Wordt ik een oude lul dat ik de politiek opeens te radicaal vind ?
Zouden 2 homo's ( lesbo's ) geen kinderen kunnen opvoeden ofzo. Zijn ze daar te dom voor ?
Liever door 2 personen van dezelfde sexe worden opgevoed dan 20 jaar in geruzie tussen man en vrouw zitten zal ik maar zeggen.
Ik vind dat dat zeker moet mogen. Het mag trouwens al, maar pas vanaf een bep. leeftijd ofzo? Wat natuurlijk helemaal nergens op slaat.
quote:
Op 06 september 2000 12:21 schreef Paddo het volgende:
homo's mogen nu ook kinderen adopteren, en dat vind ik wel ver gaan. Ik weet dat sommige heteroparen er een potje van maken, maar dat is natuurlijk geen argument in deze zaak
En wat is dan wel jouw argrument in deze zaak?
quote:Niet te dom, maar je brengt het kind wel al op jonge leeftijd in de war, dat moet gewoon niet mogen.
Op 06 september 2000 12:34 schreef basszje het volgende:
Waarom?Zouden 2 homo's ( lesbo's ) geen kinderen kunnen opvoeden ofzo. Zijn ze daar te dom voor ?
quote:Ruzie ? Dat kunnen homo's toch ook ? Onzin dus.
Liever door 2 personen van dezelfde sexe worden opgevoed dan 20 jaar in geruzie tussen man en vrouw zitten zal ik maar zeggen.
quote:Zie m'n eerste antwoord.
Ik vind dat dat zeker moet mogen. Het mag trouwens al, maar pas vanaf een bep. leeftijd ofzo? Wat natuurlijk helemaal nergens op slaat.
quote:Dat denk ik dus precies andersom. Ik vind dat ze mogen trouwen twijfelachtig, maar ik vind het wel terecht dat ze kinderen mogen adopteren. Hoewel het mij persoonlijk niks lijkt om door 2 mannen opgevoed te worden, maar goed, ze mogen het van mij wel. Als heteroparen het mogen, dan homoparen zeker, omdat daar (vaak) één van beide ouders de biologische vader of moeder is.
Op 06 september 2000 12:21 schreef Paddo het volgende:
Op het gebied van het huwelijk denk ik dat homo's het volste recht hebben om te trouwen, maar homo's mogen nu ook kinderen adopteren, en dat vind ik wel ver gaan.
quote:Dat een kind het recht heeft om opgevoed te worden door ouders van verschillend geslacht.
Op 06 september 2000 12:36 schreef Manono het volgende:En wat is dan wel jouw argrument in deze zaak?
quote:Nee. Het gaat niet om de homo's of lesbo's, het gaat om het kind. Ik denk dat het kind er voordeel bij heeft om beide sexes van dicht bij mee te maken als het opgroeit
Waarom?Zouden 2 homo's ( lesbo's ) geen kinderen kunnen opvoeden ofzo. Zijn ze daar te dom voor ?
quote:In de war met wat? Met het feit dat het niet uit een model gezin komt met gescheiden ouders een alcoholische vader en een moeder die rondneukt? Of uit zo'n vroom katholiek domineesmillieu waarin een kind opgroeit met het idee dat het in de hel komt alsie masturbeert?
Op 06 september 2000 12:46 schreef §erum het volgende:
je brengt het kind wel al op jonge leeftijd in de war, dat moet gewoon niet mogen.
quote:Ach ouweneel, alle kinderen worden wel ergens om gepest. Ze wennen er maar aan! Kinderen worden trouwens alleen gepest als je ze niet leert terugmeppen. Verpest een kind z'n leven? Door het te laten opgroeien bij zo'n dichtgenaaide moraalridder als jij ja.
Ze worden ook nog vervolgens gepest op school enzo. Zie m'n eerste antwoord. Je verpest een kind z'n leven !
[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 06-09-2000 13:03]
quote:Ik kan ook nog wel ergere dingen bedenken die meer impact op een kind hebben, maar dat zijn zaken die helaas niet reguleerbaar zijn. Scheidingen worden niet gepland, adoptie wel.
Op 06 september 2000 13:00 schreef Rogo het volgende:
Als de enige reden om adoptie door homofielen te verbieden de verwarring van het kind is, zullen we dan scheidingen ook maar meteen verbieden ?
quote:Ja, vast. Maar ff back to basic: De mensen die vinden dat adoptie door homoparen mag, geven tot nu toe als enige argument een stelletje voorbeelden dat heteroparen er ook een potje van kunnen maken. Maar da's flauw. Ik kan ook wel tien voorbeelden van ontwrichte gezinssituaties bedenken, maar als je nu sec een 'normaal' gezin (paps, mams, zoontje, dochtertje, hond) vergelijkt met een homopaar met twee adoptiekinderen (Paps, paps, zoontje, dochtertje, poes)? Volgens mij zijn de kinderen in het heterogezin bevoordeeld omdat ze door verschillende sexes worden opgevoed.
Op 06 september 2000 12:56 schreef Manono het volgende:
Kinderen worden trouwens alleen gepest als je ze niet leert terugmeppen.
quote:Ik ben het absoluut niet met je eens, als kind van gescheiden ouders, weet ik hoe het is als er 1 van beide geslachten niet of nauwelijks deel neemt in de opvoeding, dat is echt een gemis!
quote:Leuk dat je je levensverhaal even kort omschrijft maar ze zijn niet allemaal zo.
Op 06 september 2000 12:56 schreef Manono het volgende:
In de war met wat? Met het feit dat het niet uit een model gezin komt met gescheiden ouders een alcoholische vader en een moeder die rondneukt? Of uit zo'n vroom katholiek domineesmillieu waarin een kind opgroeit met het idee dat het in de hel komt alsie masturbeert?
quote:Schelden is een teken van woorden tekort, zegt weer genoeg ... *gaap*
Door het te laten opgroeien bij zo'n dichtgenaaide moraalridder als jij ja.
[Dit bericht is gewijzigd door §erum op 06-09-2000 14:40]
Ik zeg dus niet dat een homo-stel het kind niet kan opvoeden, maar vanuit het oogpunt van het kind vind ik het gewoon niet kunnen.
Als het kind wat ouder zou zijn en hij/zij er zelf zijn mening over uit kan laten wordt het een ander verhaal.
quote:Maar NIET IEDEREEN HEEFT GEWOON een vader en moeder dombo! Jij en ik misschien toevallig wel, maar mankeert er niet iets aan elk gezin? Waarom zouden kinderen allleen gezond kunnen opgroeien in een gezin waar niks mee aan de hand is volgens de algemeen geaccepteerde norm van vandaag de dag (die over 5 jaar alweer heel anders is)?
Op 06 september 2000 14:38 schreef §erum het volgende:Een kind ziet op TV en op school dat iedereen gewoon een moeder heeft en een vader, het kind gaat zich dan afvragen waar die van hem/haar is.
Maak zo'n kind maar eens wijs dat 2 mannen ook kindjes kunnen maken, dan wordt het helemaal een feest.
Maak zo'n kind niks wijs, vertel het tzt gewoon de waarheid, daar is niks mis mee als het kind liefdevol is opgegroeid. En wat betreft het betrekken van het andere geslacht bij de opvoeding... Er zijn altijd nog tantes, oma's, nichtjes, schooljuffrouwen etc.
quote:Ja zou inderdaad kunnen, het leek me ergens ook wel leuk als dat zou gebeuren
was ik maar door homo's opgevoed
[Dit bericht is gewijzigd door §erum op 06-09-2000 14:53]
Mijn mening is dus: Het kan wel, maar op dit moment niet...
quote:Heel fijn dat je dat denkt alleen we hadden het nu over homo-stellen, of beweer je nu dat daar per definitie al wat mee mis is ?
Op 06 september 2000 14:47 schreef Manono het volgende:
Maar NIET IEDEREEN HEEFT GEWOON een vader en moeder dombo! Jij en ik misschien toevallig wel, maar mankeert er niet iets aan elk gezin? Waarom zouden kinderen allleen gezond kunnen opgroeien in een gezin waar niks mee aan de hand is volgens de algemeen geaccepteerde norm van vandaag de dag (die over 5 jaar alweer heel anders is)?
quote:Een kind gbegrijpt dat nog niet zo vroeg.
Maak zo'n kind niks wijs, vertel het tzt gewoon de waarheid, daar is niks mis mee als het kind liefdevol is opgegroeid.
quote:En dan ? Wil je die dan mama gaan noemen ?
En wat betreft het betrekken van het andere geslacht bij de opvoeding... Er zijn altijd nog tantes, oma's, nichtjes, schooljuffrouwen etc.
[Dit bericht is gewijzigd door §erum op 06-09-2000 15:02]
quote:wat niet? er valt toch niets meer of minder aan te begrijpen dan aan andere samenstellingen van z'n/haar ouders?
Op 06 september 2000 15:01 schreef §erum het volgende:
Een kind begrijpt dat nog niet zo vroeg
------
Als je neus ondersteboven zou zitten, zou je verdrinken als het regent!!!
quote:Misschien, maar van nature heeft een kind een VADER en een MOEDER u snapt ?
Op 06 september 2000 15:21 schreef bixister het volgende:
wat niet? er valt toch niets meer of minder aan te begrijpen dan aan andere samenstellingen van z'n/haar ouders?
quote:Leuk maar we hadden het over homo-stellen remember, of had je in de kast nog een mammie liggen ?
Op 06 september 2000 15:23 schreef blijblij82 het volgende:
Het maakt voor een kind niet uit als het alleen maar wordt opgevoed door 1 bepaalde sexe! Ik ben ook alleen opgevoed door mijn moeder, omdat mijn vader altijd van huis was. Ik ben qua opvoeding niks te kort gekomen, en vindt dus ook dat het niet uitmaakt of een kind door 1 bepaalde sexe wordt opgevoed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |