abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5237522
.

Bruine Kiwi

Wetenschappelijke naam: Apteryx australis
Engelse naam: Brown Kiwi
Verspreiding: Nieuw Zeeland
Voedsel: Ongewervelden
Leeftijd: Ca. 5 jaar.
Grootte: 50 cm
Gewicht: 50-60 gram.
Geluid: (25 K)

Beschrijving van Bruine Kiwi. Op het plaatje is een kiwi met een ei te zien
(red: op dit plaatje is geen kiwi met een ei te zien). Het ei van de kiwi is relatief het grootste van alle vogels, een kwart (!) van het eigen lichaamsgewicht. Na de bevalling van dit reuzenei houdt het vrouwtje de voortplanting even voor gezien, het mannetje broedt het ei uit. De vogel op het plaatje is dan ook zeer waarschijnlijk een mannetje (red: in dit geval zou het dus ook best een vrouwtje kunnen zijn) . De kiwi heeft een nachtelijke levenswijze en zoekt met zijn lange snavel in de bodem naar wormen, insecten en andere ongewervelden. Hij vervult de rol die de egel in onze streken vervult. Op Nieuw Zeeland kwamen van nature geen zoogdieren voor, zodat deze rol (niche) door een vogel vervuld kon worden. Omdat ze onderling ook nogal eens schijnen te vechten zijn ze weerbaar genoeg om zich te handhaven ondanks de door de mens ingevoerde roofdieren (katten, hermelijnen). Ze schijnen rake trappen uit te kunnen delen.
Uit het geluid blijkt nog dat de kiwi zijn eigen naam roept. De kiwi is het symbool van Nieuw Zeeland, de mensen en de bekende vrucht zijn naar hem vernoemd.

[Dit bericht is gewijzigd door Bazyx op 02-08-2002 02:01]

vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:00:49 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_5237537
Wat toch wel duidelijk laat zien dat god ook maar mens is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:01:46 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5237544
't Is net een mini-emoe
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5237549
Welke rol heeft een egel in ons land?
pi_5237551
Hebben jullie het geluidje al beluisterd?
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:05:07 #6
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5237572
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:02 schreef Stranger het volgende:
Welke rol heeft een egel in ons land?
*semi-leuke anekdote alert*

Ik zat van de week beneden tv te kijken, het was al donker, loopt er ineens wat door de tuin. Vrij groot beest, ik schrik me dood natuurlijk, ik dacht dat het een rat was. Maar het had geen staart dus een rat kon het niet zijn. Toen ik nog wat beter keek bleek het een egel te zijn. Even later waggelde hij er weer koddig vandoor, mij met hartkloppingen van de schrik achterlatend.

Ratten, brrr...

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_5237582
wat is er zo kansloos aan?? volgens de tekst is dat namelijk niet zo...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_5237608
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:06 schreef wonko het volgende:
wat is er zo kansloos aan?? volgens de tekst is dat namelijk niet zo...
Ik vind 't maar een mislukte kip. Maar kansloos is idd niet zo goed gekozen.
pi_5237610
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:03 schreef Bazyx het volgende:
Hebben jullie het geluidje al beluisterd?
Als je hem op repeat zet lijkt het nog best ergens op..
heb trouwens een bert visser flashback..
pi_5237611
quote:
*semi-leuke anekdote alert*

Ik zat van de week beneden tv te kijken, het was al donker, loopt er ineens wat door de tuin. Vrij groot beest, ik schrik me dood natuurlijk, ik dacht dat het een rat was. Maar het had geen staart dus een rat kon het niet zijn. Toen ik nog wat beter keek bleek het een egel te zijn. Even later waggelde hij er weer koddig vandoor, mij met hartkloppingen van de schrik achterlatend.

Ratten, brrr...

Wat is er mis met ratten?? Die worden al eeuwen gedemoniseerd!! Schande is het...
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_5237613
Awaliev
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:16:38 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_5237681

Hij's wel lekker sappig.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_5237717
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 01:58 schreef Bazyx het volgende:

Prachtig!
quote:
Bruine Kiwi

Wetenschappelijke naam: Apteryx australis
Engelse naam: Brown Kiwi
Verspreiding: Nieuw Zeeland
Voedsel: Ongewervelden
Leeftijd: Ca. 5 jaar.
Grootte: 50 cm
Gewicht: 50-60 gram.
Geluid: (25 K)

Beschrijving van Bruine Kiwi. Op het plaatje is een kiwi met een ei te zien
(red: op dit plaatje is geen kiwi met een ei te zien).
Ik zou veel prijs stellen op een afbeelding met ei, indien mogelijk.
quote:
Het ei van de kiwi is relatief het grootste van alle vogels, een kwart (!) van het eigen lichaamsgewicht. Na de bevalling van dit reuzenei houdt het vrouwtje de voortplanting even voor gezien, het mannetje broedt het ei uit. De vogel op het plaatje is dan ook zeer waarschijnlijk een mannetje (red: in dit geval zou het dus ook best een vrouwtje kunnen zijn).
Dit brengt mij in verwarring, heeft u ook plaatjes waarop zowel het mannetje als het vrouwtje te zien zijn?
quote:
De kiwi heeft een nachtelijke levenswijze
Kunt u dit nader toelichten?
Ik laat mij niet afschepen louter met: "de kiwi heeft een nachtelijke levenswijze".
quote:
en zoekt met zijn lange snavel in de bodem naar wormen, insecten en andere ongewervelden. Hij vervult de rol die de egel in onze streken vervult.
Welke rol vervult de egel in onze streken?
Gaat het hier louter om de wormen en insekten, er zijn genoeg vogels in ons land woonachtig die ook wormen en insekten eten, maar waarmede niet onvermijdelijk de vergelijking met de egel wordt gemaakt.
quote:
Op Nieuw Zeeland kwamen van nature geen zoogdieren voor, zodat deze rol (niche) door een vogel vervuld kon worden.
Dus niet alleen vervult de kiwi de rol van de egel maar die van zoogdieren in het algemeen?
Zo ja, op welke wijze?
quote:
Omdat ze onderling ook nogal eens schijnen te vechten zijn ze weerbaar genoeg om zich te handhaven ondanks de door de mens ingevoerde roofdieren (katten, hermelijnen). Ze schijnen rake trappen uit te kunnen delen.
Trappen uitdelen aan roofdieren
Wanneer ik de foto bekijk vrees ik dat u wat dieren door elkaar aan het halen bent, en waar het de kiwi betreft eis ik wel de juiste info, indien beschikbaar.
quote:
Uit het geluid blijkt nog dat de kiwi zijn eigen naam roept. De kiwi is het symbool van Nieuw Zeeland, de mensen en de bekende vrucht zijn naar hem vernoemd.
De mensen daar noemt men eveneens kiwi's?

(bent u wel helder deze nacht Bazyx?)

Tot slot, er staat telkens expliciet bruine kiwi, zijn er ook anderkleurige kiwi's, en zo ja, heeft u daar ook afbeeldingen van?

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 02-08-2002 02:24]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:23:56 #14
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5237722
Egels eten toch weleens spinnen ofzo geloof ik? Dus de kiwi heeft een zeer belangrijke rol! Lekker opkutten met al die insecten!
pi_5237748

Lief beest

...
pi_5237757
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:28 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[afbeelding]

Lief beest

Ja, dat is 't mannetje met ei. . Thanks!
pi_5237768
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:30 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Ja, dat is 't mannetje met ei. . Thanks!

Dat klopt trouwens niet volgens mij, d'r was een keer op NGC een documentaire over dit lieve harige beestje, en daar lieten ze zien dat pa & ma Kiwi om de beurt op t ei zaten. En dan gingen ze lief tegen elkaar doen en geluidjes maken als ze elkaar gingen aflossen.
...
pi_5237838

Baby Kiwi's

...
pi_5237854
Oh die onderste baby.... liev
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:44:53 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_5237860
Ze doen me een beetje denken aan van die Kooshballen
  vrijdag 2 augustus 2002 @ 02:49:51 #21
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_5237893
Pluis-pluis
The Internets, I needs it..
pi_5237898
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:22 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Prachtig!
Nou ja... Ik vind 't meer een overrated hoopje veren.
quote:
Ik zou veel prijs stellen op een afbeelding met ei, indien mogelijk.
Met dank aan The_Lizard_Queen. Ik weet nu alleen niet meer zeker of het een mannetje of een vrouwtje is (door NGC).
quote:
Dit brengt mij in verwarring, heeft u ook plaatjes waarop zowel het mannetje als het vrouwtje te zien zijn?
Ik denk dat je hiervoor bij The_Lizard_Queen moet zijn.
quote:
Kunt u dit nader toelichten?
Ik laat mij niet afschepen louter met: "de kiwi heeft een nachtelijke levenswijze".
Nou, overdags slaapt ie. En 's nachts doet ie eigenlijk alles wat een kip hier doet!
quote:
Welke rol vervult de egel in onze streken?
Gaat het hier louter om de wormen en insekten, er zijn genoeg vogels in ons land woonachtig die ook wormen en insekten eten, maar waarmede niet onvermijdelijk de vergelijking met de egel wordt gemaakt.
Net als de egel hier, draagt de kiwi in Nieuw-Zeeland niets bij aan de natuur. Ook de hoge schijnbare aaibaarheidsfactor hebben ze gemeen.
quote:
Dus niet alleen vervult de kiwi de rol van de egel maar die van zoogdieren in het algemeen?
Zo ja, op welke wijze?
Inderdaad. Bij gebrek aan beter zijn Nieuw-Zeelanders de kiwi gaan vereren.
quote:
Trappen uitdelen aan roofdieren
Wanneer ik de foto bekijk vrees ik dat u wat dieren door elkaar aan het halen bent, en waar het de kiwi betreft eis ik wel de juiste info, indien beschikbaar.
Volgens NGC is de info juist.
quote:
De mensen daar noemt men eveneens kiwi's?

(bent u wel helder deze nacht Bazyx?)

Dat klopt, inwonders van Nieuw-Zeeland worden ook kiwi's genoemd. Denk ook aan de rugbyploeg van NZ.

(ja, ik ben wel helder deze nacht)

quote:
Tot slot, er staat telkens expliciet bruine kiwi, zijn er ook anderkleurige kiwi's, en zo ja, heeft u daar ook afbeeldingen van?
Er bestaat ook nog een Grote Grijze Kiwi, een Kleine Grijze Kiwi en een kiwi waar nog geen naam voor gevonden is. Voor foto's verwijs ik je graag door naar The_Lizard_Queen.
pi_5237907
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:42 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

Ik moet toegeven dat hij hier wel mooi op staat.

Beter dan op die nachtfoto's met flitser, maar dat krijg je met nachtdieren.

pi_5237928
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:51 schreef Bazyx het volgende:
Voor foto's verwijs ik je graag door naar The_Lizard_Queen.
*verwijst iedereen graag weer door naar http://google.com *
...
pi_5240445
Nas het kijken naar de voornoemde documentaire over de NieuwZeelandse kiwi blijft mij tot op de dag van vandaag een voorliefde voor de onooglijke en lieve beestje op.

Ook zijn ze er in albino versie: zeldzaam en vooral errug schattig!

pi_5240510
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2002 02:08 schreef Stranger het volgende:
heb trouwens een bert visser flashback..
je bedoelt dat met die "Peterson's Vogelgids"?

daar past ie idd wel tussen jah

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:07:14 #27
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_20165386
Ik ben op zoek naar een leuke huisdier die er een beetje vreemd, en heel raar er uitziet. En nu vond ik de Kiwi... Ik moest me toch lachen om dat dier! Maar kunnen wij ze NL ook als huisdier gebruiken? Of gaat dat niet lukken. Ik heb een zwak voor dieren die er heel vreemd (appart) of raar uitziet. Hebben jullie ook misschien andere ideeen voor een huisdier?
Tester
pi_20165464
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:07 schreef Apehaar het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke huisdier die er een beetje vreemd, en heel raar er uitziet. En nu vond ik de Kiwi... Ik moest me toch lachen om dat dier! Maar kunnen wij ze NL ook als huisdier gebruiken? Of gaat dat niet lukken. Ik heb een zwak voor dieren die er heel vreemd (appart) of raar uitziet. Hebben jullie ook misschien andere ideeen voor een huisdier?
Misschien moet je maar helemaal geen huisdieren nemen.
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:11:59 #29
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_20165561
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:09 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Misschien moet je maar helemaal geen huisdieren nemen.
Hoezo nou weer
Tester
pi_20166671
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:11 schreef Apehaar het volgende:

[..]

Hoezo nou weer
Omdat je een huisdier om de verkeerde eigenschappen uitkiest.
Een chimpansee ziet er ook raar en vreemd uit, maar die neem ik toch ook niet in huis?
We'll keep on whispering our mantras.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:41:44 #31
63163 Apehaar
FOK! HoofdAap
pi_20166776
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:38 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Omdat je een huisdier om de verkeerde eigenschappen uitkiest.
Een chimpansee ziet er ook raar en vreemd uit, maar die neem ik toch ook niet in huis?
Nee maar die was ik ook niet van plan om te nemen. Zo'n kwartel vind ik ook leuk bijvoorbeeld. Maar toen zag ik laatst die kiwi, maar die is echt Uber Ik heb ook schildpadden gehad, zijn ook hele leuke beesten.
Tester
pi_20172059
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 23:07 schreef Apehaar het volgende:
Dan moet je een kolibri nemen, die kunnen met 900 km/uur achteruit vliegen. Je hebt wel een redelijk groot huis? Als hij alleen maar kleine rondjes kan vliegen, centrifugeert hij met die snelheid zijn ingewanden uit zijn lijf.
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_20173140
Is mooi voer voor me slange
pi_20175117
quote:
Op vrijdag 2 augustus 2002 02:16 schreef speknek het volgende:
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_20184352
quote:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')