gaan we weer Vegetarier vs Vleeseter topic 20345789
Ik hoor en zie alles
  dinsdag 15 april 2003 @ 11:11:17 #121
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9788666
Er zijn zoveel mensen die graag goed willen doen maarrrrr.... mensen die 10x per jaar plastic schoenen kopen of mensen die 1x per 4 jaar nieuwe lederen kisten kopen is dat dan niet hetzelfde? Leren schoenen kopen is dan weer 'zielig' voor de dieren, maar over die 10 paar weg gegooide plastic schoenen wordt niks gezegt.. zonde van het milieu toch?
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  dinsdag 15 april 2003 @ 11:13:50 #122
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_9788731
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:11 schreef BlackOrchid het volgende:
Er zijn zoveel mensen die graag goed willen doen maarrrrr.... mensen die 10x per jaar plastic schoenen kopen of mensen die 1x per 4 jaar nieuwe lederen kisten kopen is dat dan niet hetzelfde? Leren schoenen kopen is dan weer 'zielig' voor de dieren, maar over die 10 paar weg gegooide plastic schoenen wordt niks gezegt.. zonde van het milieu toch?
*zucht*
if you want someone bleeding...you can always find a rock.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_9791204
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 11:11 schreef BlackOrchid het volgende:
Er zijn zoveel mensen die graag goed willen doen maarrrrr.... mensen die 10x per jaar plastic schoenen kopen of mensen die 1x per 4 jaar nieuwe lederen kisten kopen is dat dan niet hetzelfde? Leren schoenen kopen is dan weer 'zielig' voor de dieren, maar over die 10 paar weg gegooide plastic schoenen wordt niks gezegt.. zonde van het milieu toch?
Er bestaat een spulletje "vegetan". Het heeft dezelfde eigenschappen als leer, het ziet er bijna net zo uit als leer (de buitenkant wel, maar de binnenkant niet zo) , het is behoorlijk waterdicht en het slijt absoluut niet snel. Een prima alternatief voor zowel leer als plastic dus!
Mijn doc. Martens zijn er bv van gemaakt, en ik draag ze nu denk ik 5 jaar. Ze zien er niet meer uit als nieuw maar ze kunnen zeker nog wel een poos mee hoor!
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  donderdag 17 april 2003 @ 18:43:10 #124
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_9844147
quote:
Op maandag 14 april 2003 23:04 schreef Nyame het volgende:

Dat méén je gewoonweg niet, dat kan niet.
Als ik zie hoe vaak er altijd voor gewaarschuwd wordt dat je je vlees echt goed moet doorbakken enzo omdat je er anders ziek van wordt, dan denk ik echt dat die pH van 1,4 niet zoveel gaat helpen hoor!


File American , biefstuk rare/medium/done , haring , vlees kan je wel rauw eten zolang het maar geen dagen oud is. Net als brood ofzo.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  donderdag 17 april 2003 @ 20:21:47 #125
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_9846212
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:43 schreef Furby het volgende:

[..]

File American (...) vlees kan je wel rauw eten zolang het maar geen dagen oud is.


Check!, ben verslaafd aan dat spul op m'n werk in de kantine hebben ze ook zulke lekkere broodjes filet
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 23 april 2003 @ 10:57:58 #126
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_9955306
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 13:07 schreef Nyame het volgende:

[..]

Er bestaat een spulletje "vegetan". Het heeft dezelfde eigenschappen als leer, het ziet er bijna net zo uit als leer (de buitenkant wel, maar de binnenkant niet zo) , het is behoorlijk waterdicht en het slijt absoluut niet snel. Een prima alternatief voor zowel leer als plastic dus!
Mijn doc. Martens zijn er bv van gemaakt, en ik draag ze nu denk ik 5 jaar. Ze zien er niet meer uit als nieuw maar ze kunnen zeker nog wel een poos mee hoor!


*doet euro tekentje en ping geluidje toevoegen*
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_9963055
Ik ben al jaren vegetariër en ik heb nergens last van.

En gvd nee ik ben niet links!!! en ook geen Geite Wolle Sok!!
EN NEE IK STEM GEEN SP OF GROEN LINKS.

Zo ik hoop alle vragen te hebben beantwoord.

** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  woensdag 23 april 2003 @ 16:34:58 #128
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_9963327
quote:
Op dinsdag 3 september 2002 14:38 schreef Noayla_ het volgende:

[..]

Grote onzin.

Ik ben nu 20 jaar vegetariër, sinds m'n 14e dus.
In die 20 jaar heb ik welgeteld 1 keer griwe gehad, ik ben nooit verkouden en heb een enorm sterke weerstand.

Wat mij altijd opvalt is dat de meeste vegetariers veel afwisselender en spannender koken dan vleeseters. Met een veel grotere diversiteit aan kruiden en groentes.

Verder is vegetarisch eten over het algemeen minder vet en lichter verteerbaar. Ken jij dikke vegetariërs?

Bij vleeseters is de lap vlees vaak het hoofdbestanddeel van de maaltijd waar nog wat dingetjes omheen gelegd worden en klaar is Clara..

De meeste vegetariërs zijn veel meer geneigd te experimenteren..


Klopt als een bus, een goede biefstuk hoort bij de maaltijd.
De rest is maar aanvulling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')