abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5599250
Nieuwe CD dus. Echt een steengoed album. Veel beter dan hun vorige. Ik vind de melodieen wat meer toegankelijker, de zanger zingt zelfs normaal en het blijft toch keihard. Aanradertje, wie heeft um nog meer ?
pi_5599327
Ik heb 'm ja. Gisteren maar eens gekocht, had hem al een tijdje in mp3 staan. Ik vind hem ook goed en beter dan Clayman. Eindelijk ontwikkelen ze zich een beetje, want steeds hetzelfde vind ik erg saai worden op den duur. Soilwork heeft wel een betere (cleane) zanger, maar verder is deze IF plaat is inderdaad best goed.
... na vijf jaar
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 17:21:56 #3
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5599335
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 17:05 schreef DimeBag het volgende:
Nieuwe CD dus. Echt een steengoed album. Veel beter dan hun vorige. Ik vind de melodieen wat meer toegankelijker, de zanger zingt zelfs normaal en het blijft toch keihard. Aanradertje, wie heeft um nog meer ?
Nieuwe In Flames. Dat is zeker het zoeken waard. Het laatste album vond ik zeker redelijk. Hoewel Colony me beter beviel. Maargoed. Dat boeit niet. Tijd om te zoeken!!
quote:
Soilwork heeft wel een betere (cleane) zanger, maar verder is deze IF plaat is inderdaad best goed.
Tja, Natural Born chaos zou ik bijna een meesterwerk noemen. Die kerel kan net als bij IF clean en met gain zingen
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 18:08:45 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_5599455
Ik heb er wel mijn zinnen op gezet. Helaas zal het nog ff moeten duren, wegens geldgebrek.
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 20:02:17 #5
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5599745
Het lijkt inderdaad toch een beetje op Soilwork. Zouden ze uit hetzelfde stadje komen?

Die stem lijkt af en toe bijna hetzelfde... Verdacht veel...

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 31-08-2002 20:08]

pi_5599848
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 20:02 schreef Yokozuna het volgende:
Het lijkt inderdaad toch een beetje op Soilwork. Zouden ze uit hetzelfde stadje komen?

Die stem lijkt af en toe bijna hetzelfde... Verdacht veel...

Volgens mij komen beiden bands uit de buurt van Göthenburg.. dus ja De zanger van Soilwork heeft een betere stem vind ik. Die van IF gebruikt iets teveel apparatuur om z'n cleane zang enigzins goed te laten klinken.
... na vijf jaar
  zaterdag 31 augustus 2002 @ 20:17:05 #7
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5599908
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 20:12 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Volgens mij komen beiden bands uit de buurt van Göthenburg.. dus ja De zanger van Soilwork heeft een betere stem vind ik. Die van IF gebruikt iets teveel apparatuur om z'n cleane zang enigzins goed te laten klinken.

Ik heb Soilwork eigenlijk altijd al beter gevonden. Ik was meteen verkocht toen ik Natural Born hoorde, en nu vind ik het nog steeds goed. Dat gebeurt niet zovaak.

Colony van In Flames vond ik wel supergoed, ik weet niet of ik dit nieuwe album ga kopen. Eerst op mijn gemak ff wat luisteren...

Is Gotheborg een grote plaats trouwens? Er komen redelijk wat bands vandaan!

quote:
De zanger van Soilwork heeft een betere stem vind ik.
Betere clean vocals iig ja..

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 31-08-2002 22:00]

zaterdag 31 augustus 2002 @ 22:03:38 #8
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5601282
Ergonomic vind ik erg goed! En ik herken er soms zelfs zo'n pop achtig melodietje in, haha! Nahja boeie, gewoon vet nummer.

Het albumnummer ook. Dark Signs komt me trouwens bekend voor, klinkt heel ouderwets In Flames. Typerend, alle nummers 3 tot 4 minuten en vaak rond de 3:45

pi_5601427
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 20:17 schreef Yokozuna het volgende:
Stockholm, Göteborg en Malmö zijn volgens mij de drie grootste steden in Zweden.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 1 september 2002 @ 00:02:46 #10
18413 Summoner
pi_5603107
En toch prefereer ik In Flames over Soilwork. Prima band hoor Soilwork.
pi_5603240
Ik vind oa het nummer "System" flink doorspekt met jaren 80 achtige invloeden terwijl het snoeihard begint. Petje af. Eindelijk een goeie deathmetal cd
  zondag 1 september 2002 @ 11:59:41 #12
1358 Xhorder
He's back...
pi_5606567
quote:
Ik heb Soilwork eigenlijk altijd al beter gevonden. Ik was meteen verkocht toen ik Natural Born hoorde, en nu vind ik het nog steeds goed. Dat gebeurt niet zovaak.
Tja, toen ik In Flames begon te luisteren bestond Soilwork nog niet, en na The Jester Race vond ik In Flames wel steeds meer afzwakken. Wel goeie cd's, maar niks spectaculairs... Maar nu met deze nieuwe cd beginnen ze er weer een beetje bovenop te komen. Dat terwijl een groot gedeelte van de fans R2R erg slecht vinden (check hun forum op ultimatemetal.com maar, je lacht je dood ).
... na vijf jaar
  zondag 1 september 2002 @ 14:11:38 #13
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_5607764
heb em al een tijdje als mp3 , ik ga em nog kopen. lekker album iig
pi_5607897
quote:
Op zaterdag 31 augustus 2002 20:17 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Colony van In Flames vond ik wel supergoed, ik weet niet of ik dit nieuwe album ga kopen. Eerst op mijn gemak ff wat luisteren...

[..]

Betere clean vocals iig ja..

En je hebt me nog steeds niet kunnen overtuigen dat soilwork cool is Ik hou er echt niet van, vind het snel vervelen enzo
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  donderdag 5 september 2002 @ 19:20:36 #15
35402 Taakeferd
Christian sheep
pi_5673418
hallo..

ten eerste.. in flames is van gothenborg naar fucking NU metal gegaan met hun nieuwe cd... trouwens die nieuwe hoes is ook echt verschrikkelijk?? waar is jester heen?? ownee die moeten ze niet meer met hun nu metal zooi.... cleane lelijke vocals trouwens...

en gayman was ook al niet al te best...

Summoner: je kan ALS je dan TOCH gothenborg styl wil kan je beter een arch enemy cdtje kopen....

... of natuurlijk een fantastisch Graveland album kopen hehe..

Praise the sons of hell... and burn the dogs of god.
pi_5675191
Waar hoor jij nu-metal? haha, dat vind ik zo triest, alles wat je slecht vindt nu-metal benoemen...

Het hoesje? tja, niet echt mooi ofzo, maar vind hem wel gaan op zich. Dat Jester symbool gebruikten ze ook al jaren, waarom zou ie altijd op de hoes moeten staan? Hij stond ook niet op Lunar Strain en Subteranean. Irritant is alleen dat het een 10 dubbel uitklapbare digipak is...

... na vijf jaar
pi_5678056
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:20 schreef Taakeferd het volgende:
trouwens die nieuwe hoes is ook echt verschrikkelijk?? waar is jester heen?? ownee die moeten ze niet meer met hun nu metal zooi.... cleane lelijke vocals trouwens...
Die zit aan de binnenkant van het cd hoesje...achter op het boekkie dus.
Op de digipack issie er niet helaas

Verder vind ik het een supergoed album. Ik vind hem duidelijk heel veel beter als Clayman en misschien wel Colony...Lekkere riffs. En nummers als Minus, Trigger en Reroute to Remain hakken er lekker in.
Helaas zijn anders zijn clean skills en ramp

Wie gaat er 11 oktober naar Hardenberg? (In Flames, Pain en Soilwork)?

vrijdag 6 september 2002 @ 00:39:33 #18
18413 Summoner
pi_5679190
quote:
Op donderdag 05 september 2002 19:20 schreef Taakeferd het volgende:
Summoner: je kan ALS je dan TOCH gothenborg styl wil kan je beter een arch enemy cdtje kopen....
Die heb ik wel. En ik heb hier haast een kast vol Gothenburg cd's liggen.

Nou ja, kast is een beetje overdreven maar iig een hele hoop, van Night in Gales tot Eucharist en van In Thousand Lakes tot Mourning Caress.

En na al die jaren ben ik het best zat. Bands die een eigen richting opgaan met die sound juich ik toe, zoals Soilwork en Dark Tranquility, maar van die standaard Gotheborg albums krijg ik geen stijve meer...

pi_5683524
Damage Done is zoooooooooo goed
  vrijdag 6 september 2002 @ 15:23:55 #20
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5684197
quote:
Op zondag 01 september 2002 00:02 schreef Summoner het volgende:
En toch prefereer ik In Flames over Soilwork. Prima band hoor Soilwork.
Mag Ik vond het vorige In Flames album trouwens ook goed, vooral nummers als Pinball Map etc...

Beide waardige bands iig. Net als Dark Tranquillity.

Arch Enemy is helemaal geweldig, die verkies ik denk ik wel boven Soilwork en In Flames. Het is wel andere muziek trouwens. Hoewel ik alle nieuwste albums van deze bands "goed" vind.

Enuh In Flames numetal GHEHE. Nouja, die uitspraak is zo dom, het zou een te makkelijk inkoppertje zijn hierop in te gaan.

zaterdag 7 september 2002 @ 00:05:58 #21
18413 Summoner
pi_5693539
quote:
Op vrijdag 06 september 2002 15:23 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Mag

pfffffjuuu, bedankt zeg Yokozuna, ik zat er al over in of ik In Flames wel leuker dan Soilwork mocht vinden van jou.
  zaterdag 7 september 2002 @ 15:03:40 #22
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5698236
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 00:05 schreef Summoner het volgende:

[..]

pfffffjuuu, bedankt zeg Yokozuna, ik zat er al over in of ik In Flames wel leuker dan Soilwork mocht vinden van jou.

grin. Dat nieuwe In Flames album kostte me trouwens behoorlijk wat luisterbeurten voordat het echt interessant werd.. Nix mis mee trouwens.
  zaterdag 7 september 2002 @ 15:10:58 #23
18413 Summoner
pi_5698308
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:03 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

grin. Dat nieuwe In Flames album kostte me trouwens behoorlijk wat luisterbeurten voordat het echt interessant werd.. Nix mis mee trouwens.

hmn ja. Ik vind het meestal wat verdacht als ik een album meteen al geweldig vind, want dan zakt dat later vaak behoorlijk af.
  zaterdag 7 september 2002 @ 15:14:26 #24
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_5698339
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:10 schreef Summoner het volgende:

[..]

hmn ja. Ik vind het meestal wat verdacht als ik een album meteen al geweldig vind, want dan zakt dat later vaak behoorlijk af.

Hetzelfde geld voor commerciele muziek. Snel pakkend, snel saai
  zaterdag 7 september 2002 @ 15:18:13 #25
18413 Summoner
pi_5698364
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 15:14 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hetzelfde geld voor commerciele muziek. Snel pakkend, snel saai

Daar ben ik het mee eens.

Daar tegenover staat complexe muziek, zoals progrock en progmetal en natuurlijk de technische death metal bands als Cryptopsy. Om dat allemaal te ontcijferen is een levenswerk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')