Sinds begin dit jaar de eerste jongeren (14 tot 18 jaar) naar kamp Den Engh in Den Dolder zijn gebracht is in Amsterdam-West, waar de meeste probleemjeugd woont, de criminaliteit met 55% afgenomen. Zo werden er 207 straatroven gepleegd tegen 458 in dezelfde periode vorig jaar.
Beter gedragen
Volgens politiechef Bart Driessen werpt ook de inzet van het speciale Amazoneteam zijn vruchten af. ''Sinds vorig jaar treden we keihard op, en dat werkt''. Ook de aanpak van probleemjongeren op en rond treinstations in West lijkt te werken.
Driessen zegt verder dat een nieuwe generatie Marokkaanse Amsterdammers aan het ontstaan is die zich beter gedraagt dan de vorige lichting. Langzaamaan treedt er een mentaliteitsverandering op, constateert Driessen
Bron: de Telegraaf.
----------------------------------------------------------
Nou, zo te zien gaat het de goede kant op. Natuurlijk kan er altijd wat beter, maar toch een pluim voor Paars !
...
quote:JIJ als voorbeeld ???
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:00 schreef X-Ray het volgende:
Meer van dat soort kampen graag!
...
quote:Had het dan ook niet tegen jou
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:08 schreef X-Ray het volgende:
Zoals gezegd, meer van dat soort kampen graag. Het lijkt namelijk te werken...
Geloof trouwens wel dat ze erg bang zijn voor werken en vroeg opstaan ja.
quote:Zoals indirect gezegd, meer van dit soort kampen inderdaad, als het werkt ben ik er blij mee (zie smilie in eerder posts)
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:08 schreef X-Ray het volgende:
Zoals gezegd, meer van dat soort kampen graag. Het lijkt namelijk te werken...
...
quote:Als het werkt, en een persoon (jong persoon that is) valt in herhaling, dan zie ik ook niet waarom zo'n plan geen goede optie zou zijn. Alleen verander dan wel de naam in bijvoorbeeld tuchtschool, geef ze een opleiding en een streng regime. Daardoor krijgen de criminele jongere niet alleen discipline maar als ze terugkeren in de maatschappij hebben ze ook geen rede meer om zulke delicten te plegen. Trouwens, Marokaanse, Turkse, Hollandse, Marsmannetjes... die onder de 18 vallen en die vaker een delict plegen horen hierin thuis. For the records, vaker een delict, niet elk crimineel valt in herhaling.
Op donderdag 15 augustus 2002 23:46 schreef DJ-L3 het volgende:
De overlast van Marokkaanse jongeren in Amsterdam neemt enorm af door de dreiging van heropvoedingskampen. Volgens waarnemend hoofdcommissaris J. van Riessen zijn de heropvoedingskampen een waar spookbeeld voor de jongeren: ''Er moet hard worden gewerkt, ze moeten vroeg opstaan en er heerst een zeer strak regime. Dat vinden de jongeren niet leuk. Reken maar dat ze dat aan elkaar doorgeven, je merkt dan ook dat ze zich meer en meer koest gaan houden''.Sinds begin dit jaar de eerste jongeren (14 tot 18 jaar) naar kamp Den Engh in Den Dolder zijn gebracht is in Amsterdam-West, waar de meeste probleemjeugd woont, de criminaliteit met 55% afgenomen. Zo werden er 207 straatroven gepleegd tegen 458 in dezelfde periode vorig jaar.
Beter gedragen
Volgens politiechef Bart Driessen werpt ook de inzet van het speciale Amazoneteam zijn vruchten af. ''Sinds vorig jaar treden we keihard op, en dat werkt''. Ook de aanpak van probleemjongeren op en rond treinstations in West lijkt te werken.
Driessen zegt verder dat een nieuwe generatie Marokkaanse Amsterdammers aan het ontstaan is die zich beter gedraagt dan de vorige lichting. Langzaamaan treedt er een mentaliteitsverandering op, constateert Driessen
Bron: de Telegraaf.
----------------------------------------------------------
Nou, zo te zien gaat het de goede kant op. Natuurlijk kan er altijd wat beter, maar toch een pluim voor Paars !
GLG
Dit, Marokkaanse etters terugsturen naar Marokko is bijvoorbeeld wel een leuke discussie.
Maar, desalniettemin, ik ben er heel blij mee. En uiteraard dient het voor alle criminele jongeren, niet alleen de allochtonen.
Meer van dit soort kampen graag, want als de ouders niet kunnen opvoeden, zal de staat het moeten doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 18-08-2002 12:12]
quote:Ben ik het wel mee eens. Gezien de hoeveelheid narrow minded remarks in de vele topics betreffende allochtonen is het toch een goed punt om erbij te vermelden dat dit moet gelden voor niet enkel de allochtonen hetgeen je ook schreef.
Op zondag 18 augustus 2002 12:05 schreef Gia het volgende:
Goh, ik moet toch eens in de archieven van Fok! duiken, want volgens mij hebben vele Fokkers dit idee al meer dan een jaar geleden geopperd en werden die toen voor rascisten uitgemaakt.Dit, Marokkaanse etters terugsturen naar Marokko is bijvoorbeeld wel een leuke discussie.
Maar, desalniettemin, ik ben er heel blij mee. En uiteraard dient het voor alle criminele jongeren, niet alleen de allochtonen.
Meer van dit soort kampen graag, want als de ouders niet kunnen opvoeden, zal de staat het moeten doen.
GLG
Bedenk wel dat dit er dus onder Paars van gekomen is.
quote:Yeps
Op zondag 18 augustus 2002 18:07 schreef Meneer_Aart het volgende:
Perfect.Bedenk wel dat dit er dus onder Paars van gekomen is.
GLG
quote:
Perfect.Bedenk wel dat dit er dus onder Paars van gekomen is.
Goede ontwikkeling
Laten we de ontwikkelingen kritisch blijven volgen. Maar meer kampen en een keiharde aanpak zijn zeker in goede zaak.
quote:Mag ook wel na 7 jaar, aangezien Lubbers indertijd met het idee kwam.
Bedenk wel dat dit er dus onder Paars van gekomen is.
quote:Precies, het paarse kabinet dus, en niet 1 of andere LPF-amateur...
Op zondag 18 augustus 2002 18:44 schreef weerdo het volgende:[..]
Mag ook wel na 7 jaar, aangezien Lubbers indertijd met het idee kwam.
Het was dus zo slecht niet onder paars, het werd ons alleen aangepraat door populistische honden
quote:Het klopt wel dat onder Paars dit idee werd geboren, maar ze voerden het niet uit. Het bleef bij het idee alleen. En het is nog maar de vraag of dit kamp er gekomen was onder een paars 3. Ik heb namelijk toch de indruk dat paars iets te voorzichtig was met zijn uitspraken en aanpak van problemen. Dit 'linkse' kabinet is minder voorzichtig en daardoor worden dit soort ideeen wel verwezenlijkt.
Op zondag 18 augustus 2002 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Precies, het paarse kabinet dus, en niet 1 of andere LPF-amateur...
Het was dus zo slecht niet onder paars, het werd ons alleen aangepraat door populistische honden
Anyway. Wiens idee het ook was. Eindelijk gebeurt er eens wat. Geen woorden maar daden.
quote:Je geeft zelf al een keurige uitleg hoor
Op zondag 18 augustus 2002 12:05 schreef Gia het volgende:
Goh, ik moet toch eens in de archieven van Fok! duiken, want volgens mij hebben vele Fokkers dit idee al meer dan een jaar geleden geopperd en werden die toen voor rascisten uitgemaakt.Dit, Marokkaanse etters terugsturen naar Marokko is bijvoorbeeld wel een leuke discussie.
Als ouders het niet doen dan het rijk maar en met stevige hand is prima...
quote:Nee, het kabinet Lubbers was vóór Paars 1 aan de macht.
Op zondag 18 augustus 2002 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Precies, het paarse kabinet dus, en niet 1 of andere LPF-amateur...
quote:Geef je hier groot gelijk..die ouders zijn de grootste verantwoordelijken. Voed je kind nou eens goed op. Stelletje
Op maandag 19 augustus 2002 13:11 schreef DaBuzzzzz het volgende:Als ouders het niet doen dan het rijk maar en met stevige hand is prima...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |