abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5585750
quote:
UTRECHT - Een op de drie Nederlanders krijgt ooit in zijn of haar leven kanker. Dat blijkt donderdag uit twee rapporten van de Nederlandse Kankerregistratie. Mannen hebben nog een iets grotere kans dan vrouwen, maar het verschil wordt steeds kleiner. De sterfte door kanker daalt.
Bron: Nu.nl

Wow. Daar schrik je dan best wel van, tenminste, ik wel!

Dit is ook wel opvallend:

quote:
Zowel bij mannen als bij vrouwen steeg het aantal nieuwe gevallen van huidkanker. Volgens de onderzoekers komt dat doordat te veel onbeschermd zonnen in de jaren zeventig en tachtig. Vooral Nederlanders in de kustprovincies werden getroffen door huidkanker.
Ben blij dat ik dus amper zon, en al helemaal niet onbeschermd. Factor 30 op z'n minst.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5585768
je wordt er wel bang van ja, maar het feit dat het aantal kankergevallen stijgt en het aantal doden aan kanker daalt betekend dat de behandeling ook steeds beter wordt, wat dan weer een geruststelling is
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:22:21 #3
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_5585779
Slik! Maarja, niet al te lang bij stilstaan bij dit soort dingen.
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:22:40 #4
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_5585789
Ik kan er helaas ook over mee praten Teveel mensen in mijn omgeving zijn er kapot aan gegaan.

Helaas mag je niet kiezen hoe je dood gaat, maar iig niet aan kanker.

Maar het blijft idd verontrustend nieuws

[Dit bericht is gewijzigd door amnesiac op 29-08-2002 14:23]

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:22:41 #5
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5585790
Het komt denk ik vooral door ouderen die steeds langer leven. Vroeger gingen mensen eerder dood aan een andere ziekte, maar door goede medische behandeling gebeurt dat dus steeds minder. En als kanker straks goed te genezen is, is er wel een andere ziekte die de boventoon voert.
Carpe diem !
pi_5585805
Ik hoop niet dat ik 1 van die 3 ben
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_5585807
Tsja, ik had een topic geplaatst dat waarschuwde voor deze vreselijke wantoestanden, maar dat werd gewoon op slot gegooid.
Wittgenstein
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:24:40 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5585821
Kanker is een kloteziekte.

Carpe diem.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5585822
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:23 schreef Koekepan het volgende:
Tsja, ik had een topic geplaatst dat waarschuwde voor deze vreselijke wantoestanden, maar dat werd gewoon op slot gegooid.
Url?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_5585854
In het artikel is ook te lezen dat het aantal gevallen longkanker onder vrouwen sterk toeneemt en dat vrouwen ook steeds meer zijn gaan roken de laatste jaren.

Kijk, ik hoor vaak mensen roepen dat 'ze toch ergens dood aan moeten gaan' enzo. En dat je het toch nooit echt 100% kunt voorkomen. Maar als je d'r nou zo bang voor bent, en je kunt je kansen zo gigantisch verkleinen door niet te roken en een klein beetje op te passen met wat je eet, waarom gebeurt dat dan zo weinig?

pi_5585910
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:19 schreef Jarno het volgende:

Wow. Daar schrik je dan best wel van, tenminste, ik wel!

Ik schrik hier niet van.

In mijn familie zijn er al veel mensen gestorven aan kanker. Van mijn opa's en oma's hebben er 3 kanker gehad of zijn er inmiddels aan gestorven.

Het is een ^*(&^*% ziekte, je denkt dat het weg is en dan blijkt er toch nog ergens een uitzaaiing te zitten.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_5585920
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:21 schreef sweek het volgende:
je wordt er wel bang van ja, maar het feit dat het aantal kankergevallen stijgt en het aantal doden aan kanker daalt betekend dat de behandeling ook steeds beter wordt, wat dan weer een geruststelling is
Bedenk echter wel dat het genezingspercentage per jaar oploopt met maar 1 procent. Zo hard gaat het dus ook niet met de goede genezing.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5585944
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:30 schreef YPPY het volgende:

In mijn familie zijn er al veel mensen gestorven aan kanker. Van mijn opa's en oma's hebben er 3 kanker gehad of zijn er inmiddels aan gestorven.

Het is een ^*(&^*% ziekte, je denkt dat het weg is en dan blijkt er toch nog ergens een uitzaaiing te zitten.

.
pi_5585974
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:30 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik schrik hier niet van.

Inderdaad, als je kanker van dichtbij hebt meegemaakt dan weet je wat voor hel het kan zijn.

Even iets heel anders, je kan dus meerijden a.s. zaterdag.

pi_5586001
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:34 schreef Lucille het volgende:

[..]

Inderdaad, als je kanker van dichtbij hebt meegemaakt dan weet je wat voor hel het kan zijn.

Mijn oma heeft het gehad, en is er uiteindelijk aan overleden. Idd, een hel. Maar met 'schrikken' bedoel ik dus, dat ik me eigenlijk niet echt gerealiseerd heb (tot nu toe) hoe hoog je kans op zo'n hel is. .
pi_5586040
tegenwoordig krijg je ook kanker als je een kanarievogel in huis houdt.

Dus hier lig ik al lang niet meer wakker van.

un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
pi_5586045
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:37 schreef Dommepraat het volgende:

tegenwoordig krijg je ook kanker als je een kanarievogel in huis houdt.

Je doet je nick eer aan.
pi_5586115
Weet je wat dan ook weer zo gek is, dat in mijn (B) familie (opa, oma, 5 kinderen, 5 schoonkinderen, 8 kleinkinderen en aan de andere kant opa, oma, 2 kinderen 2 schoonkinderen, 4 kleinkinderen) er dus niemand is (geweest) die deze vreselijke ziekte heeft (gehad). Waarvoor ik zo even op mijn blote knieën god zal danken, en dat mijn schoonfamilie (van M dus) er vól mee zit.

Als mijn familie dus niet getroffen word, betekent dat dus dat er in andere families nog veel meer getroffen worden anders haal je dat gemiddelde van één op de drie niet.

Verdrietig hoor...

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_5586160
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:35 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mijn oma heeft het gehad, en is er uiteindelijk aan overleden. Idd, een hel. Maar met 'schrikken' bedoel ik dus, dat ik me eigenlijk niet echt gerealiseerd heb (tot nu toe) hoe hoog je kans op zo'n hel is. .

Sommige soorten kanker zoals huidkanker en longkanker onstaan in de meeste gevallen door ons eigen gedrag, zoals langduring zonnen en roken. Hier kunnen we dus relatief makkelijk wat aan doen qua preventie. Andere vormen, zoals borstkanker, zijn vaak erfelijk bepaald. En vergeet niet dat kanker typisch een ziekte is die vaker voorkomt op hogere leeftijd. Eén van de nadelen van het steeds ouder worden van de mens is ook automatisch de grotere kans op kanker.
Ik had dus ook een aantal familieleden die aan kanker zijn overleden. Op dit moment is een tante van mij in de laatste fase van haar leven. Borstkanker. Na veel bestralingen en chemo is het eigenlijk gewoon wachten tot de dood, genezing is niet meer mogelijk. Een jaar of 3 geleden is een goede kennis van mij aan borstkanker overleden. 29 jaar oud, met 2 kleine kinderen. Op zo'n moment voelt het alsof de poten onder je stoel worden gezaagd.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:51:46 #20
35170 Gamma
doe-het-zelvert
pi_5586257
Drie kwart van de kanker gevallen is te wijten aan een slechte voedingspatroon, slechts 25% is genetisch bepaald. Eet fatsoenlijk en zorg voor wat lichaamsbeweging, dan sluit je het uit met 75%. Roken is de oorzaak bij 40% zeggen ze.
Dat zeg ik!
pi_5586282
Dit is meestal het moment waarop de rokers aankomen met verhalen over hun oom die wel 1 pakje shag per dag rookte en daar 86 mee was geworden. .

Maar goed, laten we d'r geen rokers-discussie van maken, daar komen we toch nooit uit.

pi_5586309
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

.

Wel opvallend dat er zo'n verschil is tussen verschillende families. Bepaalde soorten zijn erfelijk, daar zal het wel mee samenhangen.

Ik vind het vooral een stomme ziekte, omdat het kan líjken alsof het over is en je weer beter bent. Dat dachten we bij mijn oma ook na 3 erg zware operaties. Een paar maanden later was de begrafenis...

Lucille, vanavond kan ik weer terugmailen

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 29 augustus 2002 @ 14:56:58 #23
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_5586328
Het is inderdaad een hoog getal, maar het wordt wel erg omhoog getrokken door een aantal kankers die vooral bij oudere mensen voorkomen en daar lang niet altijd problemen opleveren.

Heel veel oude mannen hebben nl. prostaatkanker. Meestal niet dodelijk en heel goed mee te leven. Ook omdat die kankers niet/nauwelijks groeien in oude mensen.

Maar helaas hoor je toch veel te vaak van relatief jonge mensen die ergens kanker hebben.

donderdag 29 augustus 2002 @ 14:59:28 #24
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_5586386
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:53 schreef Jarno het volgende:
Dit is meestal het moment waarop de rokers aankomen met verhalen over hun oom die wel 1 pakje shag per dag rookte en daar 86 mee was geworden. .

Maar goed, laten we d'r geen rokers-discussie van maken, daar komen we toch nooit uit.

Nee hoor

M'n vader is zaterdag 52 geworden..

pi_5586418
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 14:51 schreef Gamma het volgende:
Drie kwart van de kanker gevallen is te wijten aan een slechte voedingspatroon, slechts 25% is genetisch bepaald. Eet fatsoenlijk en zorg voor wat lichaamsbeweging, dan sluit je het uit met 75%. Roken is de oorzaak bij 40% zeggen ze.
Deels waar. Er is echter ook nog een 3e categorie van oorzaken: invloeden van buitenaf. Dus blootstelling aan kankerveroorzakende stoffen (benzeen verbindingen bijvoorbeeld), verhoogde stralingsintensiteit, asbest en dergelijke.
Maar dat veranderende voedingspatronen een effect hebben is zeker bewezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')