Als trotse eigenaar van een PocketPC Ipaq wil
ik graag met ScummVM aan de gang.
Met dit programma kan je de oude spellen van Lucas arts
op je PocketPC spelen.
Alleen heb ik Monkey Island ii en die werkt erg goed!
Nu wil ik graag de volgende Spellen ergens kopen:
Sam and Max
Fate of Atlantis
Loom
etc
Ik moet de CD versies hebben. Ik heb al het hele
weekend stad en land afgezocht naar winkels die die
oude spellen nog verkopen, maar ik kon ze nergens vinden!!!
Wie kan me helpen?
-edit- illegale dingetjes weg gehaald.
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 28-08-2002 18:27]
Veel van de oudere Lucasarts adventures zijn te koop als 'classics'. En er is bijv. de Adventure Collection. Ik heb nog een box met wat meer adventures erin, maar die wordt volgens mij niet meer verkocht.
Je zou eens op on-line veilingsites (eBay enz.) kunnen kijken of daar nog wat tweedehands te koop is.
quote:LOL
Op zondag 04 augustus 2002 23:27 schreef Mr_Noname het volgende:
www.nedgame.nl kun je het proberen
En ScummVM rulez big-time! Ik speel zowel op mijn iPaq als op mijn desktop PC (ook via ScummVM, want de originele executable doet het niet zo goed onder nieuwere versies van Windhoos). In de trein, een wachtkamer, in bed, op het toilet
en ga zo maar door... Nu kan ik het bijna overal spelen
Hier ben ik net geland (letterlijk) op Monkey Island en krijg bezoek van Herman Toothrot.
Helaas heeft mijn iPaq te weinig ruimte voor de audio-tracks van Monkey Island 1, waardoor het geheel wel een beetje saaier wordt. Maar aan de andere kant kost geluid natuurlijk ook weer extra energie en de batterijen van een iPaq raken nu eenmaal snel leeg.
Hi, my name is Guybrush Threepwood and I want to a pirate...
quote:Bron: http://www.spelletjesgarnaal.be/news.php?sectionId=2&id=495
LucasArts heeft vandaag aangekondigd dat ze van plan zijn een sequel te maken op de populaire comedy adventure game Sam & Max. LucasArts belooft ons alvast dat de bekende wacky humor zeker zal terugkeren. Je kan je dus o.a. verwachten aan grappenmakende honden en hyperkinetische naakte konijntjes!Simon Jeffery, president van LucasArts: "Sam & Max Hit the Road is a classic and as close to being a signature game as any LucasArts has ever done. The Sam & Max sequel, much like the recently announced Full Throttle® II, perfectly complements LucasArts' renowned adventure game legacy and lends further support to the company's commitment to investing in and developing more of our original properties."
Michael Stemmle, die het origineel van 1993 voor een groot deel voor zijn rekening nam, keert ook terug, dus de fans kunnen al beginnen kwijlen. Ze zullen wel nog wat geduld moeten uitoefenen, want Sam & Max zal pas in de eerste helft van 2004 uitgebracht worden.
quote:Heb ik net afgelopen weekend (opnieuw) uitgespeeld. Wat een goede adventure is dat toch. Alles klopt gewoon; je hebt nooit het gevoel dat je iets moet doen dat onlogisch is.
Op woensdag 28 augustus 2002 10:21 schreef QyRoZ het volgende:
Vergeet Day of the Tentacle niet![]()
Die is geniaal, staat hier nog steeds op mn pc
quote:Bedoel je niet EcoQuest II: The Secret of the Rain Forest? Die is ook wel leuk, maar die is niet van LucasArts. Die is van Sierra (van Larry, Space Quest enz.)
Op woensdag 28 augustus 2002 10:13 schreef ivetje het volgende:
Lost secret of the rainforest is daar toch ook van
Da's mijn favo game
//edit: typefoutje
[Dit bericht is gewijzigd door SKa_BoSS op 28-08-2002 11:47]
quote:Helaas momenteel alleen LucasArts adventures (maar nog niet allemaal, hoor) en Simon The Sorceror (da's van een ander bedrijf).
Op woensdag 28 augustus 2002 11:29 schreef SKa_BoSS het volgende:
Speelt dat ding alleen Lucas Arts? Of ook Sierra shit?
Wat betreft Full Throttle: In dat zelfde persbericht dat ik hierboven gepost heb staat trouwens ook dat Full Throttle 2 er ook aankomt! Da's ook wel kewl.
quote:Indeed, las ik ook! Ik vond het altijd al een vette game
Op woensdag 28 augustus 2002 11:43 schreef lzandman het volgende:[..]
Helaas momenteel alleen LucasArts adventures (maar nog niet allemaal, hoor) en Simon The Sorceror (da's van een ander bedrijf).
Wat betreft Full Throttle: In dat zelfde persbericht dat ik hierboven gepost heb staat trouwens ook dat Full Throttle 2 er ook aankomt! Da's ook wel kewl.
* SKa_BoSS = grote adventure fan!
Ik heb hier "Sam & Max hit the road", "Full Throttle" en "Day of the Tentacle". Daar ben ik echt weken mee zoet geweest!
Alleen krijg ik ze niet meer echt aan de gang in WinXP
quote:En daarom hebben ze dus ScummVM gemaakt
Op woensdag 28 augustus 2002 12:11 schreef IndemnitY het volgende:
Alleen krijg ik ze niet meer echt aan de gang in WinXP
quote:Oh, verrek. Overheen gelezen! dacht dat het alleen voor je pocket pc was
Op woensdag 28 augustus 2002 12:27 schreef lzandman het volgende:[..]
En daarom hebben ze dus ScummVM gemaakt
Heb je deze hele thread wel doorgelezen? Met ScummVM kun je die spellen ook onder de nieuwe Windows-versies spelen!
quote:Da's idd dezelfde ja
Op woensdag 28 augustus 2002 11:29 schreef lzandman het volgende:[..]
Bedoel je niet EcoQuest II: The Secret of the Rain Forest? Die is ook wel leuk, maar die is niet van LucasArts. Die is van Sierra (van Larry, Space Quest enz.)
quote:Nee! Niet via ICQ! Ik wil het ook weten!
Op woensdag 28 augustus 2002 12:39 schreef Thanos het volgende:
He, ik heb scummvm_0.2.0-win32.zip
gedownload. En wat nu?
Mail me anders even via icq. A.u.b. Dank u.
quote:weken?
Op woensdag 28 augustus 2002 12:11 schreef IndemnitY het volgende:
Ik heb hier "Sam & Max hit the road", "Full Throttle" en "Day of the Tentacle". Daar ben ik echt weken mee zoet geweest!
met FT was ik in 2 dagen uitgespeeld...
'k heb 'm toen nog 'n keer herspeeld: 6 uurtjes
quote:Ik heb ze dus heel veel keer herspeeld
Op woensdag 28 augustus 2002 14:19 schreef Jordy-B het volgende:[..]
weken?
met FT was ik in 2 dagen uitgespeeld...
'k heb 'm toen nog 'n keer herspeeld: 6 uurtjes
quote:Lees de README.
Op woensdag 28 augustus 2002 12:39 schreef Thanos het volgende:
He, ik heb scummvm_0.2.0-win32.zip
gedownload. En wat nu?
Het komt erop neer dat je de originele game-bestanden kopieert naar je harde schijf. Daarna start je ScummVM op (via een dos-box of een snelkoppeling). Je moet dan wel de juiste parameters meegeven. Die staan wel in de README.
Ik heb bijv. een snelkoppeling die verwijst naar:
code:. Deze start Monkey Island (waarvan ik de bestanden in c:\scummvm\monkey1 heb gezet) op zonder geluid.C:\ScummVM\scummvm.exe -gadvmame2x -enull -pC:\ScummVM\Monkey1\ monkey
[Dit bericht is gewijzigd door lzandman op 28-08-2002 16:31]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |