abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5410371
Ik had verwacht dat er al wel een topic over em zou zijn, maar niet dus. Zat laatst even naar z'n greatest hits-cd te luisteren en toen viel me weer is op wat een mooie nummers hij eigenlijk heeft gemaakt, en hoeveel daarvan gecoverd zijn. Nog meer mensen die zijn muziek waarderen?
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:32:36 #2
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5410385
Hij heeft ook de muziek bij de Disney-film Tarzan gemaakkt, zitten leuke nummers tussen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5410421
Als drummer van Genesis briljant, als zanger van Genesis aflopend van goed naar slecht naarmate de jaren vorderden, als solo-artiest dramatisch.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5410433
Als drummer van Genesis briljant, als zanger van Genesis aflopend van goed naar slecht naarmate de jaren vorderden, als solo-artiest dramatisch.

Kon het zelf niet beter zeggen...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5410495
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:31 schreef LoekB het volgende:
Ik had verwacht dat er al wel een topic over em zou zijn, maar niet dus. Zat laatst even naar z'n greatest hits-cd te luisteren en toen viel me weer is op wat een mooie nummers hij eigenlijk heeft gemaakt, en hoeveel daarvan gecoverd zijn. Nog meer mensen die zijn muziek waarderen?
Ja! Vooral zijn cover van "You Can't Hurry Love" blijft een classic. Zo ook "Another Day In Paradise" en "Against All Odds (Take A Look At Me Now)". En niet te vergeten "Easy Lover" dat hij samen met Philip Bailey van Earth Wind & Fire zong.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:42:32 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_5410541
'In the air tonight' heeft een geweldig middenstukje, qua drums.

Voor de rest.......

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_5410613
De laatste jaren vind ik zijn muziek wel erg makkelijk (dieptepunten Another day in paradise en I wish it would rain down), maar moet bekenen dat Against all odds me op de een of andere manier altijd weet te raken. Jammergenoeg is het Mariah Carey gelukt dit nummer te vernaggelen
Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_5410622
De helft van de playlist van Radio 10 Gold bestaat uit nummers van P.C.

Best wel knap dat iemand zoveel hits kan maken. Heel veel artiesten maken 1 hitje waarna je nooit meer iets van ze hoort. Phil echt een supermuzikant.

pief paf poef
pi_5410638
Wat wordt Ome Phil hier afgekraakt! Phil Collins is naar mijn bescheiden mening een van de meest invloedrijke en getalenteerde artiesten van de afgelopen eeuw. Daar kunnen Madonna, Britney Spears, Michael Jackson en de rest van het puin nog een puntje aan zuigen.

De muziek van Phil Collins is gewoon altijd kwaliteit, nooit een beroerde productie of valse muziek.

Voor mij is Phil Collins, samen met Dire Straits en Queen de beste artiest aller tijden.

pi_5410650
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:48 schreef Miss het volgende:
De laatste jaren vind ik zijn muziek wel erg makkelijk (dieptepunten Another day in paradise en I wish it would rain down), maar moet bekenen dat Against all odds me op de een of andere manier altijd weet te raken. Jammergenoeg is het Mariah Carey gelukt dit nummer te vernaggelen
Net als Westlife
pi_5410666
Ik snap niet dat zo'n geweldige drummer van die plastic drumcomputers op zijn platen gebruikt, echt onbegrijpelijk...
pi_5410676
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:48 schreef Miss het volgende:
Mariah Carey maakt alleen maar easylistening rommel.

Another Day In Paradise is een heel goed nummer, dat tenminste een boodschap uitdraagt. Dat kan ik van Baby One More Time of Like A Virgin niet zeggen...

I Wish It Would Rain Down vind ik ook een heel goed nummer, prachtig gitaarwerk en de emoties worden erg goed weergegeven.

pi_5410699
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:50 schreef LoekB het volgende:

[..]

Net als Westlife

Tja, sommige mensen maken een goed product en dan zijn er nog 10.000 stakkers die zelf niets kunnen, dus die kopieeren het.
pi_5410704
Vergeet nog aantal andere artiesten, Elton John (?), Eric Clapton etc... Die zijn ook best aardig.
Maar Phil Collins maakte wel paar aardige nummers, maar er zijn veel meer die meer hits gemaakt hebben waarna je er nog van hoorde hoor. Phil is LANG niet de enige.
If you have a problem and no one else can help, I probably can't either, but I'll try.
pi_5410717
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:51 schreef Zander het volgende:
Ik snap niet dat zo'n geweldige drummer van die plastic drumcomputers op zijn platen gebruikt, echt onbegrijpelijk...
Welke nummers bedoel jij dan? Live drumt hij altijd zelf, of een neger, die ook altijd met hem mee gaat op tournee.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 22:53:59 #16
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5410725
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:50 schreef LoekB het volgende:

[..]

Net als Westlife

Samen met Mariah Carey, ja.

En geen kwaad woord over Westlife, he

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5410731
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef Howlin_Mad het volgende:
Vergeet nog aantal andere artiesten, Elton John (?), Eric Clapton etc... Die zijn ook best aardig.
Maar Phil Collins maakte wel paar aardige nummers, maar er zijn veel meer die meer hits gemaakt hebben waarna je er nog van hoorde hoor. Phil is LANG niet de enige.
Die zijn ook erg goed, maar meer easylistening. Niet echt een boodschap uitdragen.
pi_5410733
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Welke nummers bedoel jij dan? Live drumt hij altijd zelf, of een neger, die ook altijd met hem mee gaat op tournee.

op het album Both Sides heeft ie drum machines gebruikt... trouwens toch 1 van z'n beste albums moet ik zeggen.
pi_5410751
In ieder geval die hele 'Both Sides' cd, daar zit achter bijna elk nummer zo'n eentonige ritme-tikker, terwijl Phil echt een goede drummer is (die neger heet trouwens Chester Thompson, ook een uitstekende drummer).

Maar okee, eerlijk is eerlijk, Phil solo heeft wel wat klassiekers op zijn naam staan, dat is zeker waar.

pi_5410773
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:54 schreef TimMer1981 het volgende:
Die zijn ook erg goed, maar meer easylistening. Niet echt een boodschap uitdragen.
En jij gaat me vertellen dat Phil Collins geen easy-listening is????
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5410778
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef Marble het volgende:

[..]

Samen met Mariah Carey, ja.

En geen kwaad woord over Westlife, he

Ouch....
pi_5410803
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:53 schreef Howlin_Mad het volgende:
Ook goede artiesten ja, maar Phils muziek is voor mij op de een of andere manier toch iets specialer, komt door z'n stem denk ik...
pi_5410804
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:56 schreef MuadDib het volgende:

[..]

En jij gaat me vertellen dat Phil Collins geen easy-listening is????

precies.
pi_5410839
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:57 schreef vicz het volgende:

[..]

precies.

Mag ik hieruit concluderen dat jij het hiermee eens of oneens bent?
pi_5410849
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:51 schreef TimMer1981 het volgende:

Mariah Carey maakt alleen maar easylistening rommel.

Another Day In Paradise is een heel goed nummer, dat tenminste een boodschap uitdraagt. Dat kan ik van Baby One More Time of Like A Virgin niet zeggen...

I Wish It Would Rain Down vind ik ook een heel goed nummer, prachtig gitaarwerk en de emoties worden erg goed weergegeven.

In beide bovenstaande nummers vind ik dat er een veel te dikke saus bombast overheen is gegooid. Ik denk dat Against all odds me daarentegen steeds weer raakt omdat het een stuk puurder klinkt. Ik zie Uncle Phillie verschuurd van verdriet achter de piano zitten (was het ook niet van zijn 'echtscheidingsalbum'). Dat mis ik bij 'rain'en 'paradise'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')