Nu is mijn vraag: Is er een programma wat op internet naar de juiste artiest en song zoekt en vervolgens de naam van het MP3'tje wijzigt? Het liefst heb ik het dat de ID3-tag ook meteen gewijzigd wordt (hoe meer info dan hoe beter). Ik weet dat zulke programmas er wel zijn voor het ripen van MP3'tjes, maar mij gaat het dus om MP3'tjes die al geripped zijn. (een winamp plugin die hetzelfde doet vind k ok prima)
Verder zou ik ook graag willen weten of er misschien ergens een site is (vast wel) die een grote database heeft met tracklist van albums. Ik ken wel paginas waar cd-covers op staan, maar dan moet ik telkens plaatjes laden en dat gaat niet zo vlug als gewoon een tracklist in tekst formaat.
Als een modje de behoefte heeft om dit topic te verplaatsen naar Digital Corner ofzo vind ik het prima, ik twijfelde een beetje waar ik hem zou posten
quote:daarvoor gebruik ik Tag&Rename, perfect prog voor renamen, ID3 tags enz enz
Op woensdag 31 juli 2002 17:49 schreef JedaiNait het volgende:
Ik ben bezig om mijn MP3 collectie een beetje te ordenen. Veel van mijn MP3'tjes hebben helaas geen normale naam zoals artiest-song maar bijvoorbeeld alleen song of trackX of iets dergelijks.Nu is mijn vraag: Is er een programma wat op internet naar de juiste artiest en song zoekt en vervolgens de naam van het MP3'tje wijzigt? Het liefst heb ik het dat de ID3-tag ook meteen gewijzigd wordt (hoe meer info dan hoe beter). Ik weet dat zulke programmas er wel zijn voor het ripen van MP3'tjes, maar mij gaat het dus om MP3'tjes die al geripped zijn. (een winamp plugin die hetzelfde doet vind k ok prima)
Verder zou ik ook graag willen weten of er misschien ergens een site is (vast wel) die een grote database heeft met tracklist van albums. Ik ken wel paginas waar cd-covers op staan, maar dan moet ik telkens plaatjes laden en dat gaat niet zo vlug als gewoon een tracklist in tekst formaat.
Als een modje de behoefte heeft om dit topic te verplaatsen naar Digital Corner ofzo vind ik het prima, ik twijfelde een beetje waar ik hem zou posten
je kan via het programma het betreffende album opzoeken op allmusic.com en hij stelt dan zelf alle id3 tags in, je kan dan ook meteen renamen enz
quote:Ja dat gebruik ik ook (tnx hp22!) Super relaxed en handig proggie!
Op woensdag 31 juli 2002 17:55 schreef Wisp het volgende:
daarvoor gebruik ik Tag&Rename, perfect prog voor renamen, ID3 tags enz enzje kan via het programma het betreffende album opzoeken op allmusic.com en hij stelt dan zelf alle id3 tags in, je kan dan ook meteen renamen enz
http://www.softpointer.com/tr.htm
quote:Die zal ik es ff proberen.
Op woensdag 31 juli 2002 17:55 schreef Wisp het volgende:
daarvoor gebruik ik Tag&Rename, perfect prog voor renamen, ID3 tags enz enz
quote:Ziet er erg handig uit, maar de download sectie werkt niet
Op woensdag 31 juli 2002 18:15 schreef MIC77 het volgende:
http://www.trashsoft.com/
quote:Ziet er handig uit.
Op woensdag 31 juli 2002 18:24 schreef Pietjuh het volgende:
Voor tracklistst van albums kan je op www.cddb.com kijken. Best handige site
Werkt ook samen met Quintessential CD Player, zodat de info van iedere CD die je afspeelt, automatisch in de database gegooid wordt.
quote:daarvoor heb je nou je juist de allmusic functie van Tag&Rename, kan je gewoon naar de goeie cd browsen en hij stelt dan zelf de nummers in.. werkt niet altijd maar wel meestal
Op woensdag 31 juli 2002 18:28 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:
Ordenen zelf kun je op allerlei manieren doen, het renamen zijn mooie programma's voor die gebruik maken van de CDDB, maar helaas kent die DB niet alle cd's. Vooral onbekende zooi is lastig, en zul je zelf moeten typen. Als je het dan voor elkaar hebt kun je die tracklist submitten in de CDDB, dan hebben anderen ook wat aan jouw werk.
quote:of anders freedb.org daar staan vaak ook de tijden bij
Op woensdag 31 juli 2002 18:24 schreef Pietjuh het volgende:
Voor tracklistst van albums kan je op www.cddb.com kijken. Best handige site
mijn broertje was heilig overtuigd dat Mrs. Robinson van The Beatles was
quote:tsss... en dat terwijl het gewoon van de Lemonheads is
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:19 schreef MadScientist het volgende:
mijn broertje was heilig overtuigd dat Mrs. Robinson van The Beatles was
quote:Tsss cultuurbarbaar..... Oasis!
Op dinsdag 06 augustus 2002 13:48 schreef Frollo het volgende:[..]
tsss... en dat terwijl het gewoon van de Lemonheads is
geen slechte cover overigens
Op deze manier kan ik in ieder geval snel alles terugvinden. Ik heb ook een tijdje gewoon alles onder diversen gegooid, maar ik gaf toch de voorkeur aan wat meer structuur.
>e:\My Music\Artiesten\Albumnr (chronologisch) - Albumnaam\Track# - Titel
en dan de album list tool (download) voor winamp gebruiken en het werkt perfect
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 06-08-2002 15:41]
quote:Ik heb nu ongeveer dezelfde structuur. Ik moet zeggen dat dat mij er goed bevalt. Het enige waar ik nog mee zit is het probleem wat ik in de openingspost beschrijf. Het programma Tag&Rename is erg handig als je volledige cd's hebt, maar voor 'losse' mp3'tjes heb je er weinig aan.
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:09 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik gooi mijn mp3's altijd gewoon in mapjes genoemd naar de desbetreffende artiest. Dus als ik meer dan één mp3 heb van een artiest dan krijgt hij eem mapje onder de directory mp3. Alle andere zooi gooi ik gewoon onder mp3/diverse.
quote:Gaaf ding man!
Op dinsdag 06 augustus 2002 15:14 schreef sweek het volgende:
en dan de album list tool (download) voor winamp gebruiken en het werkt perfect
quote:yeps, plus skint mooi mee en alles
Op dinsdag 06 augustus 2002 18:33 schreef JedaiNait het volgende:[..]
Gaaf ding man!
http://users.pandora.be/sweek/temp/winamp.jpg
zo heb ik het nu gerangschikt.....vind het echt super werken
(artiest) titel.mp3
maar nooit volgehouden, als je een lading van 1k mp3tjes binnen krijgt, ga je dat nie met de hand editten
misschien ooit eens een scripje voor schrijven.
quote:zie boven......Daarvoor dient dat progje juist
Op dinsdag 06 augustus 2002 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
waar ik me aan wou houden;(artiest) titel.mp3
maar nooit volgehouden, als je een lading van 1k mp3tjes binnen krijgt, ga je dat nie met de hand editten
misschien ooit eens een scripje voor schrijven.
quote:Dat wel ja, maar er is me al wel iets heel erg irritants opgevallen
Op dinsdag 06 augustus 2002 21:43 schreef sweek het volgende:
yeps, plus skint mooi mee en alles
Als je een cd opent met dat ding dan veranderd het eerste nummer uit de lijst in een ander nummer. Dit eerste nummer kun je pas luisteren als je hem versleept naar een andere lokatie (het volgende 'eerste nummer' geeft dan geen problemen meer).
quote:heb je shuffle ofzo opstaan?
Op dinsdag 06 augustus 2002 22:19 schreef JedaiNait het volgende:[..]
Dat wel ja, maar er is me al wel iets heel erg irritants opgevallen
.
Als je een cd opent met dat ding dan veranderd het eerste nummer uit de lijst in een ander nummer. Dit eerste nummer kun je pas luisteren als je hem versleept naar een andere lokatie (het volgende 'eerste nummer' geeft dan geen problemen meer).
en sort >> on load aanzetten
dan zou het moeten lukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |