Ik wil al jaren een Herman Brood. Dacht altijd ik kom hem wel een keer dronken tegen in de stad (hij verkocht ze soms voor een tientje als ie het nodig had). Ben hem vaak genoeg tegen gekomen, maar heb nooit wat van hem kunnen bemachtigen.
Nu was ik vandaag in een gallerie, en daar hadden ze een paar hele mooie zeefdrukken. Eentje ervan zou echt schitterend staan boven mijn bank. Alleen kost ie 1020 euro. En ik durf het gewoon niet uit te geven. Met het idee dat het spaarloon straks verdwijnt en wie weet wat nog allemaal meer durf ik gewoon niet aan mijn spaargeld te komen.
Ik heb wel 3 artprints gekocht, 2 losse en 1 ingelijste. Dat kostte me 70 euro en daar had ik weer wat minder moeite mee. Ik kan de zeefdruk ook huren, ben aan het overwegen of ik dat misschien zal doen.
Hoe zit dat met jullie?
edit: plaatje Chess toegevoegd
[Dit bericht is gewijzigd door Sanshine op 14-08-2002 22:08]
- een ad de gijzel, (vanaf a.s donderdag)(misschien een bekend kunstenaar geweest als ie had besloten zich aan te sluiten bij COBRA)(tevens vriend van karel appel)
- een hans 't hart (mijn vader schilderd)
- en een aantal van mijzelf (bovendien ben ik bezig met een nieuwe)
- en een aantal schilderijen van vrienden van mijn moeder
(waaronder een van de regiseur van het Scapino ballet)
allemaal grote liefhebbers hier.. ik zou ook heel graag een brood hebben.. (wie niet??)
een vriendin van me heeft een schets van haarzelf, van herman brood.. (zonder dat ze wist dat hij het was.. )
(2 jaar geleden: *tv kijkend* "ow die man die ken ik die heeft mij op het terras nagetekent" )
Er hangt bijvoorbeeld de poster van "The Beatles" (waarbij ze over dat zebrapad lopen). Deze poster is gewoon zo ontzettend mooi en zegt veel meer over mij dan een paar kwast strepen van Brood.
Wil je dan toch kunst kopen dan zou ik kunst kopen wat bij je past en dan kun je zelf wel bepalen wat het waard is voor jou. Boeie dat het geen goede investering is.
Deze van Schiele heb ik (poster dan) :
En hier is wat van vettriano, leuke stijlvolle schilderijen maakt ie, alleen hij wordt een beetje te populair tegenwoordig (tis leuk als het een beetje exclusief blijft):
Kleuren zijn wat flets op deze plaatjes maar goed.
[Dit bericht is gewijzigd door Cheese op 15-08-2002 00:35]
een grote gesigneerde en genummerde ets van Lucebert en een gouache uit de begintijd van de Friese kunstenaar Gerrit Benner.
met name die laatste schijnt nogal waardevol te zijn, maar zal ik, als erfstuk nooit verkopen
Mick Jagger, Freddy Mercury en Barbra Streisand. Niet toevallig ook nog eens drie van mijn favoriete zangers.
Het werk van Brood vind ik mooi omdat hij werkt met harde kleuren. Zijn tekeningen zijn met harde lijnen en altijd een waar kleurenspel. Dat vind ik nu eenmaal mooi.
Een vriend van mij heeft een "Mondriaan" voor mij gemaakt, die is ook ontzettend leuk. Daar zal ik nog even een foto van opsnorren. Ook in dit doek komen de harde sprekende kleuren sterk naar voren.
Verder heb ik nog een schilderij wat niet echt bij de rest past maar wat ik zelf heel bijzonder vindt. Het is een aquarel van New York, ten tijde dat het WTC er nog stond. Ik heb het eens op een rommelmarkt gekocht voor vijfentwintig gulden. Na de ramp is het schilderij alleen maar meer voor mij gaan betekenen. Het staat voor mij dat zelfs het onmogelijke mogelijk is. Het zit alleen in een vreselijk lelijke lijst, die wil ik nog eens gaan vervangen.
[Dit bericht is gewijzigd door Sanshine op 14-08-2002 19:31]
Uit dezelfde serie als jij Sanshine.
Hele mooie zijn dat!
* Cynix ® zou trouwens ook wel iets van Herman Brood willen hebben.
Ik heb twee schilderijen aan de muur hangen, maar of dat kunst is... Eén is van een paard met een erg mooie lijst en de ander is een erfstuk van mijn grootouders, een schets. Ik zou niet zo snel moderne kunst aan mijn wand hangen, past helemaal niet bij mijn woonkamer; staat iets teveel antiek in.
quote:Zal dan wel een kopie zijn!
Op woensdag 14 augustus 2002 20:40 schreef Isabeau het volgende:
Die is best leuk, Cynix!Ik heb twee schilderijen aan de muur hangen, maar of dat kunst is... Eén is van een paard met een erg mooie lijst en de ander is een erfstuk van mijn grootouders, een schets. Ik zou niet zo snel moderne kunst aan mijn wand hangen, past helemaal niet bij mijn woonkamer; staat iets teveel antiek in.
quote:De Nachtwacht past er niet in, neem ik aan?
Op woensdag 14 augustus 2002 20:45 schreef Michelvols het volgende:
Zelf heb ik 5 rembrandts in het toilet hangen.
quote:Nou de helft die in het museum hangt niet nee!, maar die andere helft ervan hangt er lekker strak in!
Op woensdag 14 augustus 2002 20:48 schreef Cynix ® het volgende:[..]
De Nachtwacht past er niet in, neem ik aan?
quote:ze is vast een groot bewonderaar van Miro
Op woensdag 14 augustus 2002 20:35 schreef Cynix ® het volgende:
..vind het best mooi overigens..
quote:Die associatie had ik ook meteen.
Op donderdag 15 augustus 2002 00:22 schreef OtherOther het volgende:[..]
ze is vast een groot bewonderaar van Miro
..vind het best mooi overigens..
Ik heb dus een Miro-postertje hangen, en wat ingelijste kunstkaarten (weet zo gauw even geen namen).
en verder veel 'kunst' van mijn kleuterzoon uiteraard.
quote:Ik heb een zeefdruk van Herman Brood aan de muur hangen. Gekocht toen hij nog leefde, dus toen was het nog te betalen.
Op woensdag 14 augustus 2002 18:45 schreef Sanshine het volgende:
Ik wil al jaren een Herman Brood. Dacht altijd ik kom hem wel een keer dronken tegen in de stad (hij verkocht ze soms voor een tientje als ie het nodig had). Ben hem vaak genoeg tegen gekomen, maar heb nooit wat van hem kunnen bemachtigen.-KNIPPERT-
quote:Mooi!
Op woensdag 14 augustus 2002 18:45 schreef Sanshine het volgende:
[afbeelding]
Ik kan zelf nog louter posters betalen. Net een poster gekocht van Ruth Orkin: "American girl in Italy".
.
quote:Ja, dat vind ik trouwens ook best leuk! Ik koop vaak een kunstkaart, en die prik ik dan op boven mijn bureau, zodat er een leuk kunstig tableautje ontstaat.
Op donderdag 15 augustus 2002 00:40 schreef Eska het volgende:Ik heb dus een Miro-postertje hangen, en wat ingelijste kunstkaarten (weet zo gauw even geen namen).
Later hoop ik ze allemaal in het echt te kunnen kopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |