abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5381485
Hebben de Fok!kers kunst aan de muur? En zo ja wat heb je dan? Waar heb je het vandaan en wat heb je eraan uitgegeven. En waarom hangt het daar?

Ik wil al jaren een Herman Brood. Dacht altijd ik kom hem wel een keer dronken tegen in de stad (hij verkocht ze soms voor een tientje als ie het nodig had). Ben hem vaak genoeg tegen gekomen, maar heb nooit wat van hem kunnen bemachtigen.

Nu was ik vandaag in een gallerie, en daar hadden ze een paar hele mooie zeefdrukken. Eentje ervan zou echt schitterend staan boven mijn bank. Alleen kost ie 1020 euro. En ik durf het gewoon niet uit te geven. Met het idee dat het spaarloon straks verdwijnt en wie weet wat nog allemaal meer durf ik gewoon niet aan mijn spaargeld te komen.

Ik heb wel 3 artprints gekocht, 2 losse en 1 ingelijste. Dat kostte me 70 euro en daar had ik weer wat minder moeite mee. Ik kan de zeefdruk ook huren, ben aan het overwegen of ik dat misschien zal doen.

Hoe zit dat met jullie?

edit: plaatje Chess toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door Sanshine op 14-08-2002 22:08]

woensdag 14 augustus 2002 @ 18:53:19 #2
34194 noise
anders dan anders
pi_5381572
ik vind mijn slayer poster, formaat 1 bij 2 meter, best kunstzinnig.... :p
  Milf woensdag 14 augustus 2002 @ 18:56:35 #3
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_5381607
ik heb niet zoveel aan de muur hangen. ik moet er namelijk nog steeds van gie mooie vlakken op schilderen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_5381640
Hier hangt een schilderij (ingelijste poster?) van Heleen van Vriesendorp aan de muur:

ik vind 'm zelf ontzettend mooi, vooral omdat hij goed binnen de woonkamer als geheel past.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 augustus 2002 @ 18:59:24 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_5381642
Dit is lijkt mij meer iets voor K&L
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 19:00:38 #6
30649 RawIguana
WAANZIN<>WAANZUIT
pi_5381657
hier in huis hebben we wel het een en het ander hangen.

- een ad de gijzel, (vanaf a.s donderdag)(misschien een bekend kunstenaar geweest als ie had besloten zich aan te sluiten bij COBRA)(tevens vriend van karel appel)
- een hans 't hart (mijn vader schilderd)
- en een aantal van mijzelf (bovendien ben ik bezig met een nieuwe)
- en een aantal schilderijen van vrienden van mijn moeder
(waaronder een van de regiseur van het Scapino ballet)

allemaal grote liefhebbers hier.. ik zou ook heel graag een brood hebben.. (wie niet??)

een vriendin van me heeft een schets van haarzelf, van herman brood.. (zonder dat ze wist dat hij het was.. )
(2 jaar geleden: *tv kijkend* "ow die man die ken ik die heeft mij op het terras nagetekent" )

ik ben een goed recept voor T.V drama
pi_5381693
Ik begrijp nooit waarom kunst duur moet zijn. Ik zelf heb hier dus geen dure werken van kunstenaars hangen maar hele mooie posters die niet meer koste dan 30 euro.

Er hangt bijvoorbeeld de poster van "The Beatles" (waarbij ze over dat zebrapad lopen). Deze poster is gewoon zo ontzettend mooi en zegt veel meer over mij dan een paar kwast strepen van Brood.

Wil je dan toch kunst kopen dan zou ik kunst kopen wat bij je past en dan kun je zelf wel bepalen wat het waard is voor jou. Boeie dat het geen goede investering is.

pi_5381714
Mijn budget is nog niet zo groot, dus ik doe het meestal in de vorm van een kalender, die ik dan laat hangen .
Ik heb nu een Corneille kalender en een Vettriano kalender hangen, en een ingelijste poster van Schiele (Gerti Schiele in gewaad).

Deze van Schiele heb ik (poster dan) :

En hier is wat van vettriano, leuke stijlvolle schilderijen maakt ie, alleen hij wordt een beetje te populair tegenwoordig (tis leuk als het een beetje exclusief blijft):

Kleuren zijn wat flets op deze plaatjes maar goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Cheese op 15-08-2002 00:35]

pi_5381818
Ik heb 2 "echte" dingen aan de muur hangen:

een grote gesigneerde en genummerde ets van Lucebert en een gouache uit de begintijd van de Friese kunstenaar Gerrit Benner.

met name die laatste schijnt nogal waardevol te zijn, maar zal ik, als erfstuk nooit verkopen

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5381895
Dit heb ik dus vandaag gekocht:

Mick Jagger, Freddy Mercury en Barbra Streisand. Niet toevallig ook nog eens drie van mijn favoriete zangers.

Het werk van Brood vind ik mooi omdat hij werkt met harde kleuren. Zijn tekeningen zijn met harde lijnen en altijd een waar kleurenspel. Dat vind ik nu eenmaal mooi.

Een vriend van mij heeft een "Mondriaan" voor mij gemaakt, die is ook ontzettend leuk. Daar zal ik nog even een foto van opsnorren. Ook in dit doek komen de harde sprekende kleuren sterk naar voren.

Verder heb ik nog een schilderij wat niet echt bij de rest past maar wat ik zelf heel bijzonder vindt. Het is een aquarel van New York, ten tijde dat het WTC er nog stond. Ik heb het eens op een rommelmarkt gekocht voor vijfentwintig gulden. Na de ramp is het schilderij alleen maar meer voor mij gaan betekenen. Het staat voor mij dat zelfs het onmogelijke mogelijk is. Het zit alleen in een vreselijk lelijke lijst, die wil ik nog eens gaan vervangen.

[Dit bericht is gewijzigd door Sanshine op 14-08-2002 19:31]

pi_5382547
Ik heb van Brood, de John Lennon & Joko
en de Hank Williams/cow punks.

Uit dezelfde serie als jij Sanshine.

Hele mooie zijn dat!

pi_5382613
Ik heb een echte Vermeer aan de muur hangen.

een Rob Vermeer

woensdag 14 augustus 2002 @ 20:34:08 #13
32960 Bart68
FOK! 'm ALL!!
pi_5382666
Ik heb 2 Salvador Dali's in de huiskamer hangen,...nee geen echte natuurlijk...posters maar wel mooi ingelijst...
Death is more universal than life; everyone dies but not everyone lives.
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 20:35:42 #14
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_5382687
Ik heb qua 'kunst' een door de vrouw van mijn baas gemaakt schilderij aan de muur. Ik weet eigenlijk niet of je het 'kunst' mag noemen, maar het is een écht schilderij en wél uniek dus, iig.

* Cynix ® zou trouwens ook wel iets van Herman Brood willen hebben.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_5382753
Die is best leuk, Cynix!

Ik heb twee schilderijen aan de muur hangen, maar of dat kunst is... Eén is van een paard met een erg mooie lijst en de ander is een erfstuk van mijn grootouders, een schets. Ik zou niet zo snel moderne kunst aan mijn wand hangen, past helemaal niet bij mijn woonkamer; staat iets teveel antiek in.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5382814
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:40 schreef Isabeau het volgende:
Die is best leuk, Cynix!

Ik heb twee schilderijen aan de muur hangen, maar of dat kunst is... Eén is van een paard met een erg mooie lijst en de ander is een erfstuk van mijn grootouders, een schets. Ik zou niet zo snel moderne kunst aan mijn wand hangen, past helemaal niet bij mijn woonkamer; staat iets teveel antiek in.

Zal dan wel een kopie zijn!
Zelf heb ik 5 rembrandts in het toilet hangen.
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 20:48:06 #17
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_5382844
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:45 schreef Michelvols het volgende:
Zelf heb ik 5 rembrandts in het toilet hangen.
De Nachtwacht past er niet in, neem ik aan?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_5382860
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:48 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

De Nachtwacht past er niet in, neem ik aan?

Nou de helft die in het museum hangt niet nee!, maar die andere helft ervan hangt er lekker strak in!
pi_5385934
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:35 schreef Cynix ® het volgende:

[afbeelding]

ze is vast een groot bewonderaar van Miro

..vind het best mooi overigens..

inside-in
  donderdag 15 augustus 2002 @ 00:25:48 #20
19284 B
van benbenieuwd
pi_5385974
* B spaart hard

pi_5385995
ik zal proberen morgen, bij daglicht, even foto te maken van die Gerrit Benner en de Lucebert van mij.
(van die echte dus en niet van die replica's die er hier worden geplaatst)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_5386152
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:22 schreef OtherOther het volgende:

[..]

ze is vast een groot bewonderaar van Miro

..vind het best mooi overigens..

Die associatie had ik ook meteen.

Ik heb dus een Miro-postertje hangen, en wat ingelijste kunstkaarten (weet zo gauw even geen namen).

en verder veel 'kunst' van mijn kleuterzoon uiteraard.

pi_5386194
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 18:45 schreef Sanshine het volgende:
Ik wil al jaren een Herman Brood. Dacht altijd ik kom hem wel een keer dronken tegen in de stad (hij verkocht ze soms voor een tientje als ie het nodig had). Ben hem vaak genoeg tegen gekomen, maar heb nooit wat van hem kunnen bemachtigen.

-KNIPPERT-

Ik heb een zeefdruk van Herman Brood aan de muur hangen. Gekocht toen hij nog leefde, dus toen was het nog te betalen.
Kostte ongeveer 750 gulden toen.
:{
  donderdag 15 augustus 2002 @ 00:49:47 #24
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_5386260
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 18:45 schreef Sanshine het volgende:
[afbeelding]
Mooi!

Ik kan zelf nog louter posters betalen. Net een poster gekocht van Ruth Orkin: "American girl in Italy".

.

pi_5386370
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 00:40 schreef Eska het volgende:

Ik heb dus een Miro-postertje hangen, en wat ingelijste kunstkaarten (weet zo gauw even geen namen).

Ja, dat vind ik trouwens ook best leuk! Ik koop vaak een kunstkaart, en die prik ik dan op boven mijn bureau, zodat er een leuk kunstig tableautje ontstaat.
Ik heb nu wat van Vettriano (zie boven), Dali, Repin (de Wolgatrekkers of hoe heet dat schilderij), Corneille, Warhol, Klimt (Der Kuss, zo'n mooi "schilderij", met goud ingelegd)

Later hoop ik ze allemaal in het echt te kunnen kopen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')