abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5330395
nou, hier is weer zo'n lekker huis, tuin en keukenvraag

we willen gaan frituren maar het vet moet hoognodig vervangen worden.. nu de vraag.. waar laat je het?

van die afgeknipte melkpakken daar past het toch nooit allemaal in een keer in en we hebben op het moment maar 2 lege pakken..

en ik denk dat een plasticzak ofzo wegbrand of niet?

je moet het namelijk eerst verwarmen voor het vloeibaar wordt, pas dan kun je het fatsoenlijk uit de frituurpan halen.

en moet je het eruit gieten of scheppen?

pi_5330451
door de wc spoelen
  zaterdag 10 augustus 2002 @ 17:43:12 #3
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_5330458
Je kunt het heel goed als gel gebruiken
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_5330460
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:42 schreef Poogie het volgende:
door de wc spoelen
Ja, dat kan ... als je het riool niet meer nodig hebt....

Maak het vet warm (niet te heet), giet het in een plastic bakje en geef het aan de vuilnisman mee.

pi_5330465
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:43 schreef Flying_Vee het volgende:
Je kunt het heel goed als gel gebruiken
En ook als glijmiddel voor op je paal.

Ik zou zeggen... steek er een lont in en maak er een kaars van.

[Dit bericht is gewijzigd door LeefbaarFok op 10-08-2002 17:44]

pi_5330467
heel eventjes verwarmen zodat alleen de rand loslaat en dan er uitscheppen en in kranten wikkelen ofzo
pi_5330481
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:42 schreef Poogie het volgende:
door de wc spoelen
En als het dan stolt? Kun je iemand gaan zoeken die op zondag even het riool openlegt.

Wij hebben altijd vloeibaar vet en dat gieten we terug in de 'fles/kan'.
Je kunt het uit de pan gieten en dan wat aflaten koelen in een pan oid. Als het wat kouder is, kan het wel in een plastic zak. Wel veel werk.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_5330508
heel ff aanzetten dat alleen de rand smelt, dan paar kranten in stevige plastic tas, vet erin gieten en dan in de grijze bak

no problem

zaterdag 10 augustus 2002 @ 17:50:29 #9
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_5330513
pas wel op met je kleren he...anders heb je strax weer een verneukt shirtje

wij hebben ook altijd vloeibaar vet, gewoon teruggieten in de kan idd. Gestolt vet beetje laten verwarmen, zodat idd de randen loslaten en dan in een krant gooien...dichtvouwen en in de container. Maar eh...hoe lang heb je die frietpan??

To infinity…and beyond!
pi_5330678
Gewoon verwarmen, af laten koelen en voor dat het gehard is gooi je het vloeibaar in een KOMO vuilniszak. Gaat perfect, die zet je buiten neer en alles is opgelost.
Powered by JanetjeŽ
pi_5330679
Je kan dat spul toch gewoon in de GFT bak pleuren
pi_5330719
Als je vloeibaar friteurvet hebt en je bewaart de fles, kun je het daarna weer terug in de fles gieten.

Bij Mora geleerd.

:{
pi_5331107
het is geen vloeibaar vet en het zit in van die handige witte vette plakkerige velletjes papier..

die frituurpan is pas nieuw, dit is de eerste keer dat het vet vervangen moet worden, hoezo?

frituurpan is van mijn ouders die momenteel op vakantie zijn, heb nog nooit zelf het vet vervangen

pi_5331120
we hebben het inmiddels in ouwe lege potten appelmoes (die mooi verborgen stonden in de kelderkast) gekieperd, het staat nu af te koelen en gaat zometeen de container in (die bij ons groen is )
pi_5331136
Wellicht te overbodig, maar het komt toch voor, warm frituurvet _niet_ in die plastic potten gieten. Die smelten en je hebt een bende die echt te ranzig is. (Sommige huisgenoten zijn minder slim ja).

Voor de rest is het -- mits je natuurlijk vloeibaar vet gebruikt -- wel handig om de oude potten te bewaren.

Jubileum moderator zaterdag 10 augustus 2002 @ 20:17:50 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5332037
Wij gebruiken ook altijd hard frituurvet in van die blokken.
Wat ik meestal doe:

Ik zet de pan eventjes aan zodat de randen warm worden en loslaten. Dan kiep ik het hele blok zo in de vuilnisemmer.
Daarna gewoon de pan schoonmaken en dan nieuwe blokken erin.

Je moet wel van tevoren bedenken dat je de volgende keer dat je de pan wilt gebruiken het vet wil verversen, zodat je het mandje eruit kan laten.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_5332239
bedankt voor alle reacties

voor alles een eerste keer he en gelukkig hebben we fok!

pi_5332313
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 18:11 schreef Cora het volgende:
Als je vloeibaar friteurvet hebt en je bewaart de fles, kun je het daarna weer terug in de fles gieten.
pi_5333932
iets af laten koelen en lekker opdrinken, of laten stollenemt wat speciaal spulm dan dan oproken.
pi_5333965
glazen potjes
lege blikjes
fles wasverzachter openknippen

ik schep het er altijd in met een soeplepel

pi_5337377
mn ma laat het altijd afkoelen en laat het dan in een leeg pak van de melk of vla lopen, dan helemaal laten stollen of pak dicht doen, in de grijze vuilcontainer en weg ermee!
pi_5337456
Tja mijn moeder gooit het altijd door de wc, maar of dat zo'n goed idee is, denk het niet. Ik zou het niet weten. Misschien in de wasmachine?
  zondag 11 augustus 2002 @ 13:50:30 #23
21758 magicelmo
KoekWausssss LaserPower
pi_5338603
beetje verwarmen, en dan leeg melkpak helemala open maken ana de bovenkant en dan er in gieen en dan afkoelen en kan het zo in de vuilnisbak
hmm blaat
  zaterdag 17 augustus 2002 @ 16:26:26 #24
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5417355
ik doe mijn oude frituurvet eerst ff een beetje verwarmen een vuilnis zak doe ik in een emmer en daar giet ik de iets gesmolten friturvet in (vuilnis zak is bij mij nog nooit gesmolten)
pi_5417385
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 12:12 schreef ni_be het volgende:
Tja mijn moeder gooit het altijd door de wc

vrouwen....

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')