quote:yeps.. !
Op dinsdag 22 oktober 2002 22:01 schreef Summoner het volgende:
Ik heb inmiddels ook een Fields album en moet zeggen dat het een aangename verassing is, heerlijk voor in de late uurtjes.
Ik vind het echt een van hun beste nummers...
quote:Het is wel erg ruig, maar ook erg goed. Het is geen officiële release van de band alleen, dat staat hier ook in dit topic, toch klinkt het wel goed ondanks dat het onafgemaakt werk is en soms demo's.
Op donderdag 21 november 2002 17:53 schreef leviathanfd het volgende:
De eerste keer toen ik fallen hoorde ben ik me rot geschrokken!
Had niet verwacht dat het zoooo hard zou zijn. Lijkt wel meer op het side project Nefilim.
Vind het wel erg![]()
Het doet me in ieder geval verlangen naar nieuw werk van The Nephilim waaronder ze nu werken, het schijnt eraan te komen volgens de officiële site en dan ook weer een tour waar ik graag heen wil.
* MuadDib haalt z'n "Pale Rider" kostuum alvast tevoorschijn...
quote:Het meest aangrijpende nummer vind ik het nummer wat ook nieuw als single is verschenen: "From the fire." Eigenlijk vormen de eerste drie nummers van het album een geheel.
Op maandag 9 december 2002 20:50 schreef MuadDib het volgende:
Ben eik ook wel benieuwd naar "Fallen".* MuadDib haalt z'n "Pale Rider" kostuum alvast tevoorschijn...
Fields-statement:
quote:http://www.fieldsofthenephilim.co.uk/
Many admirers of Fields of the
Nephilim/The Nefilim will be aware that
Jungle Records of Camden have put out
a single entitled 'From the Fire', and an
album named 'Fallen', under the
recording title 'Fields of the Nephilim'.A few statements are necessary to make
the situation clear for fans of The
Nephilim worldwide.Neither the single nor the album is
officially endorsed, or is being promoted
by the current band, which records under
the name The Nephilim, and has not
officially used the name Fields of the
Nephilim since 1991. It is not a name
that it wishes to use again for future
recordings, feeling that it
is best to move forwards than go
backwards.The title 'Into the Fire', as well as the
track listing on 'Fallen' were allotted by
Jungle Records alone. None of the
names are official titles, although some
are early working titles. The Nephilim
played no part in deciding on the track
listing nor the material used, and was
not consulted on these matters. Those
tracks used are incomplete pieces or
early demos.Additionally, The Nephilim was not
consulted on the artwork used on either
the single or album. It was not asked to
contribute artwork, and thus it was not
undertaken by Sheer Faith.New material by The Nephilim is being
readied for release, and will be up to the
standards it wishes to set. This will be
tied in with new projects and live events.Please be patient, and in the meantime
we extend a welcome to all fans, old and
new, to prepare for the countdown to
enter the inner realms of The Nephilim
On-line. Watch this space for further
details.
quote:http://www.jungle-records.demon.co.uk/jungle/jung65cd.htm
Fields Of The Nephilims Fallen is a fantastic album and Carl McCoy is a true star, an enigma and a visionary. We regret that Carl McCoy is not endorsing the album. Over five years we continually requested that he provide us with recordings and artwork that he was satisfied with. However, the struggle for perfection seemed endless and there was no sign of anything more ever arriving. So we owed it to the fans whod been waiting for so long to exercise our only option, which was to issue these wonderful recordings.
quote:Fallen is een prima CD in de stijl van Nephilim en dus wat harder en experimenteler dan mensen die enkel Fields of the Nephilim kennen gewend zijn. Bij mjin exemplaar van Fallen zit nog een 2e bonus CD. De nummers daarop zijn in de stijl van de oude Fields of the Nephilim.
Op maandag 9 december 2002 20:50 schreef MuadDib het volgende:
Ben eik ook wel benieuwd naar "Fallen".* MuadDib haalt z'n "Pale Rider" kostuum alvast tevoorschijn...
Voor wie naar de platenboer wil:
Fields of the Nephilim 2002 Fallen (2CD) Jungle Records FrEUD CD 062L
De andere soloprojecten van de bandleden zijn: Rubicon, Sensorium, The Saints of Eden, N.F.D. en The Last Rites.
Hiervan is The Saints of Eden het meest afwijkende van de Fields, het is een soort techno/elektronische muziek project.
Ook is er sinds enige maanden een DVD op de martk:
quote:Ben er wel nieuwsgierig naar, de clips zijn echt tof.
Revalations / Forever Remain / Visionary Heads DVD Rush Release - Available late November (or earlier through mail order!). With the recent release of their first new album in 12 years, Beggars Banquet have compiled the 3 original video programs onto one DVD. Revelations is a collection of their six impressive promo videos (made on a shoestring budget but more than compensated with imagination and humour) and a bonus electronic press kit. Forever Remain was a live show from 1988 and Visionary Heads a concert from 1990. The promo videos for Nefilim and Rubicon are bonus inclusions.
quote:En intussen een aanvulling want ik heb de CD nu wat vaker gedraaid. Op de 2e CD staan ook gewoon oude FON nummers.
Op zaterdag 21 december 2002 20:57 schreef hoppe het volgende:[..]
Fallen is een prima CD in de stijl van Nephilim en dus wat harder en experimenteler dan mensen die enkel Fields of the Nephilim kennen gewend zijn. Bij mjin exemplaar van Fallen zit nog een 2e bonus CD. De nummers daarop zijn in de stijl van de oude Fields of the Nephilim.
Voor wie naar de platenboer wil:
Fields of the Nephilim 2002 Fallen (2CD) Jungle Records FrEUD CD 062L
De eigenlijke CD geeft de idee dat het hoog tijd was dat er iets uit zou komen van McCoy. Het beste nummer is de single die twee jaar geleden al werd gepresenteerd. De rest is niet slecht, zeker niet slecht maar klinkt alsof het nog niet helemaal af is.
Dit werd nog eens bevestigd op
http://www.fieldsofthenephilim.co.uk/
Edit: ik moet toch echt beter de topics doorlezen. Seborik schreef hetzelfde letterlijk hierboven
[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 07-01-2003 19:22]
quote:Gisteren de DVD binnengehad waarop 2 live-optredens staan, met die lampen dus enzo en dat stof en rook en ik vind het er echt geweldig uitzien. Echt een aanrader voor iedereen die ooit zo'n concert wil zien, maar er nooit de kans voor heeft gehad 15 jaar geleden. De opnames zijn trouwens geweldig, als ze zouden zeggen dat het pas opgenomen was, zou je het ook nog geloven, ware het niet dat ze er nu natuurlijk allemaal wat ouder uitzien. De betekenis van die schimmen en dergelijke komt ook allemaal terug in hun muziek.
Op woensdag 24 juli 2002 21:25 schreef RRRobert het volgende:
Ze werden buiten de scene om trouwens behoorlijk afgezeken om hun stage-performance. Heel veel rookmachines, kleding rijkelijk bedekken met "stof"(meel!) en veel tegenlicht, zodat 't publiek continue tegen een paar schimmen aan stond te kijken.
Revelations:
1. Preacher Man
2. Blue Water
3. Moonchild
4. Psychonaut
5. For Her Light
6. Sumerland
7. Electronic Press Kit
Forever Remain:
1. Endemoniada
2. Reanimator
3. Dust
4. Love Under Will
5. Trees Come Down
6. Moonchild
7. The Watchman
8. Last Exit For The Lost
9. Chord Of Souls
10. Preacher Man
11. Dawnrazor
12. The Sequel
13. Phobia
14. Laura
Visionary Heads:
1. Intro (Dead but Dreaming)
2. For Her Light
3. At The Gates Of Silent Memory
4. Paradise Regained
5. Blue Water
6. Sumerland
7. Submission
8. Chord Of Souls
9. Last Exit For The Lost
10. The Watchman
11. Psychonaut
Bonus Tracks:
1. The Nefilim - Penetration
2. Rubicon - Crazed
3. Rubicon - Insatiable
Niet te verwarren met Rubicon uit 1992 Land of dreams uitgebracht bij BMG/Ariola wat een hele andere band is
quote:Niet naar gezocht daar ik voor CD's ga. Mijn eigen vinyl heb ik jaren geleden tussen '87 en '89 weggegeven aan een Fields of the Nephilim-fanaat toen ik de reeds grijs gedraaide platen verving door CD's. Er is weinig kans dat deze FAN dat ooit weer afstaat
Op dinsdag 18 februari 2003 16:03 schreef Seborik het volgende:
Hey hoppe, ben jij weleens tweedehands vinyl van de Fields tegengekomen ergens?
Mocht ik echter wat van hen op eLPee tegenkomen dan meld ik het hier.
quote:Cool, welke?
Op woensdag 19 februari 2003 21:43 schreef ParanoidEv het volgende:
Ook ik heb pas mn eerste cd van ze aangeschaft
quote:Deze kreeg ik vandaag binnen, na er al wat dingen van te hebben gezien en hoort op de Fields of The Nephilim DVD. De muziek is weer zeer goed, net als bij de Fields zelf, alleen vind ik de zang toch minder dan de zang van Carl McCoy. Ook is het jammer dat ze die gitaren nu ineens zoveel laten soleren als in een 'gewone' metalband soms, maar toch een leuke plaat met een opener die er gelijk flink inkopt en je meteen het gevoel van een Fields of The Nephilim plaat geeft.
Op dinsdag 18 februari 2003 14:56 schreef hoppe het volgende:
Rubicon
- 1992 What starts ends
De single "From The Fire" vind ik wat jammer en een beetje lullig van Jungle Records, het verhaal daarbij is ergens terug te vinden in het topic. Interessant zijn wel twee live-nummers op de rode importsingle, de blauwe heb ik nog niet, maar het nummer "From The Fire" zelf doet erg af aan de Fields op deze manier en ik hoop dan ook dat ze spoedig zelf komen met een door de band gesteunde release.
quote:Een overzichtje van wat is uitgebracht door Fields of the Nephelim 'spin offs'.
Op dinsdag 18 februari 2003 14:56 schreef hoppe het volgende:
Vor de liefhebbers van wat ander werk van FotN leden
Luister ook eens naar Rubicon
- 1992 What starts ends
- 1995 Room 101
beiden bij Beggars Banquet uitgebrachtNiet te verwarren met Rubicon uit 1992 Land of dreams uitgebracht bij BMG/Ariola wat een hele andere band is
Nefilim - Zoon
Nefilim - Penetration (Maxi)
Rubicon - What Starts, Ends
Rubicon - Watch Without Pain (MaxiSingle)
Rubicon - Crazed (MaxiSingle)
Rubicon - Room 101
Rubicon - Insatiable
Sensorium - Jahazralah
Saints of Eden - The other side
Saints of Eden - Proteus
NFD - alleen Demo's
Last Rites - Guided by Light
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |