we willen gaan frituren maar het vet moet hoognodig vervangen worden.. nu de vraag.. waar laat je het?
van die afgeknipte melkpakken daar past het toch nooit allemaal in een keer in en we hebben op het moment maar 2 lege pakken..
en ik denk dat een plasticzak ofzo wegbrand of niet?
je moet het namelijk eerst verwarmen voor het vloeibaar wordt, pas dan kun je het fatsoenlijk uit de frituurpan halen.
en moet je het eruit gieten of scheppen?
quote:Ja, dat kan ... als je het riool niet meer nodig hebt....
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:42 schreef Poogie het volgende:
door de wc spoelen![]()
Maak het vet warm (niet te heet), giet het in een plastic bakje en geef het aan de vuilnisman mee.
quote:En ook als glijmiddel voor op je paal.
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:43 schreef Flying_Vee het volgende:
Je kunt het heel goed als gel gebruiken
Ik zou zeggen... steek er een lont in en maak er een kaars van.
[Dit bericht is gewijzigd door LeefbaarFok op 10-08-2002 17:44]
quote:En als het dan stolt? Kun je iemand gaan zoeken die op zondag even het riool openlegt.
Op zaterdag 10 augustus 2002 17:42 schreef Poogie het volgende:
door de wc spoelen![]()
Wij hebben altijd vloeibaar vet en dat gieten we terug in de 'fles/kan'.
Je kunt het uit de pan gieten en dan wat aflaten koelen in een pan oid. Als het wat kouder is, kan het wel in een plastic zak. Wel veel werk.
no problem
wij hebben ook altijd vloeibaar vet, gewoon teruggieten in de kan idd. Gestolt vet beetje laten verwarmen, zodat idd de randen loslaten en dan in een krant gooien...dichtvouwen en in de container. Maar eh...hoe lang heb je die frietpan??
Bij Mora geleerd.
die frituurpan is pas nieuw, dit is de eerste keer dat het vet vervangen moet worden, hoezo?
frituurpan is van mijn ouders die momenteel op vakantie zijn, heb nog nooit zelf het vet vervangen
Voor de rest is het -- mits je natuurlijk vloeibaar vet gebruikt -- wel handig om de oude potten te bewaren.
Ik zet de pan eventjes aan zodat de randen warm worden en loslaten. Dan kiep ik het hele blok zo in de vuilnisemmer.
Daarna gewoon de pan schoonmaken en dan nieuwe blokken erin.
Je moet wel van tevoren bedenken dat je de volgende keer dat je de pan wilt gebruiken het vet wil verversen, zodat je het mandje eruit kan laten.
quote:
Op zaterdag 10 augustus 2002 18:11 schreef Cora het volgende:
Als je vloeibaar friteurvet hebt en je bewaart de fles, kun je het daarna weer terug in de fles gieten.
quote:
Op zondag 11 augustus 2002 12:12 schreef ni_be het volgende:
Tja mijn moeder gooit het altijd door de wc
vrouwen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |