abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 augustus 2002 @ 23:46:18 #1
34219 DJ-L3
memento mori..
pi_5397882
De overlast van Marokkaanse jongeren in Amsterdam neemt enorm af door de dreiging van heropvoedingskampen. Volgens waarnemend hoofdcommissaris J. van Riessen zijn de heropvoedingskampen een waar spookbeeld voor de jongeren: ''Er moet hard worden gewerkt, ze moeten vroeg opstaan en er heerst een zeer strak regime. Dat vinden de jongeren niet leuk. Reken maar dat ze dat aan elkaar doorgeven, je merkt dan ook dat ze zich meer en meer koest gaan houden''.

Sinds begin dit jaar de eerste jongeren (14 tot 18 jaar) naar kamp Den Engh in Den Dolder zijn gebracht is in Amsterdam-West, waar de meeste probleemjeugd woont, de criminaliteit met 55% afgenomen. Zo werden er 207 straatroven gepleegd tegen 458 in dezelfde periode vorig jaar.

Beter gedragen

Volgens politiechef Bart Driessen werpt ook de inzet van het speciale Amazoneteam zijn vruchten af. ''Sinds vorig jaar treden we keihard op, en dat werkt''. Ook de aanpak van probleemjongeren op en rond treinstations in West lijkt te werken.

Driessen zegt verder dat een nieuwe generatie Marokkaanse Amsterdammers aan het ontstaan is die zich beter gedraagt dan de vorige lichting. Langzaamaan treedt er een mentaliteitsverandering op, constateert Driessen

Bron: de Telegraaf.

----------------------------------------------------------

Nou, zo te zien gaat het de goede kant op. Natuurlijk kan er altijd wat beter, maar toch een pluim voor Paars !

Carpe diem !
  donderdag 15 augustus 2002 @ 23:49:38 #2
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_5397927
Beter !!!

...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:00:53 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5398060
Meer van dat soort kampen graag!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:02:43 #4
13462 BansheeBoy
pi_5398089
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:00 schreef X-Ray het volgende:
Meer van dat soort kampen graag!
JIJ als voorbeeld ???

...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_5398145
En nu inhoudelijk of er volgen weer maatregelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:08:31 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5398205
Zoals gezegd, meer van dat soort kampen graag. Het lijkt namelijk te werken...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5398215
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:08 schreef X-Ray het volgende:
Had het dan ook niet tegen jou
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:11:49 #8
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5398263
Goedzow!
Ik ga naar huis.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:13:01 #9
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_5398290
Ze liepen jaren te roepen dat er niets aan de hand was, terwijl nou ja, dat is wel bekend inmiddels. Dus neem me niet kwalijk, maar ik wacht nog even af voor ik de slingers op ga hangen.

Geloof trouwens wel dat ze erg bang zijn voor werken en vroeg opstaan ja.

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 00:13:02 #10
13462 BansheeBoy
pi_5398291
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:08 schreef X-Ray het volgende:
Zoals indirect gezegd, meer van dit soort kampen inderdaad, als het werkt ben ik er blij mee (zie smilie in eerder posts)

...

pi_5398727
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 23:46 schreef DJ-L3 het volgende:
De overlast van Marokkaanse jongeren in Amsterdam neemt enorm af door de dreiging van heropvoedingskampen. Volgens waarnemend hoofdcommissaris J. van Riessen zijn de heropvoedingskampen een waar spookbeeld voor de jongeren: ''Er moet hard worden gewerkt, ze moeten vroeg opstaan en er heerst een zeer strak regime. Dat vinden de jongeren niet leuk. Reken maar dat ze dat aan elkaar doorgeven, je merkt dan ook dat ze zich meer en meer koest gaan houden''.

Sinds begin dit jaar de eerste jongeren (14 tot 18 jaar) naar kamp Den Engh in Den Dolder zijn gebracht is in Amsterdam-West, waar de meeste probleemjeugd woont, de criminaliteit met 55% afgenomen. Zo werden er 207 straatroven gepleegd tegen 458 in dezelfde periode vorig jaar.

Beter gedragen

Volgens politiechef Bart Driessen werpt ook de inzet van het speciale Amazoneteam zijn vruchten af. ''Sinds vorig jaar treden we keihard op, en dat werkt''. Ook de aanpak van probleemjongeren op en rond treinstations in West lijkt te werken.

Driessen zegt verder dat een nieuwe generatie Marokkaanse Amsterdammers aan het ontstaan is die zich beter gedraagt dan de vorige lichting. Langzaamaan treedt er een mentaliteitsverandering op, constateert Driessen

Bron: de Telegraaf.

----------------------------------------------------------

Nou, zo te zien gaat het de goede kant op. Natuurlijk kan er altijd wat beter, maar toch een pluim voor Paars !

Als het werkt, en een persoon (jong persoon that is) valt in herhaling, dan zie ik ook niet waarom zo'n plan geen goede optie zou zijn. Alleen verander dan wel de naam in bijvoorbeeld tuchtschool, geef ze een opleiding en een streng regime. Daardoor krijgen de criminele jongere niet alleen discipline maar als ze terugkeren in de maatschappij hebben ze ook geen rede meer om zulke delicten te plegen. Trouwens, Marokaanse, Turkse, Hollandse, Marsmannetjes... die onder de 18 vallen en die vaker een delict plegen horen hierin thuis. For the records, vaker een delict, niet elk crimineel valt in herhaling.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_5423621
Ik hoop dat er in het hele land dit soort kampen worden opgericht. En voor de allochtonen die zich in dit soort kampen ook niet weten te gedragen...die moeten naar een strafkamp. Alwaar het woord tucht een nieuwe betekenis heeft.
  zondag 18 augustus 2002 @ 12:05:34 #13
3542 Gia
User under construction
pi_5424372
Goh, ik moet toch eens in de archieven van Fok! duiken, want volgens mij hebben vele Fokkers dit idee al meer dan een jaar geleden geopperd en werden die toen voor rascisten uitgemaakt.

Dit, Marokkaanse etters terugsturen naar Marokko is bijvoorbeeld wel een leuke discussie.

Maar, desalniettemin, ik ben er heel blij mee. En uiteraard dient het voor alle criminele jongeren, niet alleen de allochtonen.

Meer van dit soort kampen graag, want als de ouders niet kunnen opvoeden, zal de staat het moeten doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 18-08-2002 12:12]

pi_5426040
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 12:05 schreef Gia het volgende:
Goh, ik moet toch eens in de archieven van Fok! duiken, want volgens mij hebben vele Fokkers dit idee al meer dan een jaar geleden geopperd en werden die toen voor rascisten uitgemaakt.

Dit, Marokkaanse etters terugsturen naar Marokko is bijvoorbeeld wel een leuke discussie.

Maar, desalniettemin, ik ben er heel blij mee. En uiteraard dient het voor alle criminele jongeren, niet alleen de allochtonen.

Meer van dit soort kampen graag, want als de ouders niet kunnen opvoeden, zal de staat het moeten doen.

Ben ik het wel mee eens. Gezien de hoeveelheid narrow minded remarks in de vele topics betreffende allochtonen is het toch een goed punt om erbij te vermelden dat dit moet gelden voor niet enkel de allochtonen hetgeen je ook schreef.

GLG

pi_5427795
Perfect.

Bedenk wel dat dit er dus onder Paars van gekomen is.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_5427838
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 18:07 schreef Meneer_Aart het volgende:
Perfect.

Yeps

GLG

pi_5428007
quote:
Perfect.

Goede ontwikkeling

pi_5428119
Zullen we niet te vroeg juichen?

Laten we de ontwikkelingen kritisch blijven volgen. Maar meer kampen en een keiharde aanpak zijn zeker in goede zaak.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5428156
quote:
Mag ook wel na 7 jaar, aangezien Lubbers indertijd met het idee kwam.
  zondag 18 augustus 2002 @ 20:03:07 #20
13462 BansheeBoy
pi_5428871
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 18:44 schreef weerdo het volgende:

[..]

Mag ook wel na 7 jaar, aangezien Lubbers indertijd met het idee kwam.

Precies, het paarse kabinet dus, en niet 1 of andere LPF-amateur...

Het was dus zo slecht niet onder paars, het werd ons alleen aangepraat door populistische honden

maandag 19 augustus 2002 @ 13:06:22 #21
3542 Gia
User under construction
pi_5438104
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het was dus zo slecht niet onder paars, het werd ons alleen aangepraat door populistische honden

Het klopt wel dat onder Paars dit idee werd geboren, maar ze voerden het niet uit. Het bleef bij het idee alleen. En het is nog maar de vraag of dit kamp er gekomen was onder een paars 3. Ik heb namelijk toch de indruk dat paars iets te voorzichtig was met zijn uitspraken en aanpak van problemen. Dit 'linkse' kabinet is minder voorzichtig en daardoor worden dit soort ideeen wel verwezenlijkt.

Anyway. Wiens idee het ook was. Eindelijk gebeurt er eens wat. Geen woorden maar daden.

pi_5438151
Mentaliteitsverandering... eindelijk!
  maandag 19 augustus 2002 @ 13:11:51 #23
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_5438195
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 12:05 schreef Gia het volgende:

Je geeft zelf al een keurige uitleg hoor

Als ouders het niet doen dan het rijk maar en met stevige hand is prima...

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 19 augustus 2002 @ 13:15:54 #24
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_5438267
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 20:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, het kabinet Lubbers was vóór Paars 1 aan de macht.
I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
pi_5455309
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 13:11 schreef DaBuzzzzz het volgende:

Als ouders het niet doen dan het rijk maar en met stevige hand is prima...

Geef je hier groot gelijk..die ouders zijn de grootste verantwoordelijken. Voed je kind nou eens goed op. Stelletje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')