abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5386639
quote:
United Airlines waarschuwt voor faillissement.

CHICAGO (ANP) - Het Amerikaanse concern UAL heeft woensdag gewaarschuwd voor een mogelijk faillissement. De moedermaatschappij van luchtvaartmaatschappij United Airlines ziet geen mogelijkheid voor het eind van dit jaar 875 miljoen dollar aan schulden aflossen.

Bestuursvoorzitter J. Creighton zei na het sluiten van de beurs in New York dat het bedrijf onvoldoende nieuwe leningen kan aangaan voor het inlossen van de oude schulden. Het bedrijf heeft zichzelf dertig dagen gegeven om met betrokkenen nieuwe oplossingen te zoeken.

United Airlines is de tweede luchtvaartmaatschappij in de Verenigde Staten. UAL is net als andere luchtvaartmaatschappijen flink in de problemen gekomen door de aanslagen op 11 september. De omzet liep sindsdien flink terug. Eerdere pogingen om het tij te keren haalden weinig uit.

Op de beurs in New York lieten beleggers het bedrijf de afgelopen dagen al vallen, uit vrees voor een bankroet. Het aandeel sloot woensdag op 2,45 dollar. In de hoogtijdagen van 1997 bedroeg de koers nog meer dan 100 dollar.

Zondag moest concurrent US Airways al uitstel van betaling aanvragen.

Iemand enig idee wat er gebeurd met reeds betaalde UA tickets in geval van faillissement?

* Cosma is in bezit van deze tickets en heeft wel annuleringsverzekering maar geen reisverzekering, valt dit onder SGR?

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_5386947
Dat moet je bij de SGR navragen. Zodra de maatschappij juridisch failliet wordt verklaard worden de vluchten onmiddelijk gecancelled.
Elke kont heeft twee gezichten
pi_5387016
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:40 schreef proximity het volgende:
Dat moet je bij de SGR navragen. Zodra de maatschappij juridisch failliet wordt verklaard worden de vluchten onmiddelijk gecancelled.
Ik begrijp dat de vluchten gecancelled zullen worden, maar wat betreft reeds betaalde vluchten, betekend dat dat ik nu wat euro's lichter ben?

(dit moet ik toch ergens kunnen opzoeken trouwens)

pi_5387203
Bij deze voor alle UA ticket bezitters:
quote:
SGR
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). De SGR staat garant voor volledige terugbetaling van de vooruitbetaalde reissom, als een aangesloten boekingskantoor, reisorganisatie, vervoerder of accommodatieverschaffer in financiële problemen komt en zijn verplichtingen aan u niet nakomt.
Mooi zo.
pi_5387213
Cosma is je reisburo/tour-operator? Als ze bij de SGR zijn aangesloten zou ik, nogmaals, de SGR benaderen of dit is opgenomen in de 'verhaal-clausule'. En/of lees de kleine lettertjes van je boekings-bevestiging.
pi_5387233
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 02:15 schreef proximity het volgende:
Cosma is je reisburo/tour-operator? Als ze bij de SGR zijn aangesloten zou ik, nogmaals, de SGR benaderen of dit is opgenomen in de 'verhaal-clausule'. En/of lees de kleine lettertjes van je boekings-bevestiging.
Het is een reisbureau via internet, ik ga morgen wel even bellen met de SGR.

Overigens zijn de UA nog niet failliet...

pi_5387246
Ik wens je sterkte!
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 02:23:47 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5387255
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 02:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het is een reisbureau via internet, ik ga morgen wel even bellen met de SGR.

Overigens zijn de UA nog niet failliet...

Gaat ook niet gebeuren! denk ik
pi_5387312
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 02:21 schreef proximity het volgende:
Ik wens je sterkte!
Thanks
pi_5388341
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 02:13 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Bij deze voor alle UA ticket bezitters:
[..]

Mooi zo.

Hoho, SGR heeft een beperkte uitbetalingsmogelijkheid bij luchtvaartmaatschappijen. Als je een ticket koopt, betaal je dan ook lang niet altijd de SGR-bijdrage.
pi_5390290
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 01:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Iemand enig idee wat er gebeurd met reeds betaalde UA tickets in geval van faillissement?

* Cosma is in bezit van deze tickets en heeft wel annuleringsverzekering maar geen reisverzekering, valt dit onder SGR?

Hoi Cosma,

wij gaan ( ) op 11 oktober 2002 met UA naar Amerika...
Dus ik schrik wel van dit bericht!
De tickets hebben wij nu nog niet in bezit.
Wanneer zou jij vertrekken?

Ik ga even met het reisbureau mailen...

#geen
pi_5390301
Wat is trouwens de bron van het bericht?
#geen
pi_5390875
Deze berichten vind je op elke Amerikaanse site met 'business news'.

Ik vond een dergelijk verhaal op MSNBC (United Airlines may be filing for bankruptcy this fall).

pi_5390967
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:29 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hoi Cosma,

wij gaan ( ) op 11 oktober 2002 met UA naar Amerika...
Dus ik schrik wel van dit bericht!
De tickets hebben wij nu nog niet in bezit.
Wanneer zou jij vertrekken?

Ik ga even met het reisbureau mailen...

DuchessX, geen zorgen, een faillissement zal nog minstens een jaar duren (heb ik me zojuist laten vertellen).

Zelfs indien UA failliet zou gaan voor 11 okt, dan worden je tickets omgeboekt (mits je bij een degelijk reisbureau hebt geboekt).

pi_5392001
Beste mevrouw DuchessX en Dhr. Juup©.

We hebben zojuist contact gehad met Travel Trend. Het is inderdaad zo dat United Airlines problemen heeft. Op het moment hebben ze 7000 banen geschrapt.
Op dit moment is het zo dat de vluchten voor die periode gewoon gepland staan en ook doorgaan. Mocht het nou zijn dat de vluchten door deze problemen geschrapt worden, dan gaat Travel Trend zoeken naar een alternatief.

Ik hoop u zo voldoende geinformeerd te hebben.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ten alle tijden contact met ons opnemen.

Met vriendelijk groet,

Xxxxxx Xxxxxxxx
Reisburo van Gerwen
============================================================

Pffffffffff

Het was toch even spannend hoor

#geen
pi_5392010
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 14:29 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

DuchessX, geen zorgen, een faillissement zal nog minstens een jaar duren (heb ik me zojuist laten vertellen).

Zelfs indien UA failliet zou gaan voor 11 okt, dan worden je tickets omgeboekt (mits je bij een degelijk reisbureau hebt geboekt).

Gelukkig maar. Is het voor jou nu ook opgelost?
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')