Alleen ben ik niet zo op de hoogte van de Nederlandse voorwaarden, iemand heeft me ooit ingefluisterd dat je eerst een soort examen moet doen voor een certificaat?
Weet iemand hoe dat precies zit?
Muchos gracias.
Volgorde:
Eerst lessen, dan theorie-examen GVB, daarna proeve van bekwaamheid lopen, waarna je je GVB hebt.
Daarna NGF-regelexamen en kaarten lopen om je handicap te bepalen.
En natuurlijk steeds tussendoor lessen en oefenen.
quote:Waar is dat goed voor dan?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:04 schreef -roys- het volgende:
Je moet eerst een theorie examen en een aantal lessen hebben gedaan volgens mij, dan krijg je een certificaat en mag je (meestal vooor boel ¤¤) spelen
Kan me trouwens geen andere sport voorstellen waar je ook eerst een certificaat moet halen.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:07 schreef golfer het volgende:
Laat ik hier nou een beetje verstand van hebbenVolgorde:
Eerst lessen, dan theorie-examen GVB, daarna proeve van bekwaamheid lopen, waarna je je GVB hebt.
Daarna NGF-regelexamen en kaarten lopen om je handicap te bepalen.
En natuurlijk steeds tussendoor lessen en oefenen.
Had ik kunnen weten..
Maar zoals in mijn vorige post, waarom is dat allemaal?
Enne is dat ook te doen bij Borchland (lekker dichtbij )?
Staat geen info op hun website.
quote:Je kunt volgens mij wel lessen op Borchland, maar of ze ook GVB's afnemen weet ik niet.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:20 schreef static het volgende:
Had ik kunnen weten..
Maar zoals in mijn vorige post, waarom is dat allemaal?
Enne is dat ook te doen bij Borchland (lekker dichtbij)?
Staat geen info op hun website.
quote:ff bellen morgen dan.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:21 schreef golfer het volgende:[..]
Je kunt volgens mij wel lessen op Borchland, maar of ze ook GVB's afnemen weet ik niet.
Maarre, waarom is het allemaal zo strikt?
quote:Snelstgroeiende sport de laatste jaren en ruimtegebrek qua banen, dus extra drempels?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:26 schreef static het volgende:[..]
ff bellen morgen dan.
Je kunt overigens haast nergens meer lid worden in de Randstad, bijna alle clubs zitten vol.
quote:Tis niet zomaar een spelletje
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:26 schreef static het volgende:[..]
ff bellen morgen dan.
quote:Hmmm... Bummer...
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:32 schreef golfer het volgende:[..]
Snelstgroeiende sport de laatste jaren en ruimtegebrek qua banen, dus extra drempels?
Je kunt overigens haast nergens meer lid worden in de Randstad, bijna alle clubs zitten vol.
Maar ik heb wel over georganiseerde reizen naar bijvoorbeeld Portugal en Schotland gehoord, heb je daar ook eerst een GVB voor nodig?
quote:Ja, maar dat kan ik over wel meer sporten zeggen.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:34 schreef just me het volgende:[..]
Tis niet zomaar een spelletje
quote:*aan het lurken is*
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:35 schreef golfer het volgende:
Overigens meer info over GVB enzo is hier te vinden:
http://www.golfsite.nl
quote:Doorgaan met lurken dan kom je het vanzelf tegen
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:42 schreef static het volgende:
Hoe wordt een handicap eigenlijk bepaald?
Borchland vonnik maar zo-zo. Heeft trouwens wel groepslessen. Misschien willen er meer FOK!kers lessen daar in de buurt, kunnen we met een groep van 6 (is het max) de kosten splitten
Abcoude (5 minuten verder fietsen) is trouwens wel enorn veel duurder!
quote:Je moet drie qualifying kaarten lopen van 18 holes, via de Stableford methode, en het resultaat van je beste kaart bepaald je begin-handicap.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:42 schreef static het volgende:
Hoe wordt een handicap eigenlijk bepaald?
Daarna is het afhankelijk van wedstrijdresultaten en ingeverde qualifying kaarten of je handicap zakt of omhoog gaat.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:44 schreef just me het volgende:[..]
Doorgaan met lurken dan kom je het vanzelf tegen
Voorzover ik het kan lezen is het meer een bepaling van hoe goed je de regels kent, de site is er niet echt duidelijk over.
quote:Jaja...
Alles rond golfregels kunt u ook rustig nalezen in het bekende blauwe boekje 'GVB & Handicap' en uitgebreid oefenen met het computerprogramma 'Golfregelkennis een handicap minder', beiden van uitgeverij Equipe en altijd in voorraad.
quote:Waterland in Amsterdam- Noord vind ik niets. Als je echt leuk wilt spelen is Purmerend idd prima optie en daar kan je ook, als niet lid van een club, net als op Spaarnwoude, je GVB halen.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:44 schreef generalist het volgende:
Borchland... je kan ook in Noord gaan, daar is een relaxed baantje. Je hebt een deel waar iedereen golfen mag (met en zonder GVD). Anders kan je in Purmerend FF kijken, is wel 10 minuutjes verder rijden, maar een ENORME baan. Goeie lessen hoorde ik (zwager en zus spelen daar).
Borchland vonnik maar zo-zo. Heeft trouwens wel groepslessen. Misschien willen er meer FOK!kers lessen daar in de buurt, kunnen we met een groep van 6 (is het max) de kosten splitten
Abcoude (5 minuten verder fietsen) is trouwens wel enorn veel duurder!
quote:moet je, voordat je voor je kaarten gaat lopen, al je theorie gehaald hebben? Ik heb (gelukkig) mijn GVB al!
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:47 schreef golfer het volgende:[..]
Je moet drie qualifying kaarten lopen van 18 holes, via de Stableford methode, en het resultaat van je beste kaart bepaald je begin-handicap.
Daarna is het afhankelijk van wedstrijdresultaten en ingeverde qualifying kaarten of je handicap zakt of omhoog gaat.
quote:Mag ik je er even aan herinneren dat je met een absolute nitwit te maken hebt op golf-gebied?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:47 schreef golfer het volgende:[..]
Je moet drie qualifying kaarten lopen van 18 holes, via de Stableford methode, en het resultaat van je beste kaart bepaald je begin-handicap.
quote:Dus eigenlijk ben je verplicht om wedstrijden te doen?
In wat voor eenheden wordt zo'n handicap eigenlijk weergegeven?
quote:Nu ben ik ff de draad kwijt, ik dacht dat een GVB een soort diploma is, een bewijs dat je de theorie kent?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:49 schreef just me het volgende:[..]
moet je, voordat je voor je kaarten gaat lopen, al je theorie gehaald hebben? Ik heb (gelukkig) mijn GVB al!
Als je wilt beginnen met spelen wordt je meestal niet meteen lid van een club, ten eerste omdat het een behoorlijke investering is, daarnaast omdat je nog niet weet of je wel doorgaat
Na een aantal lessen kun je al een balletje raken (hoop je) en dan wordt het wat serieuzer. Als je lid wordt van een golfbaan, zul je (bij de meesten) eerst je "baanpermissie" moeten halen. Dit is simpelweg een soort van brevet wat aangeeft dat je de grondbeginselen kent en wel ongeveer genoeg weet om de baan op te mogen.
Daarnaast, als je serieuzer wilt spelen en ook op andere banen gaat golfen, MOET je tegenwoordig je GVB halen (Golfvaardigheidsbewijs) en vaak ook je NGF-Handicap. Dit is een kwestie van regels en etiquette leren, gecombineerd met paar praktijktestjes. Meeste mensen slagen hier wel voor. Daarna kun je gaan beginnen aan je NGF-Handicap. Ook hiervoor moet je weer een examen afnemen (theorie) en je moet een aantal keer "kaart" gelopen hebben met een NGF-Handicapper, waarbij je evenveel of gelijk aan 36 stableford punten haalt. Dit is een lang verhaal en is best overal te vinden. Zodra je je NGF handicap hebt kun je eigenlijk overal terecht. Op buitenlandse banen (in recreatieoorden) zul je met alleen je GVB of je NGF best op de baan mogen, maar exclusievere clubs zul je een bepaalde handicap moeten hebben.. (meestal < 18 ofzo)
Handicap.. wat is dat dan?
Je handicap is het gemiddeld aantal slagen dat je per 18 holes meer nodig hebt dan de PAR (Professional Average Result) van die baan. Stel de baan is par 72 (meestal) en je handicap is 26, dan behoor je ongeveer 98 slagen te doen over die baan (72 + HC)
Om je handicap te behouden moet je minimaal 36 Stableford punten halen, als je er meer haalt gaat je handicap omlaag. Meer info over puntentelling is ook wijd verspreid te vinden. Een golfer die je op tv ziet (playing pro) hebben gemiddeld een handicap van 1 of +1 (waarbij 1 is slechter dan +1..) en een teaching pro (die waar je les van krijgt) moet een handicap van onder de 10 hebben om de school te kunnen volgen.
Mocht je meer informatie willen, mail me ff dan, wie weet ken je d'r ook over bellen.. stuur maar hierheen =->
baron@angramainyu.com
hf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |