abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:30:47 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_5273357
Vanavond in Netwerk:

Emancipatie van islamitische vrouwen in Nederland.

Hasna en Demet zijn hun familie ontvlucht na uithuwelijking en mishandeling.

Volgens politicologe Ayaan Hirsi Ali wordt driekwart van de moslimvrouwen in Nederland onderdrukt door hun man, vader of broer.

20.30-21.00 uur. HERHALINGEN NETWERK 00.40-02.00 uur
==

Ook interessant in dit verband, dit interview met LPF-Tweede Kamerlid Fieroes Zeroual in het NRC van vandaag.

=

Benieuwd of de LPF er nog werk van gaat maken van dit onderwerp, dat Pim Fortuyn na aan het hart ging. Ofdat men blijft modderen met het leiderschap van Herben

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 5 augustus 2002 @ 20:55:41 #2
272 R@b
No-nonsens
pi_5273677
Ah, volgens Netwerk: oorzaak dat de islamitische vrouwen geslagen en onderdrukt worden door 75% van de Nederlandse moslims komt door de islam.

Nederlandse overheid kijkt de andere kant op, en zou de confrontatie aan moeten durven te gaan met de islam en haar vertegenwoordigers. [Hier lijkt mij een rol voor de LPF weggelegd. Openbreken die discussie.]

Verder:

Moslims hebben niet het vermogen om kritisch naar hun eigen godsdient te kijken. Kritiek wordt gezien als ongeloof.

pi_5273901
Een kennis van mij zat ook enige tijd in een blijf van mijn lijf huis.
Zij komt uit Indonesië, is een moslima, zelf gematigd, helaas haar (nu bijna ex-) man niet...

Ze woont al jaren in Nederland , spreekt de taal nauwelijks, ze kwam namelijk in al die jaren nauwelijks buiten.

Haar zoontje zit bij mijn zoontje op school.

Zo heb ik haar leren kennen, of althans mijn moeder in eerste instantie.

Oma (mijn moeder) haalde mijn zoontje op van school, en trof onderweg een vrouw die flinke klappen ontving van een man, haar man.

Mijn moeder is tussen beide gekomen, heeft haar en haar zoontje mee genomen in de auto.

Vanaf dat moment is het balletje (scheiding aanvraag etc.) gaan rollen.

De man is nu met onbekende bestemming vertrokken en heeft haar en haar zoontjes paspoort meegenomen.

Hetgeen haar weer problemen oplevert voor een werkvergunning (ze wil zo snel mogelijk aan de slag), verlenging verblijfsvergunning (of omgekeerd ) en de angst dat hij een dezer dagen het kind van school wegneemt en enkele reis Verweggistan boekt.

En zo zijn er veel vrouwen zoals zij, die niet de moed hebben in opstand te komen tegen hun man, die niet toevallig ontzet worden door een Oma die niet bang is om zich te bemoeien met geweld op straat.

Ik zie dit in mijn omgeving al jaren.
Het volkomen afgezonderd leven van de rest, in je eigen vertrouwde kringetje, met je eigen vertrouwde ongeëmancipeerde en starre cultuur.

Een cultuur die in het land van herkomst vaak niet stil is blijven staan (over het algemeen), maar hier in Nederland die ontwikkeling niet door te lijken maken.

Er is hier in de buurt weer een clubhuis voor moslimjongeren geopend , terwijl er nota bene al een prachtig clubhuis is voor ALLE jongeren.

Wat heeft dat er mee te maken?
Alles!
Dit constante isoleren van de rest van de maatschappij werkt bovenstaande gevallen juist meer en meer in de hand.

Snel integreren en daar streng in zijn is juist de helepende hand toe steken.

Het laten aanmodderen onder het mom respect hebben voor het 100% behoud van de eigen cultuur klinkt wel mooi allemaal, maar daar help je deze mensen totaal niet mee.

Ik kan daar zo kwaad om worden

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_5273982
Maar Netwerk wordt toch gecontroleerd door de linkse censuur?
It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 5 augustus 2002 @ 21:28:37 #5
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_5274053
Nee, dat is NOVA.
Netwerk is van de AVRO, KRO en NCRV.
Reli clubs dus, maar toch met een stevige balk in het oog.
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
pi_5274067
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:28 schreef Netanyahu het volgende:
Nee, dat is NOVA.
O ja, dat programma dat berichtte over radicale imams in Tilburg.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_5274085
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:16 schreef milagro het volgende:
Een kennis van mij zat ook enige tijd in een blijf van mijn lijf huis.
Zij komt uit Indonesië, is een moslima, zelf gematigd, helaas haar (nu bijna ex-) man niet...

Ze woont al jaren in Nederland , spreekt de taal nauwelijks, ze kwam namelijk in al die jaren nauwelijks buiten.

Haar zoontje zit bij mijn zoontje op school.

Zo heb ik haar leren kennen, of althans mijn moeder in eerste instantie.

Oma (mijn moeder) haalde mijn zoontje op van school, en trof onderweg een vrouw die flinke klappen ontving van een man, haar man.

Mijn moeder is tussen beide gekomen, heeft haar en haar zoontje mee genomen in de auto.

Vanaf dat moment is het balletje (scheiding aanvraag etc.) gaan rollen.

De man is nu met onbekende bestemming vertrokken en heeft haar en haar zoontjes paspoort meegenomen.

Hetgeen haar weer problemen oplevert voor een werkvergunning (ze wil zo snel mogelijk aan de slag), verlenging verblijfsvergunning (of omgekeerd ) en de angst dat hij een dezer dagen het kind van school wegneemt en enkele reis Verweggistan boekt.

En zo zijn er veel vrouwen zoals zij, die niet de moed hebben in opstand te komen tegen hun man, die niet toevallig ontzet worden door een Oma die niet bang is om zich te bemoeien met geweld op straat.

Ik zie dit in mijn omgeving al jaren.
Het volkomen afgezonderd leven van de rest, in je eigen vertrouwde kringetje, met je eigen vertrouwde ongeëmancipeerde en starre cultuur.

Een cultuur die in het land van herkomst vaak niet stil is blijven staan (over het algemeen), maar hier in Nederland die ontwikkeling niet door te lijken maken.

Er is hier in de buurt weer een clubhuis voor moslimjongeren geopend , terwijl er nota bene al een prachtig clubhuis is voor ALLE jongeren.

Wat heeft dat er mee te maken?
Alles!
Dit constante isoleren van de rest van de maatschappij werkt bovenstaande gevallen juist meer en meer in de hand.

Snel integreren en daar streng in zijn is juist de helepende hand toe steken.

Het laten aanmodderen onder het mom respect hebben voor het 100% behoud van de eigen cultuur klinkt wel mooi allemaal, maar daar help je deze mensen totaal niet mee.

Ik kan daar zo kwaad om worden

Zo...einde van de discussie. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier nog iets aan toe heeft te voegen...het hele probleem geanalyseerd+een oplossing. Beter kan het niet.
pi_5274088
R@b, ik ben het eens met je dat de overheid een grotere rol moeten spelen om dergelijke dingen te voorkomen. Echter, hoe zou de overheid dat moeten doen ? Je zegt wel dat de overheid met vertegenwoordigers van de Islam aan tafel moet, maar zou je daar daadwerkelijk wat mee opschieten ?

Nog niet eens zo heel lang geleden was er in autochtone huishoudens (en nog steeds overigens) ook vaak sprake van mishandeling en onderdrukking van de vrouw. Hoe is dat minder geworden ? Volgens mij omdat de vrouw een betere opleiding kreeg, ging werken en zelf de wereld ontdekte ipv dat de man haar vertelde hoe dingen inelkaar staken.

Het duurde echter decennia voor de huidige positie van de vrouw in onze maatschappij geaccepteerd was. Ik denk dan ook dat de volgende generatie moslims het een stuk beter zal doen, sterker nog, ik weet het wel zeker.

Om dat te bereiken dient de overheid echter wel paal en perk te stellen aan het huwen van een buitenlandse partner. Eisen stellen aan het inkomen van de in Nederland wonende partner is bijvoorbeeld een goede zaak, net zoals pas een paspoort afgeven na een huwelijk van 3 jaar.

Echter, de bemoeienis van de staat met de Islam zie ik niks in, in mijn ogen heeft de staat namelijk niks te maken met iemand persoonlijke geloofsbelevenis. Dat wordt natuurlijk een ander verhaal als men uit geloofsovertuiging oproept tot haat en geweld.

maandag 5 augustus 2002 @ 21:37:59 #9
27923 Netanyahu
Onvoorwaardelijk
pi_5274164
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:29 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

O ja, dat programma dat berichtte over radicale imams in Tilburg.

Mosterd na de maaltijd.
Amnesty International - Vechten voor de Rechten van de Slechten
pi_5274607
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:30 schreef gelly het volgende:<knip>
Ik ben het met je eens. Ik heb al eerder hardnekkig proberen duidelijk te maken dat er geen 'vertegenwoordigers van de Islam' bestaan.

Voor het overige kan de overheid alleen aanmoedigen dat vrouwenemancipatie ook in immigrantenkringen een voet aan de grond krijgt. De overheid heeft ook de plicht om deze vrouwen te beschermen als hun recht op zelfbeschikking worden geschonden.

De mannen die hun 'macht' misbruiken mogen van mij hard worden aangepakt.

dinsdag 6 augustus 2002 @ 23:44:37 #11
272 R@b
No-nonsens
pi_5286293
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 21:30 schreef gelly het volgende:

R@b, ik ben het eens met je dat de overheid een grotere rol moeten spelen om dergelijke dingen te voorkomen. Echter, hoe zou de overheid dat moeten doen ? Je zegt wel dat de overheid met vertegenwoordigers van de Islam aan tafel moet, maar zou je daar daadwerkelijk wat mee opschieten ?

- De overheid moet op alle mogelijke manieren de emancipatie van moslimmeisjes stimuleren.

- Imams die zeggen dat je je vrouw mag slaan moeten linea directa worden uitgezet, en niet zoals nu gedaan wordt in discussie mee gaan. Nee, meteen uitzetten of in de gevangenis gooien, dat schept duidelijkheid.

- Hoofddoekjes op scholen worden verboden, ook op islamitische.

- Ouders die hun kinderen onderdrukken worden groot aan de schandpaal genageld.

- Inhuwelijken van partners uit Islamitische landen aan banden leggen

Enzovoorts.

Niet normaal toch dat er in Nederland een bevolkingsgroep rondloopt (moslims) waarvan 75% hun vrouw, dochter of zus onderdrukt. Zeker niet gezien het feit dat dit de snelst groeiende bevolkingsgroep in ons kikkerlandje is.

quote:
Om dat te bereiken dient de overheid echter wel paal en perk te stellen aan het huwen van een buitenlandse partner.
Inderdaad
quote:

Echter, de bemoeienis van de staat met de Islam zie ik niks in, in mijn ogen heeft de staat namelijk niks te maken met iemand persoonlijke geloofsbelevenis. Dat wordt natuurlijk een ander verhaal als men uit geloofsovertuiging oproept tot haat en geweld.
Inderdaad.
pi_5286409
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:44 schreef R@b het volgende:
Dat van die hoofddoekjes heb ik nooit zo begrepen. Wat hebben jullie toch tegen hoofddoekjes? Ik stoor me daar niet aan hoor. Wat mij betreft dragen alle meisjes een hoofddoekje, doen nonnen tenslotte ook.
  dinsdag 6 augustus 2002 @ 23:56:59 #13
272 R@b
No-nonsens
pi_5286482
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:52 schreef niego het volgende:

[..]

Dat van die hoofddoekjes heb ik nooit zo begrepen. Wat hebben jullie toch tegen hoofddoekjes? Ik stoor me daar niet aan hoor. Wat mij betreft dragen alle meisjes een hoofddoekje, doen nonnen tenslotte ook.

Nee, er zijn wel meer politiek-correcte denkers die menen dat een hoofddoekje niet uitmaakt.

Frankrijk en Turkije denken daar heel anders over, en zien een hoofddoekje als uiting van fundamentalisme (is het ook want het is verplicht). Als meisjes het niet dragen worden ze gezien als afvallig of erger krijgen ze rake klappen. Dit was duidelijk te horen in de uitzending van Netwerk gisteren. Daartom zeg ik: Verbieden die zooi, laat die meisjes op school maar lekker zonder hoofddoek zitten, dan kunnen de moslimmannen ze daar ook niet voor veroordelen.

[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 07-08-2002 00:05]

pi_5286497
quote:
Op maandag 05 augustus 2002 22:04 schreef HiZ het volgende:

Voor het overige kan de overheid alleen aanmoedigen dat vrouwenemancipatie ook in immigrantenkringen een voet aan de grond krijgt. De overheid heeft ook de plicht om deze vrouwen te beschermen als hun recht op zelfbeschikking worden geschonden.

De mannen die hun 'macht' misbruiken mogen van mij hard worden aangepakt.

Die vrouwen moeten eerst maar eens zelf erkennen dat ze niet blij zijn met deze situatie. Emancipatie moet vanuit de groep zelf komen.
pi_5286565
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 23:44 schreef R@b het volgende:

[..]

- De overheid moet op alle mogelijke manieren de emancipatie van moslimmeisjes stimuleren.

Mee eens, echter, er moet geen dwang bij komen kijken.
quote:
- Imams die zeggen dat je je vrouw mag slaan moeten linea directa worden uitgezet, en niet zoals nu gedaan wordt in discussie mee gaan. Nee, meteen uitzetten of in de gevangenis gooien, dat schept duidelijkheid.
Uit functie zetten lijkt me een betere oplossing. Echter, door wie ? De staat heeft hierin niks te zeggen, aangezien we een scheiding van kerk en staat hebben, gelukkig.
quote:
Dan ook keppeltjes verbieden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Op islamitische scholen mag men van mij echter gerust hoofddoekjes ophebben.
quote:
- Ouders die hun kinderen onderdrukken worden groot aan de schandpaal genageld.
Hoe had je je dat voorgesteld, en geldt dat alleen voor moslims ? Wanneer en hoe bepaal je of ouders hun kind onderdrukken ? Het lijkt mij geen goede zaak als de overheid zich actief gaat bemoeien met de opvoeding van een kind.
quote:
- Inhuwelijken van partners uit Islamitische landen aan banden leggen
Uit ALLE landen dus. Of is het integratie probleem enkel een islamitische aangelegenheid ? Volgens mij niet.
quote:
Enzovoorts.

Niet normaal toch dat er in Nederland een bevolkingsgroep rondloopt (moslims) waarvan 75% hun vrouw, dochter of zus onderdrukt. Zeker niet gezien het feit dat dit de snelst groeiende bevolkingsgroep in ons kikkerlandje is.
[..]

Hoe kom je bij die 75%, en onderdrukking is natuurlijk ook een relatief begrip. En misschien zijn ze wel de snelst groeiende bevolkingsgroep, ik verbind echter niet dezelfde conclusie als jou aan dit feit. Niet iedere moslim is namelijk een onderdrukker of even fanatiek in zijn of haar geloof. In de toekomst zal de Islam in mijn ogen aardig verwesterd zijn, en net zo normaal als het hedendaagse christendom.
quote:
Inderdaad
[..]

Inderdaad.

We zijn het geloof ik grotendeels eens
  woensdag 7 augustus 2002 @ 00:13:59 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_5286602
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 00:05 schreef gelly het volgende:

Dan ook keppeltjes verbieden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Op islamitische scholen mag men van mij echter gerust hoofddoekjes ophebben.

Dus op islamitische scholen mogen de moslims rustig meisjes blijven onderdrukken?

Maar goed, ik realiseer me dat er voor mijn oplossingen toch geen breed draagvlak valt te krijgen in dit land, waar zelfs de SGP nog vrouwen mag discrimineren.

Dus modderen we lekker door en zien met lede ogen aan hoe de moslimbevolking hier steeds groter groeit met alle bijkomende geloofs-ellende.

pi_5286689
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 00:13 schreef R@b het volgende:

[..]

Dus modderen we lekker door en zien met lede ogen aan hoe de moslimbevolking hier steeds groter groeit met alle bijkomende geloofs-ellende.

Je hebt het wel over geloofsellende, maar de enige ellende die ik eruit op kan maken is dat jij je zo stoort aan iemand anders zijn levenswijze. In hoeverre heb jij last van moslims en hun islamitische levenswijze ? Denk je werkelijk dat moslims Nederland gaan overnemen of zo ?
  woensdag 7 augustus 2002 @ 00:48:45 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_5286761
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 00:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hebt het wel over geloofsellende, maar de enige ellende die ik eruit op kan maken is dat jij je zo stoort aan iemand anders zijn levenswijze.

Voor de geloofsellende had je maar naar Netwerk moeten kijken gisteren: Stuitend.

Ik stoor me aan de islamitisering van Nederland ja, daar stoor ik me aan. En niet aan iemands levenswijze, maar wel aan een geloof dat geen verlichting heeft doorgemaakt.

Net zoals ik me er aan zou storen als er hier veel zwaar gereformeerden bij zouden komen.

Bovendien zijn er zeer veel integratie problemen die aan het moslim-zijn van de allochtonen verwant is. Zoals het feit dat meisjes niks mogen en jongens hun gang kunnen gaan.

Kijk, islamitische vrijdenkers moeten we hebben, maar die zien en horen we veel te weinig.

pi_5286805
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 00:48 schreef R@b het volgende:

[..]

Voor de geloofsellende had je maar naar Netwerk moeten kijken gisteren: Stuitend.

Ik stoor me aan de islamitisering van Nederland ja, daar stoor ik me aan. En niet aan iemands levenswijze, maar wel aan een geloof dat geen verlichting heeft doorgemaakt.

Net zoals ik me er aan zou storen als er hier veel zwaar gereformeerden bij zouden komen.

Bovendien zijn er zeer veel integratie problemen die aan het moslim-zijn van de allochtonen verwant is. Zoals het feit dat meisjes niks mogen en jongens hun gang kunnen gaan.

Kijk, islamitische vrijdenkers moeten we hebben, maar die zien en horen we veel te weinig.

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was "Hoeveel heb jij te lijden onder mensen die het Islamitische geloof aanhangen ?". Ik vind het uiterst sociaal en joviaal dat je het voor de mensen opneemt die onder het juk van de dwangmatige moslim-man leven, ik zie het je echter nooit opnemen voor de kinderen en vrouwen van de dwangmatige christen uit staphorst. Verdienen zij niet je steun ? Succes verder met je morele kruistocht.
pi_5286826
Weet je hoe beter ik dit vind, ik wou ook nog even kijken maar ik moest luxaflex ophangen van mijn moeder

Maar ik vind die hoofddoekjes en gewoon heel die manennmaatschappij echt wel belachelijk. Maar aan de andere kant heeft het wel wat speciaals. Maar als ik zo'n vrouw was geweest had ik ook naar emancipatie gestreeft hoor!

Billie Holiday is Lady Day!
pi_5286850

Op zich ziet dit er erg mooi uit, maar toch is het zielig!

Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 7 augustus 2002 @ 01:03:42 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_5286910
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 00:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was "Hoeveel heb jij te lijden onder mensen die het Islamitische geloof aanhangen ?".

Ik niet, en daar zorg ik wel voor, en ik ben in staat om daar voor te zorgen. Maar velen zijn dat niet.

Homo's die allochtone wijken worden uitgepest. Meisjes in zwembaden...

quote:
Ik vind het uiterst sociaal en joviaal dat je het voor de mensen opneemt die onder het juk van de dwangmatige moslim-man leven, ik zie het je echter nooit opnemen voor de kinderen en vrouwen van de dwangmatige christen uit staphorst. Verdienen zij niet je steun ?
Dat zijn er A veel minder, en B rukken zij niet in grote getale op.

Bovendien zet ik me mijn leven lang al tegen iedere radicale vorm van geloof af. En de islam is in de vorm waarin het nu wordt beleden, het radicale geloof wat hier oprukt. Verder is het wijzen naar andere misstanden natuurlijk een bekende uitvluchttechniek van hen die niet bereid zijn daadwerkelijk maatregelen te nemen.

Het decadente Europa is niet bereid om de universele rechten van de mens verplicht te stellen aan mensen die hier binnenkomen. Nu is het zo: kom maar, blijf vooral moskeeën bouwen, wij vinden het geweldig. +++> Afshin Ellian.

pi_5286985
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 01:03 schreef R@b het volgende:

[..]

Het decadente Europa is niet bereid om de universele rechten van de mens verplicht te stellen aan mensen die hier binnenkomen. Nu is het zo: kom maar, blijf vooral moskeeën bouwen, wij vinden het geweldig. +++> Afshin Ellian.

Kijk, hier verschillen jij en ik van mening. Ik persoonlijk vind dat je het hele islamitische vraagstuk schromelijk overdrijft. In de meeste moskeën wordt namelijk geen geweld gepredikt, en worden de westerse normen en waarden niet omver geworpen en de universele rechten van de mens niet met voeten getreden. Althans, niet minder dan in een christelijke kerk.

Ik snap werkelijk je angst niet omtrent moslims en hun gedachtengoed, maar waarschijnlijk vind je mij tamelijk naïef. Daar kan ik mee leven.

Verder denk ik dat het allemaal wel goed komt, en dat de huidige problemen met de juiste aanpak wel worden opgelost. Hier gaat echter wel een tijd overheen, daar zullen we mee moeten leren leven.

pi_5286993
en maar naar de media luisteren (terwijl je dondersgoed weet dat 99% bullshit is)

ach ja..anders vervelen jullie je zo erg he?

woensdag 7 augustus 2002 @ 01:12:42 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_5287007
quote:
Op woensdag 07 augustus 2002 01:10 schreef gelly het volgende:

Verder denk ik dat het allemaal wel goed komt, en dat de huidige problemen met de juiste aanpak wel worden opgelost. Hier gaat echter wel een tijd overheen,

Je hoeft maar een paar islamitische forums op internet te lezen om te zien dat dit er voorlopig niet inzit.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')