Of is het niet meer zo typisch mannelijk als vroeger? Heet dit emancipatie of ga ik te ver
De mannelijke vrienden die ik heb vinden het prachtig dat ik vaak lekker mee kan praten met hun...
*Muurbloempje nog niks gemerkt van opmerkingen waaruit blijkt dat vrouwen mannensporten maar moeten vermijden*
quote:Als ze er verstand van hebben, of het interesseert ze ok. Maar veel vrouwen (iig in mijn omgeving) boeit het geen flikker, maken expres domme opmerkingen en zeggen altijd het tegenovergestelde van mij om me te irriteren.
Op donderdag 25 juli 2002 23:36 schreef ABC-tje het volgende:
Heel normaal, dat vrouwen niet mee mogen praten is een ouderwetse opvatting.
Dan kunnen ze imo beter hun mond houden
En daarnaast: ze had een heerlijk strak lichaam door die sporten
Niets mis mee, maar toch..
quote:
Op donderdag 25 juli 2002 23:41 schreef FROSTBITE het volgende:
Hetzelfde als mannen meepraten over borstvoeding en ongesteldheid enzoNiets mis mee, maar toch..
quote:Je plaatst het woord mannensporten terecht tussen " " want ik vind dat niet typisch mannensporten.
Op donderdag 25 juli 2002 23:31 schreef Muurbloempje het volgende:
met "mannensporten" zoals voetballen, Formule 1, rugby, etc...![]()
Of is het niet meer zo typisch mannelijk als vroeger? Heet dit emancipatie of ga ik te ver
![]()
![]()
De mannelijke vrienden die ik heb vinden het prachtig dat ik vaak lekker mee kan praten met hun...
*Muurbloempje nog niks gemerkt van opmerkingen waaruit blijkt dat vrouwen mannensporten maar moeten vermijden*
Dat vrouwen hierover praten vind ik dus ook absoluut geen bezwaar. Liever een zinnige opmerking van een vrouw dan een onzinnige opmerkingen van een pauper vent.
Als een vrouw op een serieuze manier mee kan praten, en het bij de mannelijke sporters niet alleen over de korte broekjes, de spieren of de haarstylen hebben vind ik het prima
Aan de andere kant staat het ook wel een beetje raar..ik ben dan voetbalfan en kom ook vaak in het stadion en de vrouwen daar zijn erg verschillend. Er lopen dan van die huppelkutjes langs en dan denk ik toch wel eens bij mezelf wat vrouwen eigenlijk bij voetbal te zoeken hebben als ze alleen maar voor de spelers komen en niet voor de club, maar ok.
Een beetje leuk meepraten vind ik dus prima
Spaans
Vriendinnetje kan goed meepraten over Forumle 1, weet het zelfs vaak beter.
En over motoren.... subaru... enz
quote:Muurbloempje distantieert zich van huppelkutjes
Op vrijdag 26 juli 2002 01:59 schreef Spaans het volgende:
Ligt eraan..Als een vrouw op een serieuze manier mee kan praten, en het bij de mannelijke sporters niet alleen over de korte broekjes, de spieren of de haarstylen hebben vind ik het prima
Aan de andere kant staat het ook wel een beetje raar..ik ben dan voetbalfan en kom ook vaak in het stadion en de vrouwen daar zijn erg verschillend. Er lopen dan van die huppelkutjes langs en dan denk ik toch wel eens bij mezelf wat vrouwen eigenlijk bij voetbal te zoeken hebben als ze alleen maar voor de spelers komen en niet voor de club, maar ok.
Een beetje leuk meepraten vind ik dus prima
Spaans
Ik was jaren fan van F.C. Den Haag, ging vanaf mijn 11de met mijn vader mee naar elke thuiswedstrijd (1982) en tot zeker 1996 ben ik regelmatig gegaan maarja ik woonde niet meer in Den Haag dus dat werd wat moeilijker. Ik kan nog steeds goed meepraten over/met voetbal (heb ook 10 jaar gevoetbald) en ik ben al sinds '94 F1 liefhebster en sinds '95 fan van Mika die helaas niet meer meedoet.
Vind het persoonlijk wel leuk om (vaak) mee te kunnen praten met mannen over sporten.
Soms kan het ook nog wel eens erg handig zijn, want als wij bijvoorbeeld weer eens de naam niet weten van een speler , bellen we haar ff op en prompt kan ze ons dan vertellen wie het is, waar hij vandaan komt enz.
dus nee ik vind het helemaal niet erg als een vrouw meepraat over sport!
quote:Ik ook want dat betekent dat ik formule 1 moet kijken.
Op vrijdag 26 juli 2002 11:34 schreef twi het volgende:
ik heb gewoon een gloeiende rothekel als mensen naast me zitten tijdens Formule 1
quote:En Bertje Vis neemt dat lekker op de korrel door in zijn show tegen zijn assistent te roepen "2 ijzer!" zodat er 2 clubs over het toneel vliegen.
Op vrijdag 26 juli 2002 11:42 schreef Khalein het volgende:
Geen enkel probleem mee, en waarom wel? Maakt me niet uit met wie ik zit te kijken, als de persoon in kwestie maar gezellig mee kan kleppen over hetgeen op het scherm gebeurt. Probleem voor mij is dat ik, afgezien van F1, graag naar sporten kijk die weinig mensen in mijn vriendenkring kunnen boeien. Zo is er een paar keer per jaar een snookertoernooi op de BBC waardoor ik een week of zo niet voor de buis ben weg te rammen, mag ik graag naar golf kijken en gaat tennis erin als Ketelapper. Na -tig jaar erg veel van deze sporten gezien te hebben en zelf competitie pool en snooker te hebben gespeeld, ben je wel een beetje thuis in het spel en de terminologie en DAT is dan een obstakel voor anderen. Kan ik elke keer als er golf op is weer uit gaan leggen waarom die man in die bak met zand beter een sandwedge kan nemen i.p.v. een 3-wood of zo.... *zucht*
quote:Als je er in het begin over praat misschien een beetje vreemd maar als je wat zinnigs te zeggen hebt dan maakt het mij niet zo veel uit of je nou een man of een vrouw bent. Kan me niet echt boeien.
![]()
![]()
quote:Prima, zolang ze maar dezelfde club/team/renstal/atleet etc. supporten als ik, anders zeik ik ze gewoon af (doe naar mannen toe niet anders).
Ben iig dolblij met m'n aanstaande die compleet leip is van Voetbal en F-1 en ook rustig met me Rugby, Hurling etc in de pub kijkt
quote:Ik heb 10 jaar gevoetbald telt dat
Op vrijdag 26 juli 2002 12:58 schreef Smike het volgende:
Ik vind het nog leuker als ze ook een "mannensport" doen..
quote:
Op vrijdag 26 juli 2002 13:00 schreef Machiel het volgende:
Hoezo vreemdHardstikke leuk juist als het maar echt is en niet zo van ik lul maar mee maar heb geen idee waar je het over hebt
Maar zoals een Muurbloempje of een Elegantly Wasted en anderen dat is perfect
![]()
![]()
Me zusje kan wel redelijk meelullen, maar die is opgegroeid en groeit nog steeds op tussen voetbal, dus dat is niet zo raar.
quote:*schrikt zich het apelazerus....
Op vrijdag 26 juli 2002 09:19 schreef Muurbloempje het volgende:Ik was jaren fan van F.C. Den Haag, ging vanaf mijn 11de met mijn vader mee naar elke thuiswedstrijd (1982) en tot zeker 1996 ben ik regelmatig gegaan maarja ik woonde niet meer in Den Haag dus dat werd wat moeilijker.
Heb het een beetje gehad met de ado supporters, of wat jullie willen fc...
Maar ja, ga gezellig iedere 2 weken naar Feyenoord....en daar zie je genoeg van die huppelkutjes die, als er een speler voorbijloopt helemaal gek worden...beetje jammer...
En over het algemeen (niet iedereen dus ) zijn de vrouwen die wél voor het voetbal komen meer van die manwijven,
Spaans
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |