abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5350763
Hoe ga je om met de medische kant van je vakantie? Natuurlijk (?) haal je de gadviseerde inentingen en neem je je inentngsbewijzen en verzekeringsbewijs mee. Maar verder?

Op mijn lijstje voor de volgende vakantie staan iig:
- pleisters
- norit, diacure, ORS
- paracetamol
- naald (voor blaren)
- injectienaaldensetje
- ontsmettingsvloeistof (van die creme voor je handen)
- steriele gaasjes en rolletje verband

Wat mis ik nog?

pi_5350797
Condooms!

Edit:

en een tas om al bovengenoemde troep in te doen!

Single ply roofing, pay less, worthless.
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:44:10 #3
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_5350823
Ontsmettingsvloeistof voor wonden (sterilon b.v.)
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_5350845
Wat wil je gaan doen met een injectienaaldensetje?

Je moet dan toch ook nog iets hebben wat je wilt inspuiten, en als je wilt inspuiten waar steek je dan in godsnaam die naald in? Een pleister plakken zou me nog wel lukken hoor, maar ik zou toch echt niet zelf een naald in me arm ofzo steken...

-edit- Misschien dat coolpads nog handig kunnen zijn, bij verstuiking of kneuzing ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Atreidez op 12-08-2002 14:47]

Where facts are few, experts are many.
pi_5350849
Oordruppels, neusdruppels??

Kun je niet gewoon een EHBO doos meenemen, daar zit in ieder geval verband, pleisters enzo in!! Die zou je dan verder aan kunnen vullen...

Spul tegen de muggen, andere insecten misschien???

Condooms is niet echt medisch (maar dat kan het altijd worden...dus je zou ze mee kunnen nemen!!

Voor de rest zou ik het niet weten...

Alvast een fijne vakantie toe gewenst

[Dit bericht is gewijzigd door Akela op 12-08-2002 14:46]

In love with RoBBeR_W_M
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:46:25 #6
17061 mvt
blame Canada
pi_5350853
Een lijst met alle medicijnen die je slikt, zowel met merknaam als met generieke naam. Beide eventueel in de taal van het land waar je naartoe gaat. Verder een standaard EHBO-kit die ik eigenlijk nog steeds moet kopen voor in de auto.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_5350863
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:45 schreef Atreidez het volgende:
in sommige landen zijn de medische voorzieningen zodanig dat een setje naalden wel erg handig is, bijv als je naar een ziekenhuis moet kan je de artsen altijd schone naalden aanbieden...

[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 12-08-2002 14:53]

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_5350866
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:45 schreef Atreidez het volgende:
In ieder geval voor de verplichte aidstest aan de grens.

Maar in een land waar de medici wat minder ruim in het materiaal zitten als hier is het wel handig om als voorzorg je eigen naalden bij je te hebben. Dan weet je tenminste zeker dat ze schoon zijn.

pi_5350872
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:46 schreef mvt het volgende:
Een lijst met alle medicijnen die je slikt, zowel met merknaam als met generieke naam. Beide eventueel in de taal van het land waar je naartoe gaat. Verder een standaard EHBO-kit die ik eigenlijk nog steeds moet kopen voor in de auto.
Zo'n hele koffer? Of heb je ook mini-setjes? Anders is het nogal een gesjouw.
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:49:16 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_5350883
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:47 schreef David Letterman het volgende:

[..]

in sommige landen zijn de medische voorzieningen zodanig dat een setje naalden wel erg handig zijn, bijv als je naar een ziekenhuis moet kan je de artsen altijd schone naalden aanbieden...

Zo zijn er veel zakenmensen die veel met hun eigen privevliegtuig vliegen die naar dat soort landen gaan die een privevoorraad (van hun eigen) bloed in hun vliegtuig opslaan.
  FOK!fossiel maandag 12 augustus 2002 @ 15:07:24 #11
8443 cptmarco
it's captain...
pi_5351128
Een tekentang is altijd handig om bij je te hebben. (Rek)verband en blarenpleisters is ook erg prettig om bij je te hebben.
pi_5351626
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:49 schreef mvt het volgende:

[..]

Zo zijn er veel zakenmensen die veel met hun eigen privevliegtuig vliegen die naar dat soort landen gaan die een privevoorraad (van hun eigen) bloed in hun vliegtuig opslaan.

he, daar had ik nog nooit van gehoord, maar lijkt me wel handig...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  maandag 12 augustus 2002 @ 15:56:25 #13
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_5351812
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:43 schreef David Letterman het volgende:

[..]

als je een prive vliegtuig hebt wel, ik zie mezelf nog niet lopen met een zak bloedplasma in mijn rugzak.... Hoe verklaar je dat trouwens bij de douane??
  maandag 12 augustus 2002 @ 15:56:27 #14
17061 mvt
blame Canada
pi_5351813
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:43 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Je zal maar middenin Afrika bloed nodig hebben. Als ze al wat voor je hebben (AB Negatief is bijvoorbeeld nogal moeilijk om aan te komen) moet je ook geluk hebben dat het niet besmet is met AIDS/Hepatitis/etc. Als je genoeg geld hebt is dit een extra zekerheid waar je je leven lang profijt van hebt (wel bijtijds nieuw bleo laten aftappen)
pi_5351832
Ik heb net een flesje DEET gekocht, verder de gebruikelijke zooi als aspirines, pijnstillers, maag/darm tabletjes, etc...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_5459521
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:39 schreef k_man het volgende:
- ontsmettingsvloeistof (van die creme voor je handen)
Hoe heet dat spul eigenlijk? Is wel makkelijk om te weten als ik er naar vraag bij een apotheek.

En waar koop je ontsmettingstabletten voor water?

pi_5460245
Een flinke rol leukopor voor de blaren op je voeten
Een schaartje! erg handig.
En iets tegen de muggen. Ik moet nog iets natuurlijks vinden dat wel goed werkt want ik blijk allergisch voor deet te zijn
Overigens kun je bij Tropenzorg allerlei filters, ontsmettingstabletten ed voor water krijgen.
ORS vind ik trouwens ontzettend goor, als je je toch al slecht voelt krijg je dat volgens mij echt niet naar binnen. Ik neem liever een blikje cola en wat bouillon, krijg je ook alles binnen.
Unox, the worst operating system.
pi_5460336
Ik neem alleen 4 pakjes condooms mee.
O ja, en een paar anti-diarree pillen just in case...
pi_5460367
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:20 schreef Schorpioen het volgende:
Tropenzorg
Wasda?
pi_5460496
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:25 schreef k_man het volgende:

[..]

Wasda?

http://www.tropenzorg.nl/
Unox, the worst operating system.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:38:01 #21
3542 Gia
User under construction
pi_5460674
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe heet dat spul eigenlijk? Is wel makkelijk om te weten als ik er naar vraag bij een apotheek.

En waar koop je ontsmettingstabletten voor water?

Bij een adventure-store. Verder denk ik dat een beetje campingwinkel ze ook wel heeft.
pi_5460749
Die water-ontsmettingsmiddelen zijn ook niet je van het. Paar keer alsnog goed ziek van geworden. Je kunt beter flessen water kopen, of nog beter, coca cola. Dit ook in combinatie met slecht bereid voedsel, en je hebt minder snel maag/darm problemen.

Wat dacht je van een spuit? Heb 1 keer meegemaakt dat iemand zo ver uitgedroogd was dat ORS oraal niet meer toegediend kon worden. Toen hebben we het opgelost in bronwater en vervolgens anaal ingespoten. Klinkt best raar nu, maar was toen de enige oplossing...

pi_5460838
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 17:41 schreef Coelho het volgende:
coca cola
Ik ga naar Irak. Als er nou 1 land is waar ze geen Coca Cola zullen heben...
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 17:53:03 #24
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5460934
Voor Irak, zou ik in elk geval een wit zakdoek meenemen, je weet nooit wat er kan gebeuren en hoe handig het kan zijn.
Verder, zou ook aanraden van die geluidsdempers voor je oren, aangezien je kan aannemen dat het toch wel heel erg lawaaiig kan worden.
Slaaptableten zouden ook niet verkeerd zijn

Ik had verder ook gehoort dat de koningin altijd wanneer ze op reis gaat haar eigen prive bloedvoorraad meeneemt.

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5461299
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 16:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik koop dat gewoon bij het kruidvat ofzo. Heb nu 'palmolive instand hand hygiëne liggen'.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')