abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2002 @ 14:35:58 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5109786
Ik verbaas me soms over bepaalde mensen. Waarom hebben mensen bijvoorbeeld een vaatwasser, om te pochen over hun liquiditeitspositie? Ik zou me geen andere reden kunnen bedenken, zo'n ding heeft toch geen enkel nut? Je kan net zo goed met de hand de afwas doen, ben je net zo snel klaar en hoef je niet zo'n duur, energieverspillend apparaat te kopen. Ik vind daar niks stoers aan, verkwisting van de eerste orde.

Kan iemand mij een plausibele reden geven voor zo'n ding, anders dat het "lekker makkelijk" is.. want het is namelijk helemaal niet "lekker makkelijk" .. je moet immers de borden en kopjes er nog steeds inzetten etcetera, als je je vaatwaser hebt ingericht ,ben je met de handafwas al klaar, bovendien gaan die dingen ook nog eens regelmatig stuk, zo heb ik me laten vertellen. Stiekum hebben mensen dat ding alleen maar gekocht om indruk te maken op de buurvrouw, of omdat je niet achter kon blijven bij die buurvrouw...

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-07-2002 14:43]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5109852
Afwasmachine

De vaatwasser is niet zo'n energieverkwister. Zeker de nieuwe generatie vaatwassers is vrij zuinig. Er is niet meer dan zo'n 20 à 22 liter water per keer nodig. En het energieverbruik van een nieuwe vaatwasser is bij goed gebruik te vergelijken met een handafwas. 'Goed gebruik' betekent dat u de spaar- of ECO-programma's gebruikt. Dit houdt in dat u op 50° of 55°C wast. Verder geldt ook bij deze machine: wacht tot de vaatwasser vol is en zet hem dan pas aan

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 22 juli 2002 @ 14:40:29 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5109862
Je gaat weer eens boldly where no man has gone before wat betreft topictitels en stellingen BHFH.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5109877
Ben je trouwens ook een proleet als je loopt te pochen dat je 3 TV's hebt?
  maandag 22 juli 2002 @ 14:41:46 #5
28381 Anonieme_Lafaard
Onbekend maakt bemind
pi_5109885
Ah,

Heerlijk het BHFH topic van de dag.

Wel nu, je raadt het al, ik heb (materialistisch als ik ben) er ook 1. Waarom vraag je nu, wel om de afwas te doen natuurlijk. Scheelt toch al gauw een uurtje per dag !! En die tijd kan ik wel beter besteden.

Trouwens het schijnt dat die apparaten beter voor het milieu zijn !!

In afwachting van uw reactie verblijf ik !

maandag 22 juli 2002 @ 14:42:04 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5109889
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:41 schreef Lucille het volgende:
Ben je trouwens ook een proleet als je loopt te pochen dat je 3 TV's hebt?
Alleen als ze op RTL-Z afgestemd staan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5109898
Ik heb ergens gelezen dat een vaatwasser goedkoper is dan met de hand afwassen. Snap nog niet hoe ze daar dan precies bijkomen, of is dat vergeleken met mensen die alles onder de stromende kraan afwassen, elk kopje apart met dreft besproeien en dan nog een keertje goed afspoelen met heet water?

Heb er zelf geen één. Zou best zo'n ding willen hebben, maar je servies wordt er zo lelijk van.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_5109901
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:39 schreef Lucille het volgende:
Afwasmachine

De vaatwasser is niet zo'n energieverkwister. Zeker de nieuwe generatie vaatwassers is vrij zuinig.

Mijn handen jeuken om dit eens op te meten!
Maar ja, ik heb niet zo'n ding
pi_5109902
Waar ik me over kan verbazen is het aantal zaken wat jou bezig houdt en verbaast.

Laat mensen lekker zichzelf zijn en zeur niet zo.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_5109912
Wij hebben een inbouwvaatwasser in de hoop dat het niemand opvalt. Zo hebben we wel het comfort van een vaatwasser maar krijgen we niet de titel "liquiditeitspositiepocher" naar ons hoofd geslingerd.

.

O+. Ripley. O+.
pi_5109920
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:42 schreef Isabeau het volgende:

Heb er zelf geen één. Zou best zo'n ding willen hebben, maar je servies wordt er zo lelijk van.

Nergens last van hoor, ook geen doffe glazen en ja ik vind het héérlijk dat ik dat ding heb.

sue me

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 22 juli 2002 @ 14:43:54 #12
28381 Anonieme_Lafaard
Onbekend maakt bemind
pi_5109925
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:42 schreef Isabeau het volgende:
't goedkope (hema) servies gaat in de machine, 't dure servies en bestek met 't handje.
(en wordt dus bijna nooit gebruikt :-)
pi_5109943
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:40 schreef X-Ray het volgende:
Je gaat weer eens boldly where no man has gone before wat betreft topictitels en stellingen BHFH.
Idd. Zo voor de hand liggend, en toch bedachten we hem zelf niet vanochtend..

ontopic: Ik heb thuis een afwasmachine, en je servies wordt er inderdaad lelijk van. Maar boy-o-boy wat een heerlijk apparaat zeg.

En wij hebben thuis weer geen auto, dus laat ons

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 22 juli 2002 @ 14:45:36 #14
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_5109957
Vaatwasser staat ongeveer 1 keer per week aan. De vuile zooi zet ik er dan in. Lijkt met beter dan elke dag een sopje maken voor een paar kopjes en m'n aanrecht staat niet vol met zooi (is dus eigenlijk een veredeld vuile vaat kast)
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
  maandag 22 juli 2002 @ 14:45:43 #15
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_5109958
In een gezin van 5 mensen heb ik liever een afwasmachine dan dat ik 3 of 4x per dag een flinke afwas doe.
pi_5109962
Waarom zou je in godsnaam een vaatwasser kopen om indruk te maken op mensen?? Dat doet toch helemaal NIEMAND??

Ik zit me echt af te vragen hoe je op zo'n (in mijn ogen) belachelijk idee komt..
De redenen moeten toch duidelijk zijn :

De vuile afwas is uit het zicht waardoor je niet gedwongen bent meteen na het eten af te wassen.

Het scheelt een hoop werk, vooral in grotere gezinnen waar veel kopjes e.d. gebruikt worden.

Het ding maakt veel beter schoon en heeft geen moeite met ranzige koffiekopjes e.d.

etc etc etc

[Dit bericht is gewijzigd door ToxicWacko op 22-07-2002 14:52]

"Guess what ? I've got a fever.. and the only prescription.. is more cowbells !"
  Admin maandag 22 juli 2002 @ 14:46:25 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_5109970
Ja!!!!!
Wie had deze topictitel voorspeld???

sorry lois

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_5109978
  maandag 22 juli 2002 @ 14:47:01 #19
331 Merel
Be here now.
pi_5109981
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
blablabla
Ja, waarom willen mensen in 's hemelsnaam een afwasmachine, daar heb je toch VROUWEN voor, die zijn ervoor gemaakt!!
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_5109985
Een vaatwasser verbruikt overigens veel minder water.
O+. Ripley. O+.
  maandag 22 juli 2002 @ 14:48:52 #21
28381 Anonieme_Lafaard
Onbekend maakt bemind
pi_5110008
trouwens een proleet wordt omschreven als:

persoon van grove levensopvatting of van onbeschaafd gedrag (plebejer, hufter)

Staat dus eigenlijk los van die machine. Want het proletariaat waar een proleet een lid van is wordt omschreven als :

klasse van bezitloze arbeiders

En als je bezitloos bent heb je zeker geen afwasmachine !!

Dus, je topictitel klopt niet !!!

pi_5110041
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:47 schreef Merel het volgende:
Ja, waarom willen mensen in 's hemelsnaam een afwasmachine, daar heb je toch VROUWEN voor, die zijn ervoor gemaakt!!
Inderdaad, je kunt beter een vrouw nemen. Bovendien zitten daar een hoop leuke extra features op.
pi_5110053
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:42 schreef Aernout het volgende:

[..]

Mijn handen jeuken om dit eens op te meten!
Maar ja, ik heb niet zo'n ding

Hier wat cijfers van Siemens:

http://www2.siemens.nl/huishouden/CPdata/solo/featurepopups/html/dish/verbrauchswerte_popup.html

pi_5110064
Een vaatwasser is anders een goede manier om de rust te laten wederkeren in een gezin waar normaal altijd na t eten de oorlog uitbrak over wie moest afwassen en wie moest afdrogen..

Nu hebben we alleen nog oorlog over wie er moet in en uitruimen

Where facts are few, experts are many.
pi_5110066
quote:
Op maandag 22 juli 2002 14:51 schreef Aernout het volgende:

[..]

Inderdaad, je kunt beter een vrouw nemen. Bovendien zitten daar een hoop leuke extra features op.

Behalve zoenen dan! .
O+. Ripley. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')